Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
donderdag 21 september 2017 om 23:31
Mevrouw75 schreef: ↑21-09-2017 23:19Ik las pas een artikel over een vrouw die voor haar dochter meisjeskleding met jongenspasvorm maakt, want in al die meisjeskleding, die dus te kort, te getailleerd en te strak in de oksels zit, hebben meisjes minder bewegingsruimte, ergo, minder fysieke speelruimte.
Die kleding heeft echt niks met jongens- en meisjeslijven te maken, maar alles met hoe wij jongens en meisjes aankleden.
Als een kind zegt 'dat vind ik niet mooi', dan word het niet gekocht. punt. Kinderen weten goed wat ze willen dragen en wat ze niet willen dragen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
donderdag 21 september 2017 om 23:33
UNISEX is gewoon kleding wat geen enkele pasvorm heeft. Niet voor man, vrouw, transman/vrouw, intersex whatever. Staat bijna gelijk aan vuilniszak.
fietsen varen vrouwelijk doen
donderdag 21 september 2017 om 23:37
Maar het heeft nog steeds niks met verschillen tussen jongens- en meisjeslijven te maken, iets dat wel beweerd werd.Fleurtje_5 schreef: ↑21-09-2017 23:31Als een kind zegt 'dat vind ik niet mooi', dan word het niet gekocht. punt. Kinderen weten goed wat ze willen dragen en wat ze niet willen dragen.
Verder ga ik even niet in op wat kinderen wel of niet mooie vinden.
donderdag 21 september 2017 om 23:37
.zeefietser1 schreef: ↑21-09-2017 23:33UNISEX is gewoon kleding wat geen enkele pasvorm heeft. Niet voor man, vrouw, transman/vrouw, intersex whatever. Staat bijna gelijk aan vuilniszak.
.
Nee hoor.
Wat is er trouwens mis aan model vuilniszak? Ook weer zoiets wat we elkaar opleggen!
Genderneutraal is nu gewoon 'marketable'.
donderdag 21 september 2017 om 23:46
Ja, eens!Fleurtje_5 schreef: ↑21-09-2017 23:19Kan Hema dan niet beter verbetering brengen in het aanbod, meer keuze in jongens en meisjeskleding in plaats van alles op een hoop gooien onder het mom van genderneutraal. Krijg je dan straks alleen vuurspuugende glitterpoesen op een raceauto ?
In de tijd dat ik voor de kinderen kleertjes kocht was er meer dan alleen maar een glitterpoes of een stoere raceauto met vlammen.
En inderdaad, zoveel jaar geleden vond ik de HEMA ook leuk voor kleding. Nu dus al jaren niet meer.
Ik hoop inderdaad dat ze gewoon terug gaan naar het bredere aanbod van toen.
Al werkt dat nu onder de marketing term gendeneutraal.
donderdag 21 september 2017 om 23:46
Je schreef wel dat het alles te maken had met hoe wij de kinderen kleden. Als ik mijn kind iets aan zou doen wat ze niet mooi vind dan wil ze dat niet aan. Kinderkleding moet lekker zitten, zodat ze er goed in kunnen bewegen. Daar veranderd een genderneutraal kledingstuk niks aan.
Bij genderneutrale kleren word het geen typische meisjeskleding, maar ook geen typische jongenskleding. Meer een joggingbroek voor meisjes en jongens. Een jasje voor zowel jongens als voor meisjes. Voor de jongen misschien te krap, voor het meisje te plomp.
Wat een jongen goed staat kan bij een meisje plomp uit zien, en anders om ook.
donderdag 21 september 2017 om 23:48
Niet als het over kapsels gaat. Ik kwam dit tegen: https://www.kapsels.net/kapsels2/pam-kapsel3.htm
En toen dacht ik ook aan deze "Never ending story" met leuk koppeltje en wat een leuke kapsels. https://www.youtube.com/watch?v=TzE0Sq2-Yhg
(via het nummer Too shy met al die jongens)
En toen dacht ik ook aan deze "Never ending story" met leuk koppeltje en wat een leuke kapsels. https://www.youtube.com/watch?v=TzE0Sq2-Yhg
(via het nummer Too shy met al die jongens)
donderdag 21 september 2017 om 23:51
donderdag 21 september 2017 om 23:56
Vrouwen en mannen zijn nu eenmaal verschillend waarom zouden we dat willen veranderen. Als dat de bedoeling was geweest hadden we wel een soort geslacht gehad. Die verschillen beginnen al bij de bevruchting. Laat jongens lekker jongens zijn en meisjes meisjes. En die enkele die anders wil doet dat lekker. Dit mode verschijnsel waait ook wel weer over.
vrijdag 22 september 2017 om 01:13
Maar het komt net zo goed voor dat iets bij het ene meisje goed staat en bij een andere meisje absoluut niet. Dit heeft meer met het kledingstuk en de jongen/het meisje te maken dan met genderneutrale kledingFleurtje_5 schreef: ↑21-09-2017 23:46Je schreef wel dat het alles te maken had met hoe wij de kinderen kleden. Als ik mijn kind iets aan zou doen wat ze niet mooi vind dan wil ze dat niet aan. Kinderkleding moet lekker zitten, zodat ze er goed in kunnen bewegen. Daar veranderd een genderneutraal kledingstuk niks aan.
Bij genderneutrale kleren word het geen typische meisjeskleding, maar ook geen typische jongenskleding. Meer een joggingbroek voor meisjes en jongens. Een jasje voor zowel jongens als voor meisjes. Voor de jongen misschien te krap, voor het meisje te plomp.
Wat een jongen goed staat kan bij een meisje plomp uit zien, en anders om ook.
vrijdag 22 september 2017 om 01:18
Ik zou het heel rot vinden dat hij uitgelachen, gepest en eventueel in elkaar gemept zou worden. En dat is niet een heel klein risico wat hij zou gaan lopen. Daar kan je gif op nemen dat dat zal gebeuren.
Ik vind ook niet dat je daarvoor op de barricades hoeft. Het is niet "iedereen is gelijk".
Als mijn overbuurjongen morgen de deur uit stapt en op zijn fietsje naar school gaat in een tutu dan zou ik toch even achter mijn oren krabben en misschien ook wel even de buurtvrouw vragen of ze weet wat voor risico's hij gaat lopen.
En dan gaat het niet om feestdagen, maar een reguliere schooldag waar ik op doel.
Sommige kinderen mogen best in bescherming worden genomen.
Mijn plan is dan ook het volgende, zodra ik bij de Hema ben ga ik alles rangschikken en herordenen.
vrijdag 22 september 2017 om 02:02
Bruise schreef: ↑22-09-2017 01:18Ik zou het heel rot vinden dat hij uitgelachen, gepest en eventueel in elkaar gemept zou worden. En dat is niet een heel klein risico wat hij zou gaan lopen. Daar kan je gif op nemen dat dat zal gebeuren.
Ik vind ook niet dat je daarvoor op de barricades hoeft. Het is niet "iedereen is gelijk".
Als mijn overbuurjongen morgen de deur uit stapt en op zijn fietsje naar school gaat in een tutu dan zou ik toch even achter mijn oren krabben en misschien ook wel even de buurtvrouw vragen of ze weet wat voor risico's hij gaat lopen.
En dan gaat het niet om feestdagen, maar een reguliere schooldag waar ik op doel.
Mijn plan is dan ook het volgende, zodra ik bij de Hema ben ga ik alles rangschikken en herordenen.
Ik doe mee.
En tussen de herenshirts hangen we panty's en beugel bh's, En tussen de damesstrings hangen we herensokken. Zal ze leren.
vrijdag 22 september 2017 om 03:27
Dat uitlachen of pesten omdat een jongen een tutu aanheeft komt niet vanuit kinderen zelf, dat is hen aangeleerd (al dan niet bewust) door volwassenen. Onder andere door opmerkingen zoals die van jou hierboven.Bruise schreef: ↑22-09-2017 01:18Ik zou het heel rot vinden dat hij uitgelachen, gepest en eventueel in elkaar gemept zou worden. En dat is niet een heel klein risico wat hij zou gaan lopen. Daar kan je gif op nemen dat dat zal gebeuren.
Mijn zoon is nog maar 3 en draagt regelmatig een glitterrok of prinsessenjurk. Kinderen doen daar niet vreemd over, het zijn alleen volwassenen die af en toe vinden dat ze een rotopmerking moeten maken.
Het positieve van het weghalen van de sekselabels is dat volwassenen juist minder houvast krijgen om hun eigen wereldbeeld en normen op te dringen aan anderen. Nu kan een jongetje in een jurkje van de kinderafdeling ageren dat het kledingstuk zowel voor jongens als voor meisjes is volgens de winkel.
vrijdag 22 september 2017 om 05:17
Gepest en in elkaar geslagen? Gelukkig woon ik niet op een plek waar ik daar bang voor hoef te zijn.Bruise schreef: ↑22-09-2017 01:18Ik zou het heel rot vinden dat hij uitgelachen, gepest en eventueel in elkaar gemept zou worden. En dat is niet een heel klein risico wat hij zou gaan lopen. Daar kan je gif op nemen dat dat zal gebeuren.
Hier op school diverse kinderen die zich niet wensen te kleden of kappen naar de norm.
Ook nog in groep 8.
Op mijn werk, en ja tussen oudere pubers van veelal moslim achtergrond, ook aardig wat jongeren die zich kleden zoals ze willen.
Ik zou nergens willen wonen waar dat niet zou kunnen.
Een jongetje bij mijn kind in de klas zat eerder op een andere school waar de juf (!!!!)Het inderdaad logisch vond dat je als vierjarige wordt gepest als je in tutu naar school komt.
Triest te lezen dat dat elders een soort algehele norm blijkt.
Ik vond dat toen het meest onprofessionele en bekrompen verhaal ooit.
vrijdag 22 september 2017 om 09:06
tiramisuusje schreef: ↑22-09-2017 03:27Dat uitlachen of pesten omdat een jongen een tutu aanheeft komt niet vanuit kinderen zelf, dat is hen aangeleerd (al dan niet bewust) door volwassenen. Onder andere door opmerkingen zoals die van jou hierboven.
Mijn zoon is nog maar 3 en draagt regelmatig een glitterrok of prinsessenjurk. Kinderen doen daar niet vreemd over, het zijn alleen volwassenen die af en toe vinden dat ze een rotopmerking moeten maken.
Het positieve van het weghalen van de sekselabels is dat volwassenen juist minder houvast krijgen om hun eigen wereldbeeld en normen op te dringen aan anderen. Nu kan een jongetje in een jurkje van de kinderafdeling ageren dat het kledingstuk zowel voor jongens als voor meisjes is volgens de winkel.
Je meent het.
Het pesten gebeurd meestal zonder medeweten van de ouders. Als een kind iets anders is valt het buiten de massa, dat kan zijn omdat het iets moois heeft of iets lelijks, dan valt het op, dát is de aanleiding als iemand gepest word.
Voor mij mag een jongen een tutu dragen. Maar een jongen in tutu naar school sturen is dan de "wereldnorm"? Tot dat iedereen in tutu loopt en plots eentje in een leuke jeans komt. Is het dan ook de schuld van de ouders ?
vrijdag 22 september 2017 om 09:31
Het-groepje schreef: ↑22-09-2017 05:17Gepest en in elkaar geslagen? Gelukkig woon ik niet op een plek waar ik daar bang voor hoef te zijn.
Hier op school diverse kinderen die zich niet wensen te kleden of kappen naar de norm.
Ook nog in groep 8.
Op mijn werk, en ja tussen oudere pubers van veelal moslim achtergrond, ook aardig wat jongeren die zich kleden zoals ze willen.
Een jongetje bij mijn kind in de klas zat eerder op een andere school waar de juf (!!!!)Het inderdaad logisch vond dat je als vierjarige wordt gepest als je in tutu naar school komt.
Dat de juf het logisch vond wil toch niet zeggen dat ze dat goed vond. Als Mathijs van Nieuwkerken vanavond in tutu op tv verschijnt zijn het niet alleen ouders die in een deuk liggen. Niet goed maar wel logisch dat het gebeurt.
Afwijkende kleding lijkt voor velen het belangrijkste middel te zijn om te pesten. Ik heb elders op dit forum wel eens 'de algehele norm' gelezen, heel vervelende reacties tegen één iemand omdat ze 'anders' is. Triest om te lezen.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 23:46
2.83% gewijzigd
vrijdag 22 september 2017 om 09:41
+1tiramisuusje schreef: ↑22-09-2017 03:27Dat uitlachen of pesten omdat een jongen een tutu aanheeft komt niet vanuit kinderen zelf, dat is hen aangeleerd (al dan niet bewust) door volwassenen. Onder andere door opmerkingen zoals die van jou hierboven.
vrijdag 22 september 2017 om 10:07
Mijn kinderen zijn opgegroeid in een weeshuis. Kledingkeuze hadden ze niet, ze moesten aan wat er voorradig was. Geen jurkje voor een jongen, maar over een roze kat op een shirt werd niet moeilijk gedaan. En nu mogen ze wel kiezen, en vanaf de eerste dag koos mijn zoon jongenskleding en mijn dochter meisjeskleding. Ik geloof dus niet dat het aan de ouders ligt wat kinderen mooi vinden.
vrijdag 22 september 2017 om 10:49
Het is een lange tijd populair geweest te denken dat zo ongeveer alles met opvoeding te maken heeft.
Dat is niet zo, er is een heel grote component 'nature' aanwezig bij voorkeuren die we hebben en keuzes die we maken.
Dat is ook helemaal niet erg zolang we ook minder gangbare voorkeuren en keuzes respecteren.
Dat is niet zo, er is een heel grote component 'nature' aanwezig bij voorkeuren die we hebben en keuzes die we maken.
Dat is ook helemaal niet erg zolang we ook minder gangbare voorkeuren en keuzes respecteren.
vrijdag 22 september 2017 om 10:58
Bij jou in de buurt zou niemand vreemd opkijken als een jongetje van 10 naar school fiets in een tutu, en ook niemand op het schoolpleon zou hem uitlachen?Het-groepje schreef: ↑22-09-2017 05:17Gepest en in elkaar geslagen? Gelukkig woon ik niet op een plek waar ik daar bang voor hoef te zijn.
Ook nog in groep 8.
Wat moet het daar heerlijk wonen zijn.
vrijdag 22 september 2017 om 11:02
Je zoon van 3 ja, maar wat als hij 10 is en in die kleding naar school toegaat, hoe denk jij daar dan over?tiramisuusje schreef: ↑22-09-2017 03:27Dat uitlachen of pesten omdat een jongen een tutu aanheeft komt niet vanuit kinderen zelf, dat is hen aangeleerd (al dan niet bewust) door volwassenen. Onder andere door opmerkingen zoals die van jou hierboven.
vrijdag 22 september 2017 om 11:04
Dat ligt zeker niet aan de ouders nee. Ik travetsiet, zoin heeft dat vaak zat gezien en gaat er super normaal mee om. Die vindt het raarder om moeders in een huispak te zien. In ieder geval ik mag dan graag vrouwenkleding dragen. Zoon dus helemaal niet, die loopt het liefst in een trainingspak van een voetbal team.
fietsen varen vrouwelijk doen