Vapers
donderdag 7 september 2017 om 16:07
Hallo,
Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.
Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?
Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.
Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom
Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.
Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?
Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.
Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom
donderdag 21 september 2017 om 09:39
Het hoesten herken ik niet bij mezelf, wel dat ik me soms een soort van verslik terwijl ik aan het vapen ben maar dat komt niet direct door de liquid 
Wat ik in het begin heb gehad met vapen is dat geen enkel smaakje nog bijzonder smaakte maar dat kwam door de zogenaamde vaper's block, dan zijn je smaakpapillen verzadigd lijkt het wel. Wat je dan kun doen is een sterke mint liquid gaan dampen voor een paar dagen of misschien korter en dan heft dat "block" zichzelf weer op en proef je de andere smaakjes weer.
Helaas heb ik me ook wel eens vergist in smaakjes, zoals de laatste drie van S. Jesus, dat is niet mijn ding.
Wat ik in het begin heb gehad met vapen is dat geen enkel smaakje nog bijzonder smaakte maar dat kwam door de zogenaamde vaper's block, dan zijn je smaakpapillen verzadigd lijkt het wel. Wat je dan kun doen is een sterke mint liquid gaan dampen voor een paar dagen of misschien korter en dan heft dat "block" zichzelf weer op en proef je de andere smaakjes weer.
Helaas heb ik me ook wel eens vergist in smaakjes, zoals de laatste drie van S. Jesus, dat is niet mijn ding.
donderdag 21 september 2017 om 10:02
Het is inderdaad wel een andere techniek, hoe raar dit ook klinkt. Ik heb wel ontdekt dat als ik mijn knopje een seconde indruk voordat ik een trekje neem, het lekkerder is. Waarom weet ik niet, een soort van opwarmen denk ik.
Ik ben in ieder geval nog steeds van plan om na mijn vakantie volledig over te stappen.
Ik ben in ieder geval nog steeds van plan om na mijn vakantie volledig over te stappen.
donderdag 21 september 2017 om 10:57
Ik ben ook nog niet volledig overgestapt. Ik damp nu Heisenberg en kersen, beide lekker maar niet in de ochtend bij de koffie en ook niet de hele dag. Iemand een tip voor een wat neutraler smaakje?
Daarnaast ben ik een beetje aan het zoeken; mijn keel is wat gevoelig tijdens het dampen. Is het de nicotine (12) of de verhouding pg/vg of toch de munt in de Heisenberg
Ik overweeg zelf te gaan mengen, dan kan ik wat makkelijker aanpassingen doen om te ontdekken waar het aan ligt.
Dus nu flink aan het inlezen op het dampforum en dan vanavond of morgen maar eens wat spullen bestellen. Als iemand nog tips heeft graag!
Daarnaast ben ik een beetje aan het zoeken; mijn keel is wat gevoelig tijdens het dampen. Is het de nicotine (12) of de verhouding pg/vg of toch de munt in de Heisenberg
Ik overweeg zelf te gaan mengen, dan kan ik wat makkelijker aanpassingen doen om te ontdekken waar het aan ligt.
Dus nu flink aan het inlezen op het dampforum en dan vanavond of morgen maar eens wat spullen bestellen. Als iemand nog tips heeft graag!
donderdag 21 september 2017 om 11:57
Dan ben je in ieder geval niet holier than thou, om er toch maar iets mooiers van te (s)maken.Bobby-Pin schreef: ↑21-09-2017 09:39Het hoesten herken ik niet bij mezelf, wel dat ik me soms een soort van verslik terwijl ik aan het vapen ben maar dat komt niet direct door de liquid
Volgens mij heb ik dat eerder gelezen over mint, dat die de verzadiging kan opheffen. Zal er eens achteraan gaan, want zelfs de kokos van Millers smaakt niet eens meer zoals die ooit smaakte, en dat was echt goed.
Hoesten heb ik ook geen last van. Anderen die mijn vapers proberen die krijgen altijd een gigantische hoestbui.
donderdag 21 september 2017 om 12:03
@Graphite, heb je ook dat je een soort onbechrijfbare tintels in je tong hebt bij het vapen en een soort van metaalsmaak?
Mijn strot is niet kapot, maar wel gevoelig als ik damp en ik snap er niks van. Misschien is het bij mij toch ook de te hoge nicotinegehalte.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik iets kan met 6mg. Aangezien het voor mij niet de bedoeling is nicotinevrij door het leven te gaan.
Mijn strot is niet kapot, maar wel gevoelig als ik damp en ik snap er niks van. Misschien is het bij mij toch ook de te hoge nicotinegehalte.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik iets kan met 6mg. Aangezien het voor mij niet de bedoeling is nicotinevrij door het leven te gaan.
donderdag 21 september 2017 om 12:12
De tintels heb ik wel als ik een lange teug neem, het lijkt of er een druppeltje op mijn tong komt.Bruise schreef: ↑21-09-2017 12:03@Graphite, heb je ook dat je een soort onbechrijfbare tintels in je tong hebt bij het vapen en een soort van metaalsmaak?
Ik rookte minimaal 30 st met 0,8 mg nicotine. Ik red het met 3 mg , maar damp dan wel iets langer. Ik vind het een voordeel t.o.v. het prikkende gevoel in mijn keel die ik had van 6 mg. Ik nam net een teug om te proeven van het zelfgemengde brouwseltje van mijn man met 12mg, maar daar hoestte ik de longen uit mijn lijf.
Ik denk toch een kwestievan uitproberen en ervaren wat het beste bij je past.
donderdag 21 september 2017 om 12:20
Sweet Jesus was erg stroperig ook en bleef plakken achter op mijn tong, zo beleefde ik het althans. Maar goed dat ik niet begonnen ben met Sweet Jesus in mijn Vape-carriere anders had ik nooit het licht gezien en de pijp aan Maarten gegevenBruise schreef: ↑21-09-2017 11:57Dan ben je in ieder geval niet holier than thou, om er toch maar iets mooiers van te (s)maken.
Volgens mij heb ik dat eerder gelezen over mint, dat die de verzadiging kan opheffen. Zal er eens achteraan gaan, want zelfs de kokos van Millers smaakt niet eens meer zoals die ooit smaakte, en dat was echt goed.
Hoesten heb ik ook geen last van. Anderen die mijn vapers proberen die krijgen altijd een gigantische hoestbui.
Ah, kokos van Miller daara heb ik vaker van gehoord, zet ik op mijn lijstje.
Je tong goed poetsen en een paar Martini's kunnen je ook van de Vaperś block afhalen maar dat is natuurlijk niet voor iedereen een aanrader
donderdag 21 september 2017 om 12:50
Tong poetsen en Martini's, staat nu op de todo lijst.Bobby-Pin schreef: ↑21-09-2017 12:20Sweet Jesus was erg stroperig ook en bleef plakken achter op mijn tong, zo beleefde ik het althans. Maar goed dat ik niet begonnen ben met Sweet Jesus in mijn Vape-carriere anders had ik nooit het licht gezien en de pijp aan Maarten gegeven
Ah, kokos van Miller daara heb ik vaker van gehoord, zet ik op mijn lijstje.
Je tong goed poetsen en een paar Martini's kunnen je ook van de Vaperś block afhalen maar dat is natuurlijk niet voor iedereen een aanrader![]()
Wel jammer van die sweet Jesus. Het klonk zo veelbelovend!
Over de pijp van Maarten gesproken, die wil ik ook nog eens aanschaffen, de electrische pijp.
Lijkt me leuk vapen.
Ik heb overigens ook nog een flesje van Pink Lady liggen, maar eerst die tong van mij goed zuiveren.
donderdag 21 september 2017 om 17:11
@Bruise: nee, ik heb geen last van tintelingen of een metaalsmaak.
Als ik de ervaring van Janejane38 lees, dan ga ik toch eens zakken in mijn nicotinegehalte.
Op het dampforum zijn zo te lezen ook veel stevige rokers die op een lager gehalte dampen. Dat hoeft niet te betekenen dat je afbouwt, 2 ml van 12mg is evenveel als 4 ml van 6 mg
Als ik de ervaring van Janejane38 lees, dan ga ik toch eens zakken in mijn nicotinegehalte.
Op het dampforum zijn zo te lezen ook veel stevige rokers die op een lager gehalte dampen. Dat hoeft niet te betekenen dat je afbouwt, 2 ml van 12mg is evenveel als 4 ml van 6 mg
donderdag 21 september 2017 om 22:03
Ik rookte zware shag , 2 dgn met een pakje. Damp nu 6 mg , moesr wél wennen maar gaat nu prima.
Wat is een vapers block?
Sloop ik vanavond mn e-sigaret
donderdag 21 september 2017 om 22:50
O nee, hoe heb je dat voor elkaar gekregen, zat er geen tweede mondstuk bij je bestelling?
maandag 25 september 2017 om 06:12
maandag 25 september 2017 om 06:28
Leuk om al jullie verhalen te lezen, zo herkenbaar. Van de gele nagel tot aan de tegenvallende strawberrycheesecake. Nadeel is voor mij dat vapen hier veel duurder is dan roken. Een pakje sigaretten kost een euro, een flesje liquid 4.50. Maar ik wil niet meer roken. Ben blij dat ik van het rokershoestje af ben, en nu ik doorheb hoe erg roken stinkt, wil ik het mijn man ook niet meer aandoen.
maandag 25 september 2017 om 23:03
Hee Sakamanga, welkom vaper 
Wat zijn sigaretten goedkoop in Afrika
daar zijn geen (ex) ministers Schippers om ze in een rap tempo duurder te maken. Wel weer jammer dat de liquids en coils dan daar zo duur zijn.
Ik kom terug op mijn tobacco menthol van Hangsen ik vind 'm nu erg lekker en nu ik 'm boven op mijn kamer de halve avond gedampt heb ruikt het naar wierook hier
Wat zijn sigaretten goedkoop in Afrika
Ik kom terug op mijn tobacco menthol van Hangsen ik vind 'm nu erg lekker en nu ik 'm boven op mijn kamer de halve avond gedampt heb ruikt het naar wierook hier
vrijdag 29 september 2017 om 13:51
Geen idee wat het kan zijn, Monty. Wel heel erg vervelend. Anders misschien even bij de Primera langs wippen met de aankoopbon en vertellen dat het ding niet werkt.
Ik had ook vaak problemen met dit soort elektrische sigaretten en dat veept niet erg ontspannend
Wat goed dat je die andere hebt besteld, ik ben benieuwd hoe die je gaat bevallen, krijg je 'm snel binnen?
Ik had ook vaak problemen met dit soort elektrische sigaretten en dat veept niet erg ontspannend
Wat goed dat je die andere hebt besteld, ik ben benieuwd hoe die je gaat bevallen, krijg je 'm snel binnen?