Zuinige man

16-09-2017 10:41 363 berichten
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.

Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.

Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.

Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.

Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.

Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.

Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.

Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.

Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.

We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...

Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.

Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.

Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.

Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.

Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.

Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.

Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.

Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.

Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.

Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.

Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.

Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.

Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat naar Turkije en jij naar Italië. Goed plan?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Er is een reden waarom hij 200000 heeft en jij 15000
Hij is zuinig, jij niet.

Jij noemt een x aantal zaken die vervangen zouden moeten worden; hij vind het niet zo nodig. Dat zegt ook veel over de verschillen tussen jullie.

Jij wilt graag huisvrouw zijn; heb je dit ook met hem overlegd?
Alle reacties Link kopieren
en verder lijkt het me ook een enorme krent, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Chocomousse haar man heeft geld geerfd, dat bedrag is net zelf verdient.
Alle reacties Link kopieren
Mary20 schreef:
24-09-2017 13:06
Ieder betaalt voor haar/zijn gedeelte van het matras. Hoe gek kun je het maken... En daar lig je dan mee in bed. Met zo'n iemand zou ik niet kunnen leven.
Eens, wat een nare vent als ik het zo lees.
Wat is nou erger TO voor jezelf kiezen en alleen opnieuw beginnen of in zo’n relatie blijven aanmodderen?
Alle reacties Link kopieren
Het spijt mij zeer hoor, als dat mijn man was geweest na een jaar had ik hem eruit geschopt. In je eentje ben je veel beter af dan dit gezeik.
Tuurlijk moet je sparen voor onvoorziene omstandigheden en voor een beetje zekerheid. Dit wat jij verteld is echt ongelooflijk.

Indien je in gemeenschap van goederen ben getrouwd ga lekker scheiden neem de helft van zijn vermogen en leef zoals jij wilt zonder dat je rekening moet houden met iemand die absoluut geen rekening houd met jou.

Genoeg lieve mannen op deze aarde. Dit gezeik kan je toch geen 40 jaar dragen.
Alle reacties Link kopieren
Iiiieeeeeee!!!
Ik zou heel hard weg rennen hoor.
Als hij vroeger niet zo was en je wilt zijn ogen openen, dan zou ik idd alles gaan doorrekenen. Alleen nog mijn deel betalen.
Ik neem aan dat jij het hele huishouden doet? Stel een lijst op met wat alles kost. Poetsvrouw per uur enz.
Dus nadat je al alles apart hebt betaald en hij het nog niet in ziet, schotel je hem dit voor.
Mocht je eindelijk in een rationeel gesprek komen: vertel dan vooral dat je het ook belangrijk vind om iets achter de hand te hebben, maar ook dat je nu leeft en nu wilt gnieten. Niet later pas, als je niets meer kunt. Als je er dan nog bent.
Ziet hij het niet in dan zou ik bij hem weg gaan.
Ik zelf denk trouwens dat een vorm van therapie misschien zou kunnen helpen ( maar daar wil hij vast zijn geld niet aan uitgeven). Ik denk dat hrt extreem zuinig zijn voor hem verslavend is. Hij krijgt er een kick van. Net zoals mensen die hun eetpatroon ultiem beheersen enz.
Ik denk niet dat jullie in gemeenschap van goederen zijn geyrouwd. Maar als dat wel zo is; ik zou deze man niet financieel uitkleden. De eer aan mezelf houden. Zeggen dat je hoopt dat hij gelukkig word met zijn geld.
Ben nl bang dat deze persoon ook nog gevaarlijk word als je aan zijn geld komt.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
TO heeft laatst een nieuw topic geopend waarin ze vertelt dat ze bij hem weg is.
Goed dat ze bij hem weg is. Met zo'n krent valt ook niet te leven.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
07-10-2017 09:42
TO heeft laatst een nieuw topic geopend waarin ze vertelt dat ze bij hem weg is.
Heb geloept maar kan het bewuste topic niet vinden.
relaties/weg-bij-mijn-man-gegaan/list_messages/391564
Al had TO beter gewoon in dit topic verder kunnen gaan, dat was voor iedereen makkelijker en duidelijker geweest .
Zijn niet in gemeenschapp van goederen getrouwd nee.

We zij inderdaad uit elkaar, scheiding is in gang gezet.

Ben al weg uit het huis en logeer bij een vriendin.

Redenen van scheiding is niet als hoofdzaak het gierige van hem echter was het een groot irritatie punt.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
09-10-2017 11:35
Zijn niet in gemeenschapp van goederen getrouwd nee.

We zij inderdaad uit elkaar, scheiding is in gang gezet.

Ben al weg uit het huis en logeer bij een vriendin.

Redenen van scheiding is niet als hoofdzaak het gierige van hem echter was het een groot irritatie punt.
De reden van zich niet kunnen beheersen heeft zich aangediend.
Zou geen weg meer terug zijn, voor mij dan. Voor jou ook niet, hoop ik.
Dat is iets wat in hem zit, sta dáár altijd weer bij stil hoor Donna, mocht je te emotioneel worden.
Wat je ook hebt gezegd, dat doet er totaal niet toe. Hij ging te ver.
Nooit meer terug gaan.
Ga genieten.
Zijn leuke mannen op de wereld die zich wel kunnen beheersen.

xxx
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven