Wat te doen?

10-09-2017 08:33 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben normaal een lezer maar ik moet gewoon mijn verhaal kwijt en horen wat andere denken en of ik nu echt op een verkeerde manier denk....

Even kort: ik ben 12 jaar samen geweest met mijn man, daarvan zijn we 8 jaar getrouwd. We hebben 2 kinderen van 3 en 2. 8 weken geleden heb ik besloten om bij hem weg te gaan omdat ik er niet meer tegen kon. Hij is altijd overheersend geweest en heeft een kort lontje gehad. Ik heb met heel mijn hart van hem gehouden maar ik was gewoon op en wilde niet dat hij de kinderen op een zelfde manier ging controleren als mij. Ik weet het dit had ik ook van tevoren kunnen bedenken maar de situatie(s) is verergerd toen de kinderen geboren zijn.

Nu is er op dit moment een soort van co-ouderschap dat de kinderen op woensdag de hele dag bij hem zijn en van zaterdag op zondag. Dit gaat veranderen omdat ik ga werken per oktober. Nu heb ik hem verschillende voorstellen gedaan zodat de kinderen iedere week 3 aaneengesloten dagen en 2 nachten bij hem zijn. Hij is het hier niet mee eens, hij wil 3 nachten.
Nu is het zo dat hij toen we samen waren nooit echt naar de kinderen omgekeken heeft en nog nooit alleen voor ze gezorgd heeft, ik werkte toen niet.
De kinderen raken helemaal overstuur als ze naar hem toe gaan, vooral de kleinste, hij wilde haar eigenlijk niet toen ik zwanger was van haar.

Het gaat mij nu eigenlijk erom dat hij iedere keer als ik de kinderen breng mij uitscheldt, mij bedreigt dat hij mij kapot gaat maken, mij wat gaat aandoen en dat ik maar moet instemmen met zijn wensen. Hij beschuldigt mij van vreemdgaan en het hebben van een ander, wat niet zo is.
Ik heb al verschillende malen de politie gebeld en notities laten maken van de bedreigingen. Gisteren ook weer, al ben ik nu zo ver dat ik echt bang ben voor hem. Hij doet dit altijd in bijzijn van de kinderen, waardoor die nog harder gaan schreeuwen om mij waardoor hij nog bozer wordt.

De kinderen zijn nu bij hem en komen vanavond terug. Ik heb al contact met een advocaat en sociaal buurtteam. Ik ben nu echt aan het bedenken om de omgang op een laag pitje te zetten zodat er omgang met begeleiding of met een mediator plaats gaat vinden.
Ik ben alleen bang dat hij dan helemaal uitraasdt en ik zie hem dan in staat mij wel wat aan te doen.

Ik zie gewoon dat de kinderen zo onder de indruk zijn en vooral de kleinste is gewoon bang... Het breekt mijn hart iedere keer weer als ze terug komt en ze helemaal emotieloos is de eerste uren.
Denk ik dan echt raar om te stoppen met de omgang? Ik neem morgen ook weer contact met mijn advocaat op om door te spreken hoe en wat.

Wat ik nu graag wil: dat de omgang goed verloopt en dat wij, als ex-partners, op een normale manier met elkaar kunnen omgaan....

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Heb zo wat de hele nacht niet geslapen en zit nu met een knoop in mijn maag ge wachten tot dat de kinderen terug komen....
Zou hij bereid zijn de overdracht ergens anders te laten plaatsvinden zodat jullie elkaar niet tegenkomen of dat er er geen scheldpartij voor de neus Vd kinderen plaatsvindt? Bv hij levert ze af bij zijn ouders en jij pikt ze daar een kwartiertje later op?
J-M-B schreef:
10-09-2017 09:13
Weet je ik heb met heel mijn hart van mijn man gehouden en de tweede kwam onverwacht en ik was 5 maanden na de geboorte van de eerste alweer zwanger. Je gaat ervan uit dat iemand waarvan je houdt en die van jou houdt dat je er samen uitkomt.
Maar gelukkig ben jij perfect
Negeer dit soort reacties joh.
Als je weinig levenservaring hebt verwar je mazzel wel vaker met verdienste, heerlijk toch als je van achter je toetsenbord even je momentje kan pakken.
Het is alleen wel erg vaak hetzelfde soort momentje van dezelfde personen maar die zullen wel andere issues hebben, dat je dat dan zo hard nodig hebt.
Als je vade je uitscheldt en je moeder uitscheldt neemt de liefde die je voor je vader voelt vrij snel af kan ik uit ervaring vertellen.

Contact tusse kind en vader minimaliseren: ze lopen hierdoor schade op en dat werkt jaren door. Jij heb het recht en de plicht dat te voorkomen. Dat weeg VEEL zwaarder dan " kinderen moeten hun papa kunnen zien " .

Sterkte.
Foodb schreef:
10-09-2017 09:41
Zou hij bereid zijn de overdracht ergens anders te laten plaatsvinden zodat jullie elkaar niet tegenkomen of dat er er geen scheldpartij voor de neus Vd kinderen plaatsvindt? Bv hij levert ze af bij zijn ouders en jij pikt ze daar een kwartiertje later op?
Precies wat ik dacht.
Ik zou zijn ouders/andere familie vragen of de overdracht daar mag omdat dat prettiger is voor de kinderen.
Het-groepje schreef:
10-09-2017 09:44
Precies wat ik dacht.
Ik zou zijn ouders/andere familie vragen of de overdracht daar mag omdat dat prettiger is voor de kinderen.
.
Tja of het prettig is voor de familie doet er niet toe?

Ik zou als familie niet wekelijks betrokken willen worden in dit tafereeltje.
Heftig voor de kinderen dit.

Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde. Bij haar vindt de overdracht plaats op een openbare plek, Mc Donald of een la place, zodat de ex zich inhoud, en niet begint te schelden en dreigen.

Sterkte.
redbulletje schreef:
10-09-2017 08:53
Inderdaad, nog 'n 2e nemen terwijl je al wist dat die eerste het slechtste in 'm bovenhaalde was niet bepaald slim.
Voelt dat fijn, TO nog ff na te trappen? Jullie opmerkingen voegen niks toe aan dit draadje. Ga weg als je niet normaal kunt reageren.
TO is er familie van zijn kant wat kan bemiddelen?

En een overdracht op neutraal terrein of met een 3e erbij?
J-M-B schreef:
10-09-2017 09:11
Hij wil die veranderen in 3 aaneengesloten nachten terwijl ik denk dat het beter is dat de omgang met aaneengesloten nachten dient te worden opgebouwd dus heb hem 2 nachten voorgesteld maar dat wil hij niet.
Waarom zouden ze niet gewoon 3 dagen/nachten bij hem kunnen zijn? Hij is gewoon hun vader. Ik zie echt geen enkele reden voor die opbouw waar je het over hebt. Zou jij dat acceptabel vinden wanneer de situatie andersom zou zijn?

Zo'n opbouwconstructie dient vaak vooral de ouder die de kinderen niet los wil laten, niet noodzakelijkerwijs de kinderen zelf.
yoshe schreef:
10-09-2017 10:20
Voelt dat fijn, TO nog ff na te trappen? Jullie opmerkingen voegen niks toe aan dit draadje. Ga weg als je niet normaal kunt reageren.
Negeer bulletje de kinderhater maar.
Dit soort topics zijn haar enige genotsmiddelen, heel triest.
J-M-B schreef:
10-09-2017 08:48
Omdat hij dat korte lontje nooit naar mij heeft geuit, wel naar anderen, en dat dit na de geboorte van de oudste ook tegen mij gericht is. Bij de geboorte van de tweede is dit nog erger geworden
En dat vond jij geen afknapper?

Ik snap echt niks van dit soort geleuter. Soms veranderen partners ineens, dat je het echt niet ziet aankomen. Heel soms is er wel iets maar had je nooit gedacht dat iemand zo naar kon worden. Dat kan gebeuren.

Maar dit was al een lul en dan toch kinderen ermee maken. En dan is het een nog grotere lul na de 1e.. Hup gewoon nog eentje erbij.

Die kinderen verdienen toch gewoon echt veel beter?
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 10:37
6.73% gewijzigd
Kumiko schreef:
10-09-2017 10:34
Negeer bulletje de kinderhater maar.
Dit soort topics zijn haar enige genotsmiddelen, heel triest.
Ik haat geen kinderen maar ben het met haar eens.

Ik hoop dat TO naar badmeester luistert en kijkt hoe het contact kan beperken. Voor haar kinderen. Misschien groeien ze dan niet helemaal verneukt op.
Andersom schreef:
10-09-2017 09:55
.
Tja of het prettig is voor de familie doet er niet toe?

Ik zou als familie niet wekelijks betrokken willen worden in dit tafereeltje.
Ik zou als mijn zoon/broer dit idiote gedrag naar mijn kleinkinderen vertoont graag helpen.
Fee-de-Goede schreef:
10-09-2017 10:35
En dat vond jij geen afknapper?

Ik snap echt niks van dit soort geleuter. Soms veranderen partners ineens, dat je het echt niet ziet aankomen. Heel soms is er wel iets maar had je nooit gedacht dat iemand zo naar kon worden. Dat kan gebeuren.

Maar dit was al een lul en dan toch kinderen ermee maken. En dan is het een nog grotere lul na de 1e.. Hup gewoon nog eentje erbij.

Die kinderen verdienen toch gewoon echt veel beter?
.
En hoe in godsnaam gaat dit soort geleuter de TO verder helpen?

Ja, verder de put in want wat jij en RedbuIIetje nu in feite zeggen is dat TO en slechte moeder is omdat zij deze kinderen in deze situatie op de wereld heeft gezet.

Die kinderen zijn er nu eenmaal een TO wil het NU beter regelen voor de kinderen. Heel goed van haar, dat heeft ze jouw taken na niet voor nodig, dat besef heeft ze inmiddels zelf al.
redbulletje schreef:
10-09-2017 08:53
Inderdaad, nog 'n 2e nemen terwijl je al wist dat die eerste het slechtste in 'm bovenhaalde was niet bepaald slim.
Nou, wat fijn voor TO dat jij haar daar even van bewust maakt samen met mams van wie dan ook. Slimmerik.
Het-groepje schreef:
10-09-2017 10:44
Ik zou als mijn zoon/broer dit idiote gedrag naar mijn kleinkinderen vertoont graag helpen.
.
Graag helpen zou ik ook, maar niet door wekelijks vast te zitten aan dat overdrachtsmoment. Dat zou ik niet trekken, om dan elke week twee keer beschikbaar te moeten zijn. En dat misschien maanden of jaren lang.
Fee-de-Goede schreef:
10-09-2017 10:36
Ik haat geen kinderen maar ben het met haar eens.

Ik hoop dat TO naar badmeester luistert en kijkt hoe het contact kan beperken. Voor haar kinderen. Misschien groeien ze dan niet helemaal verneukt op.
Waarvan akte. En nu? Kinderen wegdoen? Terug stoppen?

Vind je het zelf niet reuze onbeschoft om tegen een moeder te zeggen dat ze haar kinderen beter niet had kunnen krijgen?

Sommige mensen verliezen elke vorm van beleefdheid van achter hun toetsenbord.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Andersom schreef:
10-09-2017 10:45
.
En hoe in godsnaam gaat dit soort geleuter de TO verder helpen?

Ja, verder de put in want wat jij en RedbuIIetje nu in feite zeggen is dat TO en slechte moeder is omdat zij deze kinderen in deze situatie op de wereld heeft gezet.

Die kinderen zijn er nu eenmaal een TO wil het NU beter regelen voor de kinderen. Heel goed van haar, dat heeft ze jouw taken na niet voor nodig, dat besef heeft ze inmiddels zelf al.
Je weet niet wie er nog meer leest, als er eentje nadenkt over in zo'n situatie kinderen nemen is dat mooi meegenomen. En soms is gewoon de waarheid zeggen niet verkeerd. Of onbeschoft. Leuk is het niet. Dat is waar.

En idd, ik vind zoiets niet getuigen van goed moederschap. En hopelijk denkt TO daar inderdaad nu heel anders over en gaat ze beslissingen nemen die voor de kinderen belangrijk zijn.

En zoiets als het groepje/foodb voorstellen is het proberen waard.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 10:55
3.68% gewijzigd
Het-groepje schreef:
10-09-2017 10:44
Eens.
Fee-de-Goede schreef:
10-09-2017 10:50
Je weet niet wie er nog meer leest, als er eentje nadenkt over in zo'n situatie kinderen nemen is dat mooi meegenomen. En soms is gewoon de waarheid zeggen gewoon nodig.

En idd, ik vind zoiets niet getuigen van goed moederschap. En hopelijk denkt TO daar inderdaad nu heel anders over en gaat ze beslissingen nemen die voor de kinderen belangrijk zijn.

En zoiets als het groepje voorstelt is het proberen waard.
.
Het is in de eerste plaats het topic van de TO. Ik vind het werkelijk ongehoord wat jij je toetsenbord uit krijgt. Dat anderen mee lezen is niet het eerste doel van het topic. Slap excuus dus.

Want laten we wel wezen; ook in jouw en mijn ouderschap kunnen we als we willen een goed zoeken punten vinden waarom jij en ik niet 100% geschikt zijn voor het ouderschap. Hadden wij dan ook maar geen kinderen moeten krijgen?
Oh en ik heb gestaft voor de onfatsoenlijke posts van hen die vinden dat de to deze kinderen beter niet had moeten krijgen.
Foutje
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 10-09-2017 11:04
93.18% gewijzigd
Andersom schreef:
10-09-2017 10:59
Oh en ik heb gestaft voor de onfatsoenlijke posts van hen die vinden dat de to deze kinderen beter niet had moeten krijgen.
Had van mij niet gehoeven. Een mening, hoe achterlijk ook blijft een mening.
Snap wel dat t je hoog zit.
Tarlin schreef:
10-09-2017 11:02
Had van mij niet gehoeven. Een mening, hoe achterlijk ook blijft een mening.
Snap wel dat t je hoog zit.
.
Dit soort mensen verzieken keer op keer dit soort topics. Jagen de TS weg met hun gedran etc.
Andersom schreef:
10-09-2017 11:05
.
Dit soort mensen verzieken keer op keer dit soort topics. Jagen de TS weg met hun gedran etc.
Zit wat in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven