Uitgerekend van 1-15 april 2018
vrijdag 4 augustus 2017 om 22:57
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.
Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)
Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord
Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!
= kloppend hartje
= 20-weken echo gehad
Zwanger0418
Srs
Verybueno
Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)
Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord
Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|---|
Browneyes88 | 29 | Eerste | 30 maart | Meisje | - | ![]() ![]() |
Hartje04 | 27 | Tweede | 31 maart | Jongen | - | ![]() ![]() Mk mrt '14; jun '17 |
Maisnon3 | 33 | Eerste | 31 maart | Meisje | - | ![]() ![]() MA jul 2016; Mk dec '16; feb '17 |
MissMarjorie | 36 | Eerste | 31 maart | Jongen | - | ![]() ![]() |
Soulsister76 | Eerste | 5 april | Meisje | - | ![]() ![]() |
|
Traveler84 | 33 | Eerste | 7 april | Meisje | - | ![]() ![]() |
Evaviva | 35 | Tweede | 8 april | Meisje | - | ![]() |
PKT | 33 | Eerste | 10 april | Jongen | - | MA mei '17![]() ![]() |
Jo_86 | 31 | Eerste | 12 april | Jongen | - | MK 2016![]() ![]() |
Krullen-bol | 27 | Eerste | 12 April | Jongen | stuitligger / 14-03 draaipoging zkh | ![]() ![]() |
Mugh | 31 | Eerste | 12 april | Jongen | - | ![]() |

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
vrijdag 1 september 2017 om 20:32
PKT, jeetje dat klinkt wel als naar en behoorlijk belastend. Kan me voorstellen dat het heel vervelend is dat je zo weinig kan eten en steeds maar misselijk bent. Alhoewel het je toch lukt om nog een aantal dingen met goede voedingsstoffen te eten, dat is al heel wat denk ik! Kan je vriend je nog een beetje steunen hierin?
Hier heel weinig klachten. Alleen wat rommelende maag/darmen, moe en soms heel licht misselijk. Maar echt niets om over te klagen. Zelfs zo weinig klachten dat ik het eng vind. Maar goed, dinsdag weten we meer.
Hier heel weinig klachten. Alleen wat rommelende maag/darmen, moe en soms heel licht misselijk. Maar echt niets om over te klagen. Zelfs zo weinig klachten dat ik het eng vind. Maar goed, dinsdag weten we meer.
vrijdag 1 september 2017 om 21:15
Maisnon, oh ik snap dat je in de aanloop naar de echo zenuwachtiger wordt. Ik heb dat gelukkig nog niet maar zal maandag of dinsdag wel weer komen.
Ik ben gewoon stiekem een beetje jaloers op jou. Dus probeer er toch maar van te genieten dat je gewoon kwaaltjesvrij het eerste trimester door komt. Ik weet namelijk zeker dat het goed zit bij jou.
Ja mijn vriend is wat dat betreft echt een lieverd. Hij zorgt altijd al heel goed voor me maar nu is niets hem teveel en wordt ik echt op handen gedragen.
Ik ben gewoon stiekem een beetje jaloers op jou. Dus probeer er toch maar van te genieten dat je gewoon kwaaltjesvrij het eerste trimester door komt. Ik weet namelijk zeker dat het goed zit bij jou.
Ja mijn vriend is wat dat betreft echt een lieverd. Hij zorgt altijd al heel goed voor me maar nu is niets hem teveel en wordt ik echt op handen gedragen.
vrijdag 1 september 2017 om 22:12
Dat snap ik hoor! Zou ik ook zijn als ik jou was. Kan me goed voorstellen dat je flink baalt van alle klachten en ze heeeel graag even niet zou willen hebben. Geniet zit er nu even niet in, maar zal ik met terugwerkende kracht dubbel doen als de echo van de week gewoon goed is. Dan heb ik echt heel veel mazzel gehad in het eerste trimester, dat besef ik me heel goed

zaterdag 2 september 2017 om 07:22
Evaviva. Heerlijk dat je het onverwachts kon vertellen. Genieten he. Wij gaan het vandaag aan mijn familie vertellen. Die wonen wat verder weg dus we moesten nog even wachten.
Tinus. Heftig dat je in de ziektewet zit ivm je heupen... staat je operatie al gepland. Dapper dat je toch een zwangerschap aandurfde.
Traveler. Veel plezier met vertellen aan je vriendin. Leuk zo'n slinger!!
Doorslapen. Bij de eerste vond ik alles ontzettend heftig. Ze huilde ook erg veel. Ik vond dat zo vreselijk. Dacht écht waar ben ik aan begonnen... in de kraamweek al. De visite vond ik echtr de druppel dus heb toen een week een visitestop ingelast zodat ik eerst even kon wennen. Ik had ook veel laat van hormonen en kraamtranen.
Bij de 2e vond ik het veel minder heftig. Ik was echt aan het wachten op die kraamtranen. Maar die kwamen niet. Het was vooral genieten. Ze was makkelijk en drink direct goed bij mij.
PKT. Fijn dat alles goed was bij de gyn. Heerlijk dat je de baby zo vaak mag zien. Wij gaan rond 16 weken voor de pretecho en zien dan ook wat er in mij groeit. Een jongetje op meisje...
Ik heb zo met je te doen dat je zo mega beroerd bent. Echt vreselijk voor je. Hopelijk stopt het rond de 12 weken. Hoeveel weken ben je nu? Hier is t vooral snel moe zijn. Misselijkheid is helemaal weg.
Tinus. Heftig dat je in de ziektewet zit ivm je heupen... staat je operatie al gepland. Dapper dat je toch een zwangerschap aandurfde.
Traveler. Veel plezier met vertellen aan je vriendin. Leuk zo'n slinger!!
Doorslapen. Bij de eerste vond ik alles ontzettend heftig. Ze huilde ook erg veel. Ik vond dat zo vreselijk. Dacht écht waar ben ik aan begonnen... in de kraamweek al. De visite vond ik echtr de druppel dus heb toen een week een visitestop ingelast zodat ik eerst even kon wennen. Ik had ook veel laat van hormonen en kraamtranen.
Bij de 2e vond ik het veel minder heftig. Ik was echt aan het wachten op die kraamtranen. Maar die kwamen niet. Het was vooral genieten. Ze was makkelijk en drink direct goed bij mij.
PKT. Fijn dat alles goed was bij de gyn. Heerlijk dat je de baby zo vaak mag zien. Wij gaan rond 16 weken voor de pretecho en zien dan ook wat er in mij groeit. Een jongetje op meisje...
Ik heb zo met je te doen dat je zo mega beroerd bent. Echt vreselijk voor je. Hopelijk stopt het rond de 12 weken. Hoeveel weken ben je nu? Hier is t vooral snel moe zijn. Misselijkheid is helemaal weg.

zaterdag 2 september 2017 om 22:25
Waarom doe je eigenlijk de nipt in NL PKT? Vervelend dat je nog zo misselijk bent. Ik heb zelf gemerkt dat het helpt, ondanks misselijkheid, dingen te doen. Toch een soort afleiding. Ook al heb ik er van tevoren geen zin in.
Vandaag voor het eerst niet zo misselijk. Gelijk wat gestresst of alles wel goed zit. Het is ook nooit goed. Snap daarom ook best dat je onzeker wordt van weinig kwaaltjes Maisnon! Zeker toen mijn vriend vanmorgen zei dat ie, net nu we echt iedereen verteld hebben dat we een kindje verwachten, droomde dat ik een miskraam had. Argh.
. Had hij gerust voor zich mogen houden.
Liedjepiedje, benieuwd hoe je familie reageerde!
Grappig dat het hier in het weekend altijd een stuk rustiger is!
Vandaag voor het eerst niet zo misselijk. Gelijk wat gestresst of alles wel goed zit. Het is ook nooit goed. Snap daarom ook best dat je onzeker wordt van weinig kwaaltjes Maisnon! Zeker toen mijn vriend vanmorgen zei dat ie, net nu we echt iedereen verteld hebben dat we een kindje verwachten, droomde dat ik een miskraam had. Argh.

Liedjepiedje, benieuwd hoe je familie reageerde!
Grappig dat het hier in het weekend altijd een stuk rustiger is!
zondag 3 september 2017 om 00:20
Saga, oh ja geen leuke droom om te delen inderdaad. Wel fijn dat je minder misselijk bent. Ik lees het bij meer dus zou me geen zorgen maken en alleen maar blij zijn.
Ik probeer dat soms ook wel maar helaas helpt dat hier niet echt vaak voel ik me juist alleen nog maar misselijker. Ben maar gewoon heel blij dat het niet erger wordt en ik niet hoef over te geven. Het gaat wel over voordat ik een jongetje ben.
Vandaag voor het eerst gekookt sinds een week en zowaar ook opgegeten (ok aardappelpuree met salade van tomaten en komkommer met 2 mini gehaktballetjes) maar ik ben blij.
Ik doe de nipt om meerdere redenen in Nederland.
1: dit is mijn laatste optie dat ik gratis naar Nederland kan vliegen voor aankomend jaar (stop daarna met werken zolang als ik zwanger ben).
2: nipt hier kost 1500 dollar
3: wij willen zekerheid zo snel mogelijk aangezien mijn schoonzusje syndroom van down heeft en wij om die reden besloten hebben de zwangerschap af te breken mocht dat bij ons het geval zijn. Ik wil dit dan zo snel mogelijk weten. Ik kan dat ook alleen maar in Nederland af laten breken hier is dat illegaal.
Ik hoop dat ik niemand voor zijn hoofd daarmee stoot. Ieder zijn keuze maar ik zie hoe zwaar het is voor zijn moeder en mijn vriend is er mee opgegroeid en weet dus wat een impact het heeft wij hebben dus heel bewust deze keuze gemaakt hoe pijnlijk dat ook zou zijn.
Ik probeer dat soms ook wel maar helaas helpt dat hier niet echt vaak voel ik me juist alleen nog maar misselijker. Ben maar gewoon heel blij dat het niet erger wordt en ik niet hoef over te geven. Het gaat wel over voordat ik een jongetje ben.
Vandaag voor het eerst gekookt sinds een week en zowaar ook opgegeten (ok aardappelpuree met salade van tomaten en komkommer met 2 mini gehaktballetjes) maar ik ben blij.
Ik doe de nipt om meerdere redenen in Nederland.
1: dit is mijn laatste optie dat ik gratis naar Nederland kan vliegen voor aankomend jaar (stop daarna met werken zolang als ik zwanger ben).
2: nipt hier kost 1500 dollar

3: wij willen zekerheid zo snel mogelijk aangezien mijn schoonzusje syndroom van down heeft en wij om die reden besloten hebben de zwangerschap af te breken mocht dat bij ons het geval zijn. Ik wil dit dan zo snel mogelijk weten. Ik kan dat ook alleen maar in Nederland af laten breken hier is dat illegaal.
Ik hoop dat ik niemand voor zijn hoofd daarmee stoot. Ieder zijn keuze maar ik zie hoe zwaar het is voor zijn moeder en mijn vriend is er mee opgegroeid en weet dus wat een impact het heeft wij hebben dus heel bewust deze keuze gemaakt hoe pijnlijk dat ook zou zijn.

zondag 3 september 2017 om 10:59
PKT, wat een ontzettend goede redenen om de NIPT hier te doen. Kun je snel genoeg uitslag krijgen zodat je nog in NL bent als je het hoort? Ik heb mij er nog niet zo goed op ingelezen qua tijden etc.. Wel willen we hem graag laten uitvoeren, maar ik hoop dat de verloskundige ons komende vrijdag eerst wat meer kan vertellen.
Over het sporten, ik ken het gevoel helemaal. Mijn vriend is momenteel een rondje aan het fietsen omdat het echt schitterend weer is maar ik ben zo moe dat ik al trillende spieren krijg bij een half uurtje wandelen. Zou zo graag dat sporten willen vast houden... maar goed, nu dwing ik mezelf maar tot elke dag minimaal een langere tijd te bewegen. Meestal wandelen, soms zwemmen. Maar ik mis het buiten sporten behoorlijk. Hopelijk komt dat nog een paar weken terug voordat ik te bol ben om op de fiets te kunnen zitten
Alle berichten over het al dan niet doorslapen en de eerste weken negeer ik een beetje. Tegen die tijd zie ik nog veel meer op dan de rest van de zwangerschap en de bevalling.
En ik was gisteren bij de bakker en toen zag ik ook een marsepijnen baby liggen, moest gelijk aan je denken Liedjepiedje
Aan anderen, succes met wachten tot de echo. Hopelijk zijn er deze week weer veel goede berichten!
Fijne zondag allemaal!
Over het sporten, ik ken het gevoel helemaal. Mijn vriend is momenteel een rondje aan het fietsen omdat het echt schitterend weer is maar ik ben zo moe dat ik al trillende spieren krijg bij een half uurtje wandelen. Zou zo graag dat sporten willen vast houden... maar goed, nu dwing ik mezelf maar tot elke dag minimaal een langere tijd te bewegen. Meestal wandelen, soms zwemmen. Maar ik mis het buiten sporten behoorlijk. Hopelijk komt dat nog een paar weken terug voordat ik te bol ben om op de fiets te kunnen zitten

Alle berichten over het al dan niet doorslapen en de eerste weken negeer ik een beetje. Tegen die tijd zie ik nog veel meer op dan de rest van de zwangerschap en de bevalling.
En ik was gisteren bij de bakker en toen zag ik ook een marsepijnen baby liggen, moest gelijk aan je denken Liedjepiedje

Aan anderen, succes met wachten tot de echo. Hopelijk zijn er deze week weer veel goede berichten!
Fijne zondag allemaal!

zondag 3 september 2017 om 15:40
PKT, ik vind dat elk gezin voor zichzelf die keuze moet maken en alleen maar goed dat jullie erover nagedacht hebben. Ben je nog in NL verzekerd? Las dat je anders niet in NL nipt kan doen. In België en Duitsland dan weer wel voor een redelijke prijs. Wel spannend zeg, zo'n test, lijkt me. Volgens mij zijn er best veel gezinnen die voor een nipt kiezen. Op fora lijkt het de meerderheid te zijn.
Mugh, vind het al heel wat dat je elke dag goed bewegen volhoudt. Lukt hier lang niet elke dag. Wil wel regelmatiger gaan zwemmen, maar kijk er stiekem al een beetje tegenop.
Fijne zondag
Mugh, vind het al heel wat dat je elke dag goed bewegen volhoudt. Lukt hier lang niet elke dag. Wil wel regelmatiger gaan zwemmen, maar kijk er stiekem al een beetje tegenop.
Fijne zondag
zondag 3 september 2017 om 16:20
Omdat ik mijn baan in Nederland heb ben ik hier ook nog verzekerd. Dus dubbel, best zonde maar is niet anders. Voordeel is wel dat mijn Nederlandse verzekering in principe ook hier alles betaald maar oas achteraf. Dus alle kosten die ik extra moet maken omdat verzekering hier dit niet vergoed betaald de verzekering in Nederland dan weer vaak. Ach heel gepuzzel maar komen er wel. Afhankelijk van hoe lang het duurt de uitslag blijf ik in Nederland. Zo niet is het ergste senario dat ik weer terug moet vliegen naar Nederland maar vlieg heel goedkoop dus dat is niet zo erg.
zondag 3 september 2017 om 21:00
Hallo meiden,
Reageer even via mobiel dus kan niet echt goed reageren op jullie individueel!
@PKT inderdaad veel geregel maar zo te lezen heb je het allemaal goed en duidelijk op een rijtje.
@Saga, ik herken het wel, de stress of het nog wel goed zit... stom is dat eigenlijk he! En niet echt een leuke droom van je vriend die hij dan ook nog deelt
gelukkig maar een droom!
Ik heb wel meegelezen maar door het starten op mijn nieuwe werkplek de puf niet gehad om te reageren. Dus nu maar even.
Het is super fijn weer in de thuiszorg te werken. Cliënten en collega's zijn allemaal zo enthousiast om me weer te zien na een jaar en dat doet echt goed!
Verder last van verschillende kwaaltjes
Erg moe, vaker plassen, regelmatig een vlaag van misselijkheid en erg zere gevoelige en groeiende borsten
Ik heb de afgelopen dagen wel in de avond voor het slapen wat meegenomen om te eten in de ochtend. Dat helpt gelukkig wel wat tegen de misselijkheid!
Oh en nog 2 nachtjes slapen en dan de echo! Heb er aan de ene kant heel veel zin in , weer een mijplaal bereikt.
En aan de andere kant blijft er een stemmetje in m'n achterhoofd dat zegt : hou ook rekening met een niet zo goed scenario... gekmakend!
Reageer even via mobiel dus kan niet echt goed reageren op jullie individueel!
@PKT inderdaad veel geregel maar zo te lezen heb je het allemaal goed en duidelijk op een rijtje.
@Saga, ik herken het wel, de stress of het nog wel goed zit... stom is dat eigenlijk he! En niet echt een leuke droom van je vriend die hij dan ook nog deelt

Ik heb wel meegelezen maar door het starten op mijn nieuwe werkplek de puf niet gehad om te reageren. Dus nu maar even.
Het is super fijn weer in de thuiszorg te werken. Cliënten en collega's zijn allemaal zo enthousiast om me weer te zien na een jaar en dat doet echt goed!
Verder last van verschillende kwaaltjes
Erg moe, vaker plassen, regelmatig een vlaag van misselijkheid en erg zere gevoelige en groeiende borsten

Ik heb de afgelopen dagen wel in de avond voor het slapen wat meegenomen om te eten in de ochtend. Dat helpt gelukkig wel wat tegen de misselijkheid!
Oh en nog 2 nachtjes slapen en dan de echo! Heb er aan de ene kant heel veel zin in , weer een mijplaal bereikt.
En aan de andere kant blijft er een stemmetje in m'n achterhoofd dat zegt : hou ook rekening met een niet zo goed scenario... gekmakend!
Tralalalala

maandag 4 september 2017 om 17:02
Hier ook eerste werk/stagedag gehad. Lig nu moe en met buikpijn (toch te strakke broek) op de bank, maar tevreden over hoe ik het volhield.
Spannende dag morgen! Maisnon, krullenbol, hartje04 en verybueno toch?
Fijn krullenbol, dat je zo goed wordt ontvangen weer!
Zie dat Liefhuisje een tijdje niet geweest is, die had de echo 25e.
Spannende dag morgen! Maisnon, krullenbol, hartje04 en verybueno toch?
Fijn krullenbol, dat je zo goed wordt ontvangen weer!
Zie dat Liefhuisje een tijdje niet geweest is, die had de echo 25e.
maandag 4 september 2017 om 17:17

maandag 4 september 2017 om 17:59
Bij mij wisselt het echt hele erg. Ene dag kan ik m'n broek prima aan, andere dag zit hij naar een strak.
Saga, fijn dat je eerste werkdag je een goed gevoel heeft geven!
Verybueno, lastig dat je halverwege al moe bent. Kan me voorstellen dat het weer even wennen is.
Hier vandaag vooral moe, heel erg moe. Maar ook dat wisselt heel erg dus dikke kans dat ik morgen nergens laat van heb...
Spanning voor de echo begint wel op te lopen nu. Nog één nachtje slapen...
Saga, fijn dat je eerste werkdag je een goed gevoel heeft geven!
Verybueno, lastig dat je halverwege al moe bent. Kan me voorstellen dat het weer even wennen is.
Hier vandaag vooral moe, heel erg moe. Maar ook dat wisselt heel erg dus dikke kans dat ik morgen nergens laat van heb...
Spanning voor de echo begint wel op te lopen nu. Nog één nachtje slapen...
maandag 4 september 2017 om 18:47
De moeheid is ook hier echt verschrikkelijk!
ik werk ochtenden of avonden nu in de thuiszorg en ik heb afgelopen week elke dag nog een half uur/3 kwartier middag dutje gedaan...
Ik geef er ook maar gewoon aan toe.
Voor veel dus een spannende dag morgen met de echo's!
ik vind het ook wel echt heeeeeel spannend...
ik werk ochtenden of avonden nu in de thuiszorg en ik heb afgelopen week elke dag nog een half uur/3 kwartier middag dutje gedaan...

Ik geef er ook maar gewoon aan toe.
Voor veel dus een spannende dag morgen met de echo's!
ik vind het ook wel echt heeeeeel spannend...
Tralalalala
maandag 4 september 2017 om 19:29
Pkt. Fijn dat het weer even lukte om te koken en op te eten! Waar je al niet blij van kan worden he!
Saga. Familie was vooral verbaasd
Maar dat is niet gek omdat we regelmatig lieten doorschemeren dat we het misschien wel hierbij zouden laten houden. Maar ze vonden het ook allemaal heel leuk. Ik had een klein houten doosje gemaakt met daarop: wij willen iets vertellen. En daarin de echo met roze en blauwe hartjes erbij. Mn dochter ging er mee rond. Zo leuk.
FIjn dat je je eerste dag goed kan volhouden. Nu beentjes omhoog
Mugh, ooh leuk je marsepeinen baby. Iedereen vindt het filmpje zo leuk dat we hebben gemaakt. Iedereen moet lachen om haar. En ook om de oudste die er zo stil van is.
Krullenbol. Nog maar 1 nachtje. Nog even doorbijten! Ik wens je een mooie echo.
En fijn dat het werk je zo bevalt! Maar snap dat je gesloopt bent.
Verybueno. Ook morgen de echo! Spannend. Mooie echo ook voor jou! En rust lekker uit vanavond van je eerste werkdag.
Maisnon en hartje04 ook een mooie echo voor jullie morgen! Ik hou de pagina in de gaten!
Hier net als jullie moe na mijn werkdag. Gisteren veel te laat naar bed gegaan en merk dat mijn lontje nu al korter wordt door hormonen. Heb ik altijd last van in mijn zwangerschappen... Dat vind ik zo naar. Dan ben ik echt niet mijzelf. Ik ben normaal gesproken heel geduldig en kan veel hebben. Maar ja... weer genoeg geklaagd
Saga. Familie was vooral verbaasd

FIjn dat je je eerste dag goed kan volhouden. Nu beentjes omhoog

Mugh, ooh leuk je marsepeinen baby. Iedereen vindt het filmpje zo leuk dat we hebben gemaakt. Iedereen moet lachen om haar. En ook om de oudste die er zo stil van is.
Krullenbol. Nog maar 1 nachtje. Nog even doorbijten! Ik wens je een mooie echo.
En fijn dat het werk je zo bevalt! Maar snap dat je gesloopt bent.
Verybueno. Ook morgen de echo! Spannend. Mooie echo ook voor jou! En rust lekker uit vanavond van je eerste werkdag.
Maisnon en hartje04 ook een mooie echo voor jullie morgen! Ik hou de pagina in de gaten!

Hier net als jullie moe na mijn werkdag. Gisteren veel te laat naar bed gegaan en merk dat mijn lontje nu al korter wordt door hormonen. Heb ik altijd last van in mijn zwangerschappen... Dat vind ik zo naar. Dan ben ik echt niet mijzelf. Ik ben normaal gesproken heel geduldig en kan veel hebben. Maar ja... weer genoeg geklaagd

maandag 4 september 2017 om 19:49
maandag 4 september 2017 om 19:59
Hee meiden,
Wat is er een hoop geschreven! Niet bij te houden zeg haha
Liedjepiedje, wat leuk hoe je het aan je kinderen hebt verteld!! En zo grappig die marsepeinen baby hahaha heerlijk kinderen. Fijn dat de familie het ook weet! Leuk idee met het kistje!
Krullenbol, leuk je nieuwe oude baan! Hoe is het met de misselijkheid? Wel vol te houden met je werk ook? Fijn dat je zo'n warm welkom hebt gehad!
Saga, fijn dat je eerste dagje erop zit. Waren ze nou wel al op de hoogte van je zwangerschap? Weet het even niet meer. Lastig zo'n strakke broek haha kan me voorstellen dat je het nog te vroeg vind voor zwangerschapsbroeken haha maar ik weet uit ervaring dat het wel een verademing kan zijn
Maisnon, spannend jij ook morgen de echo! Hoelaat mag jij? Ik pas 16:00
lastig die moeheid. Lekker aan toegeven als het kan! Succes morgen alvast!
Verybueno, lijkt me ook weer even wennen zo'n werkdag! Je zit in het onderwijs toch? Welke groep doe je? Kan me namelijk voorstellen dat ene groep 1-2 fysiek zwaarder is dan een groep 8
Hier gaat het oké.... vorige week ging het echt niet meer en heb vrijdag de dokter gebeld. Ik ben dus 5 kilo kwijt, hele dag misselijk/overgeven, heeel erg duizelig en was dus bijna flauwgevallen. Kan niks anders dan bankhangen of in bed liggen en dus niet eens voor m'n dochter zorgen. Was er dus helemaal klaar mee. Dokter heeft me medicijnen voorgeschreven maar had liever dat ik eerst gembercapsules probeerde 4x per dag. En ooooh wat zijn die dingen vies!!
ik boer veel en dan dus die gember ook omhoog. Naaaa ZO vies!
maargoed daar ben ik dus sinds zaterdag mee begonnen en ik heb sinds dien niet meer overgegeven. Het lijkt dus iets beter te gaan... hoop nu weer aan te sterken.
Morgen dus de echo. Toch wel weer heel spannend. Ben dan 9 weken en 5 dagen volgens mijn berekening.
Voor de meiden waar ik nu niet op gereageerd heb, hoe is het met jullie? Ik kan op de iPad niet zover terug dus kan niet overal op reageren!
Wat is er een hoop geschreven! Niet bij te houden zeg haha
Liedjepiedje, wat leuk hoe je het aan je kinderen hebt verteld!! En zo grappig die marsepeinen baby hahaha heerlijk kinderen. Fijn dat de familie het ook weet! Leuk idee met het kistje!
Krullenbol, leuk je nieuwe oude baan! Hoe is het met de misselijkheid? Wel vol te houden met je werk ook? Fijn dat je zo'n warm welkom hebt gehad!
Saga, fijn dat je eerste dagje erop zit. Waren ze nou wel al op de hoogte van je zwangerschap? Weet het even niet meer. Lastig zo'n strakke broek haha kan me voorstellen dat je het nog te vroeg vind voor zwangerschapsbroeken haha maar ik weet uit ervaring dat het wel een verademing kan zijn

Maisnon, spannend jij ook morgen de echo! Hoelaat mag jij? Ik pas 16:00

Verybueno, lijkt me ook weer even wennen zo'n werkdag! Je zit in het onderwijs toch? Welke groep doe je? Kan me namelijk voorstellen dat ene groep 1-2 fysiek zwaarder is dan een groep 8

Hier gaat het oké.... vorige week ging het echt niet meer en heb vrijdag de dokter gebeld. Ik ben dus 5 kilo kwijt, hele dag misselijk/overgeven, heeel erg duizelig en was dus bijna flauwgevallen. Kan niks anders dan bankhangen of in bed liggen en dus niet eens voor m'n dochter zorgen. Was er dus helemaal klaar mee. Dokter heeft me medicijnen voorgeschreven maar had liever dat ik eerst gembercapsules probeerde 4x per dag. En ooooh wat zijn die dingen vies!!

Morgen dus de echo. Toch wel weer heel spannend. Ben dan 9 weken en 5 dagen volgens mijn berekening.
Voor de meiden waar ik nu niet op gereageerd heb, hoe is het met jullie? Ik kan op de iPad niet zover terug dus kan niet overal op reageren!
maandag 4 september 2017 om 21:06
Heftig zeg Hartje
. Veel sterkte! Klinkt vreselijk diemisselijkheid en die gembercapsules.
Liedje, het korte lontje herken ik, wel vervelend he!
Saga, ik heb ook al wat zwangerschapskleding gekocht (en oude van zolder gehaald) maar ik wacht ook nog even met die te dragen. Ik kan het nu nog wel redden met wat wijdere kleding.
Iedereen die last heeft van vermoeidheid sterkte ermee! Ik (nog?) niet *duim*.
PKT, goede redenen voor de NIPT test in NL!
Mugh, goed bezig met iedere dag bewegen! Dat red ik niet. Sporten 2x in de week lukt me nog wel.

Liedje, het korte lontje herken ik, wel vervelend he!
Saga, ik heb ook al wat zwangerschapskleding gekocht (en oude van zolder gehaald) maar ik wacht ook nog even met die te dragen. Ik kan het nu nog wel redden met wat wijdere kleding.
Iedereen die last heeft van vermoeidheid sterkte ermee! Ik (nog?) niet *duim*.
PKT, goede redenen voor de NIPT test in NL!
Mugh, goed bezig met iedere dag bewegen! Dat red ik niet. Sporten 2x in de week lukt me nog wel.
maandag 4 september 2017 om 21:45
Wow ineens veel geschreven vandaag!
Succes iedereen morgen met de echo. Ik zal morgen als laatste de echo hebben dus mag nog even de hele ochtend stressen.
Saga en krullenbol eerste werkdag zit erop. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad. En saga ach als het minder last geeft who cares. Of je ze nu gaat dragen of over 2 wkn je moet ze voorlopig nog wel even aan.
Ik had vorige keer al 3 broeken gekocht. Helaas niet nodig gehad ivm miskraam. Hier is alles zo duur en slechte kwaliteit dat ik exht in Nederland winkel. Heb nu online echt een hoop gekocht allemaal in de opruiming. Dat is het voordeel van tegengestelde seizoenen. Ik ben nu zwanger in de zomer zal het dus nog wel zwaar krijgen hier met 40 graden en een 6 maanden buik. Heb dus maar veel luchtige jurkjes gekocht.
Gelukkig kan ik nu nog alles aan al heb ik savonds het idee dat mijn darmen opzetten hebben jullie dat ook?
Ik ben trouwens sinds 2 dagen iets minder misselijk
heb dus ook zowel gisteren en vandaag gewoon gegeten bij de lunch. Avondeten gaat helaas nog niet want na de lunch wordt ik toch wel weer misselijk tot snachts maar ok er zit verbetering in.
Succes iedereen morgen met de echo. Ik zal morgen als laatste de echo hebben dus mag nog even de hele ochtend stressen.
Saga en krullenbol eerste werkdag zit erop. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad. En saga ach als het minder last geeft who cares. Of je ze nu gaat dragen of over 2 wkn je moet ze voorlopig nog wel even aan.
Ik had vorige keer al 3 broeken gekocht. Helaas niet nodig gehad ivm miskraam. Hier is alles zo duur en slechte kwaliteit dat ik exht in Nederland winkel. Heb nu online echt een hoop gekocht allemaal in de opruiming. Dat is het voordeel van tegengestelde seizoenen. Ik ben nu zwanger in de zomer zal het dus nog wel zwaar krijgen hier met 40 graden en een 6 maanden buik. Heb dus maar veel luchtige jurkjes gekocht.
Gelukkig kan ik nu nog alles aan al heb ik savonds het idee dat mijn darmen opzetten hebben jullie dat ook?
Ik ben trouwens sinds 2 dagen iets minder misselijk

maandag 4 september 2017 om 21:51
De nipt test en bijbehorende beslissingen zijn onderwerpen die je liever niet bespreekt. Wij hopen natuurlijk dat wij niet de meest moeilijke beslissing ooit hoeven te maken na de uitslag maar het helpt denk ik wel dat we het er al uitgebreid over hebben gehad voordat we überhaupt begonnen aan een kindje.
Wij hoeven geen perfect kind overigens en beseffen ons ook heel goed dat er dingen tijdens de bevalling, of later in het leven van het kindje kunnen gebeuren die kunnen zorgen voor een zorgenkindje. Maar voor deze aandoening kiezen we nu dat tegenwoordig kan bewust niet puur omdat we van heel dichtbij weten wat de impact is op het gezin en voor het kind zelf.
Gezinnen of stellen die een andere keuze hierin maken kan ik heel erg waarderen. Ik denk dat iedereen moet bedenken en beslissen of dat iets is waar je voor kiest en of je dat aankan of past binnen je gezin.
Wij hoeven geen perfect kind overigens en beseffen ons ook heel goed dat er dingen tijdens de bevalling, of later in het leven van het kindje kunnen gebeuren die kunnen zorgen voor een zorgenkindje. Maar voor deze aandoening kiezen we nu dat tegenwoordig kan bewust niet puur omdat we van heel dichtbij weten wat de impact is op het gezin en voor het kind zelf.
Gezinnen of stellen die een andere keuze hierin maken kan ik heel erg waarderen. Ik denk dat iedereen moet bedenken en beslissen of dat iets is waar je voor kiest en of je dat aankan of past binnen je gezin.
anoniem_45425 wijzigde dit bericht op 04-09-2017 21:55
13.44% gewijzigd
maandag 4 september 2017 om 21:52
@Hartje de misselijkheid was van vorige week donderdag tot gisteren goed te handelen. Had elke ochtend op bed wat gegeten en half uur blijven liggen voordat ik opstond.
En kleine beetjes tussendoor gegeten dat ging eigenlijk prima. Wel af en toe een vlaag misselijkheid maar te doen.
Vandaag echter weer de andere kant en heel misselijk terwijl ik niks anders heb gedaan dan afgelopen dagen.
Morgen ook maar even bespreken bij vk.
Samen met vriend besloten dat we voor de combinatietest gaan.
Voor mijzelf had ik die keuze al gemaakt maar wilde dat hij zich er ook in ging verdiepen. Wil dat toch samen besluiten.
En kleine beetjes tussendoor gegeten dat ging eigenlijk prima. Wel af en toe een vlaag misselijkheid maar te doen.
Vandaag echter weer de andere kant en heel misselijk terwijl ik niks anders heb gedaan dan afgelopen dagen.
Morgen ook maar even bespreken bij vk.
Samen met vriend besloten dat we voor de combinatietest gaan.
Voor mijzelf had ik die keuze al gemaakt maar wilde dat hij zich er ook in ging verdiepen. Wil dat toch samen besluiten.
krullen-bol wijzigde dit bericht op 04-09-2017 21:53
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
10.93% gewijzigd
Tralalalala