Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
woensdag 20 september 2017 om 13:26
Welnee. De producenten creëren modes en stijlen en een markt voor de consument. Zij bepalen wat er te koop is. Echt niet andersom.
woensdag 20 september 2017 om 13:26
Dat jij zegt dat er niks verandert is qua sinterklaas en er gelijk achteraan zegt behalve zwarte piet is er niet meer zegt mij ook genoeg.MwTheelepel schreef: ↑20-09-2017 13:22Dat je alsmaar het woord transgender blijft gebruiken als het over gender neutraal gaat zegt genoeg, je hebt geen idee waar je het over hebt.
De Hema verkoopt nog net zoveel sinterklaas zooi als vroeger alleen staat er nu geen zwarte piet meer op. Je breekt nu al overal je nek over de chocoladeletters en strooigoed, dus er is zat te koop. Ik merk in mijn omgeving niets van minder sinterklaasvieringen, alle scholen die ik ken vieren het gewoon en alle mensen die ik ken en die dat al deden ook nog steeds. https://www.hema.nl/winkel/sinterklaas Zie hier, de Hema heeft gewoon een hele pagina gewijd aan sinterklaas..
Je koopt wat je leuk vindt en dat kun je ook blijven doen. Verandert helemaal niets aan.
woensdag 20 september 2017 om 13:29
Er werd hier al eerder gezegd dat t veel makkelijker is voor meisjes om jongenskleding te dragen omdat als een jongetje in een roze tutu naar school gaat hij gepest wordt en uitgelachen. Hoe kan je dan zeggen dat t genderneutraal is? Dan geld dat alleen maar voor de meisjes toch? En die kunnen nu ook gewoon een trui kopen op de jongens afdeling.
woensdag 20 september 2017 om 13:34
Dat geldt voor iedereen die iets anders heeft. Elke school kent zijn pestkoppen.anoniem23081410 schreef: ↑20-09-2017 13:29Er werd hier al eerder gezegd dat t veel makkelijker is voor meisjes om jongenskleding te dragen omdat als een jongetje in een roze tutu naar school gaat hij gepest wordt en uitgelachen. Hoe kan je dan zeggen dat t genderneutraal is? Dan geld dat alleen maar voor de meisjes toch? En die kunnen nu ook gewoon een trui kopen op de jongens afdeling.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
woensdag 20 september 2017 om 13:39
En dat had van mij wel eerder gemogen. Mijn smalle zoon paste prima in de meisjesjeans van de HEMA. Maar ja, met gym of voetbaltraining een meisjesbroek in de kleedkamer hangen... Ook baalde ik vaak van de saaie kleuren die jongensshirts vaak hadden, hing er bijna niks anders dan grijs, beige en donkerblauw. Ik ga er vanuit dat er echt wel typisch meisjes/jongens spullen in de winkels blijven hangen, maar dat de basics (jeans, effen shirts etc.) niet meer gelabeld worden in jongens of meisjes. En dat lijkt mij vooral handig.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
woensdag 20 september 2017 om 13:43
Dat klopt en daar heb ik oprecht medelijden mee, als je al ziet dat hier mensen uitgelachen worden om leggings en spijkerrokjes zal dat voor die kinderen een hele hoge drempel zijn dat ooit te kunnen dragen.
woensdag 20 september 2017 om 13:44
Maar waarom wil een jongen in een tutu naar zijn reguliere school? Om een statement te maken?anoniem23081410 schreef: ↑20-09-2017 13:43Dat klopt en daar heb ik oprecht medelijden mee, als je al ziet dat hier mensen uitgelachen worden om leggings en spijkerrokjes zal dat voor die kinderen een hele hoge drempel zijn dat ooit te kunnen dragen.
woensdag 20 september 2017 om 13:51
Omdat hij dat mooi vindt misschien? (Jonge) kinderen doen volgens mij nog niet aan statements en kunnen een brede smaak hebben. Dit wordt later beïnvloed door hun omgeving en willen ze binnen de groep passen. Eigenlijk jammer.
Misschien is genderneutrale kinderkleding een beginnetje om gewoon de kleding te kiezen die je mooi vind en je goed past.
woensdag 20 september 2017 om 13:57
De meeste mensen vinden dat wel mooi, maar school is geen carnavalstent. Misschien willen zijn ouders wel een statement maken, die hebben de tutu gekocht.nederlandsevrouw schreef: ↑20-09-2017 13:51Omdat hij dat mooi vindt misschien? (Jonge) kinderen doen volgens mij nog niet aan statements en kunnen een brede smaak hebben. Dit wordt later beïnvloed door hun omgeving en willen ze binnen de groep passen. Eigenlijk jammer.
Misschien is genderneutrale kinderkleding een beginnetje om gewoon de kleding te kiezen die je mooi vind en je goed past.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 13:58
7.50% gewijzigd
woensdag 20 september 2017 om 13:57
anoniem23081410 schreef: ↑20-09-2017 13:26Dat jij zegt dat er niks verandert is qua sinterklaas en er gelijk achteraan zegt behalve zwarte piet is er niet meer zegt mij ook genoeg.
Ik heb het over wat er werkelijk voor jou verandert is aan de viering en de hele essentie van het feest. Voor mij en mijn omgeving dus helemaal niets. Sinterklaas komt gewoon en het wordt gewoon gevierd net als altijd. Dus nee er is niet werkelijk iets anders geworden naar mijn mening. Daarom vraag ik ook wat er voor jou dan wel zo anders is geworden dat je zomaar opgedrongen is? Dan kom jij met dat een handjevol scholen geen sinterklaas meer vieren.. Dat gaat dus niet eens over jou. Maar goed je wil het niet snappen en liever stampvoeten over dingen die je zelf bedenkt, mag ook. Mooi he, zo een vrij land?
Ik vind deze hele gender neutraal hype trouwens behoorlijk onzinnig en bij de bedrijven en instellingen die groots aankondigen zich aan te passen krijg ik eigenlijk alleen maar het gevoel dat het om hun imago gaat. Eigenlijk vind ik het zelfs een beetje verwerpelijk je bedrijf te willen verbeteren over de rug van andere met een probleem. Die klacht over hartjes ondergoed is van twee jaar geleden als ik het me goed herinner, maar toen was deze hype er niet en werd er niets mee gedaan. Nu ze het kunnen gebruiken om er zelf beter van te worden wordt die klacht even uit de kast getrokken en gedaan alsof de Hema zo goed naar de consument luistert. Ik vind de Hema nu juist niet sympathieker overkomen. Ik denk dat het wel weer overwaait hoor.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
woensdag 20 september 2017 om 14:01
weet je hoeveel meisjes er in prinsesverkleedkleren naar school komen? Dat zie je toch heel vaak bij de kleuters.
woensdag 20 september 2017 om 14:03
Waarom maakt een jongen in een tutu een carnavalstent van school en een meisje in tutu niet? Mag een jongen als ze verkleed naar school mogen (verjaardag juf oid) wel in een tutu?
woensdag 20 september 2017 om 14:06
Lekker duidelijk en begrijpelijk helemaal als hij die spijkerbroeken beter past! Alleen is dan natuurlijk weer de vraag met welke broeken ze door gaan. Of zouden de modellen wel blijven? Ik snap dan ook helemaal dat t fijn is voor jouw zoontje dat er geen meisjes label op zit en gewoon bv kids op staat.nederlandsevrouw schreef: ↑20-09-2017 13:39En dat had van mij wel eerder gemogen. Mijn smalle zoon paste prima in de meisjesjeans van de HEMA. Maar ja, met gym of voetbaltraining een meisjesbroek in de kleedkamer hangen... Ook baalde ik vaak van de saaie kleuren die jongensshirts vaak hadden, hing er bijna niks anders dan grijs, beige en donkerblauw. Ik ga er vanuit dat er echt wel typisch meisjes/jongens spullen in de winkels blijven hangen, maar dat de basics (jeans, effen shirts etc.) niet meer gelabeld worden in jongens of meisjes. En dat lijkt mij vooral handig.
woensdag 20 september 2017 om 14:07
woensdag 20 september 2017 om 14:08
De kleding blijft hetzelfde. Er komt alleen geen label meer in waar jongen of meisje opstaat. En je hebt geen jongens of meisjes kant meer in de winkel. Alles zal door elkaar hangen.anoniem23081410 schreef: ↑20-09-2017 14:06Lekker duidelijk en begrijpelijk helemaal als hij die spijkerbroeken beter past! Alleen is dan natuurlijk weer de vraag met welke broeken ze door gaan. Of zouden de modellen wel blijven? Ik snap dan ook helemaal dat t fijn is voor jouw zoontje dat er geen meisjes label op zit en gewoon bv kids op staat.
woensdag 20 september 2017 om 14:13
Vind dat voor een meisje in een vergelijkbare situatie ook niet normaal. Feestje is een bijzondere gelegenheid, als er afgesproken is dat iedereen verkleed komt, is er ook geen gepest omdat 1 iemand er extravagant bij moet lopen.nederlandsevrouw schreef: ↑20-09-2017 14:03Waarom maakt een jongen in een tutu een carnavalstent van school en een meisje in tutu niet? Mag een jongen als ze verkleed naar school mogen (verjaardag juf oid) wel in een tutu?
woensdag 20 september 2017 om 14:24
Ik wil t juist wel snappen en Nederlandse vrouw legt wel het een en ander uit.MwTheelepel schreef: ↑20-09-2017 13:57Ik heb het over wat er werkelijk voor jou verandert is aan de viering en de hele essentie van het feest. Voor mij en mijn omgeving dus helemaal niets. Sinterklaas komt gewoon en het wordt gewoon gevierd net als altijd. Dus nee er is niet werkelijk iets anders geworden naar mijn mening. Daarom vraag ik ook wat er voor jou dan wel zo anders is geworden dat je zomaar opgedrongen is? Dan kom jij met dat een handjevol scholen geen sinterklaas meer vieren.. Dat gaat dus niet eens over jou. Maar goed je wil het niet snappen en liever stampvoeten over dingen die je zelf bedenkt, mag ook. Mooi he, zo een vrij land?![]()
Ik vind deze hele gender neutraal hype trouwens behoorlijk onzinnig en bij de bedrijven en instellingen die groots aankondigen zich aan te passen krijg ik eigenlijk alleen maar het gevoel dat het om hun imago gaat. Eigenlijk vind ik het zelfs een beetje verwerpelijk je bedrijf te willen verbeteren over de rug van andere met een probleem. Die klacht over hartjes ondergoed is van twee jaar geleden als ik het me goed herinner, maar toen was deze hype er niet en werd er niets mee gedaan. Nu ze het kunnen gebruiken om er zelf beter van te worden wordt die klacht even uit de kast getrokken en gedaan alsof de Hema zo goed naar de consument luistert. Ik vind de Hema nu juist niet sympathieker overkomen. Ik denk dat het wel weer overwaait hoor.
anoniem_287059 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 14:32
Reden: Dubbel
Reden: Dubbel
1.96% gewijzigd
woensdag 20 september 2017 om 14:28
Dank je dat was mijn vraag ik wist niet goed wat ik mij erbij moest voorstellenwatdachtjehiervan schreef: ↑20-09-2017 14:08De kleding blijft hetzelfde. Er komt alleen geen label meer in waar jongen of meisje opstaat. En je hebt geen jongens of meisjes kant meer in de winkel. Alles zal door elkaar hangen.
woensdag 20 september 2017 om 14:44
Denk eerder dat de ouders een statement willen maken, als dit zo is vind ik het echt niet kunnen en als je al als ouders een statement wil maken trekt die vader zelf maar een tutu aan naar zijn werk.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het jongetje die tutu erg mooi vindt en hem daarom naar school aan trekt. De vraag alleen is moet je dat toe laten als ouder of moet je je kind beschermen, ik heb geen idee hoe ik daar in sta als ouder, ik ben heel ruimdenkend (vind ik) en zou het voor mezelf geen probleem vinden als bv mijn zoontje dat zou willen maar aan de andere kant is de kans dat zoontje gepest gaat wordt vanwege die tutu natuurlijk wel aanwezig (helaas).
Moeilijk dilema waar je dan voor komt te staan als ouder.
woensdag 20 september 2017 om 14:45
Een meisje kan ook niet in een tutu naar school! Alleen op een feestje ofzonederlandsevrouw schreef: ↑20-09-2017 14:03Waarom maakt een jongen in een tutu een carnavalstent van school en een meisje in tutu niet? Mag een jongen als ze verkleed naar school mogen (verjaardag juf oid) wel in een tutu?
woensdag 20 september 2017 om 14:49
Je hebt toch gewone jurkjes met tutu s die kan je toch gewoon naar school aan als jurkje zijnde. Waren pas geleden nog helemaal in. Maar als jongetje zijnde wordt je gewoon uitgelachen in wat voor jurkje dan ook. Meisjes kunnen veel makkelijker een jongens outfit aan dan andersom. Dus zo genderneutraal vind ik dit allemaal niet
woensdag 20 september 2017 om 14:54
Yep, kijk dan maak je pas echt een statement
woensdag 20 september 2017 om 14:59
Dan blijft niet alles gelijk. Ik vind dat dom van Hema.
Loopt het niet, dan liggen de kleren binnen twee maanden in de uitverkoopbak. Loopt het goed, worden straks ook dames en heren kleding door elkaar gehangen.
Dan draagt de buurvrouw dezelfde sportbroek als je man. En draag jij dezelfde trui als je buurman.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.