meimama's 2018

04-09-2017 13:06 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven meimama's die zijn uitgerekend in de eerste helft van mei 2018.

:heart:
anoniem_354065 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 09:34
88.73% gewijzigd
put down the map and get wonderfully lost
O nee, zojo83! Hopelijk is het vals alarm!
Onee zojo, duim voor je dat alles gewoon goed is.....
Oh zojo.. Wat schrikken! Ik denk aan je, hopelijk is er niks aan de hand!
ai zojo, ik duim mee en hoop dat je goed bericht krijgt!
Ben ik weer...
We moeten afwachten. Het echobeeld klopte bij de termijn, maar er was ook bloed te zien en ik verlies ook bloed. De komende week moeten we kijken of ik bloed blijf verliezen of dat het stopt en dan maandag weer een echo.
zojo83 schreef:
12-09-2017 15:44
Ben ik weer...
We moeten afwachten. Het echobeeld klopte bij de termijn, maar er was ook bloed te zien en ik verlies ook bloed. De komende week moeten we kijken of ik bloed blijf verliezen of dat het stopt en dan maandag weer een echo.
Onee wat een onzekerheid! Wachten is vreselijk! Heel veel succes en hopelijk snel een goede echo.
Ow, wat heftig zojo, ik ga heel hard voor je hopen dat het blijft zitten! Dat worden hele lange wachtdagen..

@eland. Toen ik zo misselijk was zeiden ze dat de piek bij 12 weken is, dan is je hcg op zijn hoogst, en daarna wordt het weer minder. Dus de kwaaltjes die met hcg te maken hebben zouden dan ook minder worden.
Helaas bij HG (extreme misselijkheid) dus niet, die bleef bijna de hele zwangerschap. Maa ik hoop voor je dat dit 'gewone' zwangerschapmisselijkheid is.
De moeheid ging bij mij wel snel over gelukkig (maarja ook daarin kan je geluk en pech hebben).
Yana87, bedankt voor je uitnodiging. Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik wil. Ik las het verhaal van Zojo83 en vond het zo sneu. Het is rot om zo veel onzekerheid te voelen. Heb het zelf ook gevoeld. Dus wilde haar even een hart onder de riem steken. Ik ben zelf ook nog steeds bang dat het mis gaat. Ben na 2 jaar proberen eindelijk zwanger geraakt. Vlak voor dat we met de IUI zouden beginnen. Had de hormoonspuiten al in de koelkast liggen. Was totaal overdonderd. Heb inmiddels 2 echo's achter de rug en morgen de 3e. Dan ben ik 7 weken zwanger. Heb al, met grote aangrenzende waarschijnlijk, een hartje zien kloppen. Hopelijk doet ie het morgen nog steeds en is ie gegroeid tot een garnaaltje.

Mag ik misschien ook gewoon een reactie achterlaten als ik daar zin in heb? De tabel durf ik nog niet aan.

Zojo, heel veel sterkte meis. Wat moet dit slopend voor je zijn :hug:
Lieksie, dank voor je bericht eerder. Voelt zo stom dat dit gisteren gebeurde nadat ik hier al eerder de twijfel neerzette. Heb wel hoop, want het bloeden is gistermiddag gestopt. Ik kan niet heel veel meer dan afwachten nu, en afleiding zoeken.
Je hebt ook al een moeilijke tijd achter de rug. Ik hoop met je mee op een goede echo morgen!
Zojo en Lieksie :love: ik duim voor jullie beide

Hier ook nog zo onzeker. De vorige MK heeft er harder ingehakt dan ik dacht. Nog 2 weken tot de echo. Afleiding zoeken is moeilijk. Ook geen kwaaltjes :(
Oh dat is misschien wel positief! En dat het beeld met de termijn klopt is volgens mij ook positief. Het is nog niet gestopt met groeien voor de bloeding. Mijn gyn zei dat heel veel mensen bloeden tijdens de zwangerschap. Kan gewoon wat makkelijker gaan omdat het bloed overal meer en beter door heen stroomt. En inderdaad, wat leuke dingen gaan doen. Dat helpt toch wel een beetje. Of een activiteit zoeken die veel tijd in beslag neemt. Gaat de tijd lekker snel van.
Hopelijk is niet bloeden goed nieuws zojo. Ja afleiding is moeilijk, maar je had al een kindje toch? Dat scheelt al veel in afleiding :)

Lief van je lieksie, en niets is verplicht hoor! Als jij af en toe af wilt schrijven is dat ook prima. Maar fijn om te weten wie er zo af en toe mee schrijft. Hoop voor jou dat het ook goed blijft gaan en dat je morgen weer een mooie echo hebt.

Hier rustig, heb vandaag ketonenstix in huis gehaald, kan ik zelf mijn urine checken op uitdroging, dat we er dit keer maar wel op tijd bij zijn. Gelukkig tot nu toe voel ik me goed, maar het begon vorige keer pas bij 6 weken, dus wacht in spanning af. Ben nu 5 weken en 2 dagen.
Dank je wel Monstertje! Miskramen zijn ruk, die hakken erin en hebben ook zoveel effect bij een volgende zwangerschap. In medische situatie vind ik het soms ook moeilijk; 'hoeveelste zwangerschap is dit?'. Ik heb geleerd dat je de miskraam dan dus mee moet tellen.

Yana, heb nog een zoontje ja. Vandaag was mijn mama-dag dus afleiding genoeg; die zit geen seconde stil :-?
Morgen begint het gewone werkende leven weer.
Hoe voel jij je nu? De erge misselijkheid nog niet toegeslagen? Goed in de gaten houden en voor jezelf zorgen!
Mijn echo was helaas niet goed. Blijkt dat er 2 vruchtzakjes zitten. 1 vruchtzakje is leeg en in de ander zit wel iets. Maar strookt nog niet met de termijn. Aan de hand van de vorige echo dacht ik dat ik 7 weken was. Maar na berekening van mijn cyclus lijkt het toch 6 weken en 2 dagen te zijn. Alleen het vruchtje was veel te klein voor 6 weken en we konden niet goed een hartje zien. Er waren te veel bloedstromen in de baarmoeder die het beeld vertroebelden. Nu moet ik volgende week terug komen en kijken of ie gegroeid is. Als hij dan niet gegroeid is en het hartje niet zichtbaar, dan is het geen goed teken. :uh?:
Oh Lieksie, dat is even schrikken zeg... ik hoop heel erg voor je dat je volgende week betere berichten krijgt en het hartje is gaan kloppen.. Zojo, hoe gaat het met jou nu?
hier begint de misselijkheid de kop op te steken, moet echt ieder uur iets eten anders wordt ik zo gammel.. niet echt handig op het werk.. dus maar een grote voorraad perziken en ander fruit op t bureau liggen..
Jeetje Lieksie dat is heel hard duimen draaien.. sterkte deze onzekere wachtperiode bah!

Pff Lolacola ik heb precies hetzelfde als jou! Al een paar keer op het punt van overgeven gestaan, maar tot nu toe kan ik het nog weg eten bleh ben zo blij als we uit het eerste trimester zijn.
Lieksie :thunder: :hug: :hug: :hug:
Wat enorm schrikken. Ik duim met je mee op een goede afloop en op een hartje bij de volgende echo!
Shit lieksie! Dat is schrikken! Hopelijk vals alarm en volgende week een mooi kloppend hartje.
Ach, Lieksie, ook voor jou zo'n onzekerheid nu, even een virtuele knuffel voor je. Ik duim heel erg hard voor je!

Hier geen bloeding en geen kramp meer gehad, we wachten af...
Wat heftig lieksie! Wat naar om dan nog zo lang te moeten wachten :-(
Ik ga met je mee hopen en duimen op een goede echo volgende week!

Spannend zojo, nog een paar daagjes.
Hoe was je eerste werkdagje weer?

Hier nog geen misselijkheid, wel vlagen, maar ik ben er veel te veel mee bezig. Maarja, probeer dat maar eens uit je hoofd te zetten. Bang zijn voor iets wat kan komen..
Idd zoveel mogelijk eten, want van de honger wordt ik ook misselijk. Alleen maar kokhals neigingen als ik een poepluier moet doen, en natuurlijk heeft ze nu een fase waarin ze er 3 per dag heeft :facepalm:

Owjha, @Rozemarina, ik zou nog ff dat boek opzoeken. 'Zwangerschapsdagboek, bewust en ontspannen moeder worden' van Cunera Delanote. Je kunt er wel verschillende dingen in kwijt, verhaaltjes, tekeningen, foto's, en elke keer wat andere tekst, gedichtjes, ontspanningsoefeningen, info. Dezelfde indeling komt elke maand terug. Ik vind de verschillende dingen leuk. Maar vind het ook een beetje saai, geen leuke liefe baby plaatjes enz. Dus het is maar waar je van houd. Ik denk dat deze meer voor jezelf is, als om later samen met je kind terug te lezen.
Lieksie, hoe gaat het nu met je? :hug:

Eerste weekdag hier was fijn! Super druk geweest, maar daardoor ook fijn afleiding. Wel met mijn manager gehad over de situatie; doordat wij eerder naar Spanje moesten moest ik hem informeren, en nu ook zeggen dat ik maandag een paar uur weg ben wegens ziekenhuisbezoek.
Ook vandaag nog veel te doen, vind het even niet zo erg.
Nee afleiding is heerlijk he zojo. Voor dat je het weet is er weer een dag voorbij. Hoe reageerde je manager?

Hier ook maar eens de vk gebeld, 28 sept eerste echo, tegelijk met Jinthe :-D
Tess90 schreef:
15-09-2017 11:43
Nee afleiding is heerlijk he zojo. Voor dat je het weet is er weer een dag voorbij. Hoe reageerde je manager?

Hier ook maar eens de vk gebeld, 28 sept eerste echo, tegelijk met Jinthe :-D
Spannend! Ik heb nog net geen scheurkalender boven mijn bed hangen. En dan moet ik die dag ook nog eerst de hele dag werken.
Zojo, lief dat je het vraagt. Het gaat wel. Denk dat het balletje beide kanten op kan rollen. Wel of geen miskraam. Daar probeer ik me maar bij neer te leggen. Heb er toch geen invloed op. We gaan van het weekend wat leuke dingen ter afleiding. Dat helpt vast!

Hihi Tess en Jinthe, wachten duurt lang!! Bij hoeveel weken krijgen jullie de echo?
Lieksie, ook voor jou zal ik duimen. Echt zo naar die onzekerheid. :(

Yana, gelukkig is het wel 'gewone' zwangerschapsmisselijkheid. Het trekt nu ook weg in de loop van de dag. 's ochtends zorg ik dat ik genoeg drink, want dat gaat wel prima.

Herkent iemand het moeite hebben met ademen? Ik heb sinds het begin van de week steeds het gevoel te weinig zuurstof te krijgen en daardoor ga ik steeds verkeerd ademen. Gelukkig nog niet echt hyperventileren, maar het neigt er soms wel naar. Heel vervelend. Had op internet gevonden dat dit soms kan voorkomen in het begin van de zwangerschap, maar kan niet vinden wat ik ertegen kan doen :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven