Gierige acties deel VII
donderdag 21 september 2017 om 11:28
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel.
Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I

Linkjes naar de vorige delen:
Deel VI
Deel V
Deel IV
Deel III
Deel II
Deel I
donderdag 28 september 2017 om 13:41
Ja, hoe gek dit dus ook klinkt eigenlijk, verder heeft ze dus wel heel veel goede eigenschappen. Maar altijd dus dat gedoe om geld en cadeau's en eten...kolfdekolf schreef: ↑28-09-2017 13:26En verder heeft je vriendin wel een warme en leuke persoonlijkheid![]()

donderdag 28 september 2017 om 13:52
Echt belachelijk inderdaad en heel ondankbaar.Flower2017 schreef: ↑28-09-2017 13:28Over cadeaus gesproken..
Ik had een vriendin en die had een vriend maar die was op het moment werkloos.
Vriendin heeft een kind van een andere man.
Nieuwe vriend nam dan weleens speelgoed mee van de zeeman.
Ook omdat hij niet veel geld had.
Begon ze hem bij mij toch af te zeiken.
Waar hij het lef vandaan haalde om wat van de zeeman te geven, want dat is flutspul.
En wat voor gier het wel niet was, dat hij gewoon wat bij bart smit had moeten kopen want hier had kind niks aan.
Bij de Zeeman verkopen ze rotzooi volgens haar waardoor het zo kapot is.
Echt, mijn mond viel open.
Wees blij dat deze man interesse toont in een kind wat niet van hem is.
Dat hij van zijn weinige geld toch nog wat koopt.
Doe ondankbaar kan je zijn?

donderdag 28 september 2017 om 14:10
Dat er geen bergen eten aanwezig is wanneer er uitgebreid gekookt zal worden voor de feestgangers vind ik eerlijk gezegd helemaal niet raar. Dus een bak borrelnootjes is al heel wat voor de liefhebbers. Ikzelf zou meer aanbieden, dat klopt. Echter ik vind het dus niet persé een rare actie.Dollycat schreef: ↑28-09-2017 13:10Vorige week op de verjaardag van vrienden. Ik vind het zo jammer dat vooral de vrouw van dit stel echt heel erg op het geld zit. We waren uitgenodigd vanaf 16:00 tot in de avond. Iedereen zou blijven eten. Wij waren er om 16:00. De meeste mensen zouden pas rond het avondeten aankomen. Vanaf 16:00 tot 18:45 hebben we het moeten doen met 1 klein half opgegeten schaaltje borrelnootjes terwijl er op dat moment zo'n 8 personen waren. 1 kop thee heb ik op.
Kind kreeg helemaal niets aangeboden, dus die kwam op een gegeven moment om drinken bij mij vragen. Ik gaf aan dat kind dorst had, waarop vriendin zei drinken te gaan pakken. Een uur later bleek dat ze niets had gegeven. Ik ben het toen zelf gaan pakken. Ze vergeet echt heel vaak dingen, dus ik denk ook niet dat het dan perse gierigheid is, maar zo weinig eten en drinken aan je gasten geven op een feest kan echt niet. Haar zus vond het op een gegeven moment ook wel welletjes en bood aan om dan zelf hapjes te gaan maken/pakken. En dan zegt ze, 'oh dat hoeft niet hoor, want ik ga zo aan het eten beginnen.' Wat vervolgens dan nog anderhalf uur duurt.
Terwijl dit feest weken van tevoren groots wordt aangekondigd door vriendin, hele app-groepen worden aangemaakt en zelfs twee aparte cadeaulijsten stuurt aan iedereen. 1 voor man en 1 voor zoon, ze zijn helemaal niet vlak na elkaar jarig, maar ze combineert het graag zodat ze het maar 1 keer hoeft te vieren. Niks mis mee hoor als het gaat omdat het praktisch is, maar hier gaat het vooral om het feit dat ze maar 1 keer geld hoeft uit te geven aan hapjes en drankjes vertelde ze me (die dus ook nog met een vergrootglas moeten worden gezocht).
Ze gaf aan ipv cadeau's liever te willen dat iedereen zou bijleggen in een groot duur cadeau die zij aan haar man wilde geven (maar zelf te duur vond om in haar eentje te kopen). Voor zoon zou ze liever ook geld zien, of kleding of bonnen voor Rituals. Kind is 7 jaar oud.
Ze wilde graag binnen een week weten wie er geld zou geven en voor hoeveel je wilde inleggen. Je kreeg dan een eervolle vermelding op de kaart die zij zou geven bij het cadeau. Ik werd er een beetje dwars van. Ik vind op deze manier een cadeau een verplichting en niet meer iets wat iemand graag zelf zou willen geven naar eigen vermogen.
Ik heb deze keer dus eens niet meegedaan en zelf een gepersonaliseerd cadeau gegeven aan haar man en zoon. Het werd op de stapel gegooid en amper naar gekeken. Het kind was erg blij met het cadeau en wilde ermee gaan spelen, maar dat mocht ook niet. Alles moest ingepakt blijven. Toegegeven, het kind heeft heel veel speelgoed, maar veel van dat speelgoed wordt alweer door haar verkocht voordat het kind er behoorlijk mee heeft kunnen spelen.
Om 18:45 kwam er dan eindelijk eten. Het is helaas niet de eerste keer dat een feest daar zo verloopt. Op het vorige feest bleek dat er een aantal ingrediënten niet waren en toen werd gevraagd of mijn man dat even wilde gaan halen bij de supermarkt. Man komt terug met boodschappen, geeft het bonnetje erbij en vervolgens wordt alleen bedankt voor het halen, maar geen geld gegeven. Ik heb getwijfeld om het te zeggen, maar heb het niet gedaan. Eigen schuld dus, maar ik vind zulk gedrag echt raar en zou het zelf nooit doen.
Wij hebben dus nu niet zoveel zin meer in verjaardagen bij dit stel. Ik zie er steeds meer tegenop. Ook gewone visites kunnen verlopen in 1 x drinken krijgen op een hele dag en niets te eten erbij. Terwijl andersom, als ze hier zijn, ze vooraan staat bij het opeten van de hapjes maar ook voor veel dingen haar neus optrekt. Haar zoon lust bijna niks en als ik dan een hele tafel vol heb staan met verschillende soorten drankjes en hapjes, dan nog komt ze ieder kwartier naar me toe om te vragen of ik niets anders heb voor haar zoon omdat hij honger en dorst heeft. Dan heb ik nog apart voor hem ander drinken en eten in huis gehaald, maar na van alles 1 hapje en 1 slokje te hebben genomen wordt het me teruggeven dat hij dat ook niet lust en kan ik het vervolgens weggooien.
![]()
Die geldelijke inleg voor cadeau man en de nadrukkelijke vraag dit binnen 1 week te laten weten voelt wel opdringerig.
donderdag 28 september 2017 om 14:23
Uitgebreid gekookt werd er helaas ook niet. Er was niet heel veel eten en als ik ergens om 16:00 ben en rond 19:00 voor het eerst iets ga eten, dan heb ik echt meer dan een beetje trek. De rest vd mensen die er waren ook.Troeteltje schreef: ↑28-09-2017 14:10Dat er geen bergen eten aanwezig is wanneer er uitgebreid gekookt zal worden voor de feestgangers vind ik eerlijk gezegd helemaal niet raar. Dus een bak borrelnootjes is al heel wat voor de liefhebbers. Ikzelf zou meer aanbieden, dat klopt. Echter ik vind het dus niet persé een rare actie.
Die geldelijke inleg voor cadeau man en de nadrukkelijke vraag dit binnen 1 week te laten weten voelt wel opdringerig.

donderdag 28 september 2017 om 14:37
Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar als ik aan mezelf als student terug denk, was ik ook niet zo georganiseerd met dat soort dingen. Wij bedachten ook veel pas last-minute.
Ik viel denk ik vooral over de opmerking dat je het zelf niet drinkt, want dat vind ik niet uitmaken als je bijdraagt aan een feestje.

donderdag 28 september 2017 om 14:57
Hier hou ik ook helemaal niet van. Als je mensen uitnodigt, bied je eten aan en niet alleen wat borrelnootjes. Het maakt me dan niet eens uit wat voor tijd het is. Ik zou dat ook de mensen die om 20:00u komen aanbieden. Ik vind het ook ongezellig anders. Ik maak altijd heel veel verschillende dingen, en ook altijd wat warms. En als ik een soort inloopdag hebt, dan zorg ik op zijn minst dat er iets is dat je de hele dag door kunt eten, een soep of iets dergelijks. En dingen die in de oven kunnen. Ik heb ook altijd een buffet waar mensen dingen kunnen pakken, drinken en snacks enzo. En heb ik over, dan geef ik mensen dingen ingepakt mee. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn moeder niet Nederlands is, en dat is bij ons heel normaal. EDIT: ingepakt eten meegeven is bij ons normaal. Ik bedoel niet dat alle Nederlanders zuinig zijn met eten aanbieden op feestjes.Dollycat schreef: ↑28-09-2017 13:10Vorige week op de verjaardag van vrienden. Ik vind het zo jammer dat vooral de vrouw van dit stel echt heel erg op het geld zit. We waren uitgenodigd vanaf 16:00 tot in de avond. Iedereen zou blijven eten. Wij waren er om 16:00. De meeste mensen zouden pas rond het avondeten aankomen. Vanaf 16:00 tot 18:45 hebben we het moeten doen met 1 klein half opgegeten schaaltje borrelnootjes terwijl er op dat moment zo'n 8 personen waren. 1 kop thee heb ik op.
Ik woon in Amsterdam en heb Nederlandse familie in het oosten. 2 uur rijden, maar als je daar komt en het is 12:40u en ze hebben net geluncht, dan zal het niet in ze opkomen om te vragen of je al wat gegeten hebt. Terwijl je dan vaak alleen nog maar ontbijt op hebt. En als je om 17:03 weer vertrekt en het is nog geen etenstijd, dan heb je dikke pech. Alleen een kop koffie. Niks, nog geen kadetje wordt je aangeboden. Overigens, als je wel mee eet, is het vaak ook erg karig. Oh ja, één keer heeft mijn moeder gevraagd of ze dan misschien een droge boterham mocht. Toen kreeg ze letterlijk een droge boterham, haha! Deze hint werd niet opgepakt. Wat hebben we daar om gelachen op weg naar huis!
Ze moeten het zelf weten, maar wij maken er van tevoren al grappen over "niks morgen, ons dieet begint vandaag!" en dat we goed moeten ontbijten. Na afloop gaan we linea recta naar de snackbar voor de rit naar huis . Ik zou het vreselijk vinden als mensen zo over mij dachten.
Over die cadeauwensen zal ik maar niet eens beginnen. Ronduit onbeschoft in mijn ogen.
anoniem_355401 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 15:13
9.64% gewijzigd

donderdag 28 september 2017 om 15:01
Is dit weer een waardeoordeel over ons Nederlanders ?LizBon schreef: ↑28-09-2017 14:57Hier hou ik ook helemaal niet van. Als je mensen uitnodigt, bied je eten aan en niet alleen wat borrelnootjes. Het maakt me dan niet eens uit wat voor tijd het is. Ik zou dat ook de mensen die om 20:00u komen aanbieden. Ik vind het ook ongezellig anders. Ik maak altijd heel veel verschillende dingen, en ook altijd wat warms. En als ik een soort inloopdag hebt, dan zorg ik op zijn minst dat er iets is dat je de hele dag door kunt eten, een soep of iets dergelijks. En dingen die in de oven kunnen. Ik heb ook altijd een buffet waar mensen dingen kunnen pakken, drinken en snacks enzo. En heb ik over, dan geef ik mensen dingen ingepakt mee. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn moeder niet Nederlands is, en dat is bij ons heel normaal.
Ik woon in Amsterdam en heb Nederlandse familie in het oosten. 2 uur rijden, maar als je daar komt en het is 12:40u en ze hebben net geluncht, dan zal het niet in ze opkomen om te vragen of je al wat gegeten hebt. Terwijl je dan vaak alleen nog maar ontbijt op hebt. En als je om 17:03 weer vertrekt en het is nog geen etenstijd, dan heb je dikke pech. Niks, nog geen kadetje wordt je aangeboden. Overigens, als je wel mee eet, is het vaak ook erg karig.
Ze moeten het zelf weten, maar wij maken er van tevoren al grappen over, dat we goed moeten ontbijten en na afloop gaan we linea recta naar de snackbar voor de rit naar huis. Ik zou het vreselijk vinden als mensen zo over mij dachten.
Over die cadeauwensen zal ik maar niet eens beginnen. Ronduit onbeschoft in mijn ogen.
Altijd zo fijn dat over een kam scheren, als je een hele dag bij mij komt wordt je gewoon in de watten gelegd . Gezellig als iemand langs komt dus die worden lekker verwend.
donderdag 28 september 2017 om 15:05
Pieps, mijn innige deelneming voor jou en je familie met het overlijden van je vader. Kan me heel goed voorstellen dat je in paniek was en niet goed meer wist hoe of wat. Voor de rest sluit ik me aan bij wat de anderen zeggen, echt niet netjes van je vriendin om zo te reageren.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

donderdag 28 september 2017 om 15:12
Nee, helemaal niet! Ik ben zelf toch ook Nederlands. Ik bedoelde dat het in mijn moeders cultuur normaal is om mensen eten ingepakt mee te geven, je moet toch toegeven dat dat in Nederland niet gebruikelijk is. Ik bedoelde specifiek niet dat alle Nederlanders zuinig zijn.
Mijn Nederlandse familie van vaders kant is wel zuinig, maar dat is mijn familie, dat is zeker niet overal zo.

donderdag 28 september 2017 om 15:14

donderdag 28 september 2017 om 15:49
Ha, dan heb jij mijn oma nog niet meegemaakt. Zeker wel dat je met een tas vol tupperware naar huis gaat daar (en het kan haar echt niet schelen of jij, als alleenstaande, überhaupt nog behoefte hebt aan zes punten appeltaart, dat bakje verdwijnt gewoon in jouw tas).
Mijn huidige huisgenoot hergebruikt vuilniszakken. Kiept de zak leeg in de openbare container en hangt hem dan weer vrolijk in de vuilnisbak. Oké, ze doet het alleen met de plastic en oud papier zakken, dus zo smerig als de gft-zak is het niet, maar die zakken zijn ook echt niet fris meer na alle lekkende melkpakken en pizzadozen.

donderdag 28 september 2017 om 15:54
mijn ex-schoonouders waren ook echt knieperds.
Als zij uit eten gingen moest er altijd méteen iemand hen helpen. Ze waren altijd heel erg luidruchtig en een bezorgde de overige gasten een rotavond. Het eten was nooit goed, moest altijd terug want was koud, te zout, niet te zout, te veel peper, of gewoon om het zeiken (terwijl het eten wel goed was maar dan een gratis koffie/ijs rondje zouden krijgen) . Als er dan afgerekend moest worden kreeg het hele restaurant de wind van voren en werd er geroepen; GOD WAT VEEL IS HET MET OVERNACHTING OFZO?!!!
Ze presteerde het zelfs eens om bij een zichtbaar nieuwe kracht (meisje van 15) in een restaurant 3 kindermenu's Sate te bestellen (voor 3 volwassenen) want dit scheelde 2,50 euro p.p. Duidelijk dacht de kok, kijkend naar ons tafeltje dat de nieuwe kracht een foutje had gemaakt en het gewone satés moesten zijn. Dit wisten mijn schoonouders ook (zo berekenend waren ze wel). Vervolgens werd het geserveerd, al wetend opgegeten en een HOOP stampij gemaakt toen er afgerekend moest worden WANT ze hadden kindersatés besteld en gingen echt niet betalen voor gewone satés.
Ik weet niet wat ik erger vond, de doortraptheid en het besodemieteren of het gierige gedrag.
Als zij uit eten gingen moest er altijd méteen iemand hen helpen. Ze waren altijd heel erg luidruchtig en een bezorgde de overige gasten een rotavond. Het eten was nooit goed, moest altijd terug want was koud, te zout, niet te zout, te veel peper, of gewoon om het zeiken (terwijl het eten wel goed was maar dan een gratis koffie/ijs rondje zouden krijgen) . Als er dan afgerekend moest worden kreeg het hele restaurant de wind van voren en werd er geroepen; GOD WAT VEEL IS HET MET OVERNACHTING OFZO?!!!
Ze presteerde het zelfs eens om bij een zichtbaar nieuwe kracht (meisje van 15) in een restaurant 3 kindermenu's Sate te bestellen (voor 3 volwassenen) want dit scheelde 2,50 euro p.p. Duidelijk dacht de kok, kijkend naar ons tafeltje dat de nieuwe kracht een foutje had gemaakt en het gewone satés moesten zijn. Dit wisten mijn schoonouders ook (zo berekenend waren ze wel). Vervolgens werd het geserveerd, al wetend opgegeten en een HOOP stampij gemaakt toen er afgerekend moest worden WANT ze hadden kindersatés besteld en gingen echt niet betalen voor gewone satés.
Ik weet niet wat ik erger vond, de doortraptheid en het besodemieteren of het gierige gedrag.

donderdag 28 september 2017 om 15:57
Oké, dan heb ik niks gezegd.the-dowager schreef: ↑28-09-2017 15:49Ha, dan heb jij mijn oma nog niet meegemaakt. Zeker wel dat je met een tas vol tupperware naar huis gaat daar (en het kan haar echt niet schelen of jij, als alleenstaande, überhaupt nog behoefte hebt aan zes punten appeltaart, dat bakje verdwijnt gewoon in jouw tas).

donderdag 28 september 2017 om 16:24
Ik ken iemand......jawel......die ruimde de koelkast leeg om plaats te creëeren......ging er zelf inzitten......om te checken of het lichtje daadwerkelijk uitging na sluiten van de deur. Dat zou anders namelijk stroom kosten.
Diezelfde persoon hergebruikte, decennia geleden, de plastic velletjes die een slager of supermarkt tussen de plakken vlees-broodbeleg legde.
Zucht.

Diezelfde persoon hergebruikte, decennia geleden, de plastic velletjes die een slager of supermarkt tussen de plakken vlees-broodbeleg legde.
Zucht.

donderdag 28 september 2017 om 16:25
Bij mijn (blanke Nederlandse) familie staan de tafels stampvol met eten.
Mijn moeder spoelt alle halvarinekuipjes, ijsbakken, jampotjes, enz goed om en bewaart deze
om de gasten nog stukken quiche, salade en toetjes in mee te geven naar huis.

donderdag 28 september 2017 om 16:27
Gierige actie.
Mijn schoonzus wilde graag mijn muziekinstrument hebben, omdat ze die zelf wilde leren bespelen. Althans, dat zei ze.
Ik speelde zelf niet meer, dus ik gaf het haar. (Het was geen blokfluit van zeven euro.)
Later kwam ik er achter dat ze het instrument cadeau had gegeven aan een familielid van haar.
Mijn schoonzus wilde graag mijn muziekinstrument hebben, omdat ze die zelf wilde leren bespelen. Althans, dat zei ze.
Ik speelde zelf niet meer, dus ik gaf het haar. (Het was geen blokfluit van zeven euro.)
Later kwam ik er achter dat ze het instrument cadeau had gegeven aan een familielid van haar.

donderdag 28 september 2017 om 16:28
Eerlijk gezegd dacht ik het ook toen ik die zin las.......dat het weer een trap onder NL-e billen zou zijn vanwege ongastvrij etc. Geloof echter dat forumster er niet echt wat mee bedoelde. Soms schrijft iets ook gemakkelijk weg omdat je het zo vaak leest en je er eigenlijk al niet meer bij nadenkt. Hersenspoelen, hersenspinsel...zo iets.

donderdag 28 september 2017 om 16:29
Hobby gestart en weer de brui er aan gegeven? Dan zou ik het teruggeven aan de eerste eigenaar. Zeker bij een hoge waarde, echter ook vanwege de emotionele waarde.Cailin_ schreef: ↑28-09-2017 16:27Gierige actie.

donderdag 28 september 2017 om 16:38
Ik kwam erachter, dat schoonzus niet van plan was geweest om zelf te gaan spelen.Troeteltje schreef: ↑28-09-2017 16:29Hobby gestart en weer de brui er aan gegeven? Dan zou ik het teruggeven aan de eerste eigenaar. Zeker bij een hoge waarde, echter ook vanwege de emotionele waarde.
Ze wilde gewoon een familielid verblijden.
Tja, zeg dan niet dat het voor jezelf is.
Uiteindelijk heb ik tegen mijn broer gezegd dat ik het instrument graag terug wilde
en hij heeft het toen opgehaald en aan me teruggegeven.
Ik heb het verkocht voor een mooi bedrag (een fractie van de nieuwprijs)
en het geld aan een goed doel gegeven.
Later kreeg ik een mailtje van de vrouw die het had gekocht
dat ze er zo lekker op speelde en er heel blij mee was.

donderdag 28 september 2017 om 16:40
Dat bedoelde ik inderdaad niet. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik er vaak ook bepaalde gerechten zijn die speciaal bedoeld zijn om mee te geven, waarvan niet wordt gegeten tijdens het event. Vooral na bruiloften enzo. Dat zie ik hier minder.Troeteltje schreef: ↑28-09-2017 16:28Eerlijk gezegd dacht ik het ook toen ik die zin las.......dat het weer een trap onder NL-e billen zou zijn vanwege ongastvrij etc. Geloof echter dat forumster er niet echt wat mee bedoelde. Soms schrijft iets ook gemakkelijk weg omdat je het zo vaak leest en je er eigenlijk al niet meer bij nadenkt. Hersenspoelen, hersenspinsel...zo iets.
Maar goed, ik ben nieuw op dit forum. Ik zal mij voortaan voorzichtiger uitdrukken.