KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Wat spannend @innerpeace! Hoe groot moeten ze eigenlijk zijn? Ik voel me soms zo'n dummie tijdens dit traject :-$
@Lee83 Een eitje springt gemiddeld bij 20-22 mm. Deze groeit op het einde ong. 2 mm per dag. Ik zal de pregnyl injectie gaan zetten bij 18mm. Dit zodat we de natuurlijke eisprong voor zullen zijn en daarmee het risico lopen te laat te zijn. Mijn eicel was gisteren iets meer dan 14 mm. dus morgen verwachten wij dat hij rond de 18mm is.
Goedemorgen dames,

Allereerst: Rosings, van harte gefeliciteerd!!

Hier alles goed... Inmiddels ruim 32 weken zwanger dus het begint op te schieten. Kamertje etc zijn klaar dus dat geeft rust.

Voor alle dames die nog bezig zijn... Succes! Hoop dat jullie snel mogen volgen!!
@innerpeace en hoe ging het? Zit je op het bankje of bijna?

@MitakuyeOyasin weinig klachten gehad tot dusver? Geniet ervan.
Vandaag Mn eerste IUI! :cheer2:
Jaaaaa, wat spannend voor je Plien! Succes vandaag!

Ik ben net ongesteld geworden, dus over 2 weken neem ik het van je over. Ga voor je duimen, spannend.
Succes plien!! :cheer:
Spannend Plien!
Lee ik start na jou, over ongeveer 4 weken denk ik.
Wat leuk dat er zoveel nu starten, veel succes allemaal.
Wat een spannende dag voor je Plien85 ( en misschien ok innerpeace?)

Ik ben dus afgelopen maandag (28-8) geholpen met mijn 1e IUI poging... zo ontzettend bijzonder en ik voel me ook raar. Onwerkelijk dat ik eindelijk ben gestart en dat ik dus nu een kans heb om echt zwanger te zijn.

Onbewust ben ik er veel mee bezig .. Boterham met geitenkaas mag dat wel? of garnalen in knoflook? Ammoniak om schoon te maken, mag dat wel?

k zit op dag 5 ... nog 11 te gaan voordat ik mag testen en MITS ik niet ongi word uiteraard...

Adem in.... adem uit..... en geniet van ieder moment ! :heart:
@ccb53 spannend!!! Maar ook verschrikkelijk die wachtweken. Hou vol. Veel afleiding!

@plien! Jaaaa! Ook jij zo de spannende weken in.

Ik heb gisteren de pregnyl gespoten. Ei was 19,1 mm. Morgen mag ik! Dus dan zit ik ook op het wachtbankje!
Oeh, spannend voor iedereen!! Thnx allemaal!
Innerpeace, veel succes morgen!!
Succes allemaal! Ik mag over ongeveer een maand. Mag in de tabel dus ook een stukje opschuiven:

Nausicaa, Start oktober 2017, AMC
(in de tabel staat nog umc. Ik ben bij beide geweest, umc heeft nog steeds een enorme wachtlijst, amc ook wel, maar ben ik nu dus aan de beurt).
Ohh wat spannend voor iedereen. Ik duim voor jullie allemaal.

@deb87 ik zal het bankje warm houden voor je wanneer je me aflost haha

@innerpeace toi toi toi vandaag!

@ccb53 aftellen is dus begonnen.. Ik hoop dat de dagen snel voorbij zijn voor je. Wachten duurt lang!

@plien hoe was je eerste keer? Spannend? Hopelijk viel het mee. Ik leef zo met je mee, omdat ik ook voor de eerste keer mag over 2 weken. Gister ongesteld geworden en ik gok dat ik op de 16e eisprong heb. Afgelopen maanden tussen de 16e en 18e.. Zo spannend! Jij hebt het er nu op zitten, nu aftellen. Ik los je straks af. Succes!
Ik zit op het wachtbankje! Ik duim voor ons allemaal!!
Zo bijzonder allemaal...!

Innerpeace succes met wachten! ik vind het maar een bizar idee dat er nu 'mogelijk' een minimensje gemaakt wordt in mijn lijf!

Hou jullie op de hoogte!
Succes iedereen op het wachtbankje!

@Lee, nou weinig klachten zou ik niet willen zeggen ;-D . Ben zoals vrijwel iedere vrouw echt doodmoe geweest de eerste 14 weken, en inmiddels weer sinds een week of 4.
En heel erg misselijk tot de 18 weken.

Ik kreeg ook al snel veel last van harde buiken, daarom ben ik vanaf de 24 weken nog maar halve dagen gaan werken op advies van de VK.

Inmiddels merk ik wel dat mijn lijf er klaar mee is... Ik heb een gigantische buik ("zijn het er écht geen 2?!") die me goed in de weg zit, ondanks dat ik qua gewicht heel gemiddeld ben. Alles doet me pijn, van m'n bekken en schaambeen tot m'n rug en ribbenkast. Maar goed, het einde is in zicht. Deze week nog 3 dagen werken en dan begint zaterdag mijn verlof! Ik kijk er echt zooooo naar uit!

Met de kleine man gaat alles goed... Die groeit goed, is al heel erg sterk en beweegt vrijwel de hele dag (dat is deels de reden dat m'n lijf zo'n zeer doet :proud: ). Omdat ik de placenta geheel achter heb voel ik ook alles en lijkt m'n buik sinds een week of 4 af en toe net een golfslagbad. Echt zo grappig om te zien van buitenaf!

Ondanks het ongemak en de pijntjes geniet ik er wel van hoor. Ben me er goed van bewust dat ik het getrapt, geduw en gefriemel in m'n buik nog zal missen na de geboorte dus probeer er bewust van te genieten dat hij nu nog veilig in m'n buik zit.
Lee83, het viel echt reuze mee! Had wel eens gelezen dat t behoorlijk onprettig zou zijn, maar vond ik helemaal niet. Wat alleen jammer was, was dat t behoorlijk zakelijk ging. (Normaal zijn de daar heel begripvol, leggen ze alles uitgebreid uit). Het ging: dit gaan we doen, zo gaat het in zijn werk. Kleed je maar uit. Zo, gepiept, echo om te kijken of t goed zit, kleed je maar aan. De 18e mag je testen. Nog vragen?

Dus na 5 min stond ik weer buiten.

Ccb 53, vind t ook een heel gek gevoel dat er nu vanalles kan instaan in Mn buik... Af toe ben ik bezig en dan denk ik: oh ja, er zwemmen ergens zaadcellen rond in mij, Haha. Al zullen ze nu niet meer echt zwemmen :lol:

Mita, vervelend dat t zo zwaar is. Kun je er wel een beetje van genieten ondanks de 'kwaaltjes'?
Mita, herkenbaar vooral dat moe zijn nu... volgens mij schelen we maar een paar dagen... ik werk nog 2 wkn en dan hopelijk nog echt ff paar weken "me-time"
Alles verder gereed bij je??

Leuk dat er weer zo veel meiden op t bankje zitten of zeer binnenkort mogen starten... ik duim voor jullie!!
Iedereen op het wachtbankje heel veel succes! Leuk dat er zoveel rond deze tijd starten. Ik mag hoop ik ook snel volgen. Afgelopen dinsdag ben ik geweest omdat mijn menstruatie begonnen was. Er bleek alleen nog heel veel baarmoederslijmvlies te zitten. Dus heb een kuurtje provera mee gekregen. De arts wist het allemaal niet zo goed, ook niet welke medicijnen ik straks ga krijgen. Dus hoop eigenlijk dat ik de volgende keer iemand anders krijg. Grappig dat iedereen een voorkeur heeft qua arts!

Vanaf wanneer rekenen jullie de eerste menstruatie dag? Wanneer er "kleur" bij de afscheiding zit of echt pas als je vuurrood bloed verliest? Ik heb altijd eerst zo'n 3 a 4 dagen oud bloedverlies en daarna pas "vers" bloed. Ik reken altijd vanaf dat oud bloedverlies. Maar bedenk me nu dat dat waarschijnlijk verkeerd is. Dit kan wel verklaren waarom het baarmoederslijmvlies nog zo dik was én waarom mijn luteale fase zo extreem kort is.
Ze gaven bij mij aan dat om 'rood' bloed gaat.
Wat gezellig druk op de bank! En veel mensen voor het eerst! Leuk en spannend! Heel veel succes allemaal!!!

Jessy en Mita, hou nog even vol! Geniet er van, ondanks dat ik denk dat zo'n buik best in de weg gaat zitten!

In tegenstelling tot jullie allemaal, ga ik duizend keer per dag naar het toilet om te kijken of ik al ongesteld ben. Ik ben nu ongeveer 6 weken na mijn miskraam en wil graag dat alles weer op gang is. Omdat ik pcos heb en ik met mijn ex jaren heb geprobeerd zwanger te worden, ben ik een beetje bang dat mijn lijf niet meer werkt. Dat deze zwangerschap het was voor mij en dat ik nu weer geen ei sprong en menstruaties meer heb.
Door de zwangerschap ben ik ook al sinds 20 mei niet meer ongesteld geweest, dus misschien ben ik uiteindelijk wel helemaal niet blij als het zover is :)

Sorry dat ik zo de positieve stemming verpest. Ik moest ergens even mjjn angsten delen.
Nou goed, nieuwe week, nieuwe kansen.

Voor jullie allemaal heel veel succes!! :daisy:
@pat36 wat naar zeg. ik herken dat controleren of je al ongesteld bent. Ik heb dat na beide curretages voortdurend gedaan. echter was ik redelijk snel (beide na ong. 30 dagen) ongesteld. Het kan ong. 8 weken duren heb ik toen gehoord. Dus ik ga duimen dat het voor jou snel zover is.
Ik heb na de laatste missed abortion 3 pogingen gehad welke niets uitgehaald hebben, ook toen sloeg de angst toe dat ik misschien wel nooit meer zwanger wordt, en dus ook geen moeder. Ik herken je gevoel wel, ondanks dat ik geen PCOS heb. Gisteren mijn 4e poging met een andere donor. Dit heeft mij hernieuwde hoop gegeven dat het misschien toch lukt. Echter de onzekerheid blijft.
Alstjeblieft geef niet op! probeer positief te denken. Er zijn zoveel mensen met PCOS die uiteindelijk een gezond kindje in hun armen kunnen sluiten. Ik ga iig heel hard voor je duimen dat je cyclus snel op gang komt!
Dank je wel innerpeace! Ik ga de volgende ronde ook met een nieuwe donor beginnen. Hopelijk brengt dat ons allebei geluk.
Heel veel succes met wachten!!
Begrijpelijk Pat, angsten en baalmomenten mogen hier ook gedeeld worden!

Plien, ja hoor ik kan ook wel genieten. Zeker als ik na vrijdag niks meer "moet" denk ik. Ik rommel wat in huis (of in het huis van mijn vriendin als zij is werken... Gaat super goed tussen ons dus ik ben dubbel blij :flirting: ), hang wat op de bank met een serie, loop een rondje met de hondjes, verwonder me over de kracht die de kleine man al heeft als hij m'n hele buik op z'n kop zet... Komt goed dus.

Jessy, ik ben 24-10 uitgerekend.. wanneer is jouw datum?
Jep, alles geregeld en gereed... Zelfs de luiertas staat gevuld klaar voor het geval het moment aanbreekt.
Jij alles al klaar?
Geniet van je verlof mita!! En wat leuk om te lezen dat het nog steeds goed gaat met je vriendin!!

Hoe is het op t wachtbankje, is het een beetje vol te houden?

Ik ga deze cyclus voor t eerst echt starten. De provera heeft zijn werk gedaan. Vanaf vandaag ga ik weer gonal f spuiten (50 eenheden). Als t zover is pregnyl en dan iets van progesteron bolletjes ofzo(?) Om mijn luteale fase te verlengen. Ik vind het ineens zo spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven