Werk & Studie alle pijlers

Keuze maken

29-09-2017 22:05 10 berichten
Ik moet een keuze maken. Ons bedrijf gaat zich afsplitsen en beide afdelingen willen mij behouden, maar dat gaat dus niet.

Moet ik kiezen voor zekerheid of voor de baan met uitdaging? Ik twijfel....is het mogelijk om leiding te geven aan iemand die hoger is opgeleid en in een ander vakgebied werkt? Ik heb eerder leiding gegeven maar toen in hetzelfde vakgebied. Mijn directeur ziet het helemaal zitten...

De baan met zekerheid is juist onder mijn niveau. Echt uitvoerende werkzaamheden zonder groei..alleen baanzekerheid.

Ik twijfel zo...
Ik zou voor de groei gaan. Zekerheid is ook maar schijn. Groei en leidinggevende zijn staat beter op je cv en je gaat vast met meer plezier naar je werk.
Alle reacties Link kopieren
Heb je over je twijfel gesproken over de baan met uitdaging met je directeur? Waarom ziet hij/zij het helemaal zitten dat jij dit gaat doen? Misschien geeft dit je wat extra voeding voor het maken van je keuze.
.
Damselindistress schreef:
29-09-2017 22:05
De baan met zekerheid is juist onder mijn niveau. Echt uitvoerende werkzaamheden zonder groei..alleen baanzekerheid.
Zie je jezelf die baan met plezier doen voor de rest van je gehele werkende leven? Zo ja; doen. Zo nee; dan gaat er toch een punt komen waarop je ooit weer een nieuwe uitdaging aan gaat. Why not now?
Ga voor de uitdaging. Zekerheid is erg relatief als je werk je morgen niet meer nodig heeft omwille van een of andere reden.
Je leert wel snel leiding geven, als je dat in je hebt komt dat wel snel naar boven
29-09-2017 22:05
is het mogelijk om leiding te geven aan iemand die hoger is opgeleid en in een ander vakgebied werkt?
Ja. Je hoeft een professional immers niet te vertellen hoe hij zn werk moet doen.
De zekerheid is inderdaad relatief. De baan met groei trekt mij meer. Hier heb ik ook al met de andere leidinggevende over gesproken. Ze willen mij beide graag behouden. Heb aangegeven dat ik er niet tussen ga zitten dus eerst uitzoeken wat ze willen met de organisatie en daarna kom ik. Voelde wat brutaal om dat zo te brengen maar het trekken van beide kanten aan mij voelt ook niet fijn.
Toch belangrijk dat je zelf aangeeft wat jouw voorkeur is. Is ook blijkdat je ervoor wil gaan, zeker in die baan met groei potentieel. Vermoed dat ze daar een dynmaisch gedreven iemand voor willen. Dus zou niet wachten tot ze met finaal aanbod komen. Je ziet maar...
30-09-2017 00:00
De zekerheid is inderdaad relatief. De baan met groei trekt mij meer. Hier heb ik ook al met de andere leidinggevende over gesproken. Ze willen mij beide graag behouden. Heb aangegeven dat ik er niet tussen ga zitten dus eerst uitzoeken wat ze willen met de organisatie en daarna kom ik. Voelde wat brutaal om dat zo te brengen maar het trekken van beide kanten aan mij voelt ook niet fijn.
Go for it!
30-09-2017 00:00
De baan met groei trekt mij meer.
Hier heb je toch je antwoord?

Veel plezier alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven