Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Hoi Tamara,

Klinkt als een herfsttype, maar aangezien er verschillende testmanieren (seizoenen, danwel warm-versus-koel, google maar s)bestaan zal het eraan liggen bij wie je je laat testen.

Hoi NorahJoanne,

Welk kleurtype ben je als ik vragen mag?

Helemaal links is idd de afdeling "saai maar praktisch", de pakken. Daarnaast de printjes en dan een aantal rijen basiskleuren. Uiterst rechts ligt aan je kleurtype, vandaar mijn vraag. Als je een donkere winter of Lente bent, dan moet je die kleuren gebruiken voor contrast. Ben je lichte lente, zomer, herfst of donkere herfst dan geld de rij rechts ook als basiskleur.
Hallo Chantal,

Ik ben een herfst 1 met middenkleuren. Als ik het goed had, zijn het links de stoffen voor pakken, daarna de printjes, dan de accentkleuren en helemaal rechts de basiskleuren.

De vriendin die ook mee was, is een lente 1. Zij vraagt zich dus hetzelfde af.

Werk je soms voor Johan, dat je zo goed op de hoogte bent van het systeem?

Groetjes!
quote:Pepernoek schreef op 18 december 2008 @ 17:14:

Ik ga ook voor de 9, maar dan toch wel met mijn gouden ring... (is gemaakt van oude trouwringen van gestorven familieleden dus erg waardevol voor mij). De ring heeft wel veel relief waardoor het een wat mattere uitstraling heeft, dat dan weer wel.

Als ik ooit trouw zal ik wel rekening houden met mn advies voor de ring!

Madiken, ik ga zeker met je tips (lichtroze en mintgroen) eens wat experimenteren. Nu in de winter vind ik het nog niet zo mooi, maar als de zon schijnt is het misschien wel een succes! Hee, en jij hebt al de goede trouwring!

Ja ik heb al de goede kleur ring inderdaad. Ben er ook heel blij mee.

Fijn dat je wat aan mijn tips hebt/gaat hebben. Ben benieuwd.

Ik wordt zelf momenteel gek van mijn in-bleke gezichtje.Het wordt tijd dat de zon weer gaat schijnen. Dan staat alles toch wel vele leuker...
Hoi NorahJohanne,

Heb de opleiding bij Imageproof gehad, dus weet hoe het materiaal in elkaar zit inderdaad.

Voor herfst 1 geldt dat de 3e, 5e en 6e rij dee basiskleuren zijn. Hoe meer kleuren bij elkaar hoe mooier. Rij 4 met de fellere blauw/groen tinten gelden als smaakmaker, dus niet meer dan 20% van het totaal.

Voor lente 1 geldt dat alle kleuren na de printjes als basiskleuren bedoeld zijn: lente 1 is ook mooi in een hele outfit met lichte kleuren.

succes
Weet iemand misschien welk type ik ben? Ik heb al wat gegoogled en ik twijfel tussen lente en winter.

Bruine (eerder lichter dan heel donker) ogen, donkerbruine krullen, heel licht getinte huid en wordt vrij snel bruin. Denk aan type Fajah Laurens (zij is wel wat donkerder getint).

Bij wintertype worden veel koele kleuren geadviseerd hoewel ik warmere kleuren mooier bij mezelf vind staan....lijkt me wel leuk om te weten. Liefs, Curly
Je kan een herfst of een wintertype zijn. Ik ben een zelfde type als jij curlygurly, donkerbruin haar en lichte ogen (amberkleur) en lichte huid die wel snel kleurt en heb een kleurenanalyse gedaan, Je kan een gouden lap om je heen doen en een zilveren lap en dan goed kijken naar je ogen bij welke kleur je ogen stralen.

Ik hou zelf meer van de kleuren die bij winter passen ipv herfst en ik kon eigenlijk beiden hebben. Draag niet zoveel bruin van boven. Maar toch werd mijn gezicht zacht bij bruine lappen en groen..dus op zich wel leuk om te zien dat andere kleuren wel konden. Maar draag vooral waar je je lekker bij voelt, zou ik zeggen. Ik ben echt niet meer bruin gaan dragen hierdoor.
quote:chantal1976 schreef op 26 januari 2009 @ 17:40:

Hoi NorahJohanne,

Heb de opleiding bij Imageproof gehad, dus weet hoe het materiaal in elkaar zit inderdaad.

Voor herfst 1 geldt dat de 3e, 5e en 6e rij dee basiskleuren zijn. Hoe meer kleuren bij elkaar hoe mooier. Rij 4 met de fellere blauw/groen tinten gelden als smaakmaker, dus niet meer dan 20% van het totaal.

Voor lente 1 geldt dat alle kleuren na de printjes als basiskleuren bedoeld zijn: lente 1 is ook mooi in een hele outfit met lichte kleuren.

succes

@Chantal1976

Mag ik je ook wat vragen? Weet je ook hoe het voor een zomer 1 type zit?
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Hoi Thera2,

Voor jou geldt hetzelfde als lente1: alle kleuren na de printjes zijn basiskleuren, en een volledig lichte outfit staat je prachtig!

Groetjes
Hey Emmelaa!

Leuk dat je reageert. Ik ben een type die van alles wat draagt, dan weer goud dan weer zilver...zowieso vind ik goud wat mooier staan als ik gebruinder ben. Maar ga die test eens doen, denk zelf dat mijn ogen mooier uitkomen bij een gouden sjaal. Ik hou niet zo van de herfstkleuren, de roodbruine kleur staat me echt niet, net als beige waar ik bleek van word (bij bovenkleding dan). Bruinoranje ook wat minder (helder oranje wel weer mooi). Dat zijn echt de herfstkleuren volgens mij..dus denk niet dat ik dat dan ben.

Heldere kleuren staan me wel erg mooi vind ik, vooral de wat lichtere heldere kleuren zoals vuurrood, superroze, hemelsblauw, knalgeel en wit/ creme. Dus ja zou dan weer denken aan een lentetype ...ga ook niet ineens andere kleding dragen als ik weet welk type ik ben maar vooral de make-up- en sieradentips vond ik wel handig. Jij bent dus een combinatie van een winter/ herfstype?
Hoi Chantal1976,

Bedankt voor je reactie, ik wist het even niet meer zeker. Je krijgt zoveel info tijdens zo'n dag dat ik het niet allemaal heb onthouden.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Dag allemaal, ben onlangs met mijn moeder voor een kleuradvies naar Claudia Hulshof in Den Haag geweest (www.claudia.nu). Is zeer goed bevallen. Ze legt heel goed uit, werkt met tien kleurgroepen en geeft daarnaast nog individuele specificaties. Ook geschikte haarkleuren liet ze zien, met kleurstaaltjes. Ze leert je zelfstandig bepalen hoe je je kleuren kunt kiezen, en houdt ook rekening met kleurvoorkeuren. Mijn moeder was ook blij, omdat ze ook veel kan met vrouwen die al wat ouder zijn. Ze bespreekt ook boeken over kleur en stijl op haar website, en geeft veel tips. Een aanrader!
Ooh mij lijkt het ook super leuk om zo'n kleuranalyse te doen, maar vind het inderdaad ook wel erg veel geld, maar als kadootje om te krijgen is het natuurlijk ideaal.

Ik vraag me alleen af: ik heb normaal midden/donker blond haard en heb het nu vrij donker (bruin) geverfd. Maakt dit voor zo'n kleuranalyse niet uit?

Weet iemand een goede in Twente? (Haarlem vind ik echt te ver) Ik zag dat hier al een naam werd genoemd van iemand in Oldenzaal die opgeleid was of aangesloten was bij Haarlem, maar ik ben naar haar site geweest en kon niets vinden over een kleurenanalyse, gaat alleen over image van bedrijven. Kan verder op internet wel genoeg adressen hier in de omgeving vinden, maar ik wil wel een soort van 'garantie' dat ze een beetje goed zijn. Vind het toch een beetje te duur om verschillende af te gaan en zo via de website kan je ook niet echt zeggen of ze goed zijn of niet.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar wat jullie denken wat voor type ik ben:

Volgens kapper heb ik een koele huid (daar ga ik dan maar van uit, want heb zelf geen idee. Met foundation moet ik rose/rood tinten vermijden), heb midden tot donkerblond (lichter dan vivameisje in het grijs) haar (toen ik jonger was wel veel lichter) helderblauwe ogen (volgens veel mensen in daglicht bijna turquiose), donkere wenkbrauwen en wimpers. Vind mezelf vrij bleek in gezicht, maar rest van lichaam wel beetje gekleurd.
quote:Missprincesa schreef op 28 januari 2009 @ 20:49:

Ooh mij lijkt het ook super leuk om zo'n kleuranalyse te doen, maar vind het inderdaad ook wel erg veel geld, maar als kadootje om te krijgen is het natuurlijk ideaal.Hallo, even een reactie op jouw 'veel geld'. Hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt.. Ik zou nu niet gauw meer een miskoop doen, en dat scheelt me juist geld! Ik weet nu veel beter wat ik wel en wat ik niet moet kopen. Bekijk het eens zo. Iedereen koopt weleens dingen die vervolgens in de kast blijven hangen. Zonde toch? Kost veel meer geld! Misschien moet je gewoon even aan de gedachte wennen.
Ik zelf koop maar heel weinig dingen die ik bijna nooit aan doe eigenlijk, maar goed je hebt wel gelijk natuurlijk. Alleen moet je dan wel naar iemand gaan die het ook echt goed doet, anders is het wel een heel duur grapje. En via websites is dat wel heel erg moeilijk te beoordelen vind ik.
Hallo Princess,

Ik heb een aantal aanbieders gebeld en van te voren een paar vragen opgeschreven en gekeken hoe ze daarop reageren. Zo kreeg ik vrij snel een indruk van wie ik dacht dat goed was. En ik ben niet teleurgesteld.. is dat misschien een manier?
Dat is inderdaad een goede manier denk ik, alleen wel veel werk, hihi. Wat voor vragen stelde je ze eigenlijk? Met hoeveel typen ze werken en of je zo'n kleurenpalet van stof krijgt of op papier? Tenminste wat ik van dit topic begrijp, zit daar verschil in?
heeft iemand hier toevallig ervaring met colours of creation?
Hey Missprincesa,

Zo te horen ben je een lentetype. Net als Jeniffer Aniston.
Hoi vivameiden,

Ik heb net uren zitten lezen in dit interessante topic. Misschien dat jullie ook wel raad weten met mijn 'probleem'.

Vorig jaar heb ik een kleurenadvies laten doen en ben met mijn blonde haren, blauwe ogen en sproeten getypeerd als lente 1. Mijn waaier bestaat uit heldere kleuren: rood, groen, wat geel en blauwtinten.

Maar...... er zitten zoveel tinten in die ik echt afschuwelijk vind en ik vind ze ook echt heel lelijk staan. Beige, zalm, perzik, lichtgeel, lichtgroen, ik vind het allemaal even lelijk. En oranje als lippenstift, walgelijk!

Daarnaast vind ik de kleuren onderling bijna niet te combineren, groen, geel , aqua of rood met grijs? Of met beige? BAH!

De waaier ligt nu al maanden ongebruikt in de kast, omdat ik me er niet prettig bij voel, zelfs een beetje ongelukkig. En daar baal ik zo van! Ik vind het allemaal best raar, omdat ik hier vooral enthousiaste verhalen lees en andere lente 1-types wel enthousiast lijken over het advies.

Herkent iemand dit???
Hoi Bambina,

Je vraag is of mensen zich herkennen in je verhaal. Daar heb ik helaas geen antwoord op, maar misschien wel wat tips.

Heb je tijdens je consult wel zelf gezien dat de kleuren uit het lentepalet het mooist bij je stonden of was het toen al moeilijk voor je te zien?

Het lentepalet vraagt om niet meer dan 2 kleuren met elkaar te combineren, maar als basiskleur zou je ook kunnen denken aan een mooie taupe of middenblauw/grijs en dat kun je combineren met off-white en de kleuren die je wel aanspreken, wellicht turquoise, blauw-paars, koraalrood of smaragdgroen (blauw-paars combineert trouwens heel mooi met het smaragdgroen of petrol.)

Het koraalrood is ook mooi voor op je lippen, hoeft niet perse oranje, of een leuk glossje met een gouden glansje.

hoop dat je er wat aan hebt!

groetjes
@Bambina

Waarom ga je niet met die vraag terug naar degene die je het kleuradvies heeft gegeven? Met de kenmerken die je van jezelf geeft zou je goed een lentetype kunnen zijn.

Je zegt dat je een Lente 1 was, dus het was een bureau met een indeling in meerdere lentetypes; dan moet het mogelijk zijn om je heel duidelijk uit te leggen dat die kleuren uit het Lente 1 palet je uitstraling optimaliseren.
Missprincesa:

Ik zeg: zomertype

Dit omdat je zegt dat je (waarschijnlijk) een koele huid hebt. Donkerblond haar, dat vroeger lichter was en blauwe ogen.

Iemand anders zei lentetype, maar die hebben een warme huid dus ik denk niet dat je een lentetype bent...

Ik heb vorig jaar een analyse laten doen ik Groningen en vond het echt erg leuk. Het bevestigde wel wat ik dacht. Veel blauw! Ik ben een licht zomertype en ben erg blij met mijn kleurenkaart
Ik vroeg me nog af he? Ik lees overal dat zomertypes niet echt bruin worden. Nu is mij verteld dat ik een licht zomertype ben en kan me ook wel vinden in mijn kleurenkaart, maarrr ik word dus wel heeeeeeel erg bruin als ik bv naar een warm land ga. Ik vraag me dus af of ik dan wel echt een zomertype ben? Toen ik ergens online vroeg om een advies voor een kleur foundation vond men ook dat mijn huid niet echt heel koel is. Ik twijfel nu wel een beetje. Ik weet zeker dan mijn vader en broer zomertype's zijn. Mijn moeder is een lentetype en ik heb het idee dat ik daar een beetje tussenin zit.
quote:misz81 schreef op 15 februari 2009 @ 14:14:

Ik vroeg me nog af he? Ik lees overal dat zomertypes niet echt bruin worden. Nu is mij verteld dat ik een licht zomertype ben en kan me ook wel vinden in mijn kleurenkaart, maarrr ik word dus wel heeeeeeel erg bruin als ik bv naar een warm land ga. Ik vraag me dus af of ik dan wel echt een zomertype ben? Toen ik ergens online vroeg om een advies voor een kleur foundation vond men ook dat mijn huid niet echt heel koel is. Ik twijfel nu wel een beetje. Ik weet zeker dan mijn vader en broer zomertype's zijn. Mijn moeder is een lentetype en ik heb het idee dat ik daar een beetje tussenin zit.Zelf ben ik ook een licht zomertype en kan wel degelijk (als ik maar lang genoeg in de zon verblijf) bruin worden. Wel moet ik in het begin goed opletten niet te verbranden en in vergelijking met mijn partner met warme huid ben ik die bruine tint weer veel sneller kwijt.
Hallo Johan,

Mijn twijfels over het palet heb ik direct na de analyse uitgesproken, maar volgens de consulent moest ik er gewoon even aan wennen. Ik heb daar wel mijn best voor gedaan, maar ik vind de kleuren gewoon echt niet mooi. Dus het probleem is niet dat ik denk dat andere kleuren mij beter staan, maar dat de kleuren uit mijn palet me totaal niet aanspreken. Ik vind ze niet mooi.

De consulent vond het allemaal nogal vreemd, omdat mensen zich over het algemeen juist aangetrokken voelen tot hun eigen palet. Hij wist geloof ik niet zo goed raad met me....

Vandaar mijn vraag of hier iemand een goede tip had!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven