Eetlijstjes
zondag 30 april 2017 om 13:04
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.
Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).
Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?
TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:
O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden
T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen
L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing
D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).
Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?
TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:
O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden
T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen
L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing
D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
zondag 17 september 2017 om 19:45
O: yoghurt, nectarine, druiven, blauwe bessen, noten, zaden, cacao nibs
T: -
L: tosti van 2 bruine boterhammen, boter, kaas
T: verse vijg, blauwe bessen, latte macchiato met koekje
D: pasta met garnalen, sugar snaps, spinazie
T: cappuccino, 2 blokjes pure chocolade
Vandaag hard gelopen en 3h gedanst, gisteravond ook 3h en gisterochtend een fitness workout. Dus voldoende beweging dus weer dit weekend.
T: -
L: tosti van 2 bruine boterhammen, boter, kaas
T: verse vijg, blauwe bessen, latte macchiato met koekje
D: pasta met garnalen, sugar snaps, spinazie
T: cappuccino, 2 blokjes pure chocolade
Vandaag hard gelopen en 3h gedanst, gisteravond ook 3h en gisterochtend een fitness workout. Dus voldoende beweging dus weer dit weekend.
dinsdag 19 september 2017 om 18:23
O: 1 volkoren cracker, melk, kaneel en honing.
T: 3 mariabiscuits.
T2: 2 volkoren crackers
L: 2 volkoren broodjes, 1 met vegatarisch gehaktballetjes en druiven.
T: wafeltje met chocolade, handje amandelen, olijven, 3 kaasblokjes, snoeptomaatjes, wat dropjes, winegums en een chocolade zoen of 4.
D: krieltjes uit airfryer met ketchup en spruitjes met spek.
Heb veel moeite ermee om gezond te eten op dit moment.
T: 3 mariabiscuits.
T2: 2 volkoren crackers
L: 2 volkoren broodjes, 1 met vegatarisch gehaktballetjes en druiven.
T: wafeltje met chocolade, handje amandelen, olijven, 3 kaasblokjes, snoeptomaatjes, wat dropjes, winegums en een chocolade zoen of 4.
D: krieltjes uit airfryer met ketchup en spruitjes met spek.
Heb veel moeite ermee om gezond te eten op dit moment.
dinsdag 19 september 2017 om 20:00
woensdag 20 september 2017 om 17:18
woensdag 20 september 2017 om 20:17
woensdag 20 september 2017 om 20:39
Wat een hoop vlinders
Ik had een rare eetdag vandaag, zeker gezien mijn uber-regelmatige eetpatroon op normale werkdagen (maar vandaag was ik vrij)
O: kwark, granola, nectarine, blauwe bessen
T: na het sporten een cappuccino en dubbele rijstwafel met kaas
L: in de stad een latte macchiatto met koekje, en appeltaart met slagroom
T: pretzel (broodje)
D: ik had een borrel plus en daar zoveel hapjes gehad dat ik verder het diner maar laat zitten: van het bittergarnituur 2 kaasstengels en een mini-loempia, een klein zakje friet met mayonaise, een tortilla/zalm hapje en 2 happen pizza. En een prosecco.
Ik had een rare eetdag vandaag, zeker gezien mijn uber-regelmatige eetpatroon op normale werkdagen (maar vandaag was ik vrij)
O: kwark, granola, nectarine, blauwe bessen
T: na het sporten een cappuccino en dubbele rijstwafel met kaas
L: in de stad een latte macchiatto met koekje, en appeltaart met slagroom
T: pretzel (broodje)
D: ik had een borrel plus en daar zoveel hapjes gehad dat ik verder het diner maar laat zitten: van het bittergarnituur 2 kaasstengels en een mini-loempia, een klein zakje friet met mayonaise, een tortilla/zalm hapje en 2 happen pizza. En een prosecco.
donderdag 21 september 2017 om 16:05
O: Banaan voor het sporten (uurtje of 10:30, ben vrij dus
uitgeslapen)
L: Groene smoothie van spinazie, banaan, komkommer,
framboos, avocado en lijnzaad
T: 2x eiwit van gekookt ei en een halve komkommer
D: Vegetarische bonenburger, groenten met kerriesaus
T: Nog geen idee, misschien een bakje kwark
Verder: veel zwarte koffie en water
Sport (cardio dagje): 15 minuten crosstrainer, 10 minuten fietsen,
15 minuten loopband en 5 minuten roeien
uitgeslapen)
L: Groene smoothie van spinazie, banaan, komkommer,
framboos, avocado en lijnzaad
T: 2x eiwit van gekookt ei en een halve komkommer
D: Vegetarische bonenburger, groenten met kerriesaus
T: Nog geen idee, misschien een bakje kwark
Verder: veel zwarte koffie en water
Sport (cardio dagje): 15 minuten crosstrainer, 10 minuten fietsen,
15 minuten loopband en 5 minuten roeien
donderdag 21 september 2017 om 17:57
donderdag 21 september 2017 om 17:57
O: notenreep en een glas melk.
T: 3 maria biscuits + blauwe druiven
L: peultjes, wortels, kaas schnitzel, aardappeltjes met curry.
T: Banaan.
D: Bakje halfvolle yoghurt met kaneel + beetje honing, 2 eieren met spekreepjes en 2 volk. brood.
T: 3 blokjes kaas en wat olijven.
Zo weer even uurtje sporten!
T: 3 maria biscuits + blauwe druiven
L: peultjes, wortels, kaas schnitzel, aardappeltjes met curry.
T: Banaan.
D: Bakje halfvolle yoghurt met kaneel + beetje honing, 2 eieren met spekreepjes en 2 volk. brood.
T: 3 blokjes kaas en wat olijven.
Zo weer even uurtje sporten!
donderdag 21 september 2017 om 21:17
Vandaag weer een beetje raar dagje, want vannacht een soort 'kort-maar-krachtige' buikgriep
Vandaag wel gewerkt, maar beetje voorzichtig met eten, het is allemaal nog niet helemaal rustig van binnen.
O: 2 volkoren crackers met boter en honing
T: klein bordje dunne havermoutpap met melk en paar rozijntjes
L: half bruin rozijnen/notenbolletje en cafe latte
T: de andere helft van het broodje
D: champignonssoep en bietenwrap met muhamara/spinazie/avocodo
T: rijstwafel met appelstroop, beetje japanse mix en paar rozijntjes
O: 2 volkoren crackers met boter en honing
T: klein bordje dunne havermoutpap met melk en paar rozijntjes
L: half bruin rozijnen/notenbolletje en cafe latte
T: de andere helft van het broodje
D: champignonssoep en bietenwrap met muhamara/spinazie/avocodo
T: rijstwafel met appelstroop, beetje japanse mix en paar rozijntjes