meimama's 2018
donderdag 21 september 2017 om 20:55
vrijdag 22 september 2017 om 10:59
vrijdag 22 september 2017 om 15:03
Hier ook HG gehad bij de eerste .Yana87 schreef: ↑17-09-2017 23:16Spannend zojo, nog 1 nachtje. Ik ga voor je duimen morgen!
Leuk Tess, eerste echoduurt niet lang meer hoor..
Hoe gaat het met je lieksie? Lukt het om wat afleiding te vinden?
@eland, hier meestal ook in de ochtend last. Maar ik weet dat het gewoon nog erger gaat worden
Hier trouwens geen last van ademhaling, op het einde van de vorige zwangerschap wel, maar dat was natuurlijk omdat de buik tegen m'n longen duwde..
Monstertje, zo erg heb ik het niet gelukkig! Af en toe voel ik wat steken, maar dat was het wel.
Leuk dat je het leuk vind amber, om mee te kletsen. Vind ik ook leuk!
Snap wel dat je geschrokken bent. Ik 'betrap' mezelf er ook nog op dat ik vaak controleer op bloed of iets dergelijks.
Het blijft moeilijk, het zijn dingen die kunnen wijzen op dat er iets mis is,maar dat hoeft dus niet altijd. En aan die info heb je eigenlijk helemaal niets.
Ja, zwanger ben ik wel, dus ik kan wel wachten op die echo. Wil gewoon graag bij iemand die me de vorige zwangerschap zo goed heeft bijgestaan. Hoef ik niet alles uit te leggen.
Ze zit in een team van 4 en je moet idd wisselen zodat je iedereen leert kennen. Maar dat heb ik vorige zwangerschap al gedaanik vind 3 van de 4 heel aardig.. dus ik hoop dat ik die ene niet ga krijgen als ik beval..!
Zo, dan nu even van me af schrijven hoor.
Zoals ik al schreef is de misselijkheid er ook weer. En het wordt steeds erger. Alles van de vorige zwangerschap komt terug. Al die slechte dagen en het klote gevoel. Ik denk dat het daarom ook nu al zo zwaar is. Omdat ik weet wat er mogelijk gaat komen. En dat wil ik niet! De meds die ik slik, lijken niet echt te helpen, dus ga morgen om verhoging vragen.
Ik weet nu waar ik het voor doe, ik denk aan de geboorte van mijn dochtertje (), en dat ik dat weer mag meemaken. Dat is een lichtpuntje wat ik vorige keer niet had.
Maar ik hoop dat de zwangerschap niet zo heftig wordt als vorige keer. In elk geval ben ik er nu veel alerter op en trek ik op tijd aan de bel. Maar het blijft gewoon klote![]()
En nu in mei uitgerekend van de 2e .
Gister weer overgegeven en ziekgemeld op het werk.
Jammer dat het al vol zit hier
vrijdag 22 september 2017 om 19:39
Wat naar Mar, echt niet leuk.
Hier heb ik al zofran gekregen van de ha en tot nu toe valt het mee, maar het is vooral het geestelijke wat ik nu zwaar vind. Wat gaat er nog komen..
Wat mij betreft is er nog wel plek om mee te kletsen.
Dames, ik heb ook wat goed nieuws. Vanwege de misselijkheid mocht ik vandaag bij de vk langs, gewoon om even te babbelen erover. En wat dingen voor te bereiden. Maar ik kreeg dus ook gelijk een echo
Alles helemaal goed, mooi klein inimini beebje te zien
en het hartje zien kloppen!! En grootte is ongeveer volgens te termijn. Helemaal goed dus.
Hopen dat het goed blijft gaan, maar ik weet nu weer waar we het voor doen!!
Succes voor de dames die snel al mogen, voor je het weet is het zover, en dat is zo mooi.
(Ik weet niet of ik verder nog wat gemist heb aan reacties, lezen maakt me ook misselijk.. dus ga even niet meer alles teruglezen)
Hier heb ik al zofran gekregen van de ha en tot nu toe valt het mee, maar het is vooral het geestelijke wat ik nu zwaar vind. Wat gaat er nog komen..
Dames, ik heb ook wat goed nieuws. Vanwege de misselijkheid mocht ik vandaag bij de vk langs, gewoon om even te babbelen erover. En wat dingen voor te bereiden. Maar ik kreeg dus ook gelijk een echo
Alles helemaal goed, mooi klein inimini beebje te zien
Succes voor de dames die snel al mogen, voor je het weet is het zover, en dat is zo mooi.
(Ik weet niet of ik verder nog wat gemist heb aan reacties, lezen maakt me ook misselijk.. dus ga even niet meer alles teruglezen)
zaterdag 23 september 2017 om 09:29
zaterdag 23 september 2017 om 09:38
Ik ben ook al een week bezig met MvM. Wel een gedoe, maar ik ken zoveel mensen in mijn omgeving die vruchtbaarheidsproblemen hebben of hebben gehad. Dan vind ik het best bijzonder dat ik met mijn plasjes iets voor hen kan betekenen.
Qua kwaaltjes merk ik vooral mijn smaak/reuk anders werken, voel me bij vlagen weeïg of echt even misselijk (zonder overgeven). En extreem vermoeid, maar dat kan ook door stress komen
.
Qua kwaaltjes merk ik vooral mijn smaak/reuk anders werken, voel me bij vlagen weeïg of echt even misselijk (zonder overgeven). En extreem vermoeid, maar dat kan ook door stress komen
zaterdag 23 september 2017 om 09:39
Gefeliciteerd!!!!Yana87 schreef: ↑22-09-2017 19:39Wat naar Mar, echt niet leuk.
Dames, ik heb ook wat goed nieuws. Vanwege de misselijkheid mocht ik vandaag bij de vk langs, gewoon om even te babbelen erover. En wat dingen voor te bereiden. Maar ik kreeg dus ook gelijk een echo![]()
Alles helemaal goed, mooi klein inimini beebje te zienen het hartje zien kloppen!! En grootte is ongeveer volgens te termijn. Helemaal goed dus.
zaterdag 23 september 2017 om 17:05
Hoi Dames,
@ Zojo wat een goed nieuws, gefeliciteerd!
@ pinktooth, wat naar om te lezen, heel veel sterkte voor jou!
@ Yana, gefeliciteerd, wat onverwacht en fijn dat dit kon zeg!
Al die onzekerheid. Ik had er nooit zo bij stil gestaan dat deze periode ook zo zenuwslopend is, volgens mij kan je pas lekker ademhalen na week 12...
Hier voel ik me wisselend.. Misselijkheidsvlagen, heel mooi, echt een bejaarde!
Vind het heel spannend wat begin maandag met mijn nieuwe job.. met proefperiode van 4 weken, wat een timing!
Ik zie hier best tegenop. Zin om te werken, maar voor mijn gevoel hangt er heeeel veel vanaf. Wat nou als ik niet door mn proefperiode kom... Dan heb ik al een buikje en neemt niemand me meer aan.. etc.
Echo over 1,5 week, echt aan het aftellen, kan niet wachten om een hopelijk goed beeld te zien.. en het dan met mijn verdere dierbare te delen...
Wat is jullie plan met het vertellen? Wij ouders ed na echo 1. Dan beste vrienden en dan vanaf week 12 de rest en fb ed.
Fijn weekend!
@ Zojo wat een goed nieuws, gefeliciteerd!
@ pinktooth, wat naar om te lezen, heel veel sterkte voor jou!
@ Yana, gefeliciteerd, wat onverwacht en fijn dat dit kon zeg!
Al die onzekerheid. Ik had er nooit zo bij stil gestaan dat deze periode ook zo zenuwslopend is, volgens mij kan je pas lekker ademhalen na week 12...
Hier voel ik me wisselend.. Misselijkheidsvlagen, heel mooi, echt een bejaarde!
Vind het heel spannend wat begin maandag met mijn nieuwe job.. met proefperiode van 4 weken, wat een timing!
Ik zie hier best tegenop. Zin om te werken, maar voor mijn gevoel hangt er heeeel veel vanaf. Wat nou als ik niet door mn proefperiode kom... Dan heb ik al een buikje en neemt niemand me meer aan.. etc.
Echo over 1,5 week, echt aan het aftellen, kan niet wachten om een hopelijk goed beeld te zien.. en het dan met mijn verdere dierbare te delen...
Wat is jullie plan met het vertellen? Wij ouders ed na echo 1. Dan beste vrienden en dan vanaf week 12 de rest en fb ed.
Fijn weekend!
zaterdag 23 september 2017 om 21:13
Thnx dames!!
Ik zou gewoon o ptijd aan de bel trekken, mijn vk zei dat ik primperan kon overslaan. En de dokter zei, zofran is wat werkt voor jou, dus geven we jou dat. Ik heb zelf ketonenstix gehaald, kun je zelf je urine testen. Bij 1 '+' zou je al opgenomen kunnen worden. Ik ben van negatief naar +/- gegaan, dus ik houd het goed in de gaten.
Ja die eerste weken, ik weet nog dat die echt het langste duren (net zoals de laatste paar weken).
Haha, een bejaarde zo voel ik me soms ook, zo weinig energie.. phoe.
Spannend met je werk, je weet niet hoe het gaat lopen, je kan alleen maar je best doen. En wie weet straks. Nog niets van te voren afschrijven hoor!
Mijn ouders wisten het gelijk al (maar daar heb ik veel steun aan). Aantal mensen op het werk, ivm minder werken. Beste vriendinnen. En wat mede mama's die ik ken van mijn verloskundige zorg (in een groep gevolgd).
En vandaag mijn 'doula' verteld. Zij heeft me vorige zwangerschap geholpen met voorbereiden en was toen bij de bevalling om me te helpen en steunen (als in, daar heb ik geen man voor, dus doet zij het wel). En heb haar vandaag weer gevraagd, en ze wil me dit keer ook graag helpen en erbij zijn
Wilde even goed nieuw na weer 2 keer spugen vandaag..
Hoop dat ik het voor de rest, vrienden en familie geheim kan houden tot 12 weken, dan idd ook op facebook.
Dat is wel jammer Mar.. mijn dokter heeft vorige keer best wel fouten gemaakt, dus ik kreeg het gevoel dat dit een goedmaker is. "Het moet niet als vorige keer verlopen." Ik heb nog geen gyn gesproken deze zwangerschap.
Ik zou gewoon o ptijd aan de bel trekken, mijn vk zei dat ik primperan kon overslaan. En de dokter zei, zofran is wat werkt voor jou, dus geven we jou dat. Ik heb zelf ketonenstix gehaald, kun je zelf je urine testen. Bij 1 '+' zou je al opgenomen kunnen worden. Ik ben van negatief naar +/- gegaan, dus ik houd het goed in de gaten.
Ja die eerste weken, ik weet nog dat die echt het langste duren (net zoals de laatste paar weken).
Haha, een bejaarde zo voel ik me soms ook, zo weinig energie.. phoe.
Spannend met je werk, je weet niet hoe het gaat lopen, je kan alleen maar je best doen. En wie weet straks. Nog niets van te voren afschrijven hoor!
Mijn ouders wisten het gelijk al (maar daar heb ik veel steun aan). Aantal mensen op het werk, ivm minder werken. Beste vriendinnen. En wat mede mama's die ik ken van mijn verloskundige zorg (in een groep gevolgd).
En vandaag mijn 'doula' verteld. Zij heeft me vorige zwangerschap geholpen met voorbereiden en was toen bij de bevalling om me te helpen en steunen (als in, daar heb ik geen man voor, dus doet zij het wel). En heb haar vandaag weer gevraagd, en ze wil me dit keer ook graag helpen en erbij zijn
Wilde even goed nieuw na weer 2 keer spugen vandaag..
Hoop dat ik het voor de rest, vrienden en familie geheim kan houden tot 12 weken, dan idd ook op facebook.
zondag 24 september 2017 om 12:28
Hee lieve meiden!
Ik ben weer terug van vakantie! Wat een berichten allemaal, zowel goede, spannende als minder goede berichten
Pinktooth, wat heftig zeg... Enorm verdrietig, heel veel sterkte. Hoe gaat het nu met je?
Lieksie weet jij al meer!
Wat was het spannend ook voor jou Zojo maar wat fijn dat je nu de bevestiging hebt gekregen met een mooie echo! En jij ook al Yana, super
Verder nog niemand geloof ik hè?
Ik mag morgen om 16:30u. Heb na die rozige afscheiding 2 weken geleden nu af en toe bruinige afscheiding bij het afvegen. Maakt me extra zenuwachtig ook elke keer als ik naar de wc ga, dus het mag snel morgenmiddag zijn! Bij goed nieuws gelijk door naar m'n ouders, spannend. MvM is langsgeweest en ben daar ook mee gestart na een mooie donkere streep. Verder vooral moe, boeren, vaak plassen en pijnlijke borsten. M'n buik is ook zo opgeblazen hard!
Klavertje en lolacola, jullie nog één dagje langer wachten, trekken jullie het nog?
En monstertje, wanneer mag jij? Oh zie dat de datums sowieso nog niet allemaal gevuld zijn in de tabel, nog meer die bijna mogen?
Ik ben weer terug van vakantie! Wat een berichten allemaal, zowel goede, spannende als minder goede berichten
Pinktooth, wat heftig zeg... Enorm verdrietig, heel veel sterkte. Hoe gaat het nu met je?
Lieksie weet jij al meer!
Wat was het spannend ook voor jou Zojo maar wat fijn dat je nu de bevestiging hebt gekregen met een mooie echo! En jij ook al Yana, super
Ik mag morgen om 16:30u. Heb na die rozige afscheiding 2 weken geleden nu af en toe bruinige afscheiding bij het afvegen. Maakt me extra zenuwachtig ook elke keer als ik naar de wc ga, dus het mag snel morgenmiddag zijn! Bij goed nieuws gelijk door naar m'n ouders, spannend. MvM is langsgeweest en ben daar ook mee gestart na een mooie donkere streep. Verder vooral moe, boeren, vaak plassen en pijnlijke borsten. M'n buik is ook zo opgeblazen hard!
Klavertje en lolacola, jullie nog één dagje langer wachten, trekken jullie het nog?
zondag 24 september 2017 om 12:43
Ik heb maandag een echo gehad. Zag er niet goed uit. Donderdag bij de echo werd het bevestigd. Het vruchtje is gestopt met 5,5 week. Zou nu 8 week zijn. Heb nu pillen om de miskraam op te wekken.
Ik stop hier met schrijven. Vind het te zwaar. Bedank voor jullie warme welkom en lieve berichten.
Fijne zwangerschap gewenst en hopelijk hebben jullie in mei een prachtig kindje in jullie armen. Onze tijd komt nog wel
Ik stop hier met schrijven. Vind het te zwaar. Bedank voor jullie warme welkom en lieve berichten.
Fijne zwangerschap gewenst en hopelijk hebben jullie in mei een prachtig kindje in jullie armen. Onze tijd komt nog wel