Zuinige man
zaterdag 16 september 2017 om 10:41
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.
Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.
Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.
Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.
Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.
Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.
Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.
Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.
Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.
We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...
Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.
Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.
Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.
Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.
Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.
Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.
Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.
Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.
Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.
Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.
Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.
Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.
Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.
Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.
Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.
Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.
Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.
Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.
Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.
Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.
Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.
We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...
Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.
Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.
Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.
Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.
Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.
Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.
Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.
Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.
Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.
Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.
Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.
Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.
Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
zondag 17 september 2017 om 14:37
TO wil zoveel. Nog veel meer dan alleen die vakantie. Het enige dat ze niet wil is werken, voorderest wil ze álles. Geld, geld, geld, vakantie, spullen, vooral veel spullen en her en der wat verbouwingen. En het dan gek vinden dat je niet gesponsord wordt. Ja, dat is inderdaad hilarisch.
zondag 17 september 2017 om 15:16
Huh?sinnombre schreef: ↑17-09-2017 14:37TO wil zoveel. Nog veel meer dan alleen die vakantie. Het enige dat ze niet wil is werken, voorderest wil ze álles. Geld, geld, geld, vakantie, spullen, vooral veel spullen en her en der wat verbouwingen. En het dan gek vinden dat je niet gesponsord wordt. Ja, dat is inderdaad hilarisch.
Ze heeft zelf geld voor Italië, schrijft ze. Lees het nog eens opnieuw. Ontdek wat er allemaal staat.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 17 september 2017 om 15:34
TO heeft zelf spaargeld. Man van TO heeft veel meer spaargeld.Eslarealidad schreef: ↑17-09-2017 15:16Huh?
Ze heeft zelf geld voor Italië, schrijft ze. Lees het nog eens opnieuw. Ontdek wat er allemaal staat.![]()
Het feit is wel dat man zit te sputteren als ze bv een nieuwe wasmachine moeten aanschaffen omdat hun oude stuk is. Of die oude bank waar de veren er zowat uit komen. Dat is echt het toppunt van zuinigheid.
TO kan zich wel makkelijk bedruipen en ze geeft zelf aan weer te willen werken naar vermogen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
zondag 17 september 2017 om 15:39
Precies, dat staat er.Jaja007 schreef: ↑17-09-2017 15:34TO heeft zelf spaargeld. Man van TO heeft veel meer spaargeld.
Het feit is wel dat man zit te sputteren als ze bv een nieuwe wasmachine moeten aanschaffen omdat hun oude stuk is. Of die oude bank waar de veren er zowat uit komen. Dat is echt het toppunt van zuinigheid.
TO kan zich wel makkelijk bedruipen en ze geeft zelf aan weer te willen werken naar vermogen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 17 september 2017 om 15:56
Wat een onzin. TO heeft zelf geld en wil helemaal niet gesponsord worden. Ze wil alleen leuke dingen doen zonder commentaar dat het teveel kost, terwijl hij 2 ton op de bank heeft. En ik zou ook het gezeik zat zijn dat ze iets als een pakje tampons terug moet betalen.sinnombre schreef: ↑17-09-2017 14:37TO wil zoveel. Nog veel meer dan alleen die vakantie. Het enige dat ze niet wil is werken, voorderest wil ze álles. Geld, geld, geld, vakantie, spullen, vooral veel spullen en her en der wat verbouwingen. En het dan gek vinden dat je niet gesponsord wordt. Ja, dat is inderdaad hilarisch.
zondag 17 september 2017 om 15:56
En dit.Jaja007 schreef: ↑17-09-2017 15:34TO heeft zelf spaargeld. Man van TO heeft veel meer spaargeld.
zondag 17 september 2017 om 15:58
Susan schreef: ↑16-09-2017 13:32Extreme Cheapskates! Daar zaten trouwens ook vrouwen bij, hoor. Herinner me nog een vrouw die door haar moeder gedwongen werd om zo zuinig mogelijk te trouwen, dat was echt tenenkrommend. Een schuimrubberen nep bruidstaart lenen, een bruidsjurk uit de kringloop met onbestemde vlekken erop, huwelijksfeest in de gymzaal van een school, de moeder die via een internetcursus ambtenaar was geworden en het stel trouwde. Het is me achteraf nog steeds een raadsel waarom die bruid daaraan meewerkte. Ik herinner me ook nog een moeder die alle restjes van de pastasaus terugdeed in een fles, dat aan het eind van de week door de lasagne deed en dat aan gasten serveerde. Die lasagne werd dan ook nog gekookt in de vaatwasser. En zo waren er wel meer vrouwelijke cheapskates.
Even wachten hoor. Lees ik dit nou goed. D lasagne werd gekookt in de vaatwasser?
zondag 17 september 2017 om 16:01
Ik lees toch echt iets anders. Namelijk dat to van ww leeft en zo nodig aangevuld spaargeld. En dat ze helemaal geen concreet plan heeft op werkgebied, behalve dan misschien parttime werken.
Ww is eindig. 15k spaargeld ook. Daar red je het niet mee tot je aow/pensioen op je 70e. Dat je niet opbouwt, als je niet werkt. Maar dat nog terzijde.
En als je in die situatie met het grootste gemak nieuwe spullen en prullaria aanschaft en vindt dat je geld zat hebt voor een vakantie, dan is dat wat weinig toekomstvisie. Want wie draait er voor haar onderhoud op na ww en spaargeld. Precies. Meneer Kniep. 'Want die heeft toch 200k op de bank', dus wat zeurt ie nou. Ik zou ook zeuren als ik hem was.
Ww is eindig. 15k spaargeld ook. Daar red je het niet mee tot je aow/pensioen op je 70e. Dat je niet opbouwt, als je niet werkt. Maar dat nog terzijde.
En als je in die situatie met het grootste gemak nieuwe spullen en prullaria aanschaft en vindt dat je geld zat hebt voor een vakantie, dan is dat wat weinig toekomstvisie. Want wie draait er voor haar onderhoud op na ww en spaargeld. Precies. Meneer Kniep. 'Want die heeft toch 200k op de bank', dus wat zeurt ie nou. Ik zou ook zeuren als ik hem was.
zondag 17 september 2017 om 16:12
zondag 17 september 2017 om 17:42
Dan nog zal hij evengoed zijn kleren moeten wassen en is ook voor hem een wasmachine nodig. Is toch geen overbodige luxe of wel? En dan gaan zeiken over dat het hem geld kost.... .Hij weet niet hoe hij moet leven.sinnombre schreef: ↑17-09-2017 11:22Het maakt geen bal uit wat hij met het geld gaat doen. Al neemt hij het mee zijn graf is. Het is zijn geld.
Als TO geld tekort komt, moet ze haar handjes laten wapperen.
Niet kunnen werken vanwege een angststoornis, maar wel lekker op reis willen en kunnen naar Italië. Dan is die angststoornis ineens verdwenen? Gek zeg.
Het kan maar zo zijn dat de man van TO dat ook dubieus vindt. Of dat hij geen zin heeft om met een vrouw te reizen die ziek is. Hij wil vast geld uitgeven aan iets wat hij het waard vindt. En dat zijn deze dingen niet.
Ik denk dat TO gewoon teleurgesteld is in het feit dat ze dacht als vrijgezelle vrouw nu eens een rijke vent aan de haak te hebben geslagen. Dat ze wel even lekker achterover zou kunnen leunen en dat hij dan alles zou betalen. Nu valt het wat tegen dat hij op zijn geld blijkt te zitten. Potdikkie, moet ze ineens aan het werk i.p.v. huisvrouwtje spelen.
Hoe durft hij te zeiken over de kosten van een paar tampons??????
iones wijzigde dit bericht op 17-09-2017 17:46
2.74% gewijzigd
zondag 17 september 2017 om 17:43
Wat zwak van jou! Jij beoordeelt een mening op basis van wie iemand is, en niet op onderbouwing. Dat is niet objectief. Dat is zwak!
zondag 17 september 2017 om 23:45
Wat zitten er een hoop reactie met aannames en onzin tussen.
Was vandaag gewoon bij mijn schoonmoeder ivm mantelzorg.
Waarom ik in een ander door mijn geopend topic amper reageer is omdat iemand in het begin wees op t feit dat er al zo'n soort topic is dus daar gelezen.
Oogleden laten doen ivm medische indicatie, wilde het al dus was blij toen ik het vergoed kreeg.
Gratis en voor niks dus.
Botox betaal ik zelf eens per 5 maanden zonder problemen.
Idem voor tanden laten bleken in een natuurlijk witte kleur dus geen Joling tegeltjes 1 x gedaan voor nu).
Vakantie Italië kan ivm mijn spaargeld.
Dit jaar ook niet vakantie geweest sowieso.
Italië zou geen luxe reisje worden.
Ik heb WW, eigen spaargeld en als ik morgen aan de slag wil dan kan dat gezien mijn branche.
Huisvrouw zijn doe ik nu omdat ik daar zin in heb nu, het geld nu heb en ik een angststoornis heb waar ik nog niet zolang bovenop ben.
Werken kan als ik dat wil en niet pas als mijn spaargeld op is maar dat bepaal ik zelf..
Elke maand houd ik geld over en wil iets opzij zetten voor zoals ik zei een bank, of ineen keer kopen afhankelijk van de prijs of als het een tweedehands is.
Mijn man houdt ook geld over maar de bank is vindt hij niet nodig ook al prikken de veren door je gat.
Bed met diepe ligkuilen en waarbij de bodem voelbaar is, stokoud wil hij ook niet vervangen want dat kost geld.
Als dat best is tja dan vraag ik me waarom ik in het logeerbed lig ten tijden bij last van constant woelen.
De tampons issue ook heel vreemd mijns inziens.
Man was al zuinig/ gierig dus niet sinds mijn huisvrouw periode.
Zelf neem ik wel lekkers mee zonder bonnen te vragen of koop een overhemd of lekker geurtje voor man en zoon.
Niet vaak meer ivm dit.
Mijn man is ook gierig naar zijn zoon ja maar omgekeerd ook...
Hiernaast hebben wij ook 2 honden, mijn wens echter zijn we beide gek op ze.
Ik betaal 2/3 of vaker meer of alles voor de hondjes.
Argument van man is; ' jij wilde honden schat'.
Zonder mokken betaal ik voer, kluiven, honden school.en dierenarts kosten zo nodig.
Of ik dit normaal vind, nee.
Overigens bespaar ik sowieso in make up vanwege schoonheidsbehandelingen, draag HEMA dagcreme en mascara al sinds mijn puberteit.
Kapper 3 x per jaar, ( halflang en dik haar).
Kleding nieuw en tweedehands.
Echter maar 1 plank kleding en een half kastje hangende kleding al incl.
Ben geen luxe paardje, alleen m'n huid, ogen en tanden wil ik verzorgd.
Heb vroeger in flinke armoede gezeten, was jong moeder en later alleenstaand en ken de waarde van geld maar ook van echte belangrijkere ' dingen' die er toe doen.
Mijn man houdt van zijn geld ook in zijn zak een dik pak om tegen zijn been te voelen zitten..dit weet ik omdat hij dat heeft gezegd..
Was vandaag gewoon bij mijn schoonmoeder ivm mantelzorg.
Waarom ik in een ander door mijn geopend topic amper reageer is omdat iemand in het begin wees op t feit dat er al zo'n soort topic is dus daar gelezen.
Oogleden laten doen ivm medische indicatie, wilde het al dus was blij toen ik het vergoed kreeg.
Gratis en voor niks dus.
Botox betaal ik zelf eens per 5 maanden zonder problemen.
Idem voor tanden laten bleken in een natuurlijk witte kleur dus geen Joling tegeltjes 1 x gedaan voor nu).
Vakantie Italië kan ivm mijn spaargeld.
Dit jaar ook niet vakantie geweest sowieso.
Italië zou geen luxe reisje worden.
Ik heb WW, eigen spaargeld en als ik morgen aan de slag wil dan kan dat gezien mijn branche.
Huisvrouw zijn doe ik nu omdat ik daar zin in heb nu, het geld nu heb en ik een angststoornis heb waar ik nog niet zolang bovenop ben.
Werken kan als ik dat wil en niet pas als mijn spaargeld op is maar dat bepaal ik zelf..
Elke maand houd ik geld over en wil iets opzij zetten voor zoals ik zei een bank, of ineen keer kopen afhankelijk van de prijs of als het een tweedehands is.
Mijn man houdt ook geld over maar de bank is vindt hij niet nodig ook al prikken de veren door je gat.
Bed met diepe ligkuilen en waarbij de bodem voelbaar is, stokoud wil hij ook niet vervangen want dat kost geld.
Als dat best is tja dan vraag ik me waarom ik in het logeerbed lig ten tijden bij last van constant woelen.
De tampons issue ook heel vreemd mijns inziens.
Man was al zuinig/ gierig dus niet sinds mijn huisvrouw periode.
Zelf neem ik wel lekkers mee zonder bonnen te vragen of koop een overhemd of lekker geurtje voor man en zoon.
Niet vaak meer ivm dit.
Mijn man is ook gierig naar zijn zoon ja maar omgekeerd ook...
Hiernaast hebben wij ook 2 honden, mijn wens echter zijn we beide gek op ze.
Ik betaal 2/3 of vaker meer of alles voor de hondjes.
Argument van man is; ' jij wilde honden schat'.
Zonder mokken betaal ik voer, kluiven, honden school.en dierenarts kosten zo nodig.
Of ik dit normaal vind, nee.
Overigens bespaar ik sowieso in make up vanwege schoonheidsbehandelingen, draag HEMA dagcreme en mascara al sinds mijn puberteit.
Kapper 3 x per jaar, ( halflang en dik haar).
Kleding nieuw en tweedehands.
Echter maar 1 plank kleding en een half kastje hangende kleding al incl.
Ben geen luxe paardje, alleen m'n huid, ogen en tanden wil ik verzorgd.
Heb vroeger in flinke armoede gezeten, was jong moeder en later alleenstaand en ken de waarde van geld maar ook van echte belangrijkere ' dingen' die er toe doen.
Mijn man houdt van zijn geld ook in zijn zak een dik pak om tegen zijn been te voelen zitten..dit weet ik omdat hij dat heeft gezegd..
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 23:53
1.50% gewijzigd
zondag 17 september 2017 om 23:52
maandag 18 september 2017 om 00:52
Ik snap niet dat je zo klaagt en zielig doet. Je bent er zelf toch al die jaren in meegegaan.
Dat je thuis zit te niksen op kosten van de Staat begrijp ik ook niet. En hoezo bepaal je zelf wanneer je weer gaat werken? Als dat jouw houding is, voelt jouw man dat waarschijnlijk heel goed aan. Verder schrijf je niks liefs over hem.
maandag 18 september 2017 om 01:44
Mijn man is ook erg zuinig. Hij geniet van flink sparen en verstandige aankopen doen. Hij is niet gierig, maar hij stoort zich aan onzinnige uitgaven doen, dan betaalt hij echt niet mee. V.d. zomer wilde ik een nieuwe luxere bbq, terwijl we een goede hebben. Daar doet hij dan niet aan mee. Uiteindelijk heeft hij gewoon gelijk en heb ik dat ding zelf ook niet gekocht. Ik vind het wel fijn dat hij zo is. We sparen beiden veel, ook voor onze kinderen en we leven ook leuk. Met mijn ex ging er in verhouding meer geld doorheen, dan had ik af en toe het gevoel dat ik op de rem moest trappen. Hij was meer het type dat achteraf kijkt wat de 'schade is' dat heeft weleens gebotst. Doe mij maar een zuinige man. Als je het aan mij vraagt is zuinig het nieuwe sexy
maandag 18 september 2017 om 03:50
Doeiii misselijk menstampontouwtje schreef: ↑18-09-2017 00:52Ik snap niet dat je zo klaagt en zielig doet. Je bent er zelf toch al die jaren in meegegaan.
Dat je thuis zit te niksen op kosten van de Staat begrijp ik ook niet. En hoezo bepaal je zelf wanneer je weer gaat werken? Als dat jouw houding is, voelt jouw man dat waarschijnlijk heel goed aan. Verder schrijf je niks liefs over hem.