Leeftijdsverschil en toekomst

01-10-2017 11:51 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede viva forum lezers,
Ik zit hier al een tijdje mee en hoop via deze weg misschien wat nieuwe inzichten te krijgen.
Ik ben zelf 26 en ik heb een tijdje een geheime relatie gehad met een man die 46 is. We zijn ermee gestopt omdat we allebei graag wilde nadenken wat dit voor ons beide betekent, als we hiermee doorgaan. Toch zien we elkaar dagelijks door werkzaamheden en hobby's. We merken allebei dat we ons erg aangetrokken voelen tot de ander en we kunnen ook niet anders dan continu aan elkaar denken.
Veel mensen zullen zeggen dat dat de eerste vlinders zijn maar ik heb hiervoor al enkele (langere) relaties gehad en nog nooit heb ik me zo gevoeld. We staan op dezelfde manier in het leven, onze normen en waarden kom erg overeen, ik voel me zielsgelukkig als ik bij hem ben, voel me veilig, geborgen en rustig en we hebben bergen lol. Het voelt echt als die soulmate die je zou kunnen tegen komen. Als wij een relatie zouden aangaan betekent dat behalve een hoop consternatie ook dat onze toekomst een draai krijgt. Ik zal dan geen kinderen meer krijgen want hij heeft er al twee van 18 en 20. Hij is nog erg vitaal en jong dus reizen zie ik nog wel een paar jaar zitten. Maar mijn verdere, bejaarde toekomst zal ik alleen moeten doen. Sowieso omdat hij 20 jaar ouder is maar ook omdat ik geen kinderen heb. Ik vind het een erg lastig dilemma. Mijn verstand zegt dat het misschien beter is om hier niks mee te doen alhoewel ik het ook belangrijk vind hoe goed wij bij elkaar passen. En mijn gevoel zegt dat we ervoor moeten gaan, omdat ik me erg, echt heel erg goed voel en ik moet genieten van het hier en nu.
Denk ik gekke dingen? Wat moet ik hier allemaal mee...
En het is geheim, omdat..?
Waarom was de relatie geheim? Je soulmate is getrouwd?
Heb jij een kinderwens? Zo ja: niet aan beginnen. Geen kinderwens? Dan zou je het kunnen proberen. Al lijkt het mij niet aantrekkelijk. Nu is het misschien nog te doen, maar als jij 45 bent en in de kracht van je leven, gaat hij met pensioen. Daarbij ben je maar nauwelijks ouder dan zijn kinderen.
Fluithaas schreef:
01-10-2017 11:55
Waarom was de relatie geheim? Je soulmate is getrouwd?
Dezelfde vraag.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Nu is het enige dat telt: gisteren was het nu, morgen is het nu en nu is het ook nu , dus...
Als hij getrouwd is, dan in mijn antwoord trouwens simpel: niet aan beginnen. Dan is het sowieso geen leuke man.
Waarom wil hij geen kinderen meer? Ik denk dat het in zon relatie vooral geven en nemen is. Als jij een kinderwens hebt vind ik dat als hij een relatie met jou aan wil gaan hier ook voor open moet staan of je anders moet laten gaan.

Ik snap overigens niet waarom het stiekem moet. Als jullie zo blij met elkaar zijn snap ik niet dat je dit wil verbergen.
Tess1981 schreef:
01-10-2017 12:02
Waarom wil hij geen kinderen meer? Ik denk dat het in zon relatie vooral geven en nemen is. Als jij een kinderwens hebt vind ik dat als hij een relatie met jou aan wil gaan hier ook voor open moet staan of je anders moet laten gaan.

Ik snap overigens niet waarom het stiekem moet. Als jullie zo blij met elkaar zijn snap ik niet dat je dit wil verbergen.
Omdat hij bijna 50 is en al twee kinderen heeft die bijna volwassen zijn? Lijkt me een no-brainer.
SweetChili schreef:
01-10-2017 12:04
Omdat hij bijna 50 is en al twee kinderen heeft die bijna volwassen zijn? Lijkt me een no-brainer.
Maar dat betekent niet dat hij geen kinderen meer kan krijgen.

Waarom offer je direct jouw (eventuele) kinderwens op?

Je hebt overigens nog één puntje overgeslagen in jouw toekomstbeeld: niet alleen 'eindig' je alleen. Je kan je ook verheugen op het bijstaan van je man terwijl hij lichamelijk steeds slechter wordt. Vraag je serieus af of je dat wel wil!
Best raar dat hij geen kinderen meer wil. Mijn vader was 52 toen ik werd geboren en tegen de zestig bij de jongste kinderen. (Ik kom uit een wat groter gezin.) Inmiddels is hij ver in de negentig en nog steeds goed. Mijn moeder is in de zeventig en slechter dan hij. Een van mijn zwagers overleed toen hij net veertig was, scheelde twee jaar met mijn zus en zij bleef achter met twee jonge kinderen, terwijl onze vader inmiddels achterkleinkinderen heeft. Als jullie er een toekomst in zien zou ik het gewoon doen. Veel geluk.
Het heeft geen toekomst. Als jij 40 bent is die man bijna bejaard.
Dat soort succesverhalen van oudere vaders... je hebt er niks aan. Onderzoeken genoeg die ook zeggen dat oud zaad minder van kwaliteit is. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Misschien is TO wel verminderd vruchtbaar.

Daarbij is 20 jaar wel erg groot. Praten jullie over mijn en jouw tijd. En daarbij denk ik dat aantrekkingskracht van de man naar een 20 jaar jongere vrouw vooral sexueel is.

Studeer je nog of werk je? En ik zou het toch delen met familie en vrienden. Verliefdheid zorgt er toch voor dat je de dingen anders ziet. En je fam en vrienden (als je die hebt) kennen je beter dan die man van 20 jaar ouder.
Twee posts, een groot geheim en dan zo veel over jezelf vertellen ...

Maar goed, ga eens twee weken samen reizen, hoe voel je je als je intensief op elkaars lip zit?
Ik vind je jong om een kinderwens vaarwel te zeggen, gelukkig heb je ook nog heel lang om daar op terug te komen.
Zou kunnen dat het werkt toch? Zolang jij er gelukkig van word.
Alhoewel ik een kinderwens wel zwaar zou meerekenen.

En leeftijd, mensen kunnen er wel een mening over hebben. Uiteindelijk is er geen recept voor een relatie die werkt.
Als je beide jong bent garandeerd dat ook niks.
PattyJupiter schreef:
01-10-2017 12:35
Best raar dat hij geen kinderen meer wil. Mijn vader was 52 toen ik werd geboren en tegen de zestig bij de jongste kinderen. (Ik kom uit een wat groter gezin.) Inmiddels is hij ver in de negentig en nog steeds goed. Mijn moeder is in de zeventig en slechter dan hij. Een van mijn zwagers overleed toen hij net veertig was, scheelde twee jaar met mijn zus en zij bleef achter met twee jonge kinderen, terwijl onze vader inmiddels achterkleinkinderen heeft. Als jullie er een toekomst in zien zou ik het gewoon doen. Veel geluk.
Raar??

Ik zou als ik hem was dolblij zijn om niet meer in de luiers en peuter-prullaria te zitten. Die man heeft 2 kinderen die de pubertijd al voorbij zijn. Jezelf weer laten vastbinden aan een jong gezin zou ik ook niet doen hoor.
SweetChili schreef:
01-10-2017 12:04
Hij is 46, niet bijna 50. Jij bent ook niet bijna 30.

En je hebt een raar beeld van 46 jarige met je 'hij is nog erg vitaal'. Dat zegt eigenlijk alles over hoe jong jij bent.
46 is in de bloei van zijn leven. En jij bent amper ouder dan zijn kinderen.

Als jij een jongeman was geweest en jouw lot uit de loterij een vrouw, zouden de reacties hier overigens totaal anders zijn.

Nu heb ik kinderen die van jouw generatie zijn. Als die thuis komen met een man van onze leeftijd zou ik daar op zijn zachtst gezegd NIET blij van worden.
Waarom zou jullie relatie een hoop consternatie teweeg brengen? Zo bijzonder is een behoorlijk leeftijdsverschil nou ook weer niet.
Jouw kinderwens, daar kan je niet zomaar aan voorbij gaan, neem die wel goed in overweging!
Ach, je bent maar iets ouder dan zijn kinderen. Is hij getrouwd?
Wat word je trouwens snel oud. Vorige maand toen je op zoek was naar vriendinnen was je nog 24. Wel leuk voor zijn kinderen, een extra leeftijdsgenoot erbij
roosje11 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 13:36
0.64% gewijzigd
Ik heb er wat ervaring mee, m'n man en ik schelen elkaar 19 jaar (hij is ouder).
En ja, dat levert in het begin wat constrenatie op, maar mijn ervaring is dat als mensen zien dat het goed zit tussen jullie die consternatie ook verdwijnt. Sterket nog, inmiddels zijn we ruim 14 jaar bij elkaar en iedereen ziet ons als een onafscheidelijk duo.

Een kinderwens had ik in het begin niet, maar m'n man stond wel open om dit te bespreken. Later kwam die kinderwens wel en hebben we goede afspraken kunnen maken over alles wat bij een kind komt kijken. Inmiddels hebben we een dochtertje van 2 jaar en is het tweede kindje onderweg. Heeft hij aangegeven dat hij geen kinderwens meer heeft, of is dat een aanname van jou?

Ook over later kun je afspraken. Zorg voor een partner hoef je niet perse zelf te doen. Wij (kunnen gelukkig) zorgen voor genoeg financiele middelen zodat we indien nodig zorg kunnen inkopen.

Ik vraag me af of het handig is dat ieder voor zich nadenkt over de toekomst. Het gaat toch vooral ook over de afspraken die je samen wel of niet kunt maken.
En als je persé een kind wil, dan natuurlijk helemaal niet aan beginnen! Je wil je kind toch geen vader aandoen wat z'n opa had kunnen zijn mag ik hopen?
EefjeHB,

Ik zit precies in dezelfde situatie