Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VII

21-09-2017 11:28 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel. :) Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.

Afbeelding

Linkjes naar de vorige delen:

Deel VI

Deel V

Deel IV

Deel III

Deel II

Deel I
Troeteltje schreef:
28-09-2017 16:24
Ik ken iemand......jawel......die ruimde de koelkast leeg om plaats te creëeren......ging er zelf inzitten......om te checken of het lichtje daadwerkelijk uitging na sluiten van de deur. Dat zou anders namelijk stroom kosten. :proud:

Zucht.
:HA:
Exschoonmama had helemaal geen koelkast.
"Kost allemaal maar stroom". Bij feestelijke gelegenheden werd er wel een potje slagroom voor op de koffie gekocht. Die stond dan op het balkon, met een nat lapje erover, dan bedierf het niet ofzo.
Ben de precieze uitleg vergeten.
LizBon schreef:
28-09-2017 16:40
Dat bedoelde ik inderdaad niet. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik er vaak ook bepaalde gerechten zijn die speciaal bedoeld zijn om mee te geven, waarvan niet wordt gegeten tijdens het event. Vooral na bruiloften enzo. Dat zie ik hier minder.

Maar goed, ik ben nieuw op dit forum. Ik zal mij voortaan voorzichtiger uitdrukken.
Joh, laat je niet gek maken. Niks aan het handje zou ik zeggen.

Wat voor gerechten bedoel je? Soms staat men dagen in de keuken, kan me bijna niet voorstellen dat dat dan gebeurd om er niet met het bezoek van te eten..........weet wel dat er vaak in bepaald culturen gekookt wordt voor hele weeshuizen...zo veel.
Troeteltje schreef:
28-09-2017 17:35
Wat voor gerechten bedoel je? Soms staat men dagen in de keuken, kan me bijna niet voorstellen dat dat dan gebeurd om er niet met het bezoek van te eten..........weet wel dat er vaak in bepaald culturen gekookt wordt voor hele weeshuizen...zo veel.
Een bepaald soort cake wordt altijd gemaakt om mee te geven. Het ligt dan al ingepakt klaar. En vaak iets wat een beetje op een soort vleespasteitje lijkt en een gerecht dat in bananenbladeren wordt gestoomd. Je krijgt dat dan standaard mee. Ik denk dat het iets met een traditie van een lange reis naar huis te maken heeft. Dit is dus ook bij grotere feesten, niet alleen op een verjaardag met 20 mensen.
CarmiggelT schreef:
28-09-2017 13:29
En jij bent niet gierig met quoten kolf :proud:
Ik overdrijf graag 🙈
Troeteltje schreef:
28-09-2017 16:24
Ik ken iemand......jawel......die ruimde de koelkast leeg om plaats te creëeren......ging er zelf inzitten......om te checken of het lichtje daadwerkelijk uitging na sluiten van de deur. Dat zou anders namelijk stroom kosten. :proud:

Diezelfde persoon hergebruikte, decennia geleden, de plastic velletjes die een slager of supermarkt tussen de plakken vlees-broodbeleg legde.

Zucht.
:applause: dit vind ik echt fantastisch! Ik heb er ook meteen beeld bij!
the-dowager schreef:
28-09-2017 15:49
Ha, dan heb jij mijn oma nog niet meegemaakt. Zeker wel dat je met een tas vol tupperware naar huis gaat daar (en het kan haar echt niet schelen of jij, als alleenstaande, überhaupt nog behoefte hebt aan zes punten appeltaart, dat bakje verdwijnt gewoon in jouw tas).

Mijn huidige huisgenoot hergebruikt vuilniszakken. Kiept de zak leeg in de openbare container en hangt hem dan weer vrolijk in de vuilnisbak. Oké, ze doet het alleen met de plastic en oud papier zakken, dus zo smerig als de gft-zak is het niet, maar die zakken zijn ook echt niet fris meer na alle lekkende melkpakken en pizzadozen. :sick:

Hah, dat doet mijn man ook.
Met plastic vooral. Ik laat hem, heeft hij weer het idee dat hij een plastic zakje heeft bespaard en de keer erop gooi ik het met zak en al in de container.

Ik heb wel even op de rem getrapt toen hij een stofzuigerzak aan het leegpulken was boven de container. Dat ging me te ver. Bah bah bah.

Het gekke is dat hij helemaal niet gierig of zuinig is maar als het in zijn ogen verspilling is.. dan moet die zooi dus hergebruikt.
*Draakje* schreef:
28-09-2017 23:13
Met plastic vooral. Ik laat hem, heeft hij weer het idee dat hij een plastic zakje heeft bespaard en de keer erop gooi ik het met zak en al in de container.

Ik heb wel even op de rem getrapt toen hij een stofzuigerzak aan het leegpulken was boven de container. Dat ging me te ver. Bah bah bah.

Het gekke is dat hij helemaal niet gierig of zuinig is maar als het in zijn ogen verspilling is.. dan moet die zooi dus hergebruikt.
Ik had vroeger een stofzuiger waarvoor de zakken alleen bij een zaakje in het centrum te koop waren. Omdat ik nooit zin had om alleen daarvoor naar de stad te gaan heb ik regelmatig stofzuigerzakken geleegd en hergebruikt (openknippen en weer dicht plakken met stevige tape). Ging prima :-)
Alles kan.
Die van ons zijn gewoon te koop bij Blokker en AH en ook niet duur. Ik vind het vreselijk goor :) En man pulkte alles eruit via de ronde opening.
Dat gaf een vieze stofwolk, brr.
Dollycat schreef:
28-09-2017 14:23
Uitgebreid gekookt werd er helaas ook niet. Er was niet heel veel eten en als ik ergens om 16:00 ben en rond 19:00 voor het eerst iets ga eten, dan heb ik echt meer dan een beetje trek. De rest vd mensen die er waren ook.
Ook niet al te slim van jou dan. Je weet dat je vriendin daar een handje van heeft. Waarom ga je dan niet om 15.30uur niet ergens een broodje eten met man en zoon?
*Draakje* schreef:
28-09-2017 23:57
Alles kan.
Die van ons zijn gewoon te koop bij Blokker en AH en ook niet duur. Ik vind het vreselijk goor :) En man pulkte alles eruit via de ronde opening.
Dat gaf een vieze stofwolk, brr.
Gatver!
LizBon schreef:
28-09-2017 16:40
Dat bedoelde ik inderdaad niet. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik er vaak ook bepaalde gerechten zijn die speciaal bedoeld zijn om mee te geven, waarvan niet wordt gegeten tijdens het event. Vooral na bruiloften enzo. Dat zie ik hier minder.

Maar goed, ik ben nieuw op dit forum. Ik zal mij voortaan voorzichtiger uitdrukken.

Welnee joh. De tenen zijn gewoon te lang af en toe, :-D
Ik geloof dat er hele zuinige en hele vrijgevige Hollanders zijn. Zelf ben ik er tussenin. Als ik visite krijg (onverwachts) dan staat er in no time koffie met lekkers op tafel, daarna fris, bier, wijn met chips. Geen probleem.
Aan de andere kant, als mensen vlak voor het eten binnen vallen ben ik niet goed in improviseren, dan weet ik niet goed hoe ik dat moet opvangen zonder eten af te halen. Dus dat doen we dan maar.. Maar eerlijk gezegd irriteert het me ook. Ik vind heg eigenlijk nieg zo negjes om mensen te overvallen met mee willen eten.
*Draakje* schreef:
28-09-2017 23:13

Wij ontdekten ooit, toen de stofzuigerzakken een tijd niet verkrijgbaar waren voor ons apparaat, dat dat hergebruiken gemakkelijk kon. Sindsdien deden we dat wel eens vaker. Ik ben dus zuinig. zie dit als zuinig, niet als gierig.
Gierige actie van mezelf:
Ik had bij een webwinkel wat kleding besteld. Bij het uitpakken van de doos kwam ik erachter dat ik een bepaald kledingstuk was vergeten te bestellen (iets wat ik echt nodig had) en ik plaatste dus een 2e bestelling bij dezelfde winkel. Het product was 19,95, maar pas vanaf 20 euro was de verzending gratis dus nu zou ik 4,95 verzendkosten moeten betalen omdat ik 5 cent tekort kwam. Dus ik heb nog een broek in mijn winkelmandje gegooid zodat ik boven de 20 euro kwam en de verzending gratis was. ;-D

Die broek zat ook bij de eerste bestelling maar was te groot, dus had nu een maatje kleiner besteld. Omdat de eerste broek best vreemd zat, verwachtte ik al dat het door de pasvorm kwam en niet zozeer door de maat. Maar omdat ik 5 cent tekort kwam had ik hem er maar in een kleinere maat bij besteld, om te kijken of het dan beter zat, hoewel ik dat dus al niet verwachtte. Als ik dus die 5 cent niet tekort kwam had ik hem er dus nooit bij besteld. Ik wist van tevoren dus al dat ik hem hoogstwaarschijnlijk terug ging sturen maar omdat ik die eerste bestelling ook nog terug moest sturen maakte me dat niet zoveel uit, naar het postkantoor moest ik toch al.
anoniem_299629 wijzigde dit bericht op 29-09-2017 18:33
30.05% gewijzigd
Ik vind dat niet zo gierig @mimarr Ik geloof dat webwinkels doen dit juist zodat men voor die 5 cent idd nog een product erbij besteld. (En onderzoek die ik eens las wees uit dat het meerendeel van wat er besteld wordt bij gratis verzenden toch echt niet terug wordt gestuurd)

Verjaardag in een pannekoekenrestaurant. Vast bedrag afgesproken met het restaurant en een arrangement op maat laten maken om de kosten enigszins in de perken te kunnen houden. Maar je wilt de gasten toch wel wat kunnen aanbieden dus we dachten een uitgebreid arrangement te hebben. persoon een voorafje (keuze uit 2 soepen en 2 salades), stokbrood kruidenboter, 2 pannekoeken (van de kaart tot 10,- euro zit erbij in, boven de 10 euro pannekoek komt een toeslag en alles buiten pannenkoek zit niet bij arrangement), water, koffie, thee, sap, fris, bier, wijn en als toetje fruit, ijs of koffie-speciaal.

Wat denk je? Op de avond waren er - hoorden we later - 4 mensen die als voorafje absoluut geen soep wilden maar echt de carpaccio en als hoofdgerecht de spare-ribs bestelden.

Het is dat de serveerster had gezegd dat ze alleen het arrangement kon bieden aan die tafel.

Later hoorden we dat iemand had gezegd het aageboden arrangement "karig" te hebben gevonden... We vermoeden dat dit een van de 4 geweest moet zijn.
the-dowager schreef:
28-09-2017 15:49
Ha, dan heb jij mijn oma nog niet meegemaakt. Zeker wel dat je met een tas vol tupperware naar huis gaat daar (en het kan haar echt niet schelen of jij, als alleenstaande, überhaupt nog behoefte hebt aan zes punten appeltaart, dat bakje verdwijnt gewoon in jouw tas).

Mijn huidige huisgenoot hergebruikt vuilniszakken. Kiept de zak leeg in de openbare container en hangt hem dan weer vrolijk in de vuilnisbak. Oké, ze doet het alleen met de plastic en oud papier zakken, dus zo smerig als de gft-zak is het niet, maar die zakken zijn ook echt niet fris meer na alle lekkende melkpakken en pizzadozen. :sick:
Ik hergebruik ook een papieren zak voor oudpapier en een zak voor plastic afval. Niet vanwege geld, want gierig ben ik helemaal niet, maar om afval te besparen. Waarom elke keer een nieuwe plastic zak nemen voor plastic afval? Ik zorg er wel voor dat mijn plastic/papieren zak niet vies is, dus doe er alleen "droog" afval in.
Pieps2016 schreef:
28-09-2017 00:45
Ik heb mijn vader laatst overleden gevonden. Ik had mijn kinderen bij mij ( ze hebben hem niet gezien hoor) en moest dus direct een oppas hebben. Mijn hele telefoonlijst afgebeld want iedereen was werken of nam niet op. Gelukkig nam 1 vriendin wel op en kwam er direct aan en heeft mijn jongens mee naar haar huis genomen super lief natuurlijk. En 20 minuten later belde ze of ik ze weer kwam halen want ik zou ondertussen al wel klaar moeten zijn en of ik 5 euro voor haar had omdat ze mijn jongens een boterham en een beker ranja had gegeven.

Kijk die 5 euro boeit mij niet eens maar als je al 20 jaar met mij bevriend bent en je weet dat ik mijn vader net dood heb gevonden ( en dat hij er al een aardig tijdje lag) en ik dus enorm van slag ben en daarbij met politie etc bezig ben ga dan niet 20 minuten later al bellen waar ik blijf. Ze wist dat ik niemand anders kon bereiken en in paniek was en het ook allemaal niet meer wist wat ik moest doen. En daarbij de keren dat ik haar uit de nesten heb gehaald zijn niet eens op 2 handen te tellen. Ik vond dat echt gierig. Niet financieel want ik weet dat ze het niet breed heeft maar dat ze mij op een moeilijk moment het nog moeilijker heeft gemaakt vind ik echt erg.
Gecondoleerd :hug:

Dat zou geen vriendin meer van mij zijn. :nooo:
Gierige actie vind ik mensen die zeggen dat ze gestopt zijn met roken maar dan wel van mij sigaretten willen. Zeker op feestjes willen ze wel roken en als ik dan zeg van koop dan zelf want ik zit straks zonder sigaretten als je zo door gaat op het einde van de avond. Dan hebben ze als excuus dat wanneer ze zelf een pakje bij hebben ze bang zijn dat ze te veel gaan roken. Die mensen zijn niet gestopt met roken maar met kopen. Er zijn mensen die pakken gewoon een sigaret uit mijn pakje zonder te vragen. Ik hou ze voortaan in mijn tas.
latulipe schreef:
29-09-2017 16:41
Ik vind dat niet zo gierig @mimarr Ik geloof dat webwinkels doen dit juist zodat men voor die 5 cent idd nog een product erbij besteld. (En onderzoek die ik eens las wees uit dat het meerendeel van wat er besteld wordt bij gratis verzenden toch echt niet terug wordt gestuurd)

Verjaardag in een pannekoekenrestaurant. Vast bedrag afgesproken met het restaurant en een arrangement op maat laten maken om de kosten enigszins in de perken te kunnen houden. Maar je wilt de gasten toch wel wat kunnen aanbieden dus we dachten een uitgebreid arrangement te hebben. persoon een voorafje (keuze uit 2 soepen en 2 salades), stokbrood kruidenboter, 2 pannekoeken (van de kaart tot 10,- euro zit erbij in, boven de 10 euro pannekoek komt een toeslag en alles buiten pannenkoek zit niet bij arrangement), water, koffie, thee, sap, fris, bier, wijn en als toetje fruit, ijs of koffie-speciaal.

Wat denk je? Op de avond waren er - hoorden we later - 4 mensen die als voorafje absoluut geen soep wilden maar echt de carpaccio en als hoofdgerecht de spare-ribs bestelden.

Het is dat de serveerster had gezegd dat ze alleen het arrangement kon bieden aan die tafel.

Later hoorden we dat iemand had gezegd het aageboden arrangement "karig" te hebben gevonden... We vermoeden dat dit een van de 4 geweest moet zijn.
Meen je??? Nooit geweten dat een pannenkoekenrestaurant zo uitgebreid kan aanbieden, dus ik vond het al zeer uitgebreid toen ik je bericht las. En heel gul dat jullie zo’n uitgebreid arrangement hadden besproken. Wij komen nooit in een pannenkoekenrestaurant. Echt, ik sta hiervan serieus te kijken.
latulipe schreef:
29-09-2017 16:41
Ik vind je absoluut niet gierig maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen op pannekoeken zit te wachten. Maar als het duidelijk is dat er geen andere keuze is, dan is het natuurlijk erg onbeleefd om spare ribs te bestellen.
mimarr schreef:
29-09-2017 16:01
Ik had bij een webwinkel wat kleding besteld. Bij het uitpakken van de doos kwam ik erachter dat ik een bepaald kledingstuk was vergeten te bestellen (iets wat ik echt nodig had) en ik plaatste dus een 2e bestelling bij dezelfde winkel. Het product was 19,95, maar pas vanaf 20 euro was de verzending gratis dus nu zou ik 4,95 verzendkosten moeten betalen omdat ik 5 cent tekort kwam. Dus ik heb nog een broek in mijn winkelmandje gegooid zodat ik boven de 20 euro kwam en de verzending gratis was. ;-D
Dit is toch niet gierig? Je doet juist precies wat de winkel wil. Meer bestellen dan je eigenlijk van plan was :)
IJskoffie schreef:
29-09-2017 18:15
Dit is toch niet gierig? Je doet juist precies wat de winkel wil. Meer bestellen dan je eigenlijk van plan was :)
Ja als ik het zo terug lees valt het eigenlijk wel mee hahaha.

Misschien moet ik het even verduidelijken: ik was niet helemaal van plan om die extra bestelde broek te houden. De eerste (die dus te groot was) zat best wel vreemd. Omdat ik 5 cent tekort kwam had ik hem er maar in een kleinere maat bij besteld, om te kijken of het dan beter zat, maar eigenlijk verwachtte ik dat al niet. Omdat ik al het idee had dat het niet door de maat kwam maar gewoon door de pasvorm, had ik hem nooit opnieuw besteld als ik geen 5 cent tekort kwam. Ik wist van tevoren dus al dat ik hem hoogstwaarschijnlijk terug ging sturen maar omdat ik die eerste bestelling ook nog terug moest sturen maakte me dat niet zoveel uit, naar het postkantoor moest ik toch al.
mimarr schreef:
29-09-2017 16:01

Die broek zat ook bij de eerste bestelling maar was te groot, dus had nu een maatje kleiner besteld. Omdat de eerste broek best vreemd zat, verwachtte ik al dat het door de pasvorm kwam en niet zozeer door de maat. Maar omdat ik 5 cent tekort kwam had ik hem er maar in een kleinere maat bij besteld, om te kijken of het dan beter zat, hoewel ik dat dus al niet verwachtte. Als ik dus die 5 cent niet tekort kwam had ik hem er dus nooit bij besteld. Ik wist van tevoren dus al dat ik hem hoogstwaarschijnlijk terug ging sturen maar omdat ik die eerste bestelling ook nog terug moest sturen maakte me dat niet zoveel uit, naar het postkantoor moest ik toch al.

Om een kort verhaal lang te maken.. :biggrin:
mimarr schreef:
29-09-2017 18:27
Ja als ik het zo terug lees valt het eigenlijk wel mee hahaha.

Misschien moet ik het even verduidelijken: ik was niet helemaal van plan om die extra bestelde broek te houden. De eerste (die dus te groot was) zat best wel vreemd. Omdat ik 5 cent tekort kwam had ik hem er maar in een kleinere maat bij besteld, om te kijken of het dan beter zat, maar eigenlijk verwachtte ik dat al niet. Omdat ik al het idee had dat het niet door de maat kwam maar gewoon door de pasvorm, had ik hem nooit opnieuw besteld als ik geen 5 cent tekort kwam. Ik wist van tevoren dus al dat ik hem hoogstwaarschijnlijk terug ging sturen maar omdat ik die eerste bestelling ook nog terug moest sturen maakte me dat niet zoveel uit, naar het postkantoor moest ik toch al.

Was in je eerste hoofdstuk al duidelijk :proud:
Blondie456 schreef:
29-09-2017 17:33
Gierige actie vind ik mensen die zeggen dat ze gestopt zijn met roken maar dan wel van mij sigaretten willen. Zeker op feestjes willen ze wel roken en als ik dan zeg van koop dan zelf want ik zit straks zonder sigaretten als je zo door gaat op het einde van de avond. Dan hebben ze als excuus dat wanneer ze zelf een pakje bij hebben ze bang zijn dat ze te veel gaan roken. Die mensen zijn niet gestopt met roken maar met kopen. Er zijn mensen die pakken gewoon een sigaret uit mijn pakje zonder te vragen. Ik hou ze voortaan in mijn tas.
Jij was toch ook gestopt las ik hier pas? Wat jammer dat je weer begonnen bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven