Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
dinsdag 12 september 2017 om 22:52
Gingerspice heb je een spoednummer van de ivf afdeling? Die zou ik hiervoor eigenlijk wel even bellen!Gingerspice182 schreef: ↑12-09-2017 18:53Hoi! Ik ben ondertussen 8 dagen Gonal f aan het spuiten. Morgen nog een echo en als het goed is maandag punctie.
Ik lees vooral meiden die niet zoveel last hebben van bijwerkingen, ik fietste er ook aardig makkelijk doorheen maar sinds eergisteren echt algehele malaise. Buikpijn, rugpijn, zo ontzettend moe en voel me grieperig (heb geen koorts oid) en gewoon echt lamlendig. Ook heb ik een ontzettende druk achter mijn ogen. Op de echo gisteren zag alles er goed uit. Zijn er nog meer die zich ook zo k*t voelen of is dit een uitzondering?
Druk achter je ogen klinkt als veel vocht vasthouden: overstimulatie...?
Is je gewicht ook toegenomen?
Is gisteren je oestrogeen ook nog gemeten (bloedprikken)?
Hopelijk zakt het snel, maar overleg hier even over met een arts! Jouw klachten klinken misschien wat serieuzer dan gewoon bijwerkingen...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
woensdag 13 september 2017 om 08:49
Selin dikke knuffel meid
Neem je tijd
DuufjeGoed om weer even van je te horen heel veel succes met de verhuizing en volgende week al het gesprek, heel veel succes.
Bedankt voor de uitleg over menopur, denk dat ik er ook wel dingen voor zal laten schieten, maar je ben benieuwd hoe ik zal gaan ervaren.
Ginger oei dat klinkt niet goed, mssn een allergische reactie?? Ik zal idd ff contact opnemen. Tot nu toe had ik alleen last van de pil en lucrin met een aantal bijwerkingen, maar van gonal alleen puistjes. Hoeveel eenheden prik je?
Baggal Wat raar idd dat ze het willen pushen op je werk, je hebt toch recht verlof vanaf een bepaald aantal weken of niet? Of is dat in Engeland anders?? Ik zou zeggen luister naar je eigen lichaam, je weet zelf wat je aan kan of niet.

DuufjeGoed om weer even van je te horen heel veel succes met de verhuizing en volgende week al het gesprek, heel veel succes.
Bedankt voor de uitleg over menopur, denk dat ik er ook wel dingen voor zal laten schieten, maar je ben benieuwd hoe ik zal gaan ervaren.
Ginger oei dat klinkt niet goed, mssn een allergische reactie?? Ik zal idd ff contact opnemen. Tot nu toe had ik alleen last van de pil en lucrin met een aantal bijwerkingen, maar van gonal alleen puistjes. Hoeveel eenheden prik je?
Baggal Wat raar idd dat ze het willen pushen op je werk, je hebt toch recht verlof vanaf een bepaald aantal weken of niet? Of is dat in Engeland anders?? Ik zou zeggen luister naar je eigen lichaam, je weet zelf wat je aan kan of niet.
Shine bright like a diamond
woensdag 13 september 2017 om 09:06
Zizo: Het enige waar mijn artsen bezwaar tegen zouden hebben is het gebruik van de Chinese medicatie. Schijnt dat dit icm de IVF medicatie niet goed samen gaat. Zo wel in Homerton als in Boston Place lag er zo'n flyer.
Het is overigens niet kantoor die nog graag zou willen dat ik een weekje doorwerk, maar de headhunter. Die krijgt nl. ook een bepaald percentage van mijn uurtarief. Kantoor is meer van de health & safety - zo van als jij nog een extra week kan werken, prima, maar denk aan jezelf en de beeb. En ik merk pas eigenlijk de laatste dagen dat ik het fysiek zwaar vind worden met bekkenpijn enzo.
Flipje: Hoe gaat het met jou?
Animal: Ah nog even geduld dus. Had verwacht dat het er nu onderhand wel zou zijn.
Het is overigens niet kantoor die nog graag zou willen dat ik een weekje doorwerk, maar de headhunter. Die krijgt nl. ook een bepaald percentage van mijn uurtarief. Kantoor is meer van de health & safety - zo van als jij nog een extra week kan werken, prima, maar denk aan jezelf en de beeb. En ik merk pas eigenlijk de laatste dagen dat ik het fysiek zwaar vind worden met bekkenpijn enzo.
Flipje: Hoe gaat het met jou?
Animal: Ah nog even geduld dus. Had verwacht dat het er nu onderhand wel zou zijn.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 13 september 2017 om 09:10
Diamond: Ik neem, technisch gesproken, maar 2 weken verlof op, omdat mijn man het grootste gedeelte shared parental leave neemt (en alles wat ik zou nemen gaat van zijn leave af en hij heeft een betere deal met zijn werkgever dan Ik als zelfstandige). Ik blijf wel langer thuis dan die 2 weken natuurlijk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 13 september 2017 om 10:01
Baggal, ik heb het je al eerder gezegd, maar nog een keertje; echt na volgende week stoppen
. In je hoofd heb je ook tijd vrij voor jezelf nodig. Plus het feit dat je het nu ook lichamelijk gaat voelen. Donderdag weet je gewoon wanneer je je dochter gaat ontmoeten, wauw!
Een voorbeeld voor velen denk ik hier, dat je na een flinke strijd en wachten beloond wordt.
Geheel volgens traditie gaan wij dit weekend een paar appjes uitwisselen
Ginger, inderdaad zkh bellen, je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Klinkt iig als iets waar naar gekeken moet worden. Niet mee wachten hoor!
Animal, nog even en dan gebeurt er weer wat. Twee weken; voelt het voor jou onoverkomelijk of kan je het goed hebben? Spannend hoor! Hoeveel cryo’s heb jij? Sorry als je het ergens hebt geschreven al. Er wordt zoveel geschreven soms…
Flipje, nog 4 daagjes en dan kan je beginnen met prikken. Ik hoop dat ICSI 2 jouw een mooie gezonde baby brengt.
Doces hoe gaat het inmiddels met je rug? Hoe werd je vandaag wakker?
Lieve Selin
Miekje fijn dat je iig het gevoel krijgt van je werkgever dat het geregeld wordt. Ze moeten sowieso wel, maar toch… dat ze begrip hebben is wel fijn.
Duufje, wel fijn dat de overdracht en de verbouwklus komende tijd is. Zal je de nodige afleiding geven! Ik hoop zo dat ze nog een plan hier hebben in NL en dat ICSI3 jouw laatste poging wordt met een prachtig resultaat!
Sef wat fijn dat je je rustig voelt. Dat scheelt al heel wat. Succes met de wachtdagen tot de echo!
Boulu als je nog meeleest; ik denk nog steeds aan je! Het feit dat ik je niet heb zien schrijven is hopelijk positief: dat je je bezighoudt met leuke afleidende dingen!
Hier, bedankt allemaal voor de succeswensen. Wat Animal ook al schreef; ik ben zelf ook van het latere testen. Ik heb idd een tp in natuurlijke cyclus gehad. Mijn NOD is vrijdag. Ik laat liever mijn lichaam vertellen wat de uitkomst is. Als ik dan test wil ik idee hebben dat het weleens raak kan zijn, zeker omdat ik een vrij regelmatige cyclus heb. Maar goed, kan altijd ineens 1 of 2 dagen verschillen. Ik denk dus het weekend te gaan testen als dat aan de orde is.

Geheel volgens traditie gaan wij dit weekend een paar appjes uitwisselen

Ginger, inderdaad zkh bellen, je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Klinkt iig als iets waar naar gekeken moet worden. Niet mee wachten hoor!
Animal, nog even en dan gebeurt er weer wat. Twee weken; voelt het voor jou onoverkomelijk of kan je het goed hebben? Spannend hoor! Hoeveel cryo’s heb jij? Sorry als je het ergens hebt geschreven al. Er wordt zoveel geschreven soms…

Flipje, nog 4 daagjes en dan kan je beginnen met prikken. Ik hoop dat ICSI 2 jouw een mooie gezonde baby brengt.
Doces hoe gaat het inmiddels met je rug? Hoe werd je vandaag wakker?
Lieve Selin

Miekje fijn dat je iig het gevoel krijgt van je werkgever dat het geregeld wordt. Ze moeten sowieso wel, maar toch… dat ze begrip hebben is wel fijn.
Duufje, wel fijn dat de overdracht en de verbouwklus komende tijd is. Zal je de nodige afleiding geven! Ik hoop zo dat ze nog een plan hier hebben in NL en dat ICSI3 jouw laatste poging wordt met een prachtig resultaat!
Sef wat fijn dat je je rustig voelt. Dat scheelt al heel wat. Succes met de wachtdagen tot de echo!
Boulu als je nog meeleest; ik denk nog steeds aan je! Het feit dat ik je niet heb zien schrijven is hopelijk positief: dat je je bezighoudt met leuke afleidende dingen!
Hier, bedankt allemaal voor de succeswensen. Wat Animal ook al schreef; ik ben zelf ook van het latere testen. Ik heb idd een tp in natuurlijke cyclus gehad. Mijn NOD is vrijdag. Ik laat liever mijn lichaam vertellen wat de uitkomst is. Als ik dan test wil ik idee hebben dat het weleens raak kan zijn, zeker omdat ik een vrij regelmatige cyclus heb. Maar goed, kan altijd ineens 1 of 2 dagen verschillen. Ik denk dus het weekend te gaan testen als dat aan de orde is.

woensdag 13 september 2017 om 15:01
Hoi allemaal, na een week gonal-f lig ik volgens de arts goed op schema. Zaterdag 16-9 weer voor een echo. Er lagen nu rechts 10 follikels en links 6. De grootste waren nu na een week stimuleren 1cm
Gelukkig deed deze echo niet zoveel pijn en heb ik het rustig kunnen aangeven. De arts deed veel voorzichtiger en ik vind dat echt veel fijner.
Geen idee hoe snel het nu gaat, tot nu toe met de bijwerkingen valt het mee. Alleen is mijn stoelgang ernstig vertraagd door de medicatie (lees verstopt). Dat maakt die echo's ook zo pijnlijk dus ik moet nu waarschijnlijk laxeren voor de punctie. Iemand ervaring hiermee?
En heb gister bericht gehad dat mijn nieuwe baan toch doorgaat! Dus ben vandaag wel een beetje positief gestemd.
nog steeds sterkte voor Selin en Rucio, ik leef met jullie mee. Zo verdrietig.
En aan alle prikkers: succes, nog even doorzetten. Hopelijk groeit alles voorspoedig en komen de puncties snel dichterbij
Gelukkig deed deze echo niet zoveel pijn en heb ik het rustig kunnen aangeven. De arts deed veel voorzichtiger en ik vind dat echt veel fijner.
Geen idee hoe snel het nu gaat, tot nu toe met de bijwerkingen valt het mee. Alleen is mijn stoelgang ernstig vertraagd door de medicatie (lees verstopt). Dat maakt die echo's ook zo pijnlijk dus ik moet nu waarschijnlijk laxeren voor de punctie. Iemand ervaring hiermee?
En heb gister bericht gehad dat mijn nieuwe baan toch doorgaat! Dus ben vandaag wel een beetje positief gestemd.
nog steeds sterkte voor Selin en Rucio, ik leef met jullie mee. Zo verdrietig.
En aan alle prikkers: succes, nog even doorzetten. Hopelijk groeit alles voorspoedig en komen de puncties snel dichterbij
woensdag 13 september 2017 om 18:22
Oh ze hebben bij mij niks gezegd over de pil, ik heb normaal inderdaad een regelmatige cyclus van 28 dagen dus ik denk dat het daaraan ligt dan! Hoe is het nu met jou? Ik verlies nog steeds oud bloed, het zet maar niet door. De arts gaf aan dat ik nog wel een bloeding moet verwachten omdat het baarmoederslijmvlies nog dik was en vanwege het vocht bij mijn eierstok. Laat het maar komen ook dan. Inmiddels durf ik alweer aan een nieuwe poging te denken en ik ben blij met ons cryo maar ik ben ook bang dat ik weer opnieuw moet prikken. Eerst maar even de echte menstruatie afwachten.Selin26 schreef: ↑12-09-2017 08:15Lily wat spannend!! Ik duim mee!! Dat je niets voelt wil helemaal niets zeggen![]()
Rucio, fijn dat je lichaam het vanzelf oplost en dat je volgende keer een snellere opvolging hebt, laat ons hopen dat dat kan helpen! Ik begrijp dat je uit jezelf wel gewoon een cyclus hebt, omdat je zegt dat je je menstruatie moet afwachten? Ik moet namelijk na de miskraam aan de pil voor een maand?! Maar dat is dan misschien omdat ik geen eigen cyclus heb?
Doces aiii, dat klinkt ook ontzettend pijnlijkneem je rust maar! Begrijp dat je het vervelend vindt maar het is nu niet anders, vervelend maar je gezondheid gaat voor!
woensdag 13 september 2017 om 18:26
Ik heb helemaal geen buikpijn nu, gelukkig! Ik zei ook tegen de arts dat ik had verwacht dat een miskraam veel pijnlijker zou zijn maar ze zei dat het niet zo hoeft te zijn. We zitten heerlijk in de zon nu en dat doet ons erg goed. Ik vind het wel spannend, gelukkig zitten we vlakbij een ziekenhuis als het nodig is.Diamond30 schreef: ↑12-09-2017 08:56Sef80 dank je voor de uitleg, zoiets dacht ik idd al. Wow wat gaat het hard 7 weken alweer, heb je al een echo gehad? Wat goed zeg dat je dat doet.
Zizo klopt dat was ook mijn ervaring, ik heb mij bij pregnyl zelfs een keer gesneden aan het glas en toen ging gelijk alles verkeerd, de naald kwam in mijn vinger terecht..poehh ik heb nu ovitrelle daar ben ik blij mee. Maar als ik jullie zo hoor is het een kwestie van doen en dan krijg je er wel handigheid in.
Miekje oh dat is fijn dat ze dat nu ook bij mij pregnyl hebben scheelt heel veel werk.
Doces jeetje zeg veel sterkte!
Rucio goed om te weten dat ze nu een beetje meer duidelijkheid hebben. Heb je nog geen last gehad van erge buikkrampen door de MK? Veel plezier en geniet vooral, mssn wel goed om er even tussenuit te gaan.
Lilly wat spannend zeg! Heel veel succes in je laatste wachtdagen ik duim voor je!

woensdag 13 september 2017 om 19:45
Wat een hoop berichten in de tussentijd, mobiel wat lastig bij te houden en iedereen te noemen.
Rucio en Selin, nogmaals ontzettend veel sterkte. Rucio, 'fijn' (als je daarvan kan spreken) dat de miskraam fysiek niet echt pijn doet.
Twin, fijn dat je op schema ligt met stimuleren.
Het ging nog even over Menopur. Ik spoot 450 toen ik zelf stimuleerde. Het was wel wat gedoe, maar ik heb er eerlijk gezegd geen feestjes of etentjes voor gelaten. Je kunt het kort gemengd bewaren, koel. Ik mengde het dan alvast, het lipje er weer op, in alu-folie rollen en in een koeltasje mee. Dan kon dat wel een paar uur. Ik ging dan een paar minuten naar het toilet en hoefde alleen de vloeistof op te halen en te spuiten.
Zoals in het zwanger geworden topic geschreven is gisteren een flinke bloeding (met 5+1) en het is nu afwachten hoe het gaat. Bloeding is gestopt en maandag weer een echo; tot die tijd met alle medicatie doorgaan.
Voor de tabel: het was technisch een ICSI geen IVF. Uitgerekende datum is 14 mei. Was wel (weer) ICSI1, hoewel we in maart een poging hebben gedaan met een cryo uit de donatie-poging waar zoon is geboren. Daarvoor hebben we 1 ICSI met eigen eicellen gedaan (waarvan 1 vroege miskraam). Uit deze poging hebben we nog 2 cryo's (in een rietje). Oorzaak van dit alles is POF (vervroegde overgang).
Rucio en Selin, nogmaals ontzettend veel sterkte. Rucio, 'fijn' (als je daarvan kan spreken) dat de miskraam fysiek niet echt pijn doet.
Twin, fijn dat je op schema ligt met stimuleren.
Het ging nog even over Menopur. Ik spoot 450 toen ik zelf stimuleerde. Het was wel wat gedoe, maar ik heb er eerlijk gezegd geen feestjes of etentjes voor gelaten. Je kunt het kort gemengd bewaren, koel. Ik mengde het dan alvast, het lipje er weer op, in alu-folie rollen en in een koeltasje mee. Dan kon dat wel een paar uur. Ik ging dan een paar minuten naar het toilet en hoefde alleen de vloeistof op te halen en te spuiten.
Zoals in het zwanger geworden topic geschreven is gisteren een flinke bloeding (met 5+1) en het is nu afwachten hoe het gaat. Bloeding is gestopt en maandag weer een echo; tot die tijd met alle medicatie doorgaan.
Voor de tabel: het was technisch een ICSI geen IVF. Uitgerekende datum is 14 mei. Was wel (weer) ICSI1, hoewel we in maart een poging hebben gedaan met een cryo uit de donatie-poging waar zoon is geboren. Daarvoor hebben we 1 ICSI met eigen eicellen gedaan (waarvan 1 vroege miskraam). Uit deze poging hebben we nog 2 cryo's (in een rietje). Oorzaak van dit alles is POF (vervroegde overgang).
anoniem_126812 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 19:48
Reden: Aanvulling tabel
Reden: Aanvulling tabel
17.52% gewijzigd
donderdag 14 september 2017 om 08:13
Succes vandaag Baggal! Ben heel benieuwd naar de datum waarop jullie Sweet Pea zullen ontmoeten!
Mbt werken ik vind het al meer dan bijzonder en knap dat je van plan bent tot de 22e door te werken en zou als ik jou was niet tot de 29e doorwerken. Een periode even loskomen van het werk voor de bevalling is denk ik goed en fijn voor jullie allemaal.
Zojo wat enorm naar en spannend de bloeding. Hopelijk blijft het vruchtje goed zitten waar hij zit en heb je volgende week weer goed nieuws.
Selin sterkte! Hoe was de afspraak bij de gynaecoloog gisteren?
En Lilly voor ik het vergeet.... succes met testen van het weekend. Wat spannend weer!
Abusu hoe is het met jou? Heb je al een evaluatiegesprek na de 3e poging gehad? En erover gedacht of en hoe je verder wil/ kan?
Mbt werken ik vind het al meer dan bijzonder en knap dat je van plan bent tot de 22e door te werken en zou als ik jou was niet tot de 29e doorwerken. Een periode even loskomen van het werk voor de bevalling is denk ik goed en fijn voor jullie allemaal.
Zojo wat enorm naar en spannend de bloeding. Hopelijk blijft het vruchtje goed zitten waar hij zit en heb je volgende week weer goed nieuws.
Selin sterkte! Hoe was de afspraak bij de gynaecoloog gisteren?
En Lilly voor ik het vergeet.... succes met testen van het weekend. Wat spannend weer!
Abusu hoe is het met jou? Heb je al een evaluatiegesprek na de 3e poging gehad? En erover gedacht of en hoe je verder wil/ kan?
donderdag 14 september 2017 om 08:30
Even snel voor Baggal, spannende dag vandaag!! Ook ik ben heel benieuwd wanneer ze de sectio plannen en je jullie meisje zullen zien!
Mbt werken: doe waar je je goed bij voelt, en laat dat niet afhangen van wat anderen graag zouden willen. Heb je behoefte aan rust, ga minder werken of stop. Het verlof wat de meeste mensen hebben is er niet voor niets. Heb je geen AOV die ook uitkeert bij zwangerschap? 14 dg na een sectio weer werken, ik weet niet of dat wel verstandig is. Nu heb jij een kantoorbaan, wat het een stuk makkelijker maakt, maar het lijkt me wel heel pittig.
Zozo, bah wat naar dat je een bloeding gehad hebt. Ik hoop dat het totaal onschuldig is. Wanneer heb je de eerste echo?
Mbt werken: doe waar je je goed bij voelt, en laat dat niet afhangen van wat anderen graag zouden willen. Heb je behoefte aan rust, ga minder werken of stop. Het verlof wat de meeste mensen hebben is er niet voor niets. Heb je geen AOV die ook uitkeert bij zwangerschap? 14 dg na een sectio weer werken, ik weet niet of dat wel verstandig is. Nu heb jij een kantoorbaan, wat het een stuk makkelijker maakt, maar het lijkt me wel heel pittig.
Zozo, bah wat naar dat je een bloeding gehad hebt. Ik hoop dat het totaal onschuldig is. Wanneer heb je de eerste echo?
donderdag 14 september 2017 om 08:41
Dames, vanwege mij ook.. heel erg bedankt voor alle lieve steunberichtjes, ik lees verder ook wel mee met jullie hoor maar kan het even niet opbrengen om te schrijven. Ik neem sinds gisterenavond cytotec om de miskraam op gang te brengen. Gyn heeft me ook een week afwezig geschreven van het werk dus ben al de hele week thuis. Ben normaal absoluut geen langslaper, maar vandaag kom ik nu pas uit m'n bed gerold, zonder medicatie, dus had het echt nodig.
Afgelopen nachten heb ik altijd slaapmedicatie genomen omdat ik me zo beroerd voelde, deed geen oog dicht 's nachts.
Heb nu wel de meest vreemde dromen, haha, zo droomde ik afgelopen nacht dat er een meisje vermist was en dat ik ze gevonden had dus ik belde naar de ouders (want blijkbaar was dat iemand die bij hetzelfde bedrijf werkte als ik, haha), en ze vroeg dan of haar dochter gelukkig was bij mij en ik zei dan: ja ze zit hier heerlijk te spelen, en toen zeiden de ouders: nou houd ze dan nog maar een beetje bij jou, hahaha. Zo'n dromen dus.
Verder wacht ik nu dus op de bloeding... heb wel enorme buikkrampen al, dus ik hoop dat het zich vandaag doorzet..
Afgelopen nachten heb ik altijd slaapmedicatie genomen omdat ik me zo beroerd voelde, deed geen oog dicht 's nachts.
Heb nu wel de meest vreemde dromen, haha, zo droomde ik afgelopen nacht dat er een meisje vermist was en dat ik ze gevonden had dus ik belde naar de ouders (want blijkbaar was dat iemand die bij hetzelfde bedrijf werkte als ik, haha), en ze vroeg dan of haar dochter gelukkig was bij mij en ik zei dan: ja ze zit hier heerlijk te spelen, en toen zeiden de ouders: nou houd ze dan nog maar een beetje bij jou, hahaha. Zo'n dromen dus.
Verder wacht ik nu dus op de bloeding... heb wel enorme buikkrampen al, dus ik hoop dat het zich vandaag doorzet..
donderdag 14 september 2017 om 08:47
Baggal heel erg veel succes vandaag! Spannend hoor!!
Ik zou ook wel tijdig stoppen met werk hoor meid, niet te veel hooi op je vork!
Zojo, wat naar van het bloedverlies... maar weet dat het niets zegt, net zoals helaas géén bloedverlies ook niet wil zeggen dat het goed gaat.. dat is het vervelendste hé, dat onzekere afwachten altijd.. hopelijk is het allemaal oké!
Rucio, jij ook nog erg veel sterkte, je klinkt wel alsof je er terug al wat overheen bent en er terug ten volle voor wil gaan, fijn! Hopelijk kan ik dat binnenkort ook weer vol goede moed zeggen!
Twin, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wanneer start je?
Ik zou ook wel tijdig stoppen met werk hoor meid, niet te veel hooi op je vork!
Zojo, wat naar van het bloedverlies... maar weet dat het niets zegt, net zoals helaas géén bloedverlies ook niet wil zeggen dat het goed gaat.. dat is het vervelendste hé, dat onzekere afwachten altijd.. hopelijk is het allemaal oké!
Rucio, jij ook nog erg veel sterkte, je klinkt wel alsof je er terug al wat overheen bent en er terug ten volle voor wil gaan, fijn! Hopelijk kan ik dat binnenkort ook weer vol goede moed zeggen!
Twin, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wanneer start je?
donderdag 14 september 2017 om 09:16
Selin: Neem de tijd voor jezelf - echt! Ook de slechte nachtrust herken ik nog enorm van mijzelf destijds. Bij mij duurde het wel een week of 4-6 voordat ik aan de nieuwe situatie, het niet meer zwanger zijn, gewend was. Ik kon wel functioneren, maar had wel zo'n somberheid over me. En dat komt ook omdat je zo blij bent eindelijk zwanger te zijn, dat het bijstellen dan vervolgens gewoon moeilijk is. Nogmaals een dikke knuffel en de cryo's die je gelukkig nog hebt komen op een later moment wel.
Animal: Nee, ik ga zeker niet 2 weken na de C-Section weer aan het werk, maar neem ''officieel'' geen maternity leave op. Als ik dat wel zou doen, zou dat van mijn man's weken afgaan en van ons twee heeft hij de beste deal qua leave vergoeding. Omdat ik mijn eigen BV heb blijf ik mijzelf dus een salaris betalen, hoewel ik niet werk. Dus technisch heb ik 2 weken, maar in feite zal de periode langer zijn. Ik heb gister met de headhunter gemaild en nogmaals aangegeven dat ik het niet nog een weekje ga pushen tot de 29e. Sterker nog, ik hoop stiekem voor die tijd bevallen te zijn. Dus Weija: 22/09 is mijn laatste werkdag en over een terugkeer zullen we het t.z.t. hebben. Tegen die tijd weten ze ook iets beter hoe het met het project gaat.
Rucio: Fijn dat je geen buikpijn hebt in ieder geval. Je klinkt erg sterk moet ik zeggen en super dat je alweer vooruit durft te kijken.
Flipje; Hoe is het met jou? Ik maakte uit de post van Lilly op dat je snel mag beginnen met spuiten? Ik denk aan je.
Zojo: Wat ik ook in het vervolg topic schreef: bloed is nooit fijn, maar zegt niet alles. Fijn dat het iig gestopt is en ik hoop dat je t.z.t. een mooie echo hebt. Het is vreselijk vervelend om weer in de spanning te zitten moet ik zeggen. Het is natuurlijk altijd wel spannend, maar dat beetje bloedverlies/krampjes maakt het net wat onzekerder.
Lilly: Nog een nachtje!! Ik vind het zo spannend! Had vannacht nog over je gedroomd dat het raak was en team blue. Pfff! Ik duim voor je meis, zou gewoon heerlijk zijn als het meteen raak is, goed blijft gaan en op een gegeven moment het hele hoofdstuk ICSI/MMM kan afsluiten met man en kinderen.
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Vandaag idd gesprek, naast de echo en Doppler. Ik had de laatste twee dagen een heel pijnlijk gevoel tussen mijn benen - ik kan het het beste vergelijken met het gevoel alsof iemand een bowlingbal tussen mijn benen had geduwd en had ook wat minder beweging. De pijn is vandaag volledig weggetrokken moet ik zeggen, waggel ook iets minder. Ik ben benieuwd op welke datum 'ze' uitkomen en of en zoja in hoeverre ik iets van inspraak heb. Baggal-man gaat mee en wilde ook mijn angst benadrukken. Ik weet dat langer laten zitten de voorkeur heeft, maar voorkom liever ook een emergency C-section. Ik hou jullie op de hoogte.
Animal: Nee, ik ga zeker niet 2 weken na de C-Section weer aan het werk, maar neem ''officieel'' geen maternity leave op. Als ik dat wel zou doen, zou dat van mijn man's weken afgaan en van ons twee heeft hij de beste deal qua leave vergoeding. Omdat ik mijn eigen BV heb blijf ik mijzelf dus een salaris betalen, hoewel ik niet werk. Dus technisch heb ik 2 weken, maar in feite zal de periode langer zijn. Ik heb gister met de headhunter gemaild en nogmaals aangegeven dat ik het niet nog een weekje ga pushen tot de 29e. Sterker nog, ik hoop stiekem voor die tijd bevallen te zijn. Dus Weija: 22/09 is mijn laatste werkdag en over een terugkeer zullen we het t.z.t. hebben. Tegen die tijd weten ze ook iets beter hoe het met het project gaat.
Rucio: Fijn dat je geen buikpijn hebt in ieder geval. Je klinkt erg sterk moet ik zeggen en super dat je alweer vooruit durft te kijken.
Flipje; Hoe is het met jou? Ik maakte uit de post van Lilly op dat je snel mag beginnen met spuiten? Ik denk aan je.
Zojo: Wat ik ook in het vervolg topic schreef: bloed is nooit fijn, maar zegt niet alles. Fijn dat het iig gestopt is en ik hoop dat je t.z.t. een mooie echo hebt. Het is vreselijk vervelend om weer in de spanning te zitten moet ik zeggen. Het is natuurlijk altijd wel spannend, maar dat beetje bloedverlies/krampjes maakt het net wat onzekerder.
Lilly: Nog een nachtje!! Ik vind het zo spannend! Had vannacht nog over je gedroomd dat het raak was en team blue. Pfff! Ik duim voor je meis, zou gewoon heerlijk zijn als het meteen raak is, goed blijft gaan en op een gegeven moment het hele hoofdstuk ICSI/MMM kan afsluiten met man en kinderen.
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Vandaag idd gesprek, naast de echo en Doppler. Ik had de laatste twee dagen een heel pijnlijk gevoel tussen mijn benen - ik kan het het beste vergelijken met het gevoel alsof iemand een bowlingbal tussen mijn benen had geduwd en had ook wat minder beweging. De pijn is vandaag volledig weggetrokken moet ik zeggen, waggel ook iets minder. Ik ben benieuwd op welke datum 'ze' uitkomen en of en zoja in hoeverre ik iets van inspraak heb. Baggal-man gaat mee en wilde ook mijn angst benadrukken. Ik weet dat langer laten zitten de voorkeur heeft, maar voorkom liever ook een emergency C-section. Ik hou jullie op de hoogte.
donderdag 14 september 2017 om 10:50
Baggal succes vandaag! Oei klinkt pijnlijk zeg, gelukkig is het weer weggetrokken. Ah helder, fijn dat jullie het dan op deze manier kunnen regelen en dat hij dit dan zo kan regelen via zijn werkgever.
Twin gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Rucio gelukkig maar kan idd bij iedereen verschillend zijn. Ik had toen wel erg last van een soort weeïge krampen die continue kwamen..hoop dat ik zoiets nooit meer hoef mee te maken. Bij mij zei de verloskundig toen het is niet meer dan menstruatie achtige krampen, maar mijn ervaring was dus totaal anders.
Zojo ooh nee hoop dat de bloedingen niks ernstigs was/is en dat je maandag een goed echo kan hebben. Veel succes, het blijft spannend zo..
Selin fijn dat je een weekje vrij bent en ook even tot rust kan komen, sterkte hopelijk komt het op gang
Rucio voor jou ook een dikke knuffel
Lily zoooo spannend..nog 2 á 3 dagen, ik duim voor je!
GingerHoe gaat het met jou?
Flipje ben jij al begonnen met spuiten of slik je nog de pil?
Twin gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Rucio gelukkig maar kan idd bij iedereen verschillend zijn. Ik had toen wel erg last van een soort weeïge krampen die continue kwamen..hoop dat ik zoiets nooit meer hoef mee te maken. Bij mij zei de verloskundig toen het is niet meer dan menstruatie achtige krampen, maar mijn ervaring was dus totaal anders.
Zojo ooh nee hoop dat de bloedingen niks ernstigs was/is en dat je maandag een goed echo kan hebben. Veel succes, het blijft spannend zo..

Selin fijn dat je een weekje vrij bent en ook even tot rust kan komen, sterkte hopelijk komt het op gang

Rucio voor jou ook een dikke knuffel

Lily zoooo spannend..nog 2 á 3 dagen, ik duim voor je!
GingerHoe gaat het met jou?
Flipje ben jij al begonnen met spuiten of slik je nog de pil?
Shine bright like a diamond
donderdag 14 september 2017 om 11:11
ik begin 9 oktober aan mijn nieuwe baan. Ik werk nog tot en met 4 oktober op mijn huidige baan. Mijn leidinggevende hier heeft op zijn zachts gezegd zo naar op mijn icsi traject gerageerd dat ik ook blij ben dat ik nu weg ga ook al is het tijdelijk. Ik zou volgens mij 7 oktober (op mijn verjaardag!) moeten testen.
Ben nu een paar dagen afwezig geweest ivm bijwerkingen maar voel er niet schuldig om. Heel stom misschien maar ben blij dat ik nu nog dit gedeelte van het traject op mijn huidige baan doormaak zodat ik zonder prikken aan de slag kan. Ik realiseer me dat de wachtweken het zwaarst zijn en als het mislukt ik dan net aan een nieuwe baan begin. Hopelijk geeft het in dat geval afleiding. Maar vind het wel spannend, zowel traject en afloop als de nieuwe baan.
Het zou echt het allermooiste cadeau ooit zijn! vind het nu wel spannend en leef echt naar de punctie toe. Ben van plan op mijn nieuwe baan niets te vertellen maar dat hangt natuurlijk ook af van hoe alles loopt.
Voor Rucio en Selin heel veel sterkte. Ik leef nog steeds mee. Hou jullie taai!
en Baggal: hoop dat alles prettig verloopt (kun je dat zo wel zeggen?..) en alles goed gaat!
Lilly bijna testen dus, ik duim voor je. Lijkt me zo spannen al kan ik me er nu nog niks bij voorstellen... Ik ooit een of twee keer een test gedaan maar daarna nooit meer omdat ik toch elke keer wel wist dit ik weer ongesteld ging worden. Sinds we weten van de slechte zaadkwaliteit heb ik de hoop op een natuurlijke zwangerschap eigenlijk helemaal opgegeven (we hebben daar 9%kans op volgens de artsen)
Ben nu een paar dagen afwezig geweest ivm bijwerkingen maar voel er niet schuldig om. Heel stom misschien maar ben blij dat ik nu nog dit gedeelte van het traject op mijn huidige baan doormaak zodat ik zonder prikken aan de slag kan. Ik realiseer me dat de wachtweken het zwaarst zijn en als het mislukt ik dan net aan een nieuwe baan begin. Hopelijk geeft het in dat geval afleiding. Maar vind het wel spannend, zowel traject en afloop als de nieuwe baan.
Het zou echt het allermooiste cadeau ooit zijn! vind het nu wel spannend en leef echt naar de punctie toe. Ben van plan op mijn nieuwe baan niets te vertellen maar dat hangt natuurlijk ook af van hoe alles loopt.
Voor Rucio en Selin heel veel sterkte. Ik leef nog steeds mee. Hou jullie taai!
en Baggal: hoop dat alles prettig verloopt (kun je dat zo wel zeggen?..) en alles goed gaat!
Lilly bijna testen dus, ik duim voor je. Lijkt me zo spannen al kan ik me er nu nog niks bij voorstellen... Ik ooit een of twee keer een test gedaan maar daarna nooit meer omdat ik toch elke keer wel wist dit ik weer ongesteld ging worden. Sinds we weten van de slechte zaadkwaliteit heb ik de hoop op een natuurlijke zwangerschap eigenlijk helemaal opgegeven (we hebben daar 9%kans op volgens de artsen)
donderdag 14 september 2017 om 12:05
Zojo, erg spannend met die bloeding. Wel positief dat het gestopt is. Nu dat eeuwige ellendige wachten... Ik duim voor je..
Rucio fijn dat je iig geen erge pijn hebt.
Selin gek he sommige dromen. Zo zie je maar waar je allemaal in je slaap ook nog mee bezig bent. Jouw tijd komt nog met een kleine van jezelf
Hopelijk zet het snel door en kan je het achter je gaan laten langzaam. Blik op de toekomst hopelijk...
Baggal heel veel plezier met spieken naar je meisje vandaag. En succes met het gesprek over dé dag. Heel bijzonder, het komt nu zo dichtbij... Haha team blue, zou het? Vorige x dacht ook iedereen dat het een jongen zou worden
maar goed, eerst maar zien wat de uitkomst van deze ronde is en óf het überhaupt allemaal goed gaat.
Twin wat gaaf een nieuwe baan. Dat gaat hoe dan ook leuk worden en geeft de nodige afleiding mocht dat nodig zijn. Laten we hopen op een succesvolle terugplaatsing straks. Dan is het dubbel feest, zwanger en nieuwe baan!
Ja dat testen is wel een ding. In de tijd dat we het nog gewoon probeerde weleens getest en altijd die witte test was altijd heel confronterend. Me voorgenomen mezelf dat echt te besparen.
Ik zit nu op dag 12 na de eisprong. De laatste 3 maanden begint op dag 9 al spotting, waarbij ms op dag 12 doorbreekt. Had dus een luteale fase van 11 (moet min 10 dagen zijn). Nu nog niks van spotting. Is dit een voorteken?? Of is mijn cyclus wat langer en steeds meer aan het worden zoals het was (luteale fase van 13 a 14 dagen, voor bevalling). Ik geef nog borstvoeding en kan dat het steeds meer stabiliseert. Maar toch, het geeft iig hoop dat er nog niets gebeurt. Af en toe hier en daar wel krampjes. Gelukkig komen dagen veel te doen, want die laatste wachtdagen zijn slopend. Ik heb mezelf zaterdag als testdag gegeven, dat is 14 dagen na eisprong. Neem aan dat ik dan wel een goed testmoment heb? Ik wil niet.... en toch weer wel
Rucio fijn dat je iig geen erge pijn hebt.
Selin gek he sommige dromen. Zo zie je maar waar je allemaal in je slaap ook nog mee bezig bent. Jouw tijd komt nog met een kleine van jezelf

Baggal heel veel plezier met spieken naar je meisje vandaag. En succes met het gesprek over dé dag. Heel bijzonder, het komt nu zo dichtbij... Haha team blue, zou het? Vorige x dacht ook iedereen dat het een jongen zou worden

Twin wat gaaf een nieuwe baan. Dat gaat hoe dan ook leuk worden en geeft de nodige afleiding mocht dat nodig zijn. Laten we hopen op een succesvolle terugplaatsing straks. Dan is het dubbel feest, zwanger en nieuwe baan!
Ja dat testen is wel een ding. In de tijd dat we het nog gewoon probeerde weleens getest en altijd die witte test was altijd heel confronterend. Me voorgenomen mezelf dat echt te besparen.
Ik zit nu op dag 12 na de eisprong. De laatste 3 maanden begint op dag 9 al spotting, waarbij ms op dag 12 doorbreekt. Had dus een luteale fase van 11 (moet min 10 dagen zijn). Nu nog niks van spotting. Is dit een voorteken?? Of is mijn cyclus wat langer en steeds meer aan het worden zoals het was (luteale fase van 13 a 14 dagen, voor bevalling). Ik geef nog borstvoeding en kan dat het steeds meer stabiliseert. Maar toch, het geeft iig hoop dat er nog niets gebeurt. Af en toe hier en daar wel krampjes. Gelukkig komen dagen veel te doen, want die laatste wachtdagen zijn slopend. Ik heb mezelf zaterdag als testdag gegeven, dat is 14 dagen na eisprong. Neem aan dat ik dan wel een goed testmoment heb? Ik wil niet.... en toch weer wel

donderdag 14 september 2017 om 18:11
Wat een spannemde dingen allemaal.
Baggal was je controle goed? C -(section)Day afgesproken? Wat spannend!
Allemaal sterkte en succes.
Hier morgen controle begin me alweer beetje opgeblazen te voelen dus hoop op voldoende follikels.
En ja... ik probeer genoeg te drinken. (Heb vriend opdracht gegeven me te helpen, dat doet hij braaf!)
Baggal was je controle goed? C -(section)Day afgesproken? Wat spannend!
Allemaal sterkte en succes.
Hier morgen controle begin me alweer beetje opgeblazen te voelen dus hoop op voldoende follikels.
En ja... ik probeer genoeg te drinken. (Heb vriend opdracht gegeven me te helpen, dat doet hij braaf!)
donderdag 14 september 2017 om 18:44
Twin: wat ontzettend vervelend om tegen een leidinggevende aan te lopen die zo weinig begrip heeft voor een IVF/ICSI traject. Alsof je het voor je lol doet en een en ander al niet belastend is voor degene die het ondergaat! Alleen daarom is het aangenaam dat je elders aan de slag gaat.
Miekje: Succes morgen met de controle! Hoop op een mooi aantal.
Lilly: Nog een nachtje!! Ik vind het plaatsvervangend spannend!
Hier: Ben net thuis... de kliniek liep weer enorm uit. Doppler was goed - de scan was niet slecht, maar ze is te groot. Ze weegt inmiddels 7,3 pond volgens de schatting hetgeen overeenkomt met bijna 40 weken. Vervolgens geprobeerd de datum naar voren de halen, maar het wordt niet voor 39 weken gedaan. Tenzij ze zich eerder meldt, is de C-Section op 3 Oktober. Moest vreselijk huilen - het vertrouwen dat het goed komt is nog steeds niet aanwezig, omdat ik me zolang heb voorgehouden uit pure zelfbescherming dat ik niet zwanger kon worden/blijven/een kind zou kunnen baren. Ik hoop dat ik dit gevoel kwijt raak en anders denk ik dat ik toch eens met iemand praat want ergens weet ik wel dat het ook niet helemaal gezond is. Wat een traject al niet met een mens doet...
Miekje: Succes morgen met de controle! Hoop op een mooi aantal.
Lilly: Nog een nachtje!! Ik vind het plaatsvervangend spannend!
Hier: Ben net thuis... de kliniek liep weer enorm uit. Doppler was goed - de scan was niet slecht, maar ze is te groot. Ze weegt inmiddels 7,3 pond volgens de schatting hetgeen overeenkomt met bijna 40 weken. Vervolgens geprobeerd de datum naar voren de halen, maar het wordt niet voor 39 weken gedaan. Tenzij ze zich eerder meldt, is de C-Section op 3 Oktober. Moest vreselijk huilen - het vertrouwen dat het goed komt is nog steeds niet aanwezig, omdat ik me zolang heb voorgehouden uit pure zelfbescherming dat ik niet zwanger kon worden/blijven/een kind zou kunnen baren. Ik hoop dat ik dit gevoel kwijt raak en anders denk ik dat ik toch eens met iemand praat want ergens weet ik wel dat het ook niet helemaal gezond is. Wat een traject al niet met een mens doet...
donderdag 14 september 2017 om 19:00
Baggal, wow over 2,5 week ontmoet je eindelijk Sweet Pea! Wat een onwijs fijn en bijzonder idee.
Volgens mij had je graag de datum nog wat naar voren gehaald, en dat snap ik goed, maar 2,5 week is echt al bijna. Nu nog eerst iets meer dan een week werken en dan fijn nog heel even verlof.
Ik hoop heel erg voor je dat je -als ze er eenmaal is- meer vertrouwen en rust krijgt. Als dat niet zo is, dan kan het idd nooit kwaad om eens met iemand erover te praten al is het alleen om je verhaal te doen.
Dikke knuffel en ik tel met je mee af naar 3 oktober!
Volgens mij had je graag de datum nog wat naar voren gehaald, en dat snap ik goed, maar 2,5 week is echt al bijna. Nu nog eerst iets meer dan een week werken en dan fijn nog heel even verlof.
Ik hoop heel erg voor je dat je -als ze er eenmaal is- meer vertrouwen en rust krijgt. Als dat niet zo is, dan kan het idd nooit kwaad om eens met iemand erover te praten al is het alleen om je verhaal te doen.
Dikke knuffel en ik tel met je mee af naar 3 oktober!