Geld & Recht alle pijlers

tijdelijk thuisloos

07-09-2017 20:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Voor dat ik begin wil ik even zeggen dat ik niet zeker weet of ik in de juiste topic zit. Maar alsnog ondanks dat ik heb gezien dat mensen gauw tot conclusie schieten, toch advies in winnen van het wereldwijdeweb.com.

Ik ben sinds 3 weken vrijgezellig. helaas is mijn situatie dat niet. Ik zit in de uitkering en wil weg bij mijn partner. na 3 weken van hot naar her gevlogen te zijn. bood een vriendin mij aan om tijdelijk bij haar te verblijven. Aangezien ik nu officieel geen eigen woning heb. ben ik flink gekort op mijn uitkering. (geheel begrijpelijk en gelukkig kan ik nog de vaste dingen betalen; verzekering etc. (ik zeg dit voor dat jullie er vanuit gaan dat ik een klaploper ben) Maar zij stelde voor mijzelf bij haar in te schrijven. Zij heeft een koopwoning en ik ben maar een verdwaalde ziel verloren in het "zogenaamde" zorgstelsel. Voor mij maakt het niet veel uit als ik word gekort zolang ik maar mijn rekeningen kan blijven betalen en zij er niet voor opdraait (financieel gezien). daarbij wil ik ook niet dat zij verantwoordelijk wordt gesteld voor mijn financieel fiasco waar ik in wordt opgezogen.

En ja ik wil werken maar ken het effe niet... aka life took a toll on me and i am sick in the brain...

dus nog even kort zonder al dat gezwets...

- ik uitkering
- ik schulden
- zij koopwonig
- zij eigenbedrijf
- ik thuisloos
- zij kamerbeschikbaar
- geen financiele verstrengeling (aka ik betaal voor mij want kan echt niet voor haar betalen...)

Kan ik me inschrijven? is dit smart?

ps. ik wil haar niet ruineren
psps. wees lief
Echte dak en thuislozen kunnen , iig in amsterdam, zich ergens in laten schrijven als postadres. Er is zelfs een speciale afdeling voor die die mensen behandelen. Inschrijven kan ook nog wel eens bij het leger des heils.

Je kunt ook officieel een kamer huren bij die vriendin. Moet zij het opgeven als inkomen maar als dat laag genoeg is zou ze geen problemen moeten krijgen met de belasting. Wel ff checken wat rioolrecht ed betreft Sommige gemeentes schelden dat kwijt voor alleenstaanden en als jij daar huurt zal ze dat moeten gaan betalen Maar dat verschilt echt per gemeente.
broodtrommel schreef:
08-09-2017 07:16
Als je gewoon een huurconstructie hebt met officieel contract voor kamerhuur en haar maandelijkse huur betaald kunnen ze niks verhalen op die vriendin hoor. Alleen wat er dan in je kamer staat, je eigen spullen.

Je moet dan kunnen aantonen dat de rest wat in de woning stsat niet van jou is en dat doe je via het huurcontract.

Alleen zitten daar weer belastingdingen aan vast voor je vriendin. Als je officieel verhuurt.
Dit dus! En je moet ingeschreven staan waar je verblijft. Grote kans dat de gemeente je geen postadres geeft en zegt dat je je moet inschrijven bij je vriendin als dat je feitelijke verblijfplaats is. Als de huur niet hoger is dan €430 per maand ziet de belastingdienst het niet als inkomen voor je vriendin.
als ik bij haar blijf dan kan ik me het beste inschrijven met huurcontract onder 430 is voordeel voor haar... belasting technisch gezien...

ook zijn zo haar eigendommen beschermt.

post adres is een tijdelijke oplossing... 3 tot 6 maanden.

vergeet ik iets?
Als zij dat huis afbetaald, heeft ze misschien ook toelating nodig van de bank om te verhuren.
Laat haar hier zeker achter horen en toelating vragen voor je een contract opstelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven