Gebroken

12-09-2017 09:38 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen...

Ik ben echt gebroken, mijn vriend heeft na een relatie van zes jaar , ongeveer drie weken geleden een punt achter onze relatie gezet. Hij is 33 jaar en ik 29. Wij deden latten. De reden daarom kan ik heel moeilijk verkroppen.

Hij is letterlijk en figuurlijk te moe voor een relatie en kan mij niks meer bieden. Mijn vriend heeft een arbeidsongeschiktheids uitkering omdat hij meerdere keren een psychose heeft gehad en zijn hele leven al stemmen hoort. Hij doet twee dagen vrijwilligerswerk want een normale baan kan hij niet aan.

Ik begrijp wel dat hij moe is want hij slikt best heftige medicijnen, antipsychotica. Ook kan hij uit zichzelf niet slapen en moet veel medicatie innemen om te kunnen slapen maar is dan nooit uitgerust.

Hij heeft twee zoontjes van 7 en 13 die fulltime bij hem wonen omdat moeder uit de ouderlijke macht is gezet vanwege drugsverslaving. De kinderen zien hun moeder al jaren niet meer en zal niet meer gebeuren ook. Mijn vriend is echt een topvader, cijfert zichzelf compleet weg voor de kinderen. En nu komt het, zijn psychische ziekte is zijn tol gaan eisen en hij kan geen relatie meer zegt hij. Hij heeft alles nodig om voor zichzelf en zijn kinderen te zorgen.

Dat is zijn reden. Maar diep in mn hart weet ik ook dat het komt omdat ik de laatste twee jaar niet altijd lief voor hem ben geweest. Hij had heel veel liefde nodig en ik ben snel kattig en snauwerig. Hij is zo overgevoelig dat hij dat niet trok. Ik kon ook niet altijd begrip opbrengen dat hij altijd stemmen hoort en moe was.
Ik werk fulltime, ook ik ben moe. Hij werd onzeker door de stemmen en had bevestiging nodig, dit gaf ik hem niet. Ik raakte geïrriteerd en ging lopen katten.

Ik denk dat dit ook meespeelde hoe ik heb gedaan maar hij zegt dat het komt doordat hij niets meer kan, behalve voor zijn kinderen zorgen. Hij heeft ook teveel meegemaakt zegt hij (mishandeld in zijn jeugd, opgegroeid zonder vader). Het breekpunt is gekomen zei hij en ik zag het niet omdat ik dacht dat het wel meeviel, zijn ellende. Alles kost hem moeite zegt hij, opstaan boodschappen eten koken. Hij doet het wel allemaal en is echt een topvader.

Maar mennn, wat doet dit pijn. Ik hou nog zoveel van hem. Ik app hem dagelijks dat ik hem met alles wil helpen (wat ik hiervoor niet echt deed ivm mijn fulltime baan). Maar hij is op zegt hij, hij kan niet meer.

Maar ik kan niet zonder hem. Moeheid kan toch geen reden zijn om geen relatie meer aan te kunnen? Of zie ik dat verkeerd?
Sassygirl29 schreef:
13-09-2017 14:34
Hij geeft mij de schuld dat hij is ingestort
Wat moet er gebeuren voor je inziet je een aanzienlijk aandeel in die slooppartij hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ghe wat een BS dit :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik begin te hopen dat dit een niet-echt topic.
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
13-09-2017 14:34
Hij geeft mij de schuld dat hij is ingestort
Het is ook jouw schuld. Gefeliciteerd, je hebt hem stuk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Maar je kan toch niet instorten van een stuk of 15 apjes op een dag? Sommige dagen maar een stuk of 3. Ik heb nu heel veel spijt. Ben bang dat hij zichzelf iets aan gaat doen door mij. Hij klonk heel wanhopig in zijn apjes.
Ik zal hem met rust laten. Alleen heb ik verder niemand, geen vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
13-09-2017 15:08
Maar je kan toch niet instorten van een stuk of 15 apjes op een dag? Sommige dagen maar een stuk of 3. Ik heb nu heel veel spijt. Ben bang dat hij zichzelf iets aan gaat doen door mij. Hij klonk heel wanhopig in zijn apjes.
Ik zal hem met rust laten. Alleen heb ik verder niemand, geen vriendinnen.
Je hebt steeds heel veel spijt. jammer dat je er niet naar handelt.
En natuurlijk heb je geen vriendinnen met hoe je je gedraagt. Tijd om eens een eigen leven te gaan leiden.
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
13-09-2017 15:08
Maar je kan toch niet instorten van een stuk of 15 apjes op een dag? Sommige dagen maar een stuk of 3. Ik heb nu heel veel spijt. Ben bang dat hij zichzelf iets aan gaat doen door mij. Hij klonk heel wanhopig in zijn apjes.
Ik zal hem met rust laten. Alleen heb ik verder niemand, geen vriendinnen.
Ja, dat kan wel. Zeker als je al tig keer hebt gezegd dat je met rust gelaten wil worden.
Sassygirl29 schreef:
13-09-2017 15:08
Maar je kan toch niet instorten van een stuk of 15 apjes op een dag? Sommige dagen maar een stuk of 3. Ik heb nu heel veel spijt. Ben bang dat hij zichzelf iets aan gaat doen door mij. Hij klonk heel wanhopig in zijn apjes.
Ik zal hem met rust laten. Alleen heb ik verder niemand, geen vriendinnen.
Ik denk niet dat hij zich wat aan gaat doen door jou. Ik denk wel dat hij je goed zat is. Ik ben je al zat van je berichtjes op dit topic. Zwaar vermoeiend drama gedrag.

Het is trouwens zijn eigen schuld, waarom zou je als normale vent zin hebben in dit soort gezeik 6 jaar lang. En hij kan je ook gewoon blokken overal.
Sassygirl29 schreef:
13-09-2017 15:08
Maar je kan toch niet instorten van een stuk of 15 apjes op een dag? Sommige dagen maar een stuk of 3. Ik heb nu heel veel spijt. Ben bang dat hij zichzelf iets aan gaat doen door mij. Hij klonk heel wanhopig in zijn apjes.
Ik zal hem met rust laten. Alleen heb ik verder niemand, geen vriendinnen.
Kan niet? Tja, je ziet dat het dus wél kan.
En omdat het blijkbaar nog steeds niet tot je doordringt zal ie inmiddels wel wanhopen ja, zou ik ook wanhopig van worden (maar goed, ik had je dan wel allang geblokt).

Hoe komt het dat je geen vriendinnen hebt?
Grobbekuiken schreef:
13-09-2017 15:25
Kan niet? Tja, je ziet dat het dus wél kan.
En omdat het blijkbaar nog steeds niet tot je doordringt zal ie inmiddels wel wanhopen ja, zou ik ook wanhopig van worden (maar goed, ik had je dan wel allang geblokt).

Hoe komt het dat je geen vriendinnen hebt?
Nou dat lijkt me wel duidelijk.
Fee-de-Goede schreef:
13-09-2017 15:26
Nou dat lijkt me wel duidelijk.
Mij ook, maar ik denk zomaar dat ze daar zelf dan weer heul anders over denkt.
Sassygirl29 schreef:
13-09-2017 15:08
Maar je kan toch niet instorten van een stuk of 15 apjes op een dag? Sommige dagen maar een stuk of 3. Ik heb nu heel veel spijt. Ben bang dat hij zichzelf iets aan gaat doen door mij. Hij klonk heel wanhopig in zijn apjes.
Ik zal hem met rust laten. Alleen heb ik verder niemand, geen vriendinnen.
Dan blijf je hier schrijven. Hier is altijd wel iemand die reageert.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken schreef:
13-09-2017 15:25


Hoe komt het dat je geen vriendinnen hebt?

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken schreef:
13-09-2017 15:27
Mij ook, maar ik denk zomaar dat ze daar zelf dan weer heul anders over denkt.
Mij ook.. Zoals ze over heel veel andere dingen anders denkt
vivaratje schreef:
13-09-2017 15:30
:rofl:
Was een open deur vraag, ben gewoon benieuwd hoe ze dat zelf ziet.
Alle reacties Link kopieren
Sassygirl29 schreef:
13-09-2017 15:08
Maar je kan toch niet instorten van een stuk of 15 apjes op een dag? Sommige dagen maar een stuk of 3. Ik heb nu heel veel spijt. Ben bang dat hij zichzelf iets aan gaat doen door mij. Hij klonk heel wanhopig in zijn apjes.
Ik zal hem met rust laten. Alleen heb ik verder niemand, geen vriendinnen.
Ja, dat kan prima. Weet je wat er steeds mis gaat? Hij geeft iets duidelijk aan (laat me met rust, ik trek dit niet, enz), jij luistert daar niet naar (heel raar gedrag is dat), en vervolgens ben je verbaasd als daadwerkelijk gebeurt wat hij aangeeft. Hoe bedoel je open deur intrappen? En hoe grensoverschrijdend om iemand die aangeeft dat je hem met rust moet laten schat te blijven noemen. Dan toon je echt geen enkel respect voor zijn gevoel en je mag best voelen hoe fout dat is.

En echt iedere keer dat je zegt 'het kan toch niet zo zijn dat...' toon je je gebrek aan inlevingsvermogen, empathie en begrip. En kwets je hele groepen mensen. Jij kunt het je niet vanuit eigen ervaring voorstellen, dus het bestaat niet. Dat is een probleem van jou waar je hulp bij nodig hebt, want je beschadigt mensen nu. En ondertussen jengel je verder over jouw kwetsing en gevoel en dender je maar verder vanuit ik ik ik ik ik...

Komt er iets van de reacties hier ook maar echt binnen? Zie je in hoe fout je bent geweest en nog steeds bent?
Sassygirl29 schreef:
12-09-2017 09:57
Ik had wel een mooie toekomst verwacht en ik denk ook inderdaad dat hij me niet wilt kwetsen en daarom moeheid en "ik kan niet meer" als reden aanvoert.
Maar ik weet in mn hart dat het grotendeels aan mij ligt. Hij kon niet tegen mijn kattige gedrag. En het latten viel hem ook zwaar. Het slapen moest altijd bij mij gebeuren omdat ik honden en een kat heb die nogal slopen (bank, gordijnen) dus die kunnen niet mee. Dus hij moest altijd met de kinderen naar mij int weekend. En hij kwam steeds minder, stond een keer huilend boven een weekendtas, niet weten hoe die in te pakken.

En ik kwam dan overdag of savonds wel naar hem maar dan gedroeg ik me soms chago omdat ik liever had dat hij naar mij kwam. Ik denk dus dat hij dat niet meer trok. Heb hem geapt dat ik nu dit inzie en ik dan meer naar hem toe kan komen. Maar ik krijg alleen maar wanhopige apjes terug dat hij echt niet meer kan en mij een vriend gunt die wel alles voor mij kan doen. Ook sex kon hij niet meer.
Straks trigger je een psychose met alle stress die je met je meebrengt. Als je ook maar een beetje van hem houdt, dan laat je hem nu met rust.
anoniem_203788 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 15:43
0.46% gewijzigd
Fee-de-Goede schreef:
13-09-2017 15:26
Nou dat lijkt me wel duidelijk.
Wat een opmerking zeg. Dan heb jij ze vast ook niet. :sarcastic:
Sassygirl29 schreef:
13-09-2017 15:08
Maar je kan toch niet instorten van een stuk of 15 apjes op een dag? Sommige dagen maar een stuk of 3. Ik heb nu heel veel spijt. Ben bang dat hij zichzelf iets aan gaat doen door mij. Hij klonk heel wanhopig in zijn apjes.
Ik zal hem met rust laten. Alleen heb ik verder niemand, geen vriendinnen.

Het is wel duidelijk dat je er nog steeds geen hol van snapt. Je had je na openen van dit topic al lang en breed kunnen verdiepen in de psyche van je ex, maar nee, je zwelgt liever.
tampontouwtje schreef:
13-09-2017 15:42
Wat een opmerking zeg. Dan heb jij ze vast ook niet. :sarcastic:
Och jee, nu moet ik huilen.


Nogmaals. Kijk naar je gedrag en laat hem met rust.
tampontouwtje schreef:
13-09-2017 15:42
Wat een opmerking zeg. Dan heb jij ze vast ook niet. :sarcastic:
Als dit gedrag haar 'normale' gedrag is, kan ik me goed voorstellen dat er geen vriendinnen (meer) zijn, dus zo raar is die opmerking nou ook weer niet.
Laat ik het zo zeggen, ik zou zelf hard op de loop gaan.
anoniem_146139 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 15:58
Reden: Zo ook wel duidelijk
31.07% gewijzigd
Sassygirl29 schreef:
13-09-2017 14:20
Dankjewel voor alle tips, vooral de lange post. Ik wil er ook wat mee doen en jullie advies opvolgen hoe moeilijk ook. Ik heb alleen een probleem, ik ben blijkbaar te ver gegaan. Gisteren had ik nog wat apjes gestuurd (hij blokkeert me niet want daar is hij te zacht en lief voor) en daarmee ben ik te ver gegaan.

Hij stuurde me dat hij is ingestort en of ik hem alsjeblieft met rust wil laten want hij trekt mijn geap niet meer. Ik bleef hem maar lieverd en schat noemen.

Nu voel ik ook dat ik op klappen sta want wat heb ik gedaan. Kan ik dit ooit goedmaken?
Dus jij wéét dat hij te lief daarin is en dan ga jij er misbruik van maken.

Betekent dit in jouw logica dat jij veranderd bent? Dat iemand zo wanhopig is en je smeekt te stoppen dat jij denkt, Ik gooi er nog even een schepje bovenop?
Fee-de-Goede schreef:
13-09-2017 15:50
Och jee, nu moet ik huilen.


Nogmaals. Kijk naar je gedrag en laat hem met rust.
I rest my case.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent Lorna uit OITNB?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Grobbekuiken schreef:
13-09-2017 15:55
Als dit gedrag haar 'normale' gedrag is, kan ik me goed voorstellen dat er geen vriendinnen (meer) zijn, dus zo raar is die opmerking nou ook weer niet.
Laat ik het zo zeggen, ik zou zelf hard op de loop gaan.
Dat geloof ik best. Als vraag vind ik het gepaster.
TO is net haar vriend kwijt en schrijft dat ze verder niemand heeft. Dat is hoe dan ook ontzetted treurig. Mensen eindigen toch niet zomaar zonder vrienden? Daar is echt iets mis gegaan in de opvoeding waar aan gewerkt zou kunnen worden om dat te herstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven