Zuinige man

16-09-2017 10:41 363 berichten
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.

Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.

Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.

Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.

Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.

Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.

Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.

Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.

Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.

We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...

Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.

Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.

Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.

Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.

Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.

Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.

Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.

Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.

Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.

Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.

Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.

Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.

Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
16-09-2017 12:38
Dat snap ik wel. Als je elk dubbeltje drie maal omkeert, kan het lekker oplopen.
Maakt het wat uit ..waar die 2 ton vandaan komt ??
OMG !!
Andersom schreef:
17-09-2017 09:24
.
Tja, het is in mijn relatie ook zo dat man twee keer zo veel verdient per uur als ik. En dan werkt hij ook nog twaalf uur meer. Zijn bijdrage aan het gezinsinkomen is dus fors hoger dan dat van mij. Toch is dat hier niet ongelijkwaardig hoor.
Dat is anders dan dat je niks mag betalen. Zijn geld is jullie geld en jouw geld is voor jou.
Ik krijg daar zo'n beeld bij van mans vinger op jouw lippen; ssst schatje, de mannen praten. Vermoei jezelf maar niet. Ga maar wat moois kopen voor jezelf. :proud:
anoniem_288431 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 09:38
0.26% gewijzigd
When they go low, we go high. (M.Obama)
Rode_trui schreef:
17-09-2017 09:15
Ik lees nergens..dat ze "niet" op zoek is naar nieuw werk...
Nee, ik ook niet. Maar wel de mindset 'ik wil wel huisvrouw worden ;)'
En dat lijkt mij een verkeerde mindset als het een eenzijdige beslissing is zonder gezamenlijke reden zoals kleine kinderen thuis.
Het komt op mij over alsof je het geld van de ander je lekker laat welgevallen. Vandaar dat ik benadruk dat zelf werken belangrijk is.
Hips, hopsakee en pierlala.
Hightower schreef:
16-09-2017 13:09
Alleen OP gelezen, dus misschien mosterd.....maar..

Heb je een partner of een huisgenoot?
Já idd..Komt nogal zakelijk over.
Lijkt niet echt een liefdevolle huwelijk.
Andersom schreef:
17-09-2017 08:50
.
Als de situatie is zoals jij omschrijft dan snap ik niet dat er überhaupt nog een relatie is. Andersom trouwens ook niet.

Hier vandaag dag één alles op één hoop, zou ik nu nooit meer doen maar zoals TO zou ik ook niet kunnen leven. Als ik opnieuw zou beginnen zouden we ieder een beetje eigen geld hebben én een heleboel geld van samen. Scheerspullen, tampons, boodschappen, die gebakjes en die lunch zouden dan gewoon van de gezamenlijke rekening gaan. Bank en tv ook. Nieuwe kleding of spullen voor sport en hobby van de eigenrekening als ook dagjes weg met vrienden oid. .
Precies
Hoe lang zijn jullie bij elkaar?
Lijkt me geen leuke man. Maar iets anders wat ook wel in me opkomt is, kan het zo zijn dat hij in het verleden vaak voor jouw kosten moest opdraaien? Aangezien jij als veertiger vrijwillig gestopt bent met werken en in verhouding voor je leeftijd nog maar weinig geld op de bank hebt, vraag ik me af of er niet meer achter zit, waarom hij liever geen geld aan jou besteedt. Zou ook graag zijn kant van het verhaal horen. Als je hem echt zo afschuwelijk vond was je vast niet een relatie met hem aangegaan destijds. En hij wist destijds van jouw persoonlijke reilen en zeilen wat betreft geld ook nog niet alles.
Moest hij de laatste jaren steeds vaker onnodig allerlei bedragen of dingen voor jou betalen waar je zelf verantwoordelijk voor bent? Ik lees dat je "bewust" huisvrouw bent geworden = dus bewust niet werken, bewust niet voor je eigen inkomen zorgen. Wat vindt je man hiervan, gezien je een uitgavenpatroon hanteert waar je zoals je zelf zegt niet te diep bij nadenkt voordat je het uitgeeft?
anoniem_6643168982c66 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 10:02
23.31% gewijzigd
Jeetje, ik klaag juist over dat mijn vriend te veel geld aan onzin dingen uit geeft (zoals dat 'ie vorig jaar een soort van cameraatje heeft gekocht die je om je middel kunt doen, en meneer heeft 'm nog nooit gebruikt, dat soort dingen). Maar dit is wel heel erg. Met zo'n man zou ik niet kunnen leven. Dat 'ie geen eens een weekendje met je weg wil, omdat het teveel geld kost. Bleh. Misschien wordt het eens tijd voor een serieus gesprek, maar dat hebben jullie vast al wel gehad...
Denk dat ik het euvel gevonden heb waarom TO's man geen cent aan haar wil uitgeven:
TO gaat onder andere regelmatig naar de kapper voor bijkleuren etc van het haar, heeft een ooglid correctie laten uitvoeren, heeft haar tanden gebleekt tot witter dan wit, gebruikt speciale slankbroeken en bh's, ze laat regelmatig botox inspuiten voor haar frons, voorhoofd en kraaienpootjes. Tja en dat als vrijwillig 'huisvrouw'. Ben nu nog nieuwsgieriger naar het verhaal van manlief. Man is overigens Turks.
Rode_trui schreef:
17-09-2017 09:29
Maakt het wat uit ..waar die 2 ton vandaan komt ??
OMG !!

Een beetje. Maar belangrijker lijkt me om te weten wat hij met dat geld van plan is. Misschien wil hij wel eerder stoppen met werken, of is dit zijn oudedagsvoorziening omdat hij niets opbouwt via zijn werk. Ik zou er ook niet blij van worden (zacht uitgedrukt) als mijn partner mijn spaarpotje voor m'n oude dag zou uitgeven aan cosmetische chirurgie en schoonheidsbehandelingen. Of aan allerlei zaken die ik misschien zelf nog prima vind, maar waar mijn partner op is uitgekeken. Ik denk dus ook dat we hier een heel eenzijdig verhaal horen, als er al iets van waar is.
pagina's, en de to heeft nog steeds niet gereageerd. Wat wil ze nou eigenlijk met dit topic? Efkes iets neerplempen en dan weg gaan?
jamila31 schreef:
17-09-2017 03:41
wat vreselijk. en dat er hier nog mensen zijn die erin meegaan.. pff.. mijn man en ik werken allebei. ik werk wel parttime en hij fulltime. hij betaalt alle vaste lasten. grote boodschappen doen we samen eens in de week en die betaalt hij. kleding voor de kinderen ook altijd hij terwijl ik de kinderbijslag krijg.. als we gaan winkelen betaalt hij ook vaak mijn kleding uit eten enzo betaalt hij ook altijd. hij heeft een auto van de zaak maar onze gezinsauto die ik dagelijks rij staat op zijn naam en hij betaalt dus alles ervoor en tankt em ook heel vaak... we zijn van de zomer drie weken naar italie geweest voor de eerste week had ik een huisje via airbnb gehuurt met prive zwemad enzo. ik heb dat afgerekent en achteraf heeft ie dat bedrag van rond de 700 euro naar mij over gemaakt. dat hoefde van mijn echt nie want hij heeft verder alles betaalt en de kosten liepen heel hoog op. uit eten, pretparken.. sauna etc betaalt hij aaaaltijd maar zijn motto is 'mijn geld is mijn geld en zijn geld is ons geld' enige wat ik eogrnlijk betaalt is mijn telabbo, netflix.. had em al voor hem. soms kleine boodschapjes en kleding voor mezelf en voor de kinderen (als ik alleen of met vriendinnen winkel) als ik uit ga met vriendinnen...
Ik zie nu zo'n glad patserig met Rolex en Dolce& Gabbana behangen makelaarsmannetje voor me, die wel even met z'n credit card wappert voor zijn 'vrouwtje'. 'Moppie, laat mij maar even betalen hoor. Ga jij maar lekker shoppen bij Chanel en Gucci, je 'mannetje' betaalt wel. En doe jij dan vanavond dat lekkere kittige jurkje aan met die sexy hakken? Love you darling'

:lol: :lol: :lol:

En dan ook nog trots zijn op het feit dat je man je sponsor is....
Hopelijk is hij alleen jouw sponsor :D
iones schreef:
17-09-2017 10:56
pagina's, en de to heeft nog steeds niet gereageerd. Wat wil ze nou eigenlijk met dit topic? Efkes iets neerplempen en dan weg gaan?

Ze heeft eerder een topic geopend over hoe er tegen huisvrouwen aangekeken wordt, daar heeft ze zich, ondanks de goedlopende discussie, ook tig pagina's niet laten zien.
jamila31 schreef:
wat vreselijk. en dat er hier nog mensen zijn die erin meegaan.. pff.. mijn man en ik werken allebei. ik werk wel parttime en hij fulltime. hij betaalt alle vaste lasten. grote boodschappen doen we samen eens in de week en die betaalt hij. kleding voor de kinderen ook altijd hij terwijl ik de kinderbijslag krijg.. als we gaan winkelen betaalt hij ook vaak mijn kleding uit eten enzo betaalt hij ook altijd. hij heeft een auto van de zaak maar onze gezinsauto die ik dagelijks rij staat op zijn naam en hij betaalt dus alles ervoor en tankt em ook heel vaak... we zijn van de zomer drie weken naar italie geweest voor de eerste week had ik een huisje via airbnb gehuurt met prive zwemad enzo. ik heb dat afgerekent en achteraf heeft ie dat bedrag van rond de 700 euro naar mij over gemaakt. dat hoefde van mijn echt nie want hij heeft verder alles betaalt en de kosten liepen heel hoog op. uit eten, pretparken.. sauna etc betaalt hij aaaaltijd maar zijn motto is 'mijn geld is mijn geld en zijn geld is ons geld' enige wat ik eogrnlijk betaalt is mijn telabbo, netflix.. had em al voor hem. soms kleine boodschapjes en kleding voor mezelf en voor de kinderen (als ik alleen of met vriendinnen winkel) als ik uit ga met vriendinnen...

Wat vreselijk. En jij bent de huissloof die zorgt voor de kinderen en het huishouden. Mijn vriend verdient ook meer dan ik, maar no way dat hij alles voor mij betaalt. Wij hebben dan ook geen kinderen.
Tr0tter schreef:
17-09-2017 10:28
Een beetje. Maar belangrijker lijkt me om te weten wat hij met dat geld van plan is. Misschien wil hij wel eerder stoppen met werken, of is dit zijn oudedagsvoorziening omdat hij niets opbouwt via zijn werk. Ik zou er ook niet blij van worden (zacht uitgedrukt) als mijn partner mijn spaarpotje voor m'n oude dag zou uitgeven aan cosmetische chirurgie en schoonheidsbehandelingen. Of aan allerlei zaken die ik misschien zelf nog prima vind, maar waar mijn partner op is uitgekeken. Ik denk dus ook dat we hier een heel eenzijdig verhaal horen, als er al iets van waar is.
Het maakt geen bal uit wat hij met het geld gaat doen. Al neemt hij het mee zijn graf is. Het is zijn geld.
Als TO geld tekort komt, moet ze haar handjes laten wapperen.
Niet kunnen werken vanwege een angststoornis, maar wel lekker op reis willen en kunnen naar Italië. Dan is die angststoornis ineens verdwenen? Gek zeg.
Het kan maar zo zijn dat de man van TO dat ook dubieus vindt. Of dat hij geen zin heeft om met een vrouw te reizen die ziek is. Hij wil vast geld uitgeven aan iets wat hij het waard vindt. En dat zijn deze dingen niet.

Ik denk dat TO gewoon teleurgesteld is in het feit dat ze dacht als vrijgezelle vrouw nu eens een rijke vent aan de haak te hebben geslagen. Dat ze wel even lekker achterover zou kunnen leunen en dat hij dan alles zou betalen. Nu valt het wat tegen dat hij op zijn geld blijkt te zitten. Potdikkie, moet ze ineens aan het werk i.p.v. huisvrouwtje spelen.
sinnombre schreef:
17-09-2017 11:14
Ik zie nu zo'n glad patserig met Rolex en Dolce& Gabbana behangen makelaarsmannetje voor me, die wel even met z'n credit card wappert voor zijn 'vrouwtje'. 'Moppie, laat mij maar even betalen hoor. Ga jij maar lekker shoppen bij Chanel en Gucci, je 'mannetje' betaalt wel. En doe jij dan vanavond dat lekkere kittige jurkje aan met die sexy hakken? Love you darling'

:lol: :lol: :lol:

En dan ook nog trots zijn op het feit dat je man je sponsor is....
Hopelijk is hij alleen jouw sponsor :D

'O honneponnetje, breek jij je mooie hoofdje maar niet over de centjes hoor, daar zorgt je mannetje wel voor.' :sick:

Ben ik toch blij dat mijn man en ik gelijkwaardig zijn aan elkaar en allebei onze eigen broek kunnen ophouden.
sinnombre schreef:
17-09-2017 11:22
Het maakt geen bal uit wat hij met het geld gaat doen. Al neemt hij het mee zijn graf is. Het is zijn geld.
Niet kunnen werken vanwege een angststoornis, maar wel lekker op reis willen en kunnen naar Italië. Dan is die angststoornis ineens verdwenen? Gek zeg.
Het kan maar zo zijn dat de man van TO dat ook dubieus vindt. Of dat hij geen zin heeft om met een vrouw te reizen die ziek is. Hij wil vast geld uitgeven aan iets wat hij het waard vindt. En dat zijn deze dingen niet.

Ik denk dat TO gewoon teleurgesteld is in het feit dat ze dacht als vrijgezelle vrouw nu eens een rijke vent aan de haak te hebben geslagen. Dat ze wel even lekker achterover zou kunnen leunen en dat hij dan alles zou betalen. Nu valt het wat tegen dat hij op zijn geld blijkt te zitten. Potdikkie, moet ze ineens aan het werk i.p.v. huisvrouwtje spelen.
En dit zou dan serieus een onderbouwing zijn om moeilijk te doen over 20 euro voor een lunch voor een goede vriend? Lekker makkelijk om alleen de vakantie eruit te pikken en daar een pinnige reactie op te geven, maar dat is slechts een van de voorbeelden in de OP.
kerol schreef:
17-09-2017 11:31
En dit zou dan serieus een onderbouwing zijn om moeilijk te doen over 20 euro voor een lunch voor een goede vriend? Lekker makkelijk om alleen de vakantie eruit te pikken en daar een pinnige reactie op te geven, maar dat is slechts een van de voorbeelden in de OP.
Hartelijk dank voor je uiterst nuttige bijdrage. Godzijdank zie ik meteen van wie het afkomstig is en weet ik dat ik dat geen seconde serieus hoef te nemen. Fijne dag nog!
jamila31 schreef:
Hoezo? Je kent de andere kant van het verhaal niet en ik vermoed dat die andere kant er zomaar eens kan zijn.

En met jouw verhaal wil je laten zien dat je onderhouden wordt door je man. Zijn geld is jullie geld zeg je, maar jouw geld is alleen van jou.
sinnombre schreef:

Ik moet altijd zo lachen om jouw posts. Gewoon omdat ze altijd eerlijk zijn. Lees jou graag.
iones schreef:
17-09-2017 10:56
Misschien mag ze van de zuinige man maar een beperkt aantal minuten op het internet :)
minnimouse schreef:
17-09-2017 11:47
Hoezo? Je kent de andere kant van het verhaal niet en ik vermoed dat die andere kant er zomaar eens kan zijn.

En met jouw verhaal wil je laten zien dat je onderhouden wordt door je man. Zijn geld is jullie geld zeg je, maar jouw geld is alleen van jou.
Nee dat zei ze niet.
Dat zei haar man.
Ze hebben het goed zo samen.
En voelen zich er goed bij.
TO voelt zich er niet goed bij, is een heel ander verhaal.
Over die tamponbon enzo.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
sinnombre schreef:

Weet je wat een angststoornis inhoud? Er zijn tig verschillende soorten angststoornissen. Op vakantie gaan en moeite hebben met werken hebben helemaal niks met elkaar te maken.

Als ik TO was zou ik ook niet meer reageren wat een vreselijke veroordelende reacties.

En nee er is nog steeds geen goede reden om je zo gierig te gedragen ook al zouden al die dingen waar zijn. Als TO haar man zo erg op haar zou neerkijken dat hij haar tampons niet eens wilt betalen dan vind ik dat NOG zorgwekkender dan dat hij gewoon een gier is.
minnimouse schreef:
17-09-2017 11:49
Ik moet altijd zo lachen om jouw posts. Gewoon omdat ze altijd eerlijk zijn. Lees jou graag.
Ja man grappig om mensen met een angst stoornis een rot gevoel te geven omdat ze wel op vakantie willen terwijl ze niet kunnen werken. Hilarisch
Westworld schreef:
17-09-2017 12:07
Weet je wat een angststoornis inhoud? Er zijn tig verschillende soorten angststoornissen. Op vakantie gaan en moeite hebben met werken hebben helemaal niks met elkaar te maken.

Als ik TO was zou ik ook niet meer reageren wat een vreselijke veroordelende reacties.

En nee er is nog steeds geen goede reden om je zo gierig te gedragen ook al zouden al die dingen waar zijn. Als TO haar man zo erg op haar zou neerkijken dat hij haar tampons niet eens wilt betalen dan vind ik dat NOG zorgwekkender dan dat hij gewoon een gier is.
Hij lijkt ook een angststoornis te hebben. Omdat hij geen tampons wil betalen. Flesje parfum zit er vast helemaal nooit in. :biggrin:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Donna,
Hoe vaak ga jij nog topics openen over deze man en zijn zoon?

Naar aanleiding van een van je oude topics dacht ik echt dat je het licht had gezien en bij hem weg zou gaan.

Als ik het me goed herinner.... zei hij toch altijd tegen jou dat je weg moest gaan als het je niet bevalt?

Juist omdat hij een Turkse man is is zijn gedrag tegenover jou abnormaal . In de Turkse cultuur is het juist gebruikelijk dat een man zijn vrouw onderhoud, al is ze huisvrouw.

Deze man houd niet van je. Hij ziet jou als een huisgenoot waarmee hij lekker de vaste lasten kan delen en neuken. That's it!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven