Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,

Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?

Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?

Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop

Wie o wie heeft nog meer gouden tips?

Veel liefs
Veritas vos liberabit
De Yes to Carrots shampoo en conditioner lijken me ook wel wat!
Cateye schreef:
14-09-2017 09:45
De Yes to Carrots shampoo en conditioner lijken me ook wel wat!
Ook ooit wel gebruikt maar het is het allemaal net nooit helemaal. Misschien zijn mijn eisen wel te hoog.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor krullen jullie allemaal hebben. Want ik kan me zo voorstellen dat voor Europese krullen hele ander spullen goed werken dan voor anderen

Ik heb europese 3b/3c krullen. In mijn familie ben ik de enige met krullen, dus helaas had ik vroeger altijd heel kort haar. Want mijn moeder kon er helemaal niets mee.
Ik heb eigenlijk type 3 a tm 3 c. Ik heb alles gehad, op mijn 4e had ik steil haar, daarna krullen, ook nog kroes gehad en na de zwangerschap van mijn jongste had ik ineens weer steil haar (gelukkig kwamen de krullen na 2 jaar weer terug). Wat had ik een spijt dat ik daarvoor mijn krullen vervloekte want ze horen echt wel bij me maar het is zoveel onderhoud. Zo grappig dat mensen dan zeggen: ach jouw haar zit altijd goed, ze moesten eens weten!
ik omschrijf mijn krullen voornamelijk als : sterk krullend het is niet heel kroes maar ook niet absoluut geen Europeese krul
denk dat ik ongv 3C 4A

Runingmonster heb je wel is producten gebruikt met kokos er in of sheabutter?
Relax we're all crazy, it's not a competition
Dat is dan snel weer te vet voor mijn haar, ik heb ook een blauw potje van het kruidvat https://www.kruidvat.nl/showtime-bergam ... /p/2594873 maar daar moet ik echt een piepklein beetje van doen anders is het al te vet. Ik heb wel stug haar en droog ook maar sommige producten kunnen ook weer snel te vet zijn.
runningmonster schreef:
13-09-2017 22:43
Duurt het dan niet lang voordat je haar droog is? Als ik niet föhn dan duurt het 4 uur voordat het droog is.
Ik heb volgens mij type 2c/ 3a (west Europees haar iig) en het duurt normaal gesproken, zonder fohnen een uur om droog te worden. Heb vandaag eens geprobeerd om de koele fohnstand te doen maar daarvan leek het niet goed in model te komen.
Geheid trouwens dat de kapper er meer spul in smeert dan ik, maar amai...dat spul is 30 euro voor 150 ml!
runningmonster schreef:
14-09-2017 11:46
Ik heb alles gehad, op mijn 4e had ik steil haar, daarna krullen, ook nog kroes gehad en na de zwangerschap van mijn jongste had ik ineens weer steil haar (gelukkig kwamen de krullen na 2 jaar weer terug).
Dat heb ik ook, althans: begon met krullen, daarna tot de pubertijd redelijk stijl (zwaar ook). In de pubertijd kwam de krul terug maar en toen ging ik aan de pil: weg krul. Sinds ik gestopt ben heb ik krullen/ slag. Benieuwd wat er gebeurt als ik zwanger zou worden, wordt t vast weer stijl!
De_Freule schreef:
14-09-2017 15:08
Dat heb ik ook, althans: begon met krullen, daarna tot de pubertijd redelijk stijl (zwaar ook). In de pubertijd kwam de krul terug maar en toen ging ik aan de pil: weg krul. Sinds ik gestopt ben heb ik krullen/ slag. Benieuwd wat er gebeurt als ik zwanger zou worden, wordt t vast weer stijl!
Hangt echt samen met hormonen en celvernieuwing elke 7 jaar dus wie weet binnenkort gewoon lekker steil haar :proud: .
Oké Cateye dan koop ik die Elvive zeker niet. Benieuwd naar deze variant van Cantu, had nl ooit die gewone soort crème ervan en die deed niets voor mijn maar deze leave inn kende ik nog niet. Wellicht het proberen waard, ik wacht nog even een dagje je ervaring af na drie dagen 😄

Ik ben trouwens gestopt met de L'Oréal Hollywood waves, bagger was dat helaas, leek zo veelbelovend, had veel meer haaruitval ineens en haar werd er droog touwachtig van. Heb goddank de tube die ik net gekocht had nadat mijn monstertje op was terug kunnen brengen.
Cateye schreef:
14-09-2017 09:39
Fretra, wat lief, mag ik je een pb sturen?

Ben echt tevreden over de Cantu! Ik heb wel de crème voor kroeshaar (coarse hair, zie foto) genomen, volgens mij is er ook nog een andere pot.
M'n haar zit zoveel beter! Ik slaap ook op een satijnen kussen, ben begonnen met mijn haar koud af te douchen zodat de schubbetjes beter sluiten (zeggen ze :-] )

Wat heb ik voor honderden euro's geprobeerd zeg...moedeloos werd ik ervan.
Misschien is dat de tip wel....spul voor kroezend haar, en niet alleen tegen pluis.

Runningmonster, ik doe er verder geen versteviging in. Net voor de eerste keer vandaag nog een beetje in mijn haar gedaan. Mijn haar is lang, krullend en kroest ook redelijk snel.

Kortom: Tot nu toe staat de Cantu op de eerste plaats! Ik hou jullie op de hoogte of het blijft werken :cheer2:
Ja. Pb me maar.
Fretra, je hebt een pb.

Sweetmoon, ik had ook de Hollywood Waves en mijn haar werd er ook alleen maar stugger van. Balen!
Maar de Cantu doet het nog steeds prima! Als ik morgen nog steeds tevreden ben, mag ie blijven :yes:
Benieuwd naar deze variant van Cantu, had de Cantu coconut curl Cream en dat was t niet. Hopelijk deze variant anders.
Ja Balen he die Hollywood waves, slecht spul voor de krul
Nou, de Cantu mag blijven hoor. De pluis is een heel stuk verminderd, en mijn haar blijft lekker zacht!
Ik heb vanmorgen een beetje extra in mijn haar gedaan, en in de loop van de dag een beetje Andrélon oil & care olie voor kroeshaar, dan ruikt mijn haar ook heerlijk.
De pluis is niet helemaal weg, misschien komt dat ook door het regenweer, maar ik ben heel tevreden! Het is echt een stuk minder.
Ik wil een klein potje kopen zodat ik de Cantu ook mee kan nemen in mijn tas, om als het nodig is nog wat extra te kunnen gebruiken :-]
Ja, dat Hollywood spul is echt een sof, Sweetmoon. Zonde van de centjes, maar ja, ik wilde ook zo graag van die irritante pluis af :$
Ik ben nog steeds heel tevreden over de Cantu, mensen. Mochten jullie het willen proberen, let er dan op dat je die voor pluis- en kroeshaar neemt (zie eerdere foto).
Cateye schreef:
17-09-2017 14:23
Ik ben nog steeds heel tevreden over de Cantu, mensen. Mochten jullie het willen proberen, let er dan op dat je die voor pluis- en kroeshaar neemt (zie eerdere foto).
Ik wacht nog even een paar weken en hoop dan op een vervolgreview :D . Tenminste dan weet ik zelf pas of een product goed werkt.
De Cantu gekocht en nu twee dagen in t haar maar nee helaas, is t ook niet, voelt niet lekker aan, haar krult pluizig en voelt crunchy, zucht, next 😄
Ik gebruik ook Andrelon oil and care, werkt voor mij het beste

En niet als je je haar hebt gewassen, op je kop in de tuin gaan werken.............jemig wat zag mijn haar en toen uit :-o

Ik las over borstelen, ik vraag me af hoe krullen er dan uit zien, als ik mijn haar borstel wordt het zo'n ouderwets krullenhoofd met grote platte brede krullen..brrr
Balen, Sweetmoon!
Bij mij werkt het echt prima, ik hoop dat je toch ook iets vind wat werkt......
Voor degene die interesse hebben. Ik kwam net bij de action satijnen kussenslopen tegen. Ze lagen bij de sieraden en haarspullen (heel logisch :lol: ).
Het is een heel klein wit pakketje.
mieksie schreef:
20-09-2017 18:01
Voor degene die interesse hebben. Ik kwam net bij de action satijnen kussenslopen tegen. Ze lagen bij de sieraden en haarspullen (heel logisch :lol: ).
Het is een heel klein wit pakketje.
Goede tip! Kan wel wat extra gebruiken, merk dat het echt verschil maakt.
Keep on, keep keepin' on....
Yes to carrot bevalt hier heel goed (zul je zien dat het na vandaag helemaal niks meer is, haha)
Hebben jullie dat ook? Dat wat vandaag super werkt, morgen helemaal niets meer doet?

En dit weekend ook maar een satijnen kussensloop gehaald bij de action.
Serendipety schreef:
25-09-2017 10:47
Yes to carrot bevalt hier heel goed (zul je zien dat het na vandaag helemaal niks meer is, haha)
Hebben jullie dat ook? Dat wat vandaag super werkt, morgen helemaal niets meer doet?
Inderdaad herkenbaar. Wat ook zo irritant is: als de ene keer mijn haar fantastisch zit en ik het de volgende keer precies exact style zoals daarvoor met dezelfde producten etc., het dan toch anders zit.
Dikke bos redelijk pluizige krullen, vooral heel veel haar :)

- shampoo voor gevoelige hoofdhuid van Schwarzkopf (anders jeuk en schilfers).
- conditioner van andrelon arganolie
- zojuist ontdekt en heel blij mee: african pride shea butter miracle leave in conditioner: bij de kruidvat, niet te duur ook nog :)
- voor uitgaan doe ik er nog wat Schwarzkopf Osis bouncy curl in. Maar niet elke dag want het is wat plakkerig.

Het is inderdaad steeds zoeken naar de juiste combinatie van producten. Vaak heb ik een poosje een fijn product en dan gaat het weer uit de handel. Zo frustrerend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven