Jongensnamen topic
maandag 18 september 2017 om 14:09
Nee. Als jij deze naam mooi vindt zou ik Zoon gewoon zo noemen.Evda2016 schreef: ↑17-09-2017 10:15Graag jullie mening:
Er is een jongensnaam die ik echt heel mooi vind (al heel lang ).
Alleen helaas is hier een paar dorpen verder een jongetje overleden door een tragisch ongeval toen hij 3 jaar oud was, met dezelfde naam. (2 jaar geleden)
Het is een jongen die ik alleen van gezicht kende.
Kennissen van mij kende de jongen wel heel goed.
Zouden jullie om die reden de naam niet kiezen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 18 september 2017 om 14:16
Het is geen bijzondere naam maar ook niet een naam die super vaak voorkomt.. qua populairiteit vergelijkbaar met bijvoorbeeld "Sander" ...CarmiggelT schreef: ↑17-09-2017 14:00Is het een naam die heel weinig voorkomt evda of ken je meer mensen die zo heten?
Ik ken verder niemand die zo heet
maandag 18 september 2017 om 14:19
Bedankt voor de reacties. Ik ga er nog eens over nadenken of ik zelf niet teveel associatie heb bij dat jongetje.
Ook al kende ik hem nauwelijks het is wel iets waar ik destijds erg van geschrokken ben en nog nare gevoelens bij heb als ik eraan denk.
Moet echt even bedenken of ik die naam er los van kan zien.
Maar uit ervaring weet ik wel dat dat meestal zo is, mijn zoontje heeft ook dezelfde naam als een persoon die ik ken die ik niet aardig vind, maar ik zie de naam er echt los van
Ook al kende ik hem nauwelijks het is wel iets waar ik destijds erg van geschrokken ben en nog nare gevoelens bij heb als ik eraan denk.
Maar uit ervaring weet ik wel dat dat meestal zo is, mijn zoontje heeft ook dezelfde naam als een persoon die ik ken die ik niet aardig vind, maar ik zie de naam er echt los van
maandag 18 september 2017 om 14:39
Ja in mijn ervaring gaat de associatie met de 'andere Sander' over en wordt jouw Zoon gewoon 'de Sander'.Evda2016 schreef: ↑18-09-2017 14:19Bedankt voor de reacties. Ik ga er nog eens over nadenken of ik zelf niet teveel associatie heb bij dat jongetje.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 18 september 2017 om 14:57
Hoe denkt je vriend/man erover? Heeft hij dezelfde twijfel?Evda2016 schreef: ↑18-09-2017 14:19Bedankt voor de reacties. Ik ga er nog eens over nadenken of ik zelf niet teveel associatie heb bij dat jongetje.
Ik heb wel 1 jongensnaam die ik heel leuk vind (en dan ook echt zo ongeveer de enige die ik echt heel mooi vind), maar ik heb in het verleden een wat minder leuke ervaring gehad met iemand die zo heet. Voor mij is het dus echt een persoonlijk dingetje en zou ik mijn kind ook nooit zo kunnen noemen, ik kan die naam niet meer los zien van hem helaas.
Goed over nadenken en misschien af en toe eens hardop zeggen? Kijken hoe dat voelt na een tijdje?
vrijdag 22 september 2017 om 16:17
Oh sorryyy dat ik nu pas weer kom reageren, ik was dit topic een beetje kwijt...
Watdachtjehiervan en mendy superbedankt voor jullie suggesties. Jullie zijn er goed in want we nemen van jullie lijstjes 3 namen mee voor ons lijstje: Rens, Jort en Morris!
Zelf hebben we nu ook Julan hoog op de lijst. Wat vinden jullie daarvan?
Watdachtjehiervan en mendy superbedankt voor jullie suggesties. Jullie zijn er goed in want we nemen van jullie lijstjes 3 namen mee voor ons lijstje: Rens, Jort en Morris!
vrijdag 22 september 2017 om 20:32
Wat mij betreft te vrouwelijk.karzou schreef: ↑22-09-2017 16:17Oh sorryyy dat ik nu pas weer kom reageren, ik was dit topic een beetje kwijt...
Morris vind ik wel erg leuk:)
Ik spreek toch geen Chinees?!
maandag 25 september 2017 om 16:10
Leuk! Lion vind ik ook erg leuk bij C.olin. of Owen, Tije, Morris, Jonah, Kjell, Savi, Pijke, Tijl, Mats, Levi, Luca of Raul.Pantoffelheldin schreef: ↑25-09-2017 16:02Ons zoontje heet C.olin en we krijgen er nog een zoontje bij.
Nou kwamen wij op de naam M.itch
Wat vinden jullie hiervan ??
C.olin en M.itch
We willen graag namen die niet super veel voorkomen
dinsdag 26 september 2017 om 19:49
Ik heb echt een negatieve associatie ermee door de hele 'affaire' rondom Mitch Henriquez.Pantoffelheldin schreef: ↑25-09-2017 16:02Ons zoontje heet C.olin en we krijgen er nog een zoontje bij.
Nou kwamen wij op de naam M.itch
Wat vinden jullie hiervan ??
C.olin en M.itch
We willen graag namen die niet super veel voorkomen
dinsdag 26 september 2017 om 19:50
Lion? Serieus? Zou jij je kind leeuw noemen?watdachtjehiervan schreef: ↑25-09-2017 16:10Leuk! Lion vind ik ook erg leuk bij C.olin. of Owen, Tije, Morris, Jonah, Kjell, Savi, Pijke, Tijl, Mats, Levi, Luca of Raul.
woensdag 27 september 2017 om 11:00
Nee, ik zou er zelf niet voor kiezen maar ik vind het wel leuk. En je spreekt de i uit als een ie en niet als een y.
donderdag 28 september 2017 om 16:57
Ik weet niet of dit hier mag, maar is er iemand met een zoontje die MEES heet? Of zwanger is en zeker is dat hij MEES zal gaan heetten? Ik heb namelijk een hele leuke katoenen naam slinger thuis liggen ( met de kleuren wit, grijs en groen) met deze naam. Wij zouden ons zoontje zo gaan noemen en had dus een slinger besteld, maar we hebben nu toch een andere naam..
Ik weet niet goed hoe ik een foto kan toevoegen, maar als iemand interesse heeft kan dat nog..
Ik weet niet goed hoe ik een foto kan toevoegen, maar als iemand interesse heeft kan dat nog..
donderdag 5 oktober 2017 om 18:32
Hallo allemaal,
wij zijn nu over de helft en verwachten in februari ons derde kindje. Een zoon!
Nu ben ik heel erg benieuwd wat jullie van de namen Jace of Ace vinden. Wij twijfelen tussen deze twee namen maar omdat ik het verder ook met niemand wil en dus niet kan delen maar ik toch heel benieuwd ben hoe het klinkt voor "buitenstanders" stel ik hier mijn vraag!
Alvast bedankt
wij zijn nu over de helft en verwachten in februari ons derde kindje. Een zoon!
Nu ben ik heel erg benieuwd wat jullie van de namen Jace of Ace vinden. Wij twijfelen tussen deze twee namen maar omdat ik het verder ook met niemand wil en dus niet kan delen maar ik toch heel benieuwd ben hoe het klinkt voor "buitenstanders" stel ik hier mijn vraag!
Alvast bedankt
vrijdag 6 oktober 2017 om 21:15
In dit geval zou ik dan voor Jace gaan, alhoewel ik er zelf een asociale associatie bij heb..HappyMama123 schreef: ↑05-10-2017 18:32Nu ben ik heel erg benieuwd wat jullie van de namen Jace of Ace vinden.
Ace vind ik erg onaf klinken + de Engelse betekenis... zou ik het erg sneu vinden voor het kind.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
vrijdag 6 oktober 2017 om 22:27
Thanks voor je antwoord!
Ik ben benieuwd welke Engelse betekenis je bedoelt? De betekenis van de kaart Aas?
Behalve dat, betekent Ace iemand die erg goed is in iets, de beste, de eerste.
Ook is het een tennis therm..
Ik vind het nog steeds niet sneu.. maar misschien doel je op iets anders?
Ace vind ik persoonlijk leuker dan Jace maar grappig om te lezen hoe anderen het zien/horen..
zaterdag 7 oktober 2017 om 08:27
Eerder Jace dan Ace! Vind het ook wat raar dat de naam betekenis heeft. En ik vind beiden ook wat ordi. Maar goed, wij zoeken echt in een hele andere hoek, dus of je daar te veel waarde aan moet hechten... :-p
Wij komen er ook nog niet helemaal uit, tijd begint wel te dringen inmiddels... (verlof is begonnen) Ik zoek een tweede naam bij Julian. Opzich zouden we het mooi vinden om te vernoemen, maar de opa’s hebben hele ouderwetse namen, wat het geheel heel deftig/Goois maakt. Beetje veel van het goede. Vandaar toch twijfel. Alternatieven op de lijst voor Julian waren kort zoals Wiebe, Sjoerd. Help
Wij komen er ook nog niet helemaal uit, tijd begint wel te dringen inmiddels... (verlof is begonnen) Ik zoek een tweede naam bij Julian. Opzich zouden we het mooi vinden om te vernoemen, maar de opa’s hebben hele ouderwetse namen, wat het geheel heel deftig/Goois maakt. Beetje veel van het goede. Vandaar toch twijfel. Alternatieven op de lijst voor Julian waren kort zoals Wiebe, Sjoerd. Help