Partner alimentatie
donderdag 14 september 2017 om 14:30
Hallo,
Mijn man en ik zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden 3 jaar geleden nu wil ik scheiden. Aangezien ik net afgestudeerd ben heb ik geen inkomen hij daar in tegen heeft een eigen bedrijf en verdient erg veel geld. Nu is mijn vraag of ik partneralimentatie kan verwachten. Ik hoef alleen maar het hoognodige te ontvangen en zsm een baan vinden dat ik alles zelf kan betalen. Ik wil namelijk geen misbruik van hem maken, maar ik wil ook niet blijven omdat ik anders niks kan. Deze situatie is niet vol te houden zo. Vandaar mijn vraag of ik dat van hem kan vragen.
Mijn man en ik zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden 3 jaar geleden nu wil ik scheiden. Aangezien ik net afgestudeerd ben heb ik geen inkomen hij daar in tegen heeft een eigen bedrijf en verdient erg veel geld. Nu is mijn vraag of ik partneralimentatie kan verwachten. Ik hoef alleen maar het hoognodige te ontvangen en zsm een baan vinden dat ik alles zelf kan betalen. Ik wil namelijk geen misbruik van hem maken, maar ik wil ook niet blijven omdat ik anders niks kan. Deze situatie is niet vol te houden zo. Vandaar mijn vraag of ik dat van hem kan vragen.
donderdag 14 september 2017 om 18:35
Ja, nog zo'n geweldige voorziening in dit land; verdien je niks, dan betaalt de balastingbetaler de kosten van je advocaat in plaats van dat je dit zelf moet betalen uit je helft van de boedel.-jolijn- schreef: ↑14-09-2017 18:31Het lastige van huwelijkse voorwaarden, een verschil in inkomsten en een scheiding is dat je niet alleen recht hebt op partneralimentatie voor een paar korte jaren, maar ook dat het scheiden zelf je waarschijnlijk duizenden euro's gaat kosten en ik heb zo'n vermoeden dat je dat niet op je rekening hebt staan. Gelukkig heb je waarschijnlijk recht op een toevoeging. In dat geval zou ik zo snel mogelijk proceskosten apart houden en voorlopige voorzieningen aanvragen.
Niet werken betekent gewoon dat iemand anders alles voor je betaalt. En daar sta je dan, als trotse, slimme, hoog opgeleide vrouw zonder kinderen. Want je hebt er recht op.
donderdag 14 september 2017 om 18:36
Het verhaal van TO vraagt om reacties. Gestudeerd terwijl haar partner werkte, nu is ze afgestudeerd en wil ze scheiden, en partneralimentatie. Ook een beetje gek dat iemand die is afgestudeerd niet weet hoe Google werkt. Alsjeblieft TO, de eerste hit:
https://www.scheiden-online.nl/partneralimentatie/
https://www.scheiden-online.nl/partneralimentatie/
donderdag 14 september 2017 om 18:50
Ze heeft gestudeerd._Amand schreef: ↑14-09-2017 18:35Ja, nog zo'n geweldige voorziening in dit land; verdien je niks, dan betaalt de balastingbetaler de kosten van je advocaat in plaats van dat je dit zelf moet betalen uit je helft van de boedel.
Niet werken betekent gewoon dat iemand anders alles voor je betaalt. En daar sta je dan, als trotse, slimme, hoog opgeleide vrouw zonder kinderen. Want je hebt er recht op.
Nergens staat wat ze gestudeerd heeft.
Voor 't zelfde geld een MBO waar geen droog brood mee te verdienen valt.
donderdag 14 september 2017 om 18:54
donderdag 14 september 2017 om 18:54
donderdag 14 september 2017 om 18:55
MBO noemen we niet studeren.Tornacense schreef: ↑14-09-2017 18:50Ze heeft gestudeerd.
elle1976 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 18:55
3.61% gewijzigd
Dus lekker geprofiteerd van hem tijdens je studie en nu je klaar bent en wil scheiden mag hij je nog steeds onderhouden. Waarom maak je van je hobby niet je beroep, maakt geen verschil met hoe je nu aan je geld komt. Zoek gewoon zelf een baan, al is het in een andere sector als waarvoor je de ook door hem betaalde studie hebt gevolgd en ga niet teren op iemands zak omdat je te beroerd om je eigen broek op te houden.
Ik hoop dat hij al zn geld veilig heeft gesteld en je geen cent van hem krijgt. Ik heb een hekel aan dit soort uitzuigers.
Ik hoop dat hij al zn geld veilig heeft gesteld en je geen cent van hem krijgt. Ik heb een hekel aan dit soort uitzuigers.
Hetzelfde soort problemen als iedereen, bedoel je?Tornacense schreef: ↑14-09-2017 18:50Ze heeft gestudeerd.
Oh nee, sorry, niet hetzelfde soort problemen als iedereen; de wetgever heeft op enig moment in de geschiedenis bedacht dat ongeacht de omstandigheden het feit dat je getrouwd bent recht op partneralimentatie geeft wanneer je aanstaande ex-echtgenoot een hoger inkomen heeft dan jij wanneer je gaat scheiden.
Wat een mazzel. Nog steeds jammer dat de belastingbetalers wel TO's advocaatkosten moeten betalen..
donderdag 14 september 2017 om 18:58
Ja fuck; principes tegenover je portemonnee.strikjemetstippels schreef: ↑14-09-2017 18:54Ik zou ook niet weten waar om je het zou willen. Ik vind ook niet dat ik er voor op hoef te draaien overigens. Liever dat hij dan betaalt, al ben ik het principieel niet eens met PA.
Je móet kiezen
donderdag 14 september 2017 om 19:00
Oh maar ik kies ook: de ex mag het vrolijk zelf uit zoeken met eigen geld, dat net als ieder ander op gebracht moet worden door een dienst te leveren. Dus geen PA, geen bijstand, maar gewoon aan de arbeid of bij familie zitten.
dus
donderdag 14 september 2017 om 19:02
Trouwen?strikjemetstippels schreef: ↑14-09-2017 19:00Oh maar ik kies ook: de ex mag het vrolijk zelf uit zoeken met eigen geld, dat net als ieder ander op gebracht moet worden door een dienst te leveren. Dus geen PA, geen bijstand, maar gewoon aan de arbeid of bij familie zitten.
dus![]()
donderdag 14 september 2017 om 21:50
Je hebt samen niets opgebouwd en je hebt zelf ook niets opgebouwd. Dus zou daar maar s gauw mee beginnen en laat die man met rust. O nee, dat deed je al, aangezien jij bij hem weg wilt. Je wilt verder "zonder" hem zei je. Zonder dus. Als hij bij jou weggaat vraagt hij toch ook geen bijdrage uit jouw studiefinanciering.Blondine22 schreef: ↑14-09-2017 14:30Hallo,
donderdag 14 september 2017 om 21:53
Je hebt samen niets opgebouwd en je hebt zelf ook niets opgebouwd. Dus zou daar maar s gauw mee beginnen en laat die man met rust. O nee, dat deed je al, aangezien jij bij hem weg wilt. Je wilt verder "zonder" hem zei je. Zonder dus. Als hij bij jou weggaat vraagt hij toch ook geen bijdrage uit jouw studiefinanciering.Blondine22 schreef: ↑14-09-2017 14:30Hallo,
donderdag 14 september 2017 om 22:13
Toen je studeerde was hij goed genoeg voor zijn inkomsten, nu je afgestudeerd bent is het ineens onhoudbaar om te blijven. Krijg er een beetje een nare bijsmaak van. Net of hij alleen goed genoeg was je tijdens je studie te te onderhouden en je studiekosten te betalen.Blondine22 schreef: ↑14-09-2017 15:06Ik vroeg om advies niet om mij te veroordelen.. Als je de situatie niet kent kan je beter stil blijven. Laat ik het erop houden dat ik voor mijn eigen geluk ga kiezen ipv het geluk van anderen..
Alle anderen bedankt voor jullie antwoorden!
donderdag 14 september 2017 om 22:14
Tjonge jonge wat een commentaar op TO, belachelijk zeg.
Als ze een golddigger was, was ze niet op voorwaarden getrouwd. Ze heeft gewoon recht op PA, daar was haar man zich ook van bewust toen hij ja zei (mag ik hopen).
En voor de statistieken: ik heb PA betaald aan mijn ex. Ik daag je uit, Amand, om hier op het forum 100 mannen te vinden en geen enkele andere vrouw die PA betaalde aan zijn/haar ex.
Als ze een golddigger was, was ze niet op voorwaarden getrouwd. Ze heeft gewoon recht op PA, daar was haar man zich ook van bewust toen hij ja zei (mag ik hopen).
En voor de statistieken: ik heb PA betaald aan mijn ex. Ik daag je uit, Amand, om hier op het forum 100 mannen te vinden en geen enkele andere vrouw die PA betaalde aan zijn/haar ex.
donderdag 14 september 2017 om 22:35
Dat is niet wat ik schreef en dat weet je best._Marana_ schreef: ↑14-09-2017 22:14Tjonge jonge wat een commentaar op TO, belachelijk zeg.
De enige reden dat PA bestaat is omdat de wetgever een kans zag om (destijds) niet-werkende vrouwen geen bijstand te hoeven uitkeren na een scheiding. PA is niet eerlijk of fair, het is gewoon een maatregel die ervoor zorgt dat de belastingbetalers een aanzienlijk aantal jaren niet voor die niet-werkende vrouw hoeven te betalen.
Het is gewoon een wet. Geen rechtvaardigheid of iets dergelijks.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 22:53
0.27% gewijzigd
donderdag 14 september 2017 om 22:48
hoezoos schreef: ↑14-09-2017 21:50Je hebt samen niets opgebouwd en je hebt zelf ook niets opgebouwd. Dus zou daar maar s gauw mee beginnen en laat die man met rust. O nee, dat deed je al, aangezien jij bij hem weg wilt. Je wilt verder "zonder" hem zei je. Zonder dus. Als hij bij jou weggaat vraagt hij toch ook geen bijdrage uit jouw studiefinanciering.