Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
zaterdag 16 september 2017 om 12:01
Nog steeds geen menstruatie!
Ik heb gisteren heel eigenwijs 13 DPO getest halverwege de dag en die was negatief.... zag wel heel licht iets dacht ik maar dacht dat het dan indroogstreep was.
Vanmorgen langer mn plas opgehouden (ochtendurine lukt niet want ga er 's nachts regelmatig uit omdat ik moet plassen) en ja hoor: een hele duidelijke streep op 14DPO!
zat echt te shaken en liet het potje plas half uit mn handen nog vallen. Ben echt geen ster met testen, verschrikkelijk
Nu moet het allemaal wel goed blijven gaan natuurlijk. Maar je begint altijd ergens, dusssss
Ik heb gisteren heel eigenwijs 13 DPO getest halverwege de dag en die was negatief.... zag wel heel licht iets dacht ik maar dacht dat het dan indroogstreep was.
Vanmorgen langer mn plas opgehouden (ochtendurine lukt niet want ga er 's nachts regelmatig uit omdat ik moet plassen) en ja hoor: een hele duidelijke streep op 14DPO!

Nu moet het allemaal wel goed blijven gaan natuurlijk. Maar je begint altijd ergens, dusssss

zaterdag 16 september 2017 om 13:37
zaterdag 16 september 2017 om 14:31
Lilly, gefeliciteerd, prachtig nieuws!
Ik heb vanochtend mijn laatste decapeptyl gezet na lange procedure en om middernacht ga ik de ovitrelle zetten, maandag punctie! Zo spannend! Ik heb nu alleen echt ontzettende menstruatiekramp, zo heb ik het tijdens het stimuleren nog niet gevoeld.
Ik ben echt nog een groentje, eerste keer ICSI, maar ben nu heel bang dat mn eisprong te vroeg komt, is dit mogelijk? Of kan dit ook een laatste eindspurt zijn die ik voel?
Ik heb vanochtend mijn laatste decapeptyl gezet na lange procedure en om middernacht ga ik de ovitrelle zetten, maandag punctie! Zo spannend! Ik heb nu alleen echt ontzettende menstruatiekramp, zo heb ik het tijdens het stimuleren nog niet gevoeld.
Ik ben echt nog een groentje, eerste keer ICSI, maar ben nu heel bang dat mn eisprong te vroeg komt, is dit mogelijk? Of kan dit ook een laatste eindspurt zijn die ik voel?
zaterdag 16 september 2017 om 14:53
Ah Smurff_4, nog een Progynova- slikker
Veel last van bijwerkingen, of valt het mee? Hier vooral mentaal: moe, wat neerslachtig / somber / mopperig. Fysiek geen noemenswaardige klachten van de Progynova. Ik heb 22 september een echo en hoop dan een tp te kunnen plannen. Spannend! Op een paar dagen na gaan we redelijk gelijk op.

zaterdag 16 september 2017 om 15:27
zaterdag 16 september 2017 om 15:38
@ Lilly: lees ik nu dat je een positieve test in handen hebt? Gefeliciteerd. Ik ga nog steeds heel hard duimen,
Vanochtend echo was een beetje schrikken. Ik heb rechts ineens 15 follikels van bijna allemaal 14mm op dag 10 van stimuleren. Links bleef wat achter maar zat ongeveer 8 follikels van ook 14mm. Op rechts hield de arts op een gegeven moment maar op met tellen had ik het idee.
Er moest meteen bloed worden geprikt. Werd net teruggebeld en alle hormonen in het bloed zijn oke. Ik moet dezelfde dosis gonal-f (175 e) blijven spuiten en maandag weer terug voor een echo.
@flipje: hier ook een keer een arts gehad die vreselijk was (was met de 2de echo waar ik zo veel pijn van had dat ik moest huilen). Ik vind het soms wel moeilijk dat je elke keer een andere arts krijgt en voel me meestal een nummer.
Ben nu vooral gerustgesteld en voel me nog oke. Is even afwachten hoe het er maandag uitziet. De arts zei dat ze naar de 18 mm moeten. Ik dacht altijd tussen de 18 en 22mm. Denk dat mijn punctie ergens volgende week gaat zijn en dat is ook weer spannend.
