Stamcafe XXXI

08-06-2017 22:50 3007 berichten
Van Hawaii naar de Grand Canyon. Een grote stap op de kaart een kleine voor de Stammers. Ofzoiets. :)

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 08-06-2017 23:03
49.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met dochtertje bij moeder. Even niet naar die rotschool, heerlijk!
IMHO
Lijkt me heerlijk GG..
GG vindt zij het een rotschool if vind jij dat vooral? Enniewee geniet van het weekend! Oh, en whisky is er om op te drinken, niet om 17 jaar te bewaren...

Hier staat vanavond een georganiseerde wandeltocht op het programma o_o
Maar we hebben besloten dat we tóch gewoon gaan. Het is in een vorige woonplaats dus ik ga een aantal oude bekenden zien. Toch wel zin in! Maar zo eerst maar eens op zoek naar regenkleding. En droge kleding mee... B)
The owls are not what they seem
Succes Lady! Ik zag iets voorbij komen.
Mijn dochtertje vindt school spannend, wel leuk maar sinds een paar dagen ook een beetje rot omdat ze dingen moet die ze niet wil.

Ik vind het fenomeen school rot. Ik vind het rot om te zien hoe kinderen tot eenheidsworst gemaakt worden. En ik ben daar meer ontdaan van dan ik had verwacht.
IMHO
Goedemorgen,

GG het zal voor jullie beiden wel wennen maar het is niet leuk dat je je zo voelt.

Ik lag er gisteren op tijd in dus ben alweer wakker. Straks eerst boodschappen doen en dan rijden we even naar een museum in een andere stad.
Lady, succes straks met wandelen!

GG, wat Dolfje zegt, het is voor iedereen even wennen. Ik vind school ook stom, maar dat heeft een andere reden/oorzaak.
Elfje112 schreef:
09-09-2017 09:46
Lady, succes straks met wandelen!

GG, wat Dolfje zegt, het is voor iedereen even wennen. Ik vind school ook stom, maar dat heeft een andere reden/oorzaak.
Ik hoop dat Lady intussen uitgewandeld is Elfje. Dat was gisteren :-D
Ik ben moed aan het verzamelen om naar keukenboeren te gaan. Niet mijn hobby. Man heeft bedacht dat we de keuken en badkamer tegelijk gaan verbouwen. Ook niet mijn hobby.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mogguh mensen.

Keuken uitzoeken is best veel werk OB en de badkamer ook trouwens ben blij dat wij dat achter de rug hebben nu.
Maar allebij tegelijk is best een gedoe lijkt me, dan mag je wel een weekje het huis uit.
Ja Inkie, wat een beslissingen! En natuurlijk heb ik nu een keuken in mijn hoofd... 25.000 euro... (van Tulp: echt te mooi en praktisch!) Dat gaat 'em dus niet worden. Op zoek naar alternatieven dus.
Badkamer en keuken samen bedacht man nadat we met onze buurmannen geborreld hebben. Zij gaan een paar keer per jaar een paar weken naar Azië en wij mogen dan in hun huis koken en douchen etc... Het toilet hebben we apart van de badkamer, dus dat is geen probleem.
En man heeft wel gelijk dat het goedkoper is om het samen te doen omdat de vakmannen die we nodig hebben dan de twee ruimtes samen kunnen doen.
Tentoonstelling was leuk en mooi. En ook met winkelen geslaagd. Een vest/ jasje en twee shirts voor daaronder.
Oudblond schreef:
09-09-2017 17:10
Ja Inkie, wat een beslissingen! En natuurlijk heb ik nu een keuken in mijn hoofd... 25.000 euro... (van Tulp: echt te mooi en praktisch!) Dat gaat 'em dus niet worden. Op zoek naar alternatieven dus.
Badkamer en keuken samen bedacht man nadat we met onze buurmannen geborreld hebben. Zij gaan een paar keer per jaar een paar weken naar Azië en wij mogen dan in hun huis koken en douchen etc... Het toilet hebben we apart van de badkamer, dus dat is geen probleem.
En man heeft wel gelijk dat het goedkoper is om het samen te doen omdat de vakmannen die we nodig hebben dan de twee ruimtes samen kunnen doen.
Fijn van die buren! Anders is het verschrikkelijk lijkt me zo'n verbouwing.
Ja Dolfje, wij boffen echt met onze buren. Nog nooit is er een onvertogen woord gevallen en we staan altijd klaar voor elkaar. Tijdens hun vakanties zorg ik toch altijd voor hun planten en post en tijdens hun badkamerverbouwing die twee weken duurde, zijn ze gewoon hier komen douchen op een beetje afgesproken tijden.

Welke tentoonstelling ben je gaan zien?
In het Noord Brabants museum in den Bosch. Een over de jaren 80 ( heel leuk!) en 1 hele aparte met een installatie met rode draden. Dat was echt mooi.
Klinkt als leuk voor man en mij. Dank je voor de tip Dolfje!
Ja was echt heel leuk. Als je morgen tijd hebt kan je vanwege monumentenweekend gratis naar binnen ( wist ik niet maar wij hebben een museumkaart dus voor ons maakte het niet uit).
Dat is idd handig OB als je dan bij de buren terecht kan. Bij ons komt de badkamer tijdens de bouw en de keuken direct daarna dus dan wonen we er nog niet.
En het kost echt veel tijd hoor als je alles goed wilt doen qua uitzoekwerk. En het kost zeker klauwen met geld, ik ben bang dat onze keuken wel een tikje duur is maar we zijn er zo blij mee en we moeten er lang mee doen.

Heeft er hier iemand een stoomoven trouwens en gebruik je die veel? Wij hebben een combi oven/stoomoven besteld maar ik twijfel nog of een combi oven/ magnetron niet handiger is. We hebben ruimte voor 2 apparaten en eentje wordt een koffiemachine. Keuzes keuzes. :@@:
Ha Inkie, wij hebben een stoomoven. Die zat in de nieuwe keuken die de vorige bewoners hebben laten zetten.
We hebben hem nu (in 2,5 jaar) 2 keer gebruikt. 1 keer voor risotto en 1 keer voor gestoomde groenten. Best lekker. Maar veel te veel moeite voor wat ook in een pan kan...
ik zou het dus niet doen.
The owls are not what they seem
dolfje schreef:
09-09-2017 18:32
Ja was echt heel leuk. Als je morgen tijd hebt kan je vanwege monumentenweekend gratis naar binnen ( wist ik niet maar wij hebben een museumkaart dus voor ons maakte het niet uit).
Morgen rijden we wel voorbij Den Bosch richting BE naar schoonvader. Dus geen tijd morgen. En wij hebben ook een museumjaarkaart, dus ik spaar deze tentoonstelling als uitje voor ons!
LadyL0101 schreef:
09-09-2017 20:05
Ha Inkie, wij hebben een stoomoven. Die zat in de nieuwe keuken die de vorige bewoners hebben laten zetten.
We hebben hem nu (in 2,5 jaar) 2 keer gebruikt. 1 keer voor risotto en 1 keer voor gestoomde groenten. Best lekker. Maar veel te veel moeite voor wat ook in een pan kan...
Oei dat is wel heel erg weinig en die krengen zijn hartstikke duur. Gelukkig hoeven we pas te beslissen op het moment dat de keuken daadwerkelijk besteld moet worden. Dus ik heb nog onderzoek tijd.
_Inkie_ schreef:
09-09-2017 18:52
Dat is idd handig OB als je dan bij de buren terecht kan. Bij ons komt de badkamer tijdens de bouw en de keuken direct daarna dus dan wonen we er nog niet.
En het kost echt veel tijd hoor als je alles goed wilt doen qua uitzoekwerk. En het kost zeker klauwen met geld, ik ben bang dat onze keuken wel een tikje duur is maar we zijn er zo blij mee en we moeten er lang mee doen.

Heeft er hier iemand een stoomoven trouwens en gebruik je die veel? Wij hebben een combi oven/stoomoven besteld maar ik twijfel nog of een combi oven/ magnetron niet handiger is. We hebben ruimte voor 2 apparaten en eentje wordt een koffiemachine. Keuzes keuzes. :@@:
Geen ervaring van mezelf, maar van vriendin die vorig jaar haar keuken verbouwd heeft. Zij heeft een stoomoven apart en gebruikt hem zowat nooit. Zij heeft ook een combi oven magnetron en had die liever apart gehad. Dat gaan wij doen.
LadyL0101 schreef:
09-09-2017 20:05
:thumbsup:
Man heeft intussen onze inspiratie van vandaag in 3-D gezet. Gaandeweg tot een hele praktische en mooie keuken gekomen met minder 'frontjes', en de koel-vries toestand niet geïntegreerd. Volgende week hier toch maar eens een offerte voor laten maken bij Tulp want hun materialen (blad in hetzelfde materiaal als de deurtjes en door-en-door-gekleurd met ook de binnenkanten van de kasten in dezelfde kleur) trekt ons. Minpuntje is dat het aanrechtblad in dit materiaal 'nieuw' is en we daar dus geen ervaringen van krijgen.
_Inkie_ schreef:
09-09-2017 18:52

Waar hebben jullie de keuken gekocht? Buurmannen hebben een mooie keuken in DL gekocht omdat het een stuk goedkoper was. Maar 1 van hen zoekt het dan ook echt helemaal uit. Daar zijn man en ik niet zo goed in :)
Koffiezetding hebben we trouwens niet meer sinds we een kokend water kraan hebben (Franke: heel tevreden over en het reservoir zit in de plint). Thermos met filter onder de kraan. Goede koffie (branderij) en voor mij is dit helemaal geweldig; Lekkere koffie, een hele kan en niets op het aanrecht en geen inbouwplek. Kan en filter gaan in de kast.
Oudblond schreef:
09-09-2017 10:29
Ik hoop dat Lady intussen uitgewandeld is Elfje. Dat was gisteren :-D
Ik ben moed aan het verzamelen om naar keukenboeren te gaan. Niet mijn hobby. Man heeft bedacht dat we de keuken en badkamer tegelijk gaan verbouwen. Ook niet mijn hobby.
Oh jee! Kun je niet gewoon alles aan hem overlaten dan, of wil je toch ook wel meebeslissen?
IMHO
Oudblond schreef:
09-09-2017 20:47
Waar hebben jullie de keuken gekocht? Buurmannen hebben een mooie keuken in DL gekocht omdat het een stuk goedkoper was. Maar 1 van hen zoekt het dan ook echt helemaal uit. Daar zijn man en ik niet zo goed in :)
Koffiezetding hebben we trouwens niet meer sinds we een kokend water kraan hebben (Franke: heel tevreden over en het reservoir zit in de plint). Thermos met filter onder de kraan. Goede koffie (branderij) en voor mij is dit helemaal geweldig; Lekkere koffie, een hele kan en niets op het aanrecht en geen inbouwplek. Kan en filter gaan in de kast.
Wij krijgen een quooker flex die wil man graag ik weet nog niet wat ik daar mee ga doen haha. Thee zetten denk ik. We hebben nu een bonenmachine maar we krijgen een eiland en daar zo'n ding op zetten willen we niet. De keuken komt bij ons uit de stad waar we de vorige keer ook eentje hebben gekocht en die is van prima kwaliteit. We zijn ook bij mandemakers geweest voor een prijsindicatie maar deze ging scherp door de bocht met de apparatuur. En goede ervaringen mee. DL hebben we ook gekeken maar daar zijn ze met de apparatuur die wij willen ook niet echt goedkoper had ik het idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven