Vapers

07-09-2017 16:07 1430 berichten
Hallo,

Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.

Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?

Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.

Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom :hello:
Vinden jullie het trouwens ook zo lekker om niet meer naar rook te stinken :lol: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Monti schreef:
14-09-2017 09:00
Vinden jullie het trouwens ook zo lekker om niet meer naar rook te stinken :lol: :cheer:
Heerlijk!
Monti schreef:
14-09-2017 09:00
Dank je!

Zit idd nu nog aan de Boolwell, maar overweeg toch de Ego mini.

Die boolwell lekt af en toe :pukey:
Hebben jullie daar geen last van?
Ah vervelend dat je Bookwill lekt, mijn ego mini lekt soms maar dat is dan mijn eigen schuld als ik 'm met teveel liquid heb gevuld. Bij die van mij is het simpel op te lossen door de e-sig los te draaien en met een tissue de rand droog te maken en alles rondom de coil. Als ik 'm weer in elkaar heb gezet en hij sputtert een beetje blaas ik door het mondstukje en dan veept 'ie weer als een trein.
Ja, niet meer stinken :cheer: al had ik dat in de tijd dat ik rookte niet eens zo door, maar als ik het nu bij anderen ruik bijvoorbeeld in de rij voor de kassa,...bah.
Wat ik ook nog wel heb, maar volgens mij heb ik een hypersensitieve neus, dat ik aan mijn ( gewassen! ) winterkleding nog iets van die rokerslucht bespeur. Heel lichtjes maar het is er wel. Dat merk ik nu omdat ik nu voor het eerst weer na de zomer een trui aan heb van uit mijn "rokerstijd" en in huis heb ik af en toe dat er een vleugje sigarettengeur te ruiken is terwijl hier al bijna een jaar niet meer gerookt is.
Jaaaa Dat had ik gister dus ook dat ik idd een kledingstuk aantrok van even geleden. Heb mijzelf al voorgenomen as weekend mb kledingkast uit te mesten en jassen ed opnieuw te wassen.

Ik had het wel door dat ik stonk en schaamde mij soms gewoon. Ik werk ambulant en kom dus bij veel mensen thuis en was altijd bang dat ik naar rook stonk.
En gister zegt een client tegen mij 'Ik merk het hoor dat je niet meer rook , je stinkt niet meer'. Zooo lekker eerlijk :rofl:
Na jullie enthousiaste verhalen toch ook maar weer een vaper aangeschaft. Had ik een aantal jaren geleden ook al gedaan maar dat was geen succes.
Na lang zoeken ook de ego mini aangeschaft...en hij is lekker. Het enige probleem is dat ik echt niet kan zien hoe vol het tankje is. Iedere keer vul ik maar iets bij maar ondanks dat zie ik het niet.
Wat doen jullie als je een andere smaak gaat gebruiken (ik heb nu nog maar 1 coil) spoel je dan de coil om of gooi je het er gewoon bij?
NiekyD schreef:
17-09-2017 10:51
Na jullie enthousiaste verhalen toch ook maar weer een vaper aangeschaft. Had ik een aantal jaren geleden ook al gedaan maar dat was geen succes.
Na lang zoeken ook de ego mini aangeschaft...en hij is lekker. Het enige probleem is dat ik echt niet kan zien hoe vol het tankje is. Iedere keer vul ik maar iets bij maar ondanks dat zie ik het niet.
Wat doen jullie als je een andere smaak gaat gebruiken (ik heb nu nog maar 1 coil) spoel je dan de coil om of gooi je het er gewoon bij?
Lastig dat je het niet kunt zien. Want ik dampte dan altijd tot hij bijna leeg was en mikte dan gewoon de nieuwe smaak erbij. Bij menthol schijn je dat beter niet te kunnen doen, blijf je altijd menthol proeven. Maar ik damp geen menthol, dus niet uit eigen ervaring.
Dikke duim trouwens dat je weer overgestapt bent! :cheer:
Supersas09 schreef:
17-09-2017 22:20
Lastig dat je het niet kunt zien. Want ik dampte dan altijd tot hij bijna leeg was en mikte dan gewoon de nieuwe smaak erbij. Bij menthol schijn je dat beter niet te kunnen doen, blijf je altijd menthol proeven. Maar ik damp geen menthol, dus niet uit eigen ervaring.
Dikke duim trouwens dat je weer overgestapt bent! :cheer:
Nou helemaal overgestapt nog niet hoor. Ik ga over 1,5 week met vakantie...vakantie/roken je weet wel. Ik wil er in ieder geval voor mezelf niet teveel druk op leggen. Ik rook dus nog maar vape ook een beetje. Ik word wel heel blij van al die verschillende smaakjes, wat een keus is er zeg!
Als koffie en kokos-holic ben ik al blij met deze 2 smaken. Voor de rest een aantal besteld. Ik ben benieuwd..
Hee NiekyD, die eGo mini is fijn, he?
Er zijn zoveel smaken om uit te proberen, ik heb gisteravond nog een aantal nieuwe smaakjes besteld, altijd weer iets om naar uit te kijken.
Zelf ben ik niet zo verrukt van de tabakssmaakjes maar deze keer heb ik eens tabak/ mint besteld, kent iemand deze?

Het bijvullen van de eGo mini vind ik zelf ook niet de handigste manier maar het gaat over het algemeen goed.

Veel plezier op je vakantie en met je nieuwe vaper :D

O ja, een algemene vraag, heeft iemand hier al eens de rum liquid geprobeerd?
Neen, wel de champagne en ik werd niet dronken.
Nee geen rum maar ik wil hem wel tzt gaan bestellen. Ik heb gisteren Pina Colada en strawberry cheesecake besteld...kan ik me al helemaal op verheugen.
Beetje gekke vraag misschien.
Mijn vriend rookte eerst shag, maar dat rookte hij buiten omdat ik het vind stinken en ook ivm de vieze nicotineaanslag overal in huis.
Nu is hij overgestapt op vapen, maar heeft hij nog wel liquids met nicotine. Geven die ook aanslag? Want die vind ik niet stinken (sommigen ruiken zelfs zo lekker dat ik zelf bijna zou gaan vapen) en dan zou hij best wel weer binnen mogen roken.
Noisepollution schreef:
18-09-2017 12:26
Mijn vriend rookte eerst shag, maar dat rookte hij buiten omdat ik het vind stinken en ook ivm de vieze nicotineaanslag overal in huis.
Nu is hij overgestapt op vapen, maar heeft hij nog wel liquids met nicotine. Geven die ook aanslag? Want die vind ik niet stinken (sommigen ruiken zelfs zo lekker dat ik zelf bijna zou gaan vapen) en dan zou hij best wel weer binnen mogen roken.
Voor zover ik weet geven liquids geen aanslag, in ieder geval niet zoals bij sigaretten maar dat komt ook door de tabak zelf en er zit geen tabak in een liquid. Wat ik wel zeker weet is dat je muren er niet geel van worden ;-))
Dan hoeft hij niet in de kou te staan deze winter :lol:
Mijn man en ik zijn sinds een week over op vapen. Beiden ervoeren we dag 2 en 3 als "de zwaarste" dagen, vooral na het eten. Het was even zoeken naar de juiste liquids. Ik rookte de zwaarste menthol. Van de liquid die er qua smaak het meest op leek, moest ik enorm hoesten. Inmiddels zit ik op vanille 3 mg, ondanks dat 6 mg beter paste bij mijn rookgewoonte. Van 6 mg raakte mijn keel geïrriteerd, met 3 mg niet. Ik heb nu ook choco-menthol gekocht, ben erg benieuwd naar die smaak. Mijn man mengt zelf American blend met wat caramel voor een "zoetje".

We gebruiken beiden de Eleaf Istick Pico. Voordeel voor ons dat je die naar wens kunt instellen. Nadeel voor mij dat ik 'm wat groot vind, maar ook dat went. Het fijne is dat we elkaar steunen. Aanvankelijk zijn we ermee begonnen omdat we met 2 personen zo'n 650 euro per maand verrookten en we dat niet meer konden verantwoorden vonden we zelf. Nu merken we ook al gezondheidsvoordelen. Geen pijnlijke longen meer bij diep inademen, mijn huid ziet er gezonder uit, al na een week!

De woonkamer hebben we meteen aangepakt. Alle meubels weer echt wit ( waarom ik ooit voor wit koos met 2 zware rokers in huis, is me een raadsel) de muren opnieuw gewit, de bank onder handen genomen met antirookluchtspray. Alleen al daarom willen we nooit meer roken in huis. En inderdaad, als roker heb je niet in de gaten dat je stinkt voor een ander, ondanks dagelijks haar wassen en schone kleding. Allemaal stokken achter de deur om het ook op de moeilijkere momenten vol te houden.
Zal mijn strot geïrriteerd zijn door het hoge nicotinegehalte?
Bruise schreef:
18-09-2017 12:03
Neen, wel de champagne en ik werd niet dronken.
Jammer, anders had ik em gelijk besteld.

Afgelopen dagen toch paar keer drang naar een peukje. Maar ik vertik het , wil niet meer roken.

Hier overigens ook 6 mg.
Noisepollution schreef:
18-09-2017 12:26
Volgens mij niet. Ik had een gele nagel van het roken en is nu al helemaal weer wit geworden :cheer:
Ik was alweer vergeten dat je inderdaad gele vingers en nagels kunt krijgen van roken. Of bij mannen met een grijze snor een oranje nicotinevlek in de snor :D
.
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 18:55
Reden: verkeerd gequote
99.88% gewijzigd
JaneJane38 schreef:
18-09-2017 15:20
Mijn man en ik zijn sinds een week over op vapen. Beiden ervoeren we dag 2 en 3 als "de zwaarste" dagen, vooral na het eten. Het was even zoeken naar de juiste liquids. Ik rookte de zwaarste menthol. Van de liquid die er qua smaak het meest op leek, moest ik enorm hoesten. Inmiddels zit ik op vanille 3 mg, ondanks dat 6 mg beter paste bij mijn rookgewoonte. Van 6 mg raakte mijn keel geïrriteerd, met 3 mg niet. Ik heb nu ook choco-menthol gekocht, ben erg benieuwd naar die smaak. Mijn man mengt zelf American blend met wat caramel voor een "zoetje".

We gebruiken beiden de Eleaf Istick Pico. Voordeel voor ons dat je die naar wens kunt instellen. Nadeel voor mij dat ik 'm wat groot vind, maar ook dat went. Het fijne is dat we elkaar steunen. Aanvankelijk zijn we ermee begonnen omdat we met 2 personen zo'n 650 euro per maand verrookten en we dat niet meer konden verantwoorden vonden we zelf. Nu merken we ook al gezondheidsvoordelen. Geen pijnlijke longen meer bij diep inademen, mijn huid ziet er gezonder uit, al na een week!

De woonkamer hebben we meteen aangepakt. Alle meubels weer echt wit ( waarom ik ooit voor wit koos met 2 zware rokers in huis, is me een raadsel) de muren opnieuw gewit, de bank onder handen genomen met antirookluchtspray. Alleen al daarom willen we nooit meer roken in huis. En inderdaad, als roker heb je niet in de gaten dat je stinkt voor een ander, ondanks dagelijks haar wassen en schone kleding. Allemaal stokken achter de deur om het ook op de moeilijkere momenten vol te houden.
:O Wat een geld!
Vandaag de Pina Colada en de Cheesecake ontvangen. Beetje jammer, ze smaken eigenlijk nergens naar. Ik had hier zo naar uitgekeken maar helaas. Nog maar even verder zoeken naar mijn favoriet ;-)
Wat jammer, NiekyD, proef je andere smaken wel?
Bobby-Pin schreef:
20-09-2017 21:57
Wat jammer, NiekyD, proef je andere smaken wel?
Bij mijn startpakket had ik koffie en kokos besteld, die blijven wel het lekkerste.
Het is ook een beetje raar, ik rook ook nog gewoon en vape daarbij...maar het is het allebei nog net niet. Ik merk wel dat het roken zelf me steeds meer tegen gaat staan (en dat is de bedoeling). Aan de andere kant bij het vapen krijg ik soms hoestbuien?? Heel raar want ik ben best een stevige roker.
Dat bedrag schrok ik ook van. Alhoewel...ergens diep in mijn achterhoofd wist ik het wel, maar mijn verslaafde hersenen wilden daar niet aan.

Choco-mint viel tegen. Ik proefde citroen-mint. Mijn dochter, die inmiddels ook meedoet, vindt het wel lekker.

De afgelopen dagen een aantal stressvolle momenten gehad en doorstaan zonder weer te gaan roken.

NiekyD, bij een eerdere poging, jaren geleden, bleef ik ernaast roken. Dat werkte niet voor mij. De drang naar gewone sigaretten bleef groot. Voor mijn gevoel gunde ik mezelf geen tijd om te wennen. Vapen is echt anders,andere techniek dan gewoon roken. Ik adem gewoon in en na 2 dagen had ik door hoe hard/zacht dat moet zonder te gaan hoesten. Als ik de damp eerst in mijn mond verzamel en dan inhaleer, hoest ik ook. Hoe en waarom weet ik niet. Je zou toch zeggen dat mijn longen na 34 jaar roken ( uitgezonderd zwangerschappen) wel wat gewend zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven