Lijf & Lijn alle pijlers

Keto Dieet

09-09-2017 10:01 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik volg een keto dieet en vroeg me af of iemand hier ervaringen mee heeft.
Het heeft wel een resultaat, want ik ben in 2 maanden 20 kilo lichter (Yeah !!)

Greetz Frits
Zo zeg, die mannen boffen maar met hun hoge calorieënverbruik. Dan schiet het een beetje op!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ben benieuwd hoe snel het er weer aanzit nadat je gestopt bent met het dieet.
Joh, hoe doe je dat? Wat eet je? Niets lijkt me? En je sport van 8 tot 17 uur? Mag je wel drinken?
Gravinnetje schreef:
09-09-2017 10:37
Joh, hoe doe je dat? Wat eet je? Niets lijkt me? En je sport van 8 tot 17 uur? Mag je wel drinken?
Dat is niet afvallen, maar je lichaam slopen.
Daarom wil ik een reactie hebben wie hier ervaringen heeft met dit dieet.
Ik weet dat ik minimaal een jaar rustig aan moet doen en rustig opbouwen en niet meer dezelfde gewoontes oppakken die ik 3 maanden terug deed.

Afvallen was niet het moeilijkst, het gewicht aanhouden is de key en daar ben ik nu.
FiIee schreef:
09-09-2017 10:38
Dat is niet afvallen, maar je lichaam slopen.
In 2 maanden tijd 20 kilo verliezen is toch slopen?
Dit is inderdaad zwaar, het is eigenlijk leven op je vetreserves en je vet aanspreken.
Slopen is het niet tenzij je er 3 maanden van maakt.

Minder als 20 gram Koolhydraten eten per dag. Dus groente en vlees.
Gravinnetje schreef:
09-09-2017 10:46
In 2 maanden tijd 20 kilo verliezen is toch slopen?
Ja, ik vind van wel.
Verder mag je maar 30 min sporten omdat langer te intensief is.
Ik heb mezelf niet gesloopt.
RazorPax schreef:
09-09-2017 10:50
Dit is inderdaad zwaar, het is eigenlijk leven op je vetreserves en je vet aanspreken.
Slopen is het niet tenzij je er 3 maanden van maakt.

Minder als 20 gram Koolhydraten eten per dag. Dus groente en vlees.
Nadat je vet weg is, worden je spieren gebruikt. Of dat nou in 2 maanden of 3 maanden is, dat maakt weinig uit. En dan heb ik het nog niet eens over het tekort aan voedingsstoffen die nodig zijn om alles werkend te houden.
Mijn vriend doet het denk ik nu 1.5 maand en is bijna 14 kilo kwijt.

Het is goed vol te houden, heeft geen hongergevoel. Hij heeft van tevoren veel research erover gedaan. Twee keer maand zondigt hij met koolhydraten en hij valt niet uit ketose.
FiIee schreef:
09-09-2017 10:52
Nadat je vet weg is, worden je spieren gebruikt.
Als je vet als brandstof blijft eten worden je spieren niet gebruikt. Een ketogeen dieet bestaat vaak uit 80 % vet.
Als je nu koolhydraat beperkt gaat eten,blijf je slank,maar het is wel hard gegaan bij jou zeg!!!
Ja inderdaad dat is het zeker.
Nu wil ik eruit stappen maar daar moet ik wel mee oppassen en daar heb ik wel hulp bij nodig.

Het grootste valkuil is niet dezelfde gewoontes oppakken.
https://youtu.be/z3_GzwOVbj8

Heel interessant experiment van een relatief bekende youtuber erover. Needless to say, ik ben geen fan van het dieet.
Hier ervaring met keto (40 a 50 gram koolhydraten per dag in mijn geval. Ik sloopte mijn lichaam juist door teveel koolhydraten en voel me veel beter met keto.

Ik ben van plan keto te blijven eten. Ik vind het erg fijn dat ik niet meer elke 2 a 3 uur moét eten en de gezondheidsvoordelen wegen voor mij ruimschoots op tegen het "gemis" van brood, rijst en pasta.

Ik heb trouwens nooit gehoord dat je maar 30 minuten intensief mag sporten, waar komt dat vandaan? Er zijn bv veel (ultra)marathonrenners die keto eten en zelf hou ik het sporten juist veel beter vol. De eerste weken ging het sporten wel minder en dan raden ze aan rustiger aan te doen, maar als het lichaam eenmaal gewend is, zijn sportprestaties vaak weer prima.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik eet al 2,5 jaar zo. In eerste instantie strikt koolhydraatarm en sinds ik op gewicht ben koolhydraatbeperkt. Ik geloof ook dat het gezonder is (als je het goed doet tenminste): ik eet sindsdien veel meer groenten, geen suiker en geen bewerkte producten. Omdat je lichaam op vetten loopt, in plaats van op koolhydraten breek je geen spieren af.

Ik merk dat mijn huid er beter uit ziet, dat ik beter slaap en meer energie heb. Bovendien blijf ik nu al twee jaar op een stabiel gewicht.

Overigens zijn er best wat topsporters, waaronder Dafne Schippers die koolhydraatbeperkt/ ketogeen eten.
intothewild schreef:
09-09-2017 11:44
https://youtu.be/z3_GzwOVbj8

Heel interessant experiment van een relatief bekende youtuber erover. Needless to say, ik ben geen fan van het dieet.
Heb hem net gekeken, wel grappig om te zien.

Ketoflu bestaat inderdaad en kan sterk verminderd worden door de eerste dagen waarin je veel vocht verliest voldoende elektrolyten binnen te krijgen. Bouillon deed de eerste week wonderen voor mij en wordt dan ook aangeraden.
I'm not lazy
en kan je intermitting fasting ook combineren met keto.
RazorPax schreef:
09-09-2017 12:17
en kan je intermitting fasting ook combineren met keto.
Ja, gaat bij mij automatisch, sla regelmatig het ontbijt over omdat ik gewoon geen trek heb. Vind dat wel een goed principe in keto: "Eat when hungry, don't eat when not hungry"

Langere periodes van IF (meer dan 18 uur) doe ik eigenlijk nooit. Jij wel?
I'm not lazy
Ik eet al ruim een jaar keto. Bevalt me prima, wil niet meer anders.
heb de hele 2 maand IF gedaan en keto
Iemand die slaagt met het low carb dieet is er véél beter aan toe dan iemand die faalt met welk ander dieet dan ook.

TO als je voor jezelf een maximumgewicht bepaalt en je gaat elke ochtend op de weegschaal gaan en je gaat onmiddellijk weer lijnen als je de bovengrens hebt bereikt, dan kán je niet dikker worden. Succes!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven