Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
anoniem23081410 schreef:
21-09-2017 22:33
Sorry ik moet je hierin geen gelijk geven. Ga ook verder niet in discussie. Uit ervaring weet ik dat t wel zo is. Ze maken niet voor niks andere pasvormen zoals je t zelf beschrijft. Als beide lichamen gelijk zouden zijn zou dit niet nodig zijn.
Maar waarom bestonden er dan een tijdje geleden meisjesluiers en jongensluiers - want babymeisjes en babyjongens waren immers verschillend en plasten anders! - terwijl geen enkel merk dat onderscheid tegenwoordig nog maakt?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Mar-ke-ting.
aaaanne schreef:
21-09-2017 22:13
Ik denk dus eigenlijk dat HEMA zich gerealiseerd heeft dat ze klanten mislopen, als ze voor meisjes alleen roze hebben, omdat er ook meisjes zijn die groen aan willen. En hetzelfde voor jongens. Dus dat als ze hun assortiment wat diverser maken dat het meer klanten oplevert ;-)

Hema heeft toch wel meer kleuren dan alleen roze? En als iemand geen roze, geel, rood, groen, lila of paars shirtje wil, koopt ze toch een jongensshirt. Als men vind dat het toch allemaal het zelfde is dan loopt ze toch effe naar de jongenskleren. Daarvoor hoeven toch niet alle kinderen en ouders mee te doen met die 'gendersfeer'.

Het zijn toch niet allemaal Bruce Jenner's die graag Caitlyn Jenner's willen worden.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Hetvrijewoord schreef:
21-09-2017 22:48
Mar-ke-ting.
Uiteraard.

Maar je vraagt je soms af waar die marketinglui het vandaan halen.
Dit is gewoon goedkoper voor Hema. En gratis publiciteit, wat wil je nog meer.
Fleurtje_5 schreef:
21-09-2017 22:31
Precies.
Met t-shirtjes zal dat het zelfde zijn, maar met broeken en blousejes is er echt wel verschil.
Ik ben wel heel benieuwd wat die verschillen dan zijn. Voor volwassenen is het dat mannen bredere schouders hebben, en vrouwen borsten en bredere heupen en billen, maar vaak wel een smallere taille.

Dit zie ik totaal niet terug bij jonge kinderen. Ok, jongetjes moeten een piemel kwijt in hun broek, dus de skinny die het aller aller strakst zit in het kruis zit misschien niet lekker. (Dat zit 'ie voor meisjes ook niet, maargoed). Wat is er verder voor verschil in pasvorm?
Hetvrijewoord schreef:
21-09-2017 22:50
Alle aandacht = aandacht, ook al is het negatief.

Ik ben overigens dol op de Hema, maar waarom hebben ze er geen 1-persoonsdekbedden meer van 220? (sorry, off topic.)
Hetvrijewoord schreef:
21-09-2017 22:50

Precies, het is goedkope reclamestunt, en het is tevens goedkoper als ze alles op één hoop kunnen 'gooien'. Voor mij heeft Hema minpunten gescoord. Ze hebben jarenlang goed geboerd met jongens en meisjeskleding, en nu zou dat niet meer goed genoeg zijn?
Ik ben een eigen topic begonnen.
aaaanne schreef:
21-09-2017 22:53
Ik ben wel heel benieuwd wat die verschillen dan zijn. Voor volwassenen is het dat mannen bredere schouders hebben, en vrouwen borsten en bredere heupen en billen, maar vaak wel een smallere taille.

Dit zie ik totaal niet terug bij jonge kinderen. Ok, jongetjes moeten een piemel kwijt in hun broek, dus de skinny die het aller aller strakst zit in het kruis zit misschien niet lekker. (Dat zit 'ie voor meisjes ook niet, maargoed). Wat is er verder voor verschil in pasvorm?

Jongensoverhemden zijn meestal recht af, de sluiting in blouse, jasje of broek is het tegenovergestelde. Lengte van korte mouwtjes is bij meisjes korter dan bij jongens. De mouwtjes zijn ook smaller bij meisjes. De zoompjes, kraagje en knoopjes zijn fijner en sierlijker.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 21-09-2017 23:10
0.61% gewijzigd
Fleurtje_5 schreef:
21-09-2017 22:18
Als je kinderen hebt, jongens en meisjes, dan merk je dat dezelfde kleding niet geschikt is voor beide.
Je kan het hen laten aandoen, maar het ziet niet uit. Als een kind dat zelf graag wil, tja dan is het nou eenmaal zo.
Maar ik vind het zeker geen aanrader. Ik snap niet dat Hema hier mee wil gaan scoren. Lekker goedkoop voor hen zelf.
Het ziet er niet uit omdat je het niet gewend bent.
Fleurtje_5 schreef:
21-09-2017 22:49
Hema heeft toch wel meer kleuren dan alleen roze?
Nee.
Meisjes: roze, een enkele rood, en verder grijs of wit. Met dingen als 'adorable' er op: https://www.hema.nl/winkel/kind/meisjes ... ts-blouses.
Jongens: grijs, zwart, bruin, donkerblauw.
Fleurtje_5 schreef:
Als men vind dat het toch allemaal het zelfde is dan loopt ze toch effe naar de jongenskleren.
Wat ik wil:
Groen, rood, geel. Is er dus niet. Ook niet als je naar de andere afdeling loopt.
Sommige dingen zouden hetzelfde kunnen zijn, maar er is dus alleen 'lief/schattig' aan het ene eind en 'stoer/cool' aan de andere kant. Neutraal bestaat alleen in het effen grijs enz.

Even breder dan HEMA:
Je vind vaak dus niet een shirt met een giraffe er op. Het is een schattig poesje met glitters, of een stoere raceauto met vlammen. Niet een hond, aap, ballon, duploblok. Dus vinden dat het niet uit zou moeten maken, kan je niet oplossen door even naar de jongensafdeling te lopen.
Fleurtje_5 schreef:
Daarvoor hoeven toch niet alle kinderen en ouders mee te doen met die 'gendersfeer'.

Het zijn toch niet allemaal Bruce Jenner's die graag Caitlyn Jenner's willen worden.
Neehoor, en dat beweer ik ook helemaal niet. Het maakt mij geen bal uit in welk rek de kleding hangt, een kinderrek, of eentje voor meisjes of voor jongens. Het maakt me ook niet uit wat er in het label staat. Het ging er me om dat het in de HEMA lastig is (of nu miscchien was?) om aan vrolijke kinderkleding te komen als je niet lieve of stoere kleding wilde.
Dus het zou leuk zijn als er meer geel, groen etc in de schappen kwam. Vind ik.

En nee, niet iedereen hoeft er aan mee te doen. Tuurlijk is het net zo leuk als de roze glitters en stoere raceauto's blijven. Voor de kinderen en/of ouders die dat juist leuk vinden.

Ik heb het idee dat het bij jou een beetje is: neee, niet genderneutrale dingen, want ik wil graag de typische meisjes/jongens dingen blijven behouden. Maar het een kan toch, zonder het ander?

Enne, weltrusten!
Het zal mij een worst zijn eigenlijk.

Wel zou ik het leuk vinden als ze de jongenskleding eens een keer evenveel aandacht zouden geven als de meisjes.
Veel minder aanbod en veel meer basic spul voor de jongens.
Fleurtje_5 schreef:
21-09-2017 23:07
Jongensoverhemden zijn meestal recht af, de sluiting in blouse, jasje of broek is het tegenovergestelde. Lengte van korte mouwtjes is bij meisjes korter dan bij jongens. De mouwtjes zijn ook smaller bij meisjes. De zoompjes, kraagje en knoopjes zijn fijner en sierlijker.
Die verschillen zijn zo zodat je er als meisje als een meisje zoals wij bedacht hebben uitziet, niet omdat een meisje een kortere romp heeft of smallere armen.

Die andere sluiting en fijnere en sierlijkere frutsels hebben helemaal niks met het meisjes- of jongenslichaam te maken, maar alles wat wij of de kledingverkopers vinden wat meisjes- of jongenskleding is.
Fleurtje_5 schreef:
21-09-2017 23:07
Jongensoverhemden zijn meestal recht af, de sluiting in blouse, jasje of broek is het tegenovergestelde. Lengte van korte mouwtjes is bij meisjes korter dan bij jongens. De mouwtjes zijn ook smaller bij meisjes. De zoompjes, kraagje en knoopjes zijn sierlijker.
Dank!
De lengte en breedte van mouwtjes kan echt nodig zijn als verschil in pasvorm, omdat jongens misschien langere dikkere armen hebben. En een meisje zou dan dus prima in een jongensblouse passen.

Maar of iets links of rechtsom sluit, dat heeft toch niet met pasvorm, ofwel de vorm van het kind te maken? Een jas die linksom of rechtsom sluit, daar gaat 'ie toch niet meer of minder van passen? Zo ook de afwerking (rechte onderkant, sierlijker). Met pasvorm gaat het er toch om of het 'past'?
Om van het gezeik af te zijn.
Passen ze - een rechter - het ook toe op een urinoir. Is het nog niet goed.
Hetvrijewoord schreef:
21-09-2017 23:09

Wel zou ik het leuk vinden als ze de jongenskleding eens een keer evenveel aandacht zouden geven als de meisjes.
Ja, en dat!
En nu ga ik echt slapen ;-)
Hetvrijewoord schreef:

Een hema worst haha, maar dat ben ik met je eens. De meisjes kunnen inderdaad makkelijker en op de meisjes en op de jongensafdeling kopen. Dan zou t inderdaad wel leuk zijn om veel meer variatie aan jongenskleding aan te bieden.
Pumps_italiaans schreef:
21-09-2017 23:14
Om van het gezeik af te zijn.
Passen ze - een rechter - het ook toe op een urinoir. Is het nog niet goed.
:rofl:
aaaanne schreef:
Nee.
Meisjes: roze, een enkele rood, en verder grijs of wit. Met dingen als 'adorable' er op: https://www.hema.nl/winkel/kind/meisjes ... ts-blouses.
Jongens: grijs, zwart, bruin, donkerblauw.

Wat ik wil:
Groen, rood, geel. Is er dus niet. Ook niet als je naar de andere afdeling loopt.
Sommige dingen zouden hetzelfde kunnen zijn, maar er is dus alleen 'lief/schattig' aan het ene eind en 'stoer/cool' aan de andere kant. Neutraal bestaat alleen in het effen grijs enz.

Even breder dan HEMA:
Je vind vaak dus niet een shirt met een giraffe er op. Het is een schattig poesje met glitters, of een stoere raceauto met vlammen. Niet een hond, aap, ballon, duploblok. Dus vinden dat het niet uit zou moeten maken, kan je niet oplossen door even naar de jongensafdeling te lopen.

Neehoor, en dat beweer ik ook helemaal niet. Het maakt mij geen bal uit in welk rek de kleding hangt, een kinderrek, of eentje voor meisjes of voor jongens. Het maakt me ook niet uit wat er in het label staat. Het ging er me om dat het in de HEMA lastig is (of nu miscchien was?) om aan vrolijke kinderkleding te komen als je niet lieve of stoere kleding wilde.
Dus het zou leuk zijn als er meer geel, groen etc in de schappen kwam. Vind ik.

En nee, niet iedereen hoeft er aan mee te doen. Tuurlijk is het net zo leuk als de roze glitters en stoere raceauto's blijven. Voor de kinderen en/of ouders die dat juist leuk vinden.

Ik heb het idee dat het bij jou een beetje is: neee, niet genderneutrale dingen, want ik wil graag de typische meisjes/jongens dingen blijven behouden. Maar het een kan toch, zonder het ander?

Enne, weltrusten!

Kan Hema dan niet beter verbetering brengen in het aanbod, meer keuze in jongens en meisjeskleding in plaats van alles op een hoop gooien onder het mom van genderneutraal. Krijg je dan straks alleen vuurspuugende glitterpoesen op een raceauto ?

In de tijd dat ik voor de kinderen kleertjes kocht was er meer dan alleen maar een glitterpoes of een stoere raceauto met vlammen.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 21-09-2017 23:20
0.17% gewijzigd
aaaanne schreef:
21-09-2017 23:13
Dank!
De lengte en breedte van mouwtjes kan echt nodig zijn als verschil in pasvorm, omdat jongens misschien langere dikkere armen hebben. En een meisje zou dan dus prima in een jongensblouse passen.

Maar of iets links of rechtsom sluit, dat heeft toch niet met pasvorm, ofwel de vorm van het kind te maken? Een jas die linksom of rechtsom sluit, daar gaat 'ie toch niet meer of minder van passen? Zo ook de afwerking (rechte onderkant, sierlijker). Met pasvorm gaat het er toch om of het 'past'?
Ik las pas een artikel over een vrouw die voor haar dochter meisjeskleding met jongenspasvorm maakt, want in al die meisjeskleding, die dus te kort, te getailleerd en te strak in de oksels zit, hebben meisjes minder bewegingsruimte, ergo, minder fysieke speelruimte.

Die kleding heeft echt niks met jongens- en meisjeslijven te maken, maar alles met hoe wij jongens en meisjes aankleden.
Mevrouw75 schreef:
21-09-2017 23:13
Die verschillen zijn zo zodat je er als meisje als een meisje zoals wij bedacht hebben uitziet, niet omdat een meisje een kortere romp heeft of smallere armen.
Zoals wij? Bedoel je iedereen? En nu heeft iedereen het volgens jou altijd verkeerd bedacht? Wie anders dan wij had het dan moeten bedenken?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Siofra schreef:
21-09-2017 23:22
Zoals wij? Bedoel je iedereen? En nu heeft iedereen het volgens jou altijd verkeerd bedacht? Wie anders dan wij had het dan moeten bedenken?
Ja, ongeveer, nee, niemand.

Lees het als een matter of fact, niet als iets waar ik hard tegen ageer ofzo, dat kan hoor.
Er is toch al UNISEX?
Pumps_italiaans schreef:
21-09-2017 23:27
Er is toch al UNISEX?
.
.
Ik gok dat dat old school is. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven