Voor wie mag ik kaarten leggen

woensdag 21 december 2016 om 11:20
Inmiddels open ik losse topics waarin ik dan steeds de eerste 3 vragen beantwoord.
Reacties, feedback of het wel of niet klopt of blijkt te kloppen waardeer ik zeer en dan wel graag in dit topic Kloppen de kaarten van Tomcat
Reacties, feedback of het wel of niet klopt of blijkt te kloppen waardeer ik zeer en dan wel graag in dit topic Kloppen de kaarten van Tomcat
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 14:23
66.60% gewijzigd

zaterdag 23 september 2017 om 11:35
Hallo Tomcat, zou je voor mij kaarten willen leggen gericht op mijn werk en toekomst?
De baan die ik doe, daar heb ik nooit voor geleerd en ligt in principe onder mijn niveau. Ik voel me er ook niet echt in thuis, maar door gewenning kan ik me er redelijk bij voelen.
Ik heb vanuit mijn werk een coachingstraject gevolgd, maar in de richting die bij mij past is heel moeilijk werk te vinden. Daarnaast weet ik niet zeker of ik die richting (weer) uit wil.
Wel ben ik aan het brainstormen over eventueel een vervolgopleiding doen, zodat ik daarmee (naast mijn huidige werk) toch iets kan doen waar ik me beter bij voel.
Ik voel me daar erg onzeker onder, het is namelijk nogal wat. (En ik ben al 50) Het kost toch wel wat aan geld, wat ik eigenlijk niet over heb maar als ik er goed rekening mee houd het wel mogelijk is.
Graag zou ik willen weten of ik er goed aan doe om dit pad te volgen, of dat ik beter op zoek kan gaan naar een pad die ik in kan slaan zonder dergelijke ingrijpende dingen te hoeven doen.
De baan die ik doe, daar heb ik nooit voor geleerd en ligt in principe onder mijn niveau. Ik voel me er ook niet echt in thuis, maar door gewenning kan ik me er redelijk bij voelen.
Ik heb vanuit mijn werk een coachingstraject gevolgd, maar in de richting die bij mij past is heel moeilijk werk te vinden. Daarnaast weet ik niet zeker of ik die richting (weer) uit wil.
Wel ben ik aan het brainstormen over eventueel een vervolgopleiding doen, zodat ik daarmee (naast mijn huidige werk) toch iets kan doen waar ik me beter bij voel.
Ik voel me daar erg onzeker onder, het is namelijk nogal wat. (En ik ben al 50) Het kost toch wel wat aan geld, wat ik eigenlijk niet over heb maar als ik er goed rekening mee houd het wel mogelijk is.
Graag zou ik willen weten of ik er goed aan doe om dit pad te volgen, of dat ik beter op zoek kan gaan naar een pad die ik in kan slaan zonder dergelijke ingrijpende dingen te hoeven doen.
maandag 25 september 2017 om 07:56
Nog een werkvraagje. En ik had hem al eerder gesteld (en ook antwoord gehad hoor), maar niets zo veranderbaar als dit bedrijf.
Achtergrondinformatie;
In januari begonnen. Moeilijke start gehad. Halverwege mei kwam er een omslag en in juli werd mijn contract verlengd (tot komende februari). Jij hebt in die periode kaarten gelegd voor me trouwens, kwam precies uit.
Ik heb opgevangen dat ze ook in Belgie en Duitsland willen starten, de plannen zijn al behoorlijk vergevorderd. En ow, wat lijkt het me gaaf om mee te doen op de Duitse markt, om een compleet nieuwe winkel op te starten.
Concreet; Zit er een kansje in dat ik in Duitsland mee mag doen en zo ja, gaat dat ´vanzelf´ of moet ik er zelf wat voor doen? Meer specifiek; Moet ik dan een voorzichtig balletje opgooien (heb ik al gedaan) of er echt werk van maken?
Achtergrondinformatie;
In januari begonnen. Moeilijke start gehad. Halverwege mei kwam er een omslag en in juli werd mijn contract verlengd (tot komende februari). Jij hebt in die periode kaarten gelegd voor me trouwens, kwam precies uit.
Ik heb opgevangen dat ze ook in Belgie en Duitsland willen starten, de plannen zijn al behoorlijk vergevorderd. En ow, wat lijkt het me gaaf om mee te doen op de Duitse markt, om een compleet nieuwe winkel op te starten.
Concreet; Zit er een kansje in dat ik in Duitsland mee mag doen en zo ja, gaat dat ´vanzelf´ of moet ik er zelf wat voor doen? Meer specifiek; Moet ik dan een voorzichtig balletje opgooien (heb ik al gedaan) of er echt werk van maken?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

maandag 25 september 2017 om 09:57
Hallo Tomcat, daar ben ik weer. Ik heb je eerder gevraagd over mijn werksituatie en ik heb het idee dat ik steeds een stapje verder kom... voorzichtig. Ik wil graag weten of het zin heeft om door te fantaseren over de volgende situatie. Ik heb al jaren een vast contract, maar wil eigenlijk weg, iets nieuws. Ik heb stress, en klachten van overwerktheid.
Zou ik voor mezelf kunnen beginnen? Ik droom ervan om m'n eigen tijd te kunnen indelen. Wat moet ik daarvoor doen? Is het iets dat bij me past?
Alvast bedankt!
Zou ik voor mezelf kunnen beginnen? Ik droom ervan om m'n eigen tijd te kunnen indelen. Wat moet ik daarvoor doen? Is het iets dat bij me past?
Alvast bedankt!
dinsdag 26 september 2017 om 09:49
Hi Tomcat,
Zoveel vragen! Als je tijd hebt heb ik toch ook weer een vraag.
Ik ben vlak na mijn laatste vraag iemand tegen gekomen met wie het heel erg klikt. Hij heeft aangegeven het rustig aan te willen doen, maar ik heb get gevoel aan het lijntje te worden gehouden. Kun jij advies geven?
Ik ben vlak na mijn laatste vraag iemand tegen gekomen met wie het heel erg klikt. Hij heeft aangegeven het rustig aan te willen doen, maar ik heb get gevoel aan het lijntje te worden gehouden. Kun jij advies geven?
The best way to get along with people is to expect them not to like you
vrijdag 29 september 2017 om 13:04
gemini2009 schreef: ↑26-09-2017 19:44Tomcat zou aub een legging voor mij willen doen? Werkgerelateerd.
Ik zit er even helemaal doorheen.
Heb het gevoel te moeten vechten tegen die bierkaai. Voel me niet serieus genomen en word tegengewerkt.
Alvast bedankt.
Zet alles eens op een rijtje op papier, neem dan effe afstand van dat papier, als je terug komt van een lange wandeling pak een kop koffie of thee en ga zitten bij dat vel papier. Gooi er een blik overheen en hou die eerste gedachte vast. Wat zegt je eerste gedachte?
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 29 september 2017 om 13:06
sweetmadness schreef: ↑26-09-2017 09:49Hi Tomcat,
Laat je niet aan het lijntje houden.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 29 september 2017 om 13:07
MarindaH schreef: ↑25-09-2017 09:57Hallo Tomcat, daar ben ik weer. Ik heb je eerder gevraagd over mijn werksituatie en ik heb het idee dat ik steeds een stapje verder kom... voorzichtig. Ik wil graag weten of het zin heeft om door te fantaseren over de volgende situatie. Ik heb al jaren een vast contract, maar wil eigenlijk weg, iets nieuws. Ik heb stress, en klachten van overwerktheid.
Alvast bedankt!
....zal ik proberen advies te geven?
LOEP ME MAAR aub.
donderdag 5 oktober 2017 om 01:03

zondag 15 oktober 2017 om 15:33
Een verleden wat je wat behoedzaam heeft gelaten, je ben er door op je hoede, in het heden heb je behoefte aan zekerheid, geborgenheid, het verleden zorgt voor angsten om gekwetst te worden en dit kan in een vroeg stadium al de kans op vriendschap of een realtie verstoren. Zoek naar frisse inspiratie, durf kwetsbaar te zijn..of in ieder geval niet té emotioneel afgeschermd . Er lijkt iets dwars te zitten op materieel gebied, een angst dat potentiële partners invloed hebben op materiële zaken terwijl die zaken nu prima gaan voor je...dat lijkt wel iets waar je je overheen moet zetten.Manonna schreef: ↑05-10-2017 01:03Hoi Tomcat. Ik vind nog steeds dat je het geweldig doet. Ik heb ook een vraag en omdat voor jezelf leggen moeilijk is stel ik hem aan jou. Omdat je niet van PB's houdt doe ik het hier. Wil je eens kijken voor mij op relatiegebied? Het is weinig info dat weet ik. Maar als je wil kijken, heel graag.
(over)spanning blokkeert je vreugde en vertrouwen? kan dat? de natuurlijke gang van zaken wordt tegen gehouden..probeer te ontspannen en je intuitie te volgen.
het advies dat je krijgt is om je praktische zaken op orde te brengen, dat kan je actief doen om de situatie te beinvloeden, breng evenwicht, orde, duidelijkheid in je niet-emotionele zaken.
De waarschijnlijke uitkomst die ik krijg is krachtige nieuwe energie die zich spoedig aan gaat dienen, dit kan een nieuwe liefde zijn, ik denk het wel omdat dat je vraag was, maar kan ook op andere gebieden een trigger geven..bijvoorbeeld om te reizen, avonturen te beleven, het is de 8 van staven, misschien dat je hem zo beter begrijpt.

zondag 15 oktober 2017 om 15:37
QUote even je eigen vraag als hij nog relevant is (GELDT OOK VOOR DE PB"S)..ik ben best een tijdje weggeweest en heb geen zin om energie te stoppen in vragen die al beantwoord zijn door het leven zelf 
Ik blijf wel wat rustiger aan doen..misschien moet ik maar een systeem verzinnen van de eerste 5 ofzo..het is echt veel te veel en ik voel mij dan weer verplicht om wel iedereen te antwoorden en dat gaat dus niet altijd..
Ik ben aan het experimenteren met wat nieuwe leggingen en ik heb een nieuwe set die ik misschien binnenkort ook ga gebruiken..ik blijf wel oefenen ook al zien jullie het niet steeds
PS..ik zie niet zo veel reacties in het "kloppen de kaarten" topic..vind ik niet zo leuk. Ook als ik onzin verkoop wil ik het weten hoor, het is niet om mij over mijn bol te aaien, het is zodat ik weet of en wat er klopt (of niet klopt).

Ik blijf wel wat rustiger aan doen..misschien moet ik maar een systeem verzinnen van de eerste 5 ofzo..het is echt veel te veel en ik voel mij dan weer verplicht om wel iedereen te antwoorden en dat gaat dus niet altijd..
Ik ben aan het experimenteren met wat nieuwe leggingen en ik heb een nieuwe set die ik misschien binnenkort ook ga gebruiken..ik blijf wel oefenen ook al zien jullie het niet steeds

PS..ik zie niet zo veel reacties in het "kloppen de kaarten" topic..vind ik niet zo leuk. Ook als ik onzin verkoop wil ik het weten hoor, het is niet om mij over mijn bol te aaien, het is zodat ik weet of en wat er klopt (of niet klopt).
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 15:45
18.36% gewijzigd
zondag 15 oktober 2017 om 15:43
hi!
Ik heb al vijf jaar een knipperlicht relatie en begin toch wel de drang te voelen om me te settelen. Ondertussen heb ik ook gedate met anderen, maar er is nooit iets uitgekomen. Nu twijfel ik of ik voor mijn vriend moet gaan, wat heel leuk is maar waarbij wel veel problemen opgelost moeten worden, of iemand anders zoeken... Kan je me helpen?:)
Ik heb al vijf jaar een knipperlicht relatie en begin toch wel de drang te voelen om me te settelen. Ondertussen heb ik ook gedate met anderen, maar er is nooit iets uitgekomen. Nu twijfel ik of ik voor mijn vriend moet gaan, wat heel leuk is maar waarbij wel veel problemen opgelost moeten worden, of iemand anders zoeken... Kan je me helpen?:)

zondag 15 oktober 2017 om 15:56
het lijkt alsof je dru bent geweest met werk of studie en daardoor minder prioriteit had voor de liefde, inmiddels onderweg naar een andere fase maar er zit wel een tegstrijdigheid..een heimelijk verlangen naar het feestelijke onbezorgde verliefd zijn, leve de lol, mogelijk vergenwoordigd dit je knipperlicht, en daartegenover een drang naar een stabiel (liefdes)leven dat jij onder controle hebt en "bestuurd" zonder dat dat moeite kost, geen fratsen.butterfly- schreef: ↑15-10-2017 15:43hi!
In je omgeving ligt gezinsgeluk, misschien vrienden van je die settelen en/of kinderen krijgen?
Wat jij kan doen is kiezen, leren, jezelf bekwamen in hetgeen dat je echt wilt en de waarschijnlijke uitkomst die ik krijg is een grote liefde voor jezelf en anderen die je in staat stelt om je doelen te bereiken.
Hopelijk kan je hier iets mee.

zondag 15 oktober 2017 om 15:58
Dat gaat een tijdje goed werken, maar het kan aan je gaan knagen dat je kansen gaat missen door het thuiswerken. Na een tijdje komt er een verandering, waarschijnlijk een kans op je werk.

zondag 15 oktober 2017 om 15:59
Wat fijn dat je je weer wat beter voelt Tomcat!forsyth schreef: ↑19-09-2017 18:28Beste Tomcat,
ik maak me zorgen om mijn man. Er zijn grote veranderingen gaande op zijn werk en hij vindt het lastig om daarop te sturen. Ik vind het zwaar om hem zo te zien worstelen. Ik hoop dat hij genoeg uit het leven haalt, dat hij genoeg voldoening vindt. Hoe kan ik hem het beste steunen?
Dank voor uw tijd.![]()