Scheiden en huis.
zondag 3 september 2017 om 16:01
Dit is onze situatie:
Wij gaan scheiden,maar mijn vrouw blijft maar roepen dat ze er zeker van is dat ik in het huis kan blijven wonen.
Ik ben daar nog niet zeker van nl.
Ff terug in de tijd.
Ik leerde haar kennen en 3 maanden later vertelde ze mij over haar schulden van €20.000.
Ik heb haar gezegd dat we daar samen wel uitkomen.
Mijn vader overleed in 2003 en mijn moeder wou daar weg in 2004 om opnieuw te beginnen.
Ik zei tegen me moeder dat wij het huis willen kopen.
Helaas ging dat niet door nu nog mijn vrouw haar schulden.
Mijn moeder is toen bijna €20.000 in prijs gezakt zodat wij het huis toch konden kopen.
In 2005 zijn we daar gaan wonen en in 2006 getrouwd.
We hebben 2 kinderen.
Dit is dus mijn ouderlijk huis waar ik geboren ben en hele fijne herinneringen aan heb.
Nu de situatie zoals hij nu is:
Scheiden (zal ik helaas moeten accepteren)
Schuld van €18.000.
Ik verdien niet slecht ivm continuedienst.
Huis heeft onderwaarde.
We hebben NHG (kunnen we daar iets mee?)
Mijn vrouw verdient te weinig om de hypotheek en vaste lasten te betalen.
Dan nog een vraag:
Weegt het mee dat mijn moeder ooit in prijs is gezakt zodat wij het huis konden kopen?
We waren toen nog niet getrouwd.
We hebben pas volgende week een afspraak bij een mediator en maak me zelf helemaal gek door de onzekerheid.
Gelukkig praten we wel met elkaar en willen het netjes afhandelen voor ons zelf maar zeker voor de kinderen.
Wij gaan scheiden,maar mijn vrouw blijft maar roepen dat ze er zeker van is dat ik in het huis kan blijven wonen.
Ik ben daar nog niet zeker van nl.
Ff terug in de tijd.
Ik leerde haar kennen en 3 maanden later vertelde ze mij over haar schulden van €20.000.
Ik heb haar gezegd dat we daar samen wel uitkomen.
Mijn vader overleed in 2003 en mijn moeder wou daar weg in 2004 om opnieuw te beginnen.
Ik zei tegen me moeder dat wij het huis willen kopen.
Helaas ging dat niet door nu nog mijn vrouw haar schulden.
Mijn moeder is toen bijna €20.000 in prijs gezakt zodat wij het huis toch konden kopen.
In 2005 zijn we daar gaan wonen en in 2006 getrouwd.
We hebben 2 kinderen.
Dit is dus mijn ouderlijk huis waar ik geboren ben en hele fijne herinneringen aan heb.
Nu de situatie zoals hij nu is:
Scheiden (zal ik helaas moeten accepteren)
Schuld van €18.000.
Ik verdien niet slecht ivm continuedienst.
Huis heeft onderwaarde.
We hebben NHG (kunnen we daar iets mee?)
Mijn vrouw verdient te weinig om de hypotheek en vaste lasten te betalen.
Dan nog een vraag:
Weegt het mee dat mijn moeder ooit in prijs is gezakt zodat wij het huis konden kopen?
We hebben pas volgende week een afspraak bij een mediator en maak me zelf helemaal gek door de onzekerheid.
Gelukkig praten we wel met elkaar en willen het netjes afhandelen voor ons zelf maar zeker voor de kinderen.
zondag 3 september 2017 om 16:34
nerdopviva schreef: ↑03-09-2017 16:30Begrijp ik goed dat de schuld van je vrouw in de hypotheek zit (die schuld is dus nog niet afgelost) en dat er daarnaast nog een schuld van 18.000 is?
Terwijl ze allebei werken en hij het huis in principe alleen kan betalen want ploegendienst..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 3 september 2017 om 16:45
Jemig, wat dom! Met een vrouw met schulden trouwen, in gvg, terwijl je jouw ouderlijk huis hebt gekocht.
Allemachtig! Waar zit je verstand?!
Ga naar je bank waar je je hypotheek hebt, of een andere hypotheekadviseur, alleen zij kunnen jou deze vraag beantwoorden.
zondag 3 september 2017 om 16:47
Tornacense schreef: ↑03-09-2017 16:34Niet scheiden en samen zo snel mogelijk die schuld van 18.000 euro afbetalen is geen optie?
Extra uren draaien, 500 euro per maand in de pot (jij 250, zij 250) en op 3 jaar tijd ben je van die snert-schuld af.
En kan je nog altijd kijken wat je doet.
Nou wij moeten echt bij elkaar weg,want mij vertrouwen is beschadigd door haar ontrouw en ander gek gedrag qua aandacht.
zondag 3 september 2017 om 16:52
Zorg dat je vrouw meer gaat werken !
Straks zul je partner alimentatie moeten betalen als zij te weinig verdient.
Echt, je had het nooit goed moeten vinden, om bij hoge schulden je vrouw minder te gaan werken voor de kinderen.
zondag 3 september 2017 om 16:55
zondag 3 september 2017 om 16:57
Gedane zaken nemen geen keer toch!
Ik vraag advies..geen wijzende vinger.
Had gehoopt op mensen met ervaring qua scheiden.
Mijn vrouw is door haar ADHD ook erg impulsief...dus ook koopgedrag en dergelijke.
Ik heb nooit schulden gehad,maar ben er onbewust in meegezogen.
zondag 3 september 2017 om 16:59
zondag 3 september 2017 om 17:03
Kinderen voeden zich zelf niet op. Dus waarom zou hij niet willen dat zij liefde en aandacht investeert in zijn kinderen.
Als het goed is vind hij het geluk van zijn kinderen ook belangrijk.
Het is alleen wel zuur dat hij nu het risico loop dat zijn ouderlijk huis uit de familie verdwijnt. Aan de andere kant het zij maar een hoop stenen. In een ander huis kan je ook weer gelukkig worden.
zondag 3 september 2017 om 17:04
Precies, gedane zaken nemen geen keer. Het is zoals het is, lullig zat voor je.
Vandaar: ga praten met je hypotheekverstrekker, wij weten toch niet precies hoe jouw situatie is.
Ik ben gescheiden, de woning had onderwaarde en we hadden een schuld. Mijn ex-man wilde in het huis blijven wonen en zijn inkomen was daar hoog genoeg voor. Dus het huis werd van hem en ik werd geschrapt van de hypotheek. Dus het kan wel degelijk!
Ik heb daar verder helemaal geen kosten aan gehad, de schuld en de bezittingen werden tegen elkaar afgestreept. Dus er zijn ook voor jou wellicht echt wel mogelijkheden om in je ouderlijk huis te blijven wonen. Ik hoop voor je dat het lukt.
Vandaar: ga praten met je hypotheekverstrekker, wij weten toch niet precies hoe jouw situatie is.
Ik ben gescheiden, de woning had onderwaarde en we hadden een schuld. Mijn ex-man wilde in het huis blijven wonen en zijn inkomen was daar hoog genoeg voor. Dus het huis werd van hem en ik werd geschrapt van de hypotheek. Dus het kan wel degelijk!
Ik heb daar verder helemaal geen kosten aan gehad, de schuld en de bezittingen werden tegen elkaar afgestreept. Dus er zijn ook voor jou wellicht echt wel mogelijkheden om in je ouderlijk huis te blijven wonen. Ik hoop voor je dat het lukt.
anoniem_353391 wijzigde dit bericht op 03-09-2017 17:09
0.30% gewijzigd
zondag 3 september 2017 om 17:08
redbulletje schreef: ↑03-09-2017 16:59Onbewust? Dat kun je zeggen als je in de eerste maanden van verliefdheid zit, dat is tenslotte ook gewoon 'n hormonale stoornis. Maar er dan bewust mee trouwen en ook nog 'ns bewust kinderen nemen bij 'n vrouw die chronisch niet met geld kan omgaan, da's gewoon puur dom.
Ok..met jou ben ik dus klaar.
zondag 3 september 2017 om 17:10
Dankjewel.-Sophia- schreef: ↑03-09-2017 17:04Precies, gedane zaken nemen geen keer. Het is zoals het is, lullig zat voor je.
zondag 3 september 2017 om 17:14
Zou ik ook zeggen met een volledige hypotheek waarvoor je nu beiden verantwoordelijk bent en een huis dat onderwater staat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 3 september 2017 om 17:23
Ex en ik zijn 2 jaar uit elkaar
Ik ben in het huis blijven wonen maar krijg hypotheek niet op mijn naam, 2 jaar terug stond het onderwater nu met de stijging van de prijzen zit er wat winst op.
Ik heb al die tijd alle kosten voor het huis gedragen ex heeft daar niets aan meebetaald!!!
Nu wil hij eind dit jaar gaan verkopen omdat hij met zijn vriendin wil gaan kopen. En vind dan dat hij wel recht heeft op de helft overwaarde (gemeenschap van goederen) dit voelt voor mij erg zuur
Dus pas daar ook mee op
Ik ben in het huis blijven wonen maar krijg hypotheek niet op mijn naam, 2 jaar terug stond het onderwater nu met de stijging van de prijzen zit er wat winst op.
Ik heb al die tijd alle kosten voor het huis gedragen ex heeft daar niets aan meebetaald!!!
Nu wil hij eind dit jaar gaan verkopen omdat hij met zijn vriendin wil gaan kopen. En vind dan dat hij wel recht heeft op de helft overwaarde (gemeenschap van goederen) dit voelt voor mij erg zuur
Dus pas daar ook mee op
zondag 3 september 2017 om 17:33
Kinderen voedt je samen op, Sugarmiss. Een vader en een moeder hebben beide verantwoordelijkheid hierin.sugarmiss schreef: ↑03-09-2017 17:03Kinderen voeden zich zelf niet op. Dus waarom zou hij niet willen dat zij liefde en aandacht investeert in zijn kinderen.
Als het goed is vind hij het geluk van zijn kinderen ook belangrijk.
Het is alleen wel zuur dat hij nu het risico loop dat zijn ouderlijk huis uit de familie verdwijnt. Aan de andere kant het zij maar een hoop stenen. In een ander huis kan je ook weer gelukkig worden.
Ik werk 32 uur en mijn man 34 uur.
Maar beide voeden de kinderen op.
TO, ook ik heb hetzelfde mee gemaakt als jij.
Dat heeft me veel geld gekost.
zondag 3 september 2017 om 17:38
Pennetje kan voor jou zuur voelen maar je ex heeft er wel recht op.
Hij heeft voor jou nog wel 2 jaar het risico gelopen dat als jij niet betaalde de bank bij hem kwam aankloppen.
Je hebt maximaal recht op 30 jaar hypotheekrente aftrek. Daar is hij nu ook 2 jaar extra van kwijt.
Bovendien heb je nu meer tijd gekregen om wat anders te zoeken.
Hij had 2 jaar terug ook kunnen zeggen dat hij wou verkopen.
Hij is dus best coulant geweest richting jou.
Hij heeft voor jou nog wel 2 jaar het risico gelopen dat als jij niet betaalde de bank bij hem kwam aankloppen.
Je hebt maximaal recht op 30 jaar hypotheekrente aftrek. Daar is hij nu ook 2 jaar extra van kwijt.
Bovendien heb je nu meer tijd gekregen om wat anders te zoeken.
Hij had 2 jaar terug ook kunnen zeggen dat hij wou verkopen.
Hij is dus best coulant geweest richting jou.
zondag 3 september 2017 om 17:53
Getrouwd in gemeenschap van goederen dus onzinredbulletje schreef: ↑03-09-2017 16:55Je bent er wel dik ingestonken dat je dat huis ook op de naam van je vrouw hebt gezet! Waarom heb je het niet alleen op eigen naam gekocht? En je vrouw heeft in die 10 jaar nog maar 2000 euro van haar schulden afbetaald? Zou haar zien buiten te wippen en zelf in dat huis blijven.
zondag 3 september 2017 om 17:56
Papa de enige die jou kan adviseren is de hypotheekverstrekker. Niemand kan dat hier....behalve oordelen en veroordelen.:-\
De hypotheekverstrekker moet uitsluitsel geven of ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid mogelijk is. Dat je nu alle lasten kunt dragen is geen garantie dat ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid mogelijk is.
Dat je moeder is gezakt in vraagprijs lijkt me in deze onbelangrijk.
Heel veel succes!!!
De hypotheekverstrekker moet uitsluitsel geven of ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid mogelijk is. Dat je nu alle lasten kunt dragen is geen garantie dat ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid mogelijk is.
Dat je moeder is gezakt in vraagprijs lijkt me in deze onbelangrijk.
Heel veel succes!!!
zondag 3 september 2017 om 17:57
En jij vindt 't niet dom om met iemand in gemeenschap van goederen te trouwen die ook nog 'ns schulden heeft? Hij raakt zometeen zijn ouderlijk huis kwijt!
zondag 3 september 2017 om 17:57
zondag 3 september 2017 om 18:08
zondag 3 september 2017 om 18:16
Uiteraard is dat niet van belang. Het zegt slechts dat jij feitelijk je moeder op hebt laten draaien voor die 20.000 euro van je vrouw.
Verder: die mediator gaat jou geen uitsluitsel kunnen geven hè, dat kan alleen een hypotheekverstrekker.
s-groot wijzigde dit bericht op 03-09-2017 18:16
1.95% gewijzigd