Gaat jullie man mee tijdens de punctie? Ik twijfel hierover want mijn man raakt heel erg in de stress als hij mij pijn ziet lijden (lang verhaal, ben 2013/2014 door ziekte veel in ziekenhuis geweest en had veel pijn). Ik ben bang dat als hij zijn semenmonster na de punctie moet leveren, nadat hij mij wellicht met pijn gezien heeft, hij er niks meer van bakt....
Voor de rest aan o.a. Rucio en Selin veel sterkte.
Hoe gaat het met de andere dames?
Vanochtend echo was een beetje schrikken. Ik heb rechts ineens 15 follikels van bijna allemaal 14mm op dag 10 van stimuleren. Links bleef wat achter maar zat ongeveer 8 follikels van ook 14mm. Op rechts hield de arts op een gegeven moment maar op met tellen had ik het idee.
Er moest meteen bloed worden geprikt. Werd net teruggebeld en alle hormonen in het bloed zijn oke. Ik moet dezelfde dosis gonal-f (175 e) blijven spuiten en maandag weer terug voor een echo.
@flipje: hier ook een keer een arts gehad die vreselijk was (was met de 2de echo waar ik zo veel pijn van had dat ik moest huilen). Ik vind het soms wel moeilijk dat je elke keer een andere arts krijgt en voel me meestal een nummer.
Ben nu vooral gerustgesteld en voel me nog oke. Is even afwachten hoe het er maandag uitziet. De arts zei dat ze naar de 18 mm moeten. Ik dacht altijd tussen de 18 en 22mm. Denk dat mijn punctie ergens volgende week gaat zijn en dat is ook weer spannend.
Gaat jullie man mee tijdens de punctie? Ik twijfel hierover want mijn man raakt heel erg in de stress als hij mij pijn ziet lijden (lang verhaal, ben 2013/2014 door ziekte veel in ziekenhuis geweest en had veel pijn). Ik ben bang dat als hij zijn semenmonster na de punctie moet leveren, nadat hij mij wellicht met pijn gezien heeft, hij er niks meer van bakt....
Voor de rest aan o.a. Rucio en Selin veel sterkte.
Hoe gaat het met de andere dames?
zaterdag 16 september 2017 om 15:45
Lilly wat fijn! Gefeliciteerd meid!!
Zizo, wat rot zeg... Ik hoop dat je snel opknapt!
Baggal, (ik heb je nog een pb gestuurd), Hoe voelt het om de uiterlijke datum te weten dat jullie jullie meisje in handen zullen krijgen? Ik kan me voorstellen dat dat een zeer bijzonder gevoel moet zijn.
Duuf, mooi plan hebben jullie voor het huis/verhuizen/bij jouw ouders tijdelijk inwonen.
Flip, zondag begin je toch met stimuleren? Hopelijk zijn de pukkeltjes en andere ongemakken snel weg. Hoe voel je je er onder?
Gingerspice, de kans dat je een eisprong krijgt is echt niet groot, maar niet 0. In hoezeer je met de decapeptyl veilig zit weet ik niet, maar het is mogelijk dat hij toch eerder springt. Boulu heeft het gehad en vlak na mijn punctie mocht iemand anders en die eiste eerst een echo om te kijken of de eisprong niet al geweest was, want dat was de vorige keer bij haar gebeurd en aangezien ze toen al medicatie gehad had, moest ze een paar uur blijven. Voor zover ik weet is decapeptyl de krachtigste eisprongremmer die er is. Ik heb aan de hand van mijn slijm en gevoel in mijn buik, ook wel gedacht dat het gebeurd was, maar niets was minder waar. Meer dan vertrouwen er in hebben kun je niet! Ik hoop niet dat ik je onzeker heb gemaakt, want dat is uiteraard niet de bedoeling. Je voelt zoveel en bent je zo bewust van de stappen die je al overwonnen hebt, dat je gevoel zegt dat het ergens best mis kan gaan. Houd vertrouwen!
Dreamer, lastig is het he... Je leven staat al lang on hold en eigenlijk wil je gewoon graag verder....
Twin, dat klinkt nogal ongevoelig van jouw leidinggevende. Wat is de reden dat je niet eerder verteld hebt van het traject? Merkte je zelf ook dat je minder goed functioneerde?
Voor Duuf en Flip even een dikke knuffel... Ik zou graag tegen jullie willen zeggen dat het allemaal goed komt, maar helaas is dat niet zeker, maar ik gun het jullie wel heel erg!
Wat een drukte! Als ik iemand vergeten ben... Sorry!
Ik ben even heel druk geweest met werken en allerlei andere dingen en heb vanaf nu hopelijk een rustig weekend. Beetje bijkomen. Nog steeds geen bericht van DD, dus we blijven in de "geduld-stand".
Zizo, wat rot zeg... Ik hoop dat je snel opknapt!
Baggal, (ik heb je nog een pb gestuurd), Hoe voelt het om de uiterlijke datum te weten dat jullie jullie meisje in handen zullen krijgen? Ik kan me voorstellen dat dat een zeer bijzonder gevoel moet zijn.
Duuf, mooi plan hebben jullie voor het huis/verhuizen/bij jouw ouders tijdelijk inwonen.
Flip, zondag begin je toch met stimuleren? Hopelijk zijn de pukkeltjes en andere ongemakken snel weg. Hoe voel je je er onder?
Gingerspice, de kans dat je een eisprong krijgt is echt niet groot, maar niet 0. In hoezeer je met de decapeptyl veilig zit weet ik niet, maar het is mogelijk dat hij toch eerder springt. Boulu heeft het gehad en vlak na mijn punctie mocht iemand anders en die eiste eerst een echo om te kijken of de eisprong niet al geweest was, want dat was de vorige keer bij haar gebeurd en aangezien ze toen al medicatie gehad had, moest ze een paar uur blijven. Voor zover ik weet is decapeptyl de krachtigste eisprongremmer die er is. Ik heb aan de hand van mijn slijm en gevoel in mijn buik, ook wel gedacht dat het gebeurd was, maar niets was minder waar. Meer dan vertrouwen er in hebben kun je niet! Ik hoop niet dat ik je onzeker heb gemaakt, want dat is uiteraard niet de bedoeling. Je voelt zoveel en bent je zo bewust van de stappen die je al overwonnen hebt, dat je gevoel zegt dat het ergens best mis kan gaan. Houd vertrouwen!
Dreamer, lastig is het he... Je leven staat al lang on hold en eigenlijk wil je gewoon graag verder....
Twin, dat klinkt nogal ongevoelig van jouw leidinggevende. Wat is de reden dat je niet eerder verteld hebt van het traject? Merkte je zelf ook dat je minder goed functioneerde?
Voor Duuf en Flip even een dikke knuffel... Ik zou graag tegen jullie willen zeggen dat het allemaal goed komt, maar helaas is dat niet zeker, maar ik gun het jullie wel heel erg!
Wat een drukte! Als ik iemand vergeten ben... Sorry!
Ik ben even heel druk geweest met werken en allerlei andere dingen en heb vanaf nu hopelijk een rustig weekend. Beetje bijkomen. Nog steeds geen bericht van DD, dus we blijven in de "geduld-stand".
zaterdag 16 september 2017 om 15:48
@twin hij moet al inleveren vóór de punctie, dus dat komt goed.
Jij wordt in een bedje gelegd en krijgt de verdoving, die moet 1/2 uurtje inwerken.
In dat halve uurtje gaat je man naar het kamertje. Als hij klaar is wordt hij naar jou toe gebracht en dan pas is de punctie. Dus geen stress dat het niet lukt, nog voor de punctie plaatsvindt is de buit al binnen.
Ik zou hem wel meenemen, is toch wel fijn als iemand even je hand vasthoudt? Vond ik wel.
En als hij het moeilijk vindt om te zien: vertel hem dan hoe fijn je het vindt dat hij bij je is en je steunt. Misschien heeft hij dan ook meer het gevoel dat hij ook een belangrijke rol heeft!
@lilly yes, ik wist het wel! Gefeliciteerd!
Jij wordt in een bedje gelegd en krijgt de verdoving, die moet 1/2 uurtje inwerken.
In dat halve uurtje gaat je man naar het kamertje. Als hij klaar is wordt hij naar jou toe gebracht en dan pas is de punctie. Dus geen stress dat het niet lukt, nog voor de punctie plaatsvindt is de buit al binnen.
Ik zou hem wel meenemen, is toch wel fijn als iemand even je hand vasthoudt? Vond ik wel.
En als hij het moeilijk vindt om te zien: vertel hem dan hoe fijn je het vindt dat hij bij je is en je steunt. Misschien heeft hij dan ook meer het gevoel dat hij ook een belangrijke rol heeft!
@lilly yes, ik wist het wel! Gefeliciteerd!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zaterdag 16 september 2017 om 15:51
@ animal: ik vind altijd dat ik ondanks ziekte en persoonlijke omstandigheden gewoon moet kunnen functioneren. Ik heb tijdens de eerste maanden van het onderzoekstraject niet goed onderkend hoeveel het met mij deed. Ik ben denk ik zelfs een tijdje richting depressief gegaan. Achteraf gezien heel logisch dat je dan niet helemaal 100% functioneert. Bij mij ligt dat dan vooral aan de concentratie maar heb mijn werk altijd goed kunnen doen. Mijn leidinggevende had last van mijn choas (zo zei ze het zelf) omdat ze dat van zichzelf herkende. Ik trok het me eerst heel erg aan maar later heb ik beredeneerd dat het ook deels bij haar lag.
Andere reden dat ik het niet wilde vertellen is dat ik net aan die baan was begonnen en in die tijd ook het onderzoekstraject startte. Je wilt jezelf ook een goede start geven op een nieuwe plek. Achteraf gezien speelde er voor mij gevoel gewoon te veel. Nu gaat het beter en heb ik inmiddels dus een nieuwe plek.
Andere reden dat ik het niet wilde vertellen is dat ik net aan die baan was begonnen en in die tijd ook het onderzoekstraject startte. Je wilt jezelf ook een goede start geven op een nieuwe plek. Achteraf gezien speelde er voor mij gevoel gewoon te veel. Nu gaat het beter en heb ik inmiddels dus een nieuwe plek.
zaterdag 16 september 2017 om 15:54
@flipje: thanks. In alle folders die ik van het VU heb staat namelijk voor of na de punctie. Als het inderdaad voor is kan manlief wat mij betreft gewoon mee.
En aangezien jij (helaas) bekend met de punctie: ben je echt goed out van die medicatie of merk je nog gewoon alles?
Ik zie heel erg op tegen de punctie en dan voornamelijk vanwege de pijn. Maar besef me dat dat voor iedereen anders is en niet te voorspellen.
En aangezien jij (helaas) bekend met de punctie: ben je echt goed out van die medicatie of merk je nog gewoon alles?
Ik zie heel erg op tegen de punctie en dan voornamelijk vanwege de pijn. Maar besef me dat dat voor iedereen anders is en niet te voorspellen.
zaterdag 16 september 2017 om 16:07
Twin, weet je welke medicatie je krijgt? Van de ene wordt je echt wat dizzy, de andere wat minder of niet. Ik was wel echt dizzy, maar heb de punctie wel gevoeld, maar was goed te doen. Bij ons zh in NL had ik eerst de punctie. Man moest met mijn eicellen naar het IVF-zh en daar moest hij zaad inleveren. Ik was ook bang dat hij er dan moeite mee zou hebben, maar hij had meer moeite met de kamer waar hij in moest, dan dat hij mij eerst had gezien en bij mij was gebleven. in DD mocht hij weg naar een kamer en vlak er na werd ik opgehaald, we hebben elkaar niet eens gezien tussendoor
In DD is het onder narcose, dus mocht hij er pas weer bij als ik klaar was. (was ook zo gepiept hoor, duurde niet lang volgens hem) Elke ziekenhuis doet het anders, bij ons kreeg je een duidelijke uitleg van de vpk als je die avond pregnyl mocht zetten. Dan was er ook ruimte voor vragen.
Fijn om te horen dat je het zo interpreteert. Het kan inderdaad ook voor een deel aan haar liggen. Zij heeft last van jouw chaos? Maar jij functioneert goed? Dan mag ze het natuurlijk wel melden, maar ik vind dan niet dat je er perse wat mee moet doen. Ik snap dat je het in het begin nog niet aangegeven hebt. Logisch op dat moment. Ontzettend rot dat je voor je gevoel richting depressie bent gegaan/geweest. Ik lees van meerdere meiden hier dat ze veel baat hebben bij de psycholoog die aan het zh verbonden is. Jouw zh heeft ongetwijfeld ook iemand en als je er behoefte aan hebt, kunnen ze je daar vast mee helpen.

Fijn om te horen dat je het zo interpreteert. Het kan inderdaad ook voor een deel aan haar liggen. Zij heeft last van jouw chaos? Maar jij functioneert goed? Dan mag ze het natuurlijk wel melden, maar ik vind dan niet dat je er perse wat mee moet doen. Ik snap dat je het in het begin nog niet aangegeven hebt. Logisch op dat moment. Ontzettend rot dat je voor je gevoel richting depressie bent gegaan/geweest. Ik lees van meerdere meiden hier dat ze veel baat hebben bij de psycholoog die aan het zh verbonden is. Jouw zh heeft ongetwijfeld ook iemand en als je er behoefte aan hebt, kunnen ze je daar vast mee helpen.
zaterdag 16 september 2017 om 16:16
Je krijgt 1/2 tablet dormicum en een spuit pethidine in je bil.
Je wordt er een beetje mellow/slaperig van, dat voelt wel lekker.
Je gaat zeker niet out.
Punctie blijft wel heftig, maar de medicatie geeft je naast pijnstilling ook een beetje extra durf. En je stopt met piekeren, dus dat helpt ook wel op dat moment.
Er wordt goed voor je gezorgd! Volgers mij waren ze bij mijn punctie met 3 artsen/verpleegkundigen aanwezig.
Na de punctie kreeg ik meteen een heerlijke warme handdoek op mijn buik gelegd (lekker!!!!) en ik mocht zolang als ik zelf nodig vond blijven uitslapen in het kamertje.
Je wordt er een beetje mellow/slaperig van, dat voelt wel lekker.

Punctie blijft wel heftig, maar de medicatie geeft je naast pijnstilling ook een beetje extra durf. En je stopt met piekeren, dus dat helpt ook wel op dat moment.

Er wordt goed voor je gezorgd! Volgers mij waren ze bij mijn punctie met 3 artsen/verpleegkundigen aanwezig.
Na de punctie kreeg ik meteen een heerlijke warme handdoek op mijn buik gelegd (lekker!!!!) en ik mocht zolang als ik zelf nodig vond blijven uitslapen in het kamertje.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zaterdag 16 september 2017 om 16:18
Twin wij zitten in een ander zkh, maar bij ons is het ook ervoor of erna. Bij ons ging mijn man erna, omdat ze hem vergeten waren
De volgende keer gaan we er meer op aandringen dat het ervoor wel echt gebeurt.
Dat roesje zorgde bij mij ervoor dat ik iets suffiger werd. Helaas was het nog wel pijnlijk. Gelukkig is het in een kwartiertje klaar. Ik was erg blij dat mijn man erbij was. Het is even heftig, fijn dat je het samen kung doorstaan. Ook konden wij vervolgens via een beeldscherm zien dat ze in het lab de eicellen uit de monsters halen. Geen idee hoe dat in het VU is, maar het is echt fijn om dit samen te beleven.
Die reactie op je werk lijkt heel erg op de reactie van mijn leidinggevende. Ze was ook not amused dat ik kortgeleden in het zkh ben beland en een spoedoperatie moest. Ik moest vrij snel weer veel te veel aan de slag. Ongelofelijk hoe gevoelloos sommige mensen zijn. Sterkte ermee. Ik weet hoe rot het is.
Gingerspice je hebt geen garantie dat ze niet springen. Die kans is echt heel klein. Volgens mijn gyn kun je de eisprong zelf niet voelen. Wel het bewegen/voorbereiden van de eierstokken vlak ervoor en erna. Aangezien je buik nu vol "golfballen" is het niet raar dat je vanalles voelt.
Miekje, jij ook weer punctie maandag! Succes meid!

Dat roesje zorgde bij mij ervoor dat ik iets suffiger werd. Helaas was het nog wel pijnlijk. Gelukkig is het in een kwartiertje klaar. Ik was erg blij dat mijn man erbij was. Het is even heftig, fijn dat je het samen kung doorstaan. Ook konden wij vervolgens via een beeldscherm zien dat ze in het lab de eicellen uit de monsters halen. Geen idee hoe dat in het VU is, maar het is echt fijn om dit samen te beleven.
Die reactie op je werk lijkt heel erg op de reactie van mijn leidinggevende. Ze was ook not amused dat ik kortgeleden in het zkh ben beland en een spoedoperatie moest. Ik moest vrij snel weer veel te veel aan de slag. Ongelofelijk hoe gevoelloos sommige mensen zijn. Sterkte ermee. Ik weet hoe rot het is.
Gingerspice je hebt geen garantie dat ze niet springen. Die kans is echt heel klein. Volgens mijn gyn kun je de eisprong zelf niet voelen. Wel het bewegen/voorbereiden van de eierstokken vlak ervoor en erna. Aangezien je buik nu vol "golfballen" is het niet raar dat je vanalles voelt.
Miekje, jij ook weer punctie maandag! Succes meid!
zaterdag 16 september 2017 om 16:18
@ animal: voordat het te lang en persoonlijk wordt. Mijn oudste zus en partner zaten net iets verder in het traject. Helaas bij hen ook slechte zaadkwaliteit. Omdat haar vriend een keer een redelijk goed semenmonster had mochten zij 3 x iui proberen en zijn toen gelukkig van de derde poging zwanger geraakt.
Ze hebben het alleen toen zo ongevoelig verteld. Wij hadden net slecht nieuws gehad. Ik denk dat ze gewoon niet wisten hoe ze het aan ons moesten vertellen maar zij hebben eerste mijn ouders en zusje op de hoogte gesteld en wij kregen tussen neus en lippen door te horen dat ze 4,5 week zwanger was (tijdens het eten).
Mijn man trok echt wit weg en ik zag dat het hem heel veel deed. Het was toen pakjesavond en de hele avond ging het over die zwangerschap. Was heel moeilijk maar we hebben op onze tanden gebeten, gefeliciteerd en geprobeerd een gezellig avond te hebben. De ochtend daarna (we bleven met iedereen bij mij ouders slapen) ging me echt te ver. Mijn moeder had onze oude babyspullen tevoorschijn getoverd en mijn babykleertjes werden onder mijn neus door aan mijn zus gegeven. Dat deed echt heel veel pijn.
Ik heb ook toen aangegeven dat ik er moeite mee had dat niemand van hen vroeg of het met mij en mijn man wel oke ging. Wij zijn heus wel blij voor mijn zus en haar vriend maar het is zo moeilijk omdat je daarnaast zo'n groot verdriet hebt om je eigen situatie. We zijn toen rustig naar huis vertrokken. 's Avonds belde mijn moeder nog en ik heb toen nogmaals aangegeven dat ik het een zwaar weekend vond. Mijn vader vond het toen belangrijk te melden dat hij mij kwalijk nam dat hij door mij niet blij kon zijn dat hij opa werd.
Ondertussen lag ook mijn oma (met wie ik een heel goede band had) op sterven. Het was december 2016 gewoon echt allemaal te veel. Daarna zijn er tussen mij en mijn ouders en zussen nog zoveel nare voorvallen geweest dat ik ervoor gekozen heb het contact voorlopig te verbreken. Ze zorgen voor heel veel stress, spanning en negativiteit in mijn leven en dat wilde ik niet meer. Maar al met al in combinatie met ICSI een erg zware tijd.
En nu is het alweer een lang verhaal geworden. Ik loop inmiddels ook bij een psycholoog en voelt goed om er met een professional over te kunnen praten. Al helpt het hier neertypen ook wel een beetje
Ze hebben het alleen toen zo ongevoelig verteld. Wij hadden net slecht nieuws gehad. Ik denk dat ze gewoon niet wisten hoe ze het aan ons moesten vertellen maar zij hebben eerste mijn ouders en zusje op de hoogte gesteld en wij kregen tussen neus en lippen door te horen dat ze 4,5 week zwanger was (tijdens het eten).
Mijn man trok echt wit weg en ik zag dat het hem heel veel deed. Het was toen pakjesavond en de hele avond ging het over die zwangerschap. Was heel moeilijk maar we hebben op onze tanden gebeten, gefeliciteerd en geprobeerd een gezellig avond te hebben. De ochtend daarna (we bleven met iedereen bij mij ouders slapen) ging me echt te ver. Mijn moeder had onze oude babyspullen tevoorschijn getoverd en mijn babykleertjes werden onder mijn neus door aan mijn zus gegeven. Dat deed echt heel veel pijn.
Ik heb ook toen aangegeven dat ik er moeite mee had dat niemand van hen vroeg of het met mij en mijn man wel oke ging. Wij zijn heus wel blij voor mijn zus en haar vriend maar het is zo moeilijk omdat je daarnaast zo'n groot verdriet hebt om je eigen situatie. We zijn toen rustig naar huis vertrokken. 's Avonds belde mijn moeder nog en ik heb toen nogmaals aangegeven dat ik het een zwaar weekend vond. Mijn vader vond het toen belangrijk te melden dat hij mij kwalijk nam dat hij door mij niet blij kon zijn dat hij opa werd.
Ondertussen lag ook mijn oma (met wie ik een heel goede band had) op sterven. Het was december 2016 gewoon echt allemaal te veel. Daarna zijn er tussen mij en mijn ouders en zussen nog zoveel nare voorvallen geweest dat ik ervoor gekozen heb het contact voorlopig te verbreken. Ze zorgen voor heel veel stress, spanning en negativiteit in mijn leven en dat wilde ik niet meer. Maar al met al in combinatie met ICSI een erg zware tijd.
En nu is het alweer een lang verhaal geworden. Ik loop inmiddels ook bij een psycholoog en voelt goed om er met een professional over te kunnen praten. Al helpt het hier neertypen ook wel een beetje
twin84 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 16:22
3.19% gewijzigd
zaterdag 16 september 2017 om 16:30
Haha ja! Ben enorm zenuwachig, dus gedeelde smartMiekje-5 schreef: ↑16-09-2017 15:27Gingerspice
Met decapeptyl krijg je volgens mij geen eisprong. Ik heb ook maandag punctie en buik voelt ook wat krampig. Zware eierstokken enz. Zeker als ik stuk gelopen heb voel ik dat.
Hoeveel follikels heb je?
Succes iig toch wrl n soort van gezellig samen punctiedag hihi
En lilly gefeliciteerd!

zaterdag 16 september 2017 om 17:51
Vraagje. Vandaag uitnodiging voor de griepprik gekregen. Ik krijg die ieder jaar omdat ik een vrij ernstige leverziekte heb en mijn weerstand minder is door de medicatie die ik daarvoor neem. Kan zo'n griepprik gewoon als je bezig bent met hormonen / cryo tp / wachtweken / zwangerschap enzovoorts? Of kan ik 'm beter overslaan? Kan natuurlijk altijd even het ziekenhuis bellen, maar dat kan maandag pas en misschien weet hier iemand het ook

zaterdag 16 september 2017 om 18:38
Doces, ik heb hem vorig jaar niet gehaald, toen waren we nog met IUI bezig. Ik wilde het risico niet lopen dat dat de reden zou zijn dat het die keer niet zou lukken. Nu heb ik geen ernstige leverziekte... Ik denk dat je dat het beste aan de MDL-arts kunt vragen of zij vinden of je hem echt moet krijgen. Zo ja, dan zou ik met de gyn overleggen wanneer zij het het veiligste vinden om hem te krijgen.