Lijf & Lijn alle pijlers

Make up

05-09-2017 11:25 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort bezig met make up, het lukt me alleen nog niet zo goed er niet uit te zien als graaf dracula xD
Ik ga zo naar de drogist om het volgende te kopen: Contour, concealer, foundation, eyeliner, oogpotlood, oogschaduw en make up remover.
Dit omdat ik best wel dure make up heb gekregen en ik er 100 keer over doe voordat het een beetje goed zit dus dan kan ik oefenen met goedkopere make up.

Ben ik nog iets vergeten? Heeft er iemand nog goede tips hoe je het het beste aan kunt pakken? En hoe je weet welke make up je het beste kunt kopen kwa kleur, en hoe je mascara het beste op doet zodat het er aan beiden kanten gelijk uitziet en ook weer niet teveel? Met de mascara en concealer doe ik al gauw teveel op omdat het anders zo grauw blijft, maar met teveel concealer word het juist paarser en met teveel mascara zie ik er ook niet uit.

Alle tips zijn welkom =D
Sereia schreef:
05-09-2017 22:50
Ik zou een primer dragen onder de foundation, maakt een stuk gladder. Zelf zou ik nooit foundation dragen zonder primer, veel te cakey. Veel YouTube filmpjes kijken inderdaad.. Tati is goed. Ik vind blush ook wel onmisbaar als je foundation draagt. Mascara is altijd mooi. Je leert gaande weg wel en voor je het weet ken je elk make-up merk :-)
O ja, foundation op een blote huid, de horror, worden grove poriën ook zo lekker benadrukt :@@:
Sereia schreef:
05-09-2017 22:50
Ik zou een primer dragen onder de foundation, maakt een stuk gladder. Zelf zou ik nooit foundation dragen zonder primer, veel te cakey. Veel YouTube filmpjes kijken inderdaad.. Tati is goed. Ik vind blush ook wel onmisbaar als je foundation draagt. Mascara is altijd mooi. Je leert gaande weg wel en voor je het weet ken je elk make-up merk :-)
O ja, foundation op een blote huid, de horror, worden grove poriën ook zo lekker benadrukt :@@:
MonicaG schreef:
06-09-2017 10:21
Vreselijk. Dan draag ik echt liever niks :lol:
Ik heb blonde wimpers en heb wel 4 laagjes mascara nodig
Ik doe 1 laag laten drogen ondertussen lipstick op, laagje 2
Mascara, haar föhnen daarna laagje 3, aankleden dan laag 4
4 lagen? Zien je wimpers er dan niet zo uit?
Misschien kan je je wimpers (laten) verven?

Afbeelding
Sereia schreef:
06-09-2017 17:32
Vreselijk. Dan draag ik echt liever niks :lol:

Ik had juist begrepen dat als je je gezicht elke dag verzorgd met lotion en met voedende gezichtscreme dat je dan je wallen/donkere kringen kunt wegwerken met concealer en dat je daardoor ook foundation op moet doen om het er natuurlijker uit te laten zien. En wat countour en highlights en blush. M'n ogen vind ik moeilijk ben bang dat ik het verpest als ik teveel op doe maar misschien doe ik nu te weinig. Het is allemaal een stuk moeilijker dan het lijkt xD

Thanks allemaal voor de tips en het meedenken ^_^
Dreamygirlbutterfly schreef:
10-09-2017 22:17
Ik had juist begrepen dat als je je gezicht elke dag verzorgd met lotion en met voedende gezichtscreme dat je dan je wallen/donkere kringen kunt wegwerken met concealer en dat je daardoor ook foundation op moet doen om het er natuurlijker uit te laten zien. En wat countour en highlights en blush. M'n ogen vind ik moeilijk ben bang dat ik het verpest als ik teveel op doe maar misschien doe ik nu te weinig. Het is allemaal een stuk moeilijker dan het lijkt xD

Primer is een product dat je onder je foundation gebruikt dat poriën en lijntjes opvult zodat je foundation de textuur van je huid niet benadrukt. Daar had ik het over. Ik vind foundation wel een must als je concealer gebruikt ja, je kan wel kiezen voor een lichte dekking als je het natuurlijk wil houden. Eyeliner en mascara vind ik wel mooie elke dag make-up wat nooit teveel of te weinig kan zijn..
Dreamygirlbutterfly schreef:
10-09-2017 22:17

Het gaat inderdaad over foundation op een blote huid of met primer eronder.

Probeer het voor de gein eens met en zonder, zeker op huid waar je poriën wat groter zijn zal het verschil goed zichtbaar zijn. Ook voor de houdbaarheid van je make-up is primer (en settingspray) erg belangrijk.
Primer helpt vb. ook voorkomen dat je foundation gaat schuiven of schilferen (bij droge huid) of in de lijntjes van je huid gaat ophopen.
Sereia schreef:
10-09-2017 22:23
Primer is een product dat je onder je foundation gebruikt dat poriën en lijntjes opvult zodat je foundation de textuur van je huid niet benadrukt. Daar had ik het over. Ik vind foundation wel een must als je concealer gebruikt ja, je kan wel kiezen voor een lichte dekking als je het natuurlijk wil houden. Eyeliner en mascara vind ik wel mooie elke dag make-up wat nooit teveel of te weinig kan zijn..
nou.... ik ken er een paar die net zo goed hun eyeliner over hun hoofd hadden kunnen uitkiepen en te veel bestaat dus wel degelijk

there's a fine line between eye-liner en I-liner :hihi:
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
12-09-2017 08:17
nou.... ik ken er een paar die net zo goed hun eyeliner over hun hoofd hadden kunnen uitkiepen en te veel bestaat dus wel degelijk

there's a fine line between eye-liner en I-liner :hihi:
Haha ja ik bedoelde er iets anders mee. Ik vind eyeliner en mascara nooit een teveel aan een 'look', voor welk evenement dan ook. Of je nou boodschappen gaat doen of uitgaat. Maar teveel eyeliner op zich is wel een ding natuurlijk :lol: spinnenpoten al helemaal. Ik vind de dragqueen make-up van momenteel wel om te janken, met die veel te dikke gehoekte wenkbrauwen.
ja als je maar een klein beetje aanbrengt is het prima voor de hele dag, kun je eventueel 's avonds altijd nog wat toevoegen als je uitgaat

ander gek dinges; ik ken zelf een meisje, mooi meisje ook nog, die haar eyeliner start vanaf het midden van haar crease... en dan bedoel ik dus halverwege haar oog en bijna een centimeter boven haar wimperrand. verder draagt ze niks dus het valt wel op dat er een streep staat

ik wil zo graag vragen waarom maar ik durf niet
Lorem Ipsum
MonicaG schreef:
07-09-2017 16:56
4 lagen? Zien je wimpers er dan niet zo uit?
Misschien kan je je wimpers (laten) verven?

Afbeelding
Ik laat ze vaker verven dan zijn ze zwart ipv blond maar heb je alsnog mascara nodig voor volume, en ja mijn wimpers zien eruit als spinnen pootjes
Iemand tips voor een goede en betaalbare primer en settingspray?
En maken wel of geen siliconen hierin een verschil?
Primer zou ik voor de aftershave balm van nivea gaan. Klinkt misschien gek, maar werkt ontzettend goed!
Settingspray zou ik kijken naar eentje van NYX.

Verder tips, inderdaad kijk naar youtube, Veracamilla, Tati (zoals al genoemd geloof ik), Nikkitutorials, en Cyntia (misslipgloss) vind ik zelf allemaal leuk en goed in hun makeup.
Probeer jezelf ook niet alles tegelijk aan te leren, dat werkt niet. En geef niet op, persoonlijk vind ik nog altijd mijn mascara het lastigst om er fatsoenlijk op te krijgen...

Goed licht kan ook veel doen voor je makeup, zorg dat je genoeg licht hebt, het liefst daglicht of een goede lamp.

En zorg voor goede tools! Dat is de helft van het werk, real techniques heeft goede betaalbare gezichtskwasten en een heel fijne spons (beautyblender achtig) en de kwasten van de hema zijn ook prima.
Goede tips Peach!

Heb nog wat online gezocht en gelezen en denk dat ik de primer van BE creatieve ga proberen en een settingspray van elf of Kiko. Goede reviews en mooie prijzen dus het proberen waard denk ik.
anoniem_354623 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 20:43
3.26% gewijzigd
Contouren is trouwens een techniek voor gevorderden. Zou ik nog even achterwege laten. In plaats daarvan een klein veegje bronzer onder je jukbeenderen.
Aan contouren durf ik mij nog niet aan wagen. Ben al bang om een beetje blush te gebruiken. Schrik om teveel te gebruiken, op de verkeerde plek.
To, bij MAC kan je een afspraak maken voor een uur. Dan maken ze je op en geven ze uitleg over hoe het allemaal moet. Kost 60 euro en je mag dan voor die 60 euro daarna producten kopen. Ik ga dit binnenkort ook eens doen!
Je kan ook gewoon bij MAC binnenlopen, zorg dat je op een rustig moment bent (een keer op een random dinsdagochtend ofzo). Als je met vragen komt krijg je vaak een super uitgebreide uitleg!
Kwam er laatst met een vraag over welke foundation ik moest hebben, en uiteindelijk heb ik er geloof ik wel een half uur gezeten en heeft ze me van allerlei technieken laten zien voor mijn contour blush en highlighter, waar ik ze het best kan aanbrengen en met wat voor kwast. Heb uiteindelijk alleen de foundation en concealer (waar ik voor kwam) gekocht.
Een andere keer kwam ik bij MAC, toen had ik niks nodig (ook niks gekocht) maar toen heeft ze wel uitgebreid mijn wenkbrouwen gedaan, gewoon omdat ze tijd had en daar zin in had.

Een afspraak maken hoeft dus echt niet altijd! Al is dat wel iets wat ik ook ooit wel eens wil gaan doen.
Oh dat is fijn om te weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven