Ongelukkige dochter op school

03-09-2017 22:04 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje: Wat is de gangbare leeftijd voor kinderen om op Hyves (oid) te gaan??
Mijn dochter van 9 wil 'erop'. Ik vind het maar niks (maar ken het zelf eigenlijk helemaal niet goed). Ze zegt dat meer kinderen, een stuk of 5 geloof ik, uit de klas ook op Hyves zitten. Ik vind het zelf best wel vroeg. En ook niet echt nodig. Ze heeft een gmail account en chat via gmail met een vriendin, één op één dus, waarbij niet 'de halve wereld' kan meekijken. Vond ik wel genoeg.
Hoe zit het bij jullie kinderen?
Ik heb even het gevoel dat ik helemaal niet meer op de hoogte en 'bij' ben...

groet,
Clementine
anoniem_354043 wijzigde dit bericht op 19-07-2018 23:55
Reden: Niet meer televant
85.46% gewijzigd
Jeetje
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-09-2017 10:22
Reden: ivm op de man
96.98% gewijzigd
En dat had je niet voor de zomervakantie kunnen bedenken zodat je een andere school voor je dochter had kunnen vinden?
Ik neem aan dat je deze klachten al eens met de leerkracht/directie besproken hebt.
Wat was hun reactie?
Kijk eens naar een andere school. Kan een verademing zijn.
MoirenPhae schreef:
03-09-2017 22:06
Op je niveau werken betekent dat je meer rechten hebt?
Wat ben je allejezus dom als je dat denkt.

Doe je kind op een andere school als het allemaal zo dramatisch is. Er zijn er zat in Den Haag.
Jij leest weer eens iets wat er niet staat
Gaat het om speciaal onderwijs of een algemene school?
:popcorn:
Haaz schreef:
03-09-2017 22:09
Bengetzat schreef:
03-09-2017 22:04

Zo is er allereerst een klasgenoot van net 12 jaar met een beperking. Hij kan niet eens meekomen op groep 6 niveau en krijgt eigen werkjes. (Volgens dochter werkboeken groep 4)
Omdat hij toevallig een beperking heeft heeft hij meer rechten dan andere kinderen?
To, andere school.
Op deze school liggen de prioriteiten verkeerd
Haaz schreef:
Nou, ik las dat ook hoor:

"Omdat hij toevallig een beperking heeft heeft hij meer rechten dan andere kinderen?"
Haaz schreef:
To, andere school.
Op deze school liggen de prioriteiten verkeerd
Dat denk ik ook, ik zou alleen niet weten op welke school dit niet voorkomt.
Heeft ze een nieuwe juf gekregen?

Ik zou een paar andere ouders optrommelen en nog 1 keer het gesprek aan proberen te gaan met de school en de leerkracht.
Als het tenminste niet dezelfde leerkracht is als vorig jaar.
Ik zou daarnaast ook effectief benoemen dat je uitkijkt naar een andere school.
Als er 5 zijn die dat doen ... niet goed voor hun budgetten.

Is er geen beterschap ... andere school!
En ik denk niet dat je kind de enige zal zijn die binnenkort verandert, dus spreek eventueel onderling af welke school ...
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 03-09-2017 22:12
15.58% gewijzigd
MoirenPhae schreef:
03-09-2017 22:06
Op je niveau werken betekent dat je meer rechten hebt?
Wat ben je allejezus dom als je dat denkt.

Doe je kind op een andere school als het allemaal zo dramatisch is. Er zijn er zat in Den Haag.
De kinderen lijden anders wel onder de manier waarop alle aandacht naar deze leerling gaat.
Lijkt me beter dat kinderen met zulke achterstanden naar speciale scholen gaan.

Verder zou ik inderdaad een andere school uitzoeken.
Als je niet tevreden bent, je dochter ongelukkig is daar, en er na gesprekken niks verandert, wat belet je dan om een andere school te zoeken?
Is ze al langer ongelukkig op deze school? Zo ja, zoek een andere school. Zo nee, heb je eerst al geprobeerd in gesprek te gaan met de juf?
Probeer wel open te staan voor het feit dat kinderen de zaken voor net even anders presenteren dan ze wellicht zijn. Is het echt zo erg, of baseer je je alleen op wat je kind zegt?
En hoe uit zich het ongelukkig zijn? Moppert ze alleen of is er meer in haar gedrag te merken?
QueenArachnia schreef:
03-09-2017 22:10

"Omdat hij toevallig een beperking heeft heeft hij meer rechten dan andere kinderen?"
Het is ook iets om jaloers op te zijn, iemand met een beperking. :-|
QueenArachnia schreef:
03-09-2017 22:10

Niet echt eerlijk als hij bijna privéles krijgt en andere kinderen niet.
Er zijn overigens een aantal kinderen de afgelopen jaren naar speciaal onderwijs gegaan vanwege het leren, maar die hadden dan geen beperking.
Paarsebloem schreef:
03-09-2017 22:11
De kinderen lijden anders wel onder de manier waarop alle aandacht naar deze leerling gaat.
Lijkt me beter dat kinderen met zulke achterstanden naar speciale scholen gaan.

Verder zou ik inderdaad een andere school uitzoeken.
Dat hebben we te danken aan het passend onderwijs. Dit zal je op nagenoeg elke school tegenkomen.
MoirenPhae schreef:
JA?
Nogmaals dat zegt ze niet.
Blijkbaar krijgen kinderen die ver onder niveau presteren alle aandacht.
De "normaal" begaafden moeten zich maar redden dus.
Heel verkeerd
Bengetzat schreef:
03-09-2017 22:12
Niet echt eerlijk als hij bijna privéles krijgt en andere kinderen niet.
Er zijn overigens een aantal kinderen de afgelopen jaren naar speciaal onderwijs gegaan vanwege het leren, maar die hadden dan geen beperking.
Bij deze nog eens bevestigd Haaz.
Wat goed dat jij alle dossiers kent TO.
Jufjoke schreef:
03-09-2017 22:11
Is ze al langer ongelukkig op deze school? Zo ja, zoek een andere school. Zo nee, heb je eerst al geprobeerd in gesprek te gaan met de juf?
Probeer wel open te staan voor het feit dat kinderen de zaken voor net even anders presenteren dan ze wellicht zijn. Is het echt zo erg, of baseer je je alleen op wat je kind zegt?
En hoe uit zich het ongelukkig zijn? Moppert ze alleen of is er meer in haar gedrag te merken?
Er is de afgelopen jaren wel vaker door ouders bij de school geklaagd. Helaas wordt er door de directie niets gedaan met klachten als "mijn zoon kan zich niet concentreren omdat zijn klasgenoot steeds zit te schelden tijdens het stil werken."
Oh, wat word ik verdrietig van dit stukje.

Mijn oudste kind heeft ook een aandoening. Zij vraagt ook regelmatig hulp aan haar buurman of -vrouw. School doet veel aan coöperatieve werkvormen. Leerkracht heeft ook geen tijd om iedereen individuele aandacht te geven. Fijn dat de andere leerlingen mijn kind even bijwijzen, kort vertellen welke sommen ze ook weer moest maken of haar even aanstoten om bij de les te blijven.
MoirenPhae schreef:
03-09-2017 22:13
Bij deze nog eens bevestigd Haaz.
Wat goed dat jij alle dossiers kent TO.
Of letterlijk alle kinderen geen beperking hadden doet er niet toe. Het gaat erom dat kinderen met een handicap meer rechten hebben op deze school dan de kinderen bij wie om andere redenen het leren niet wil lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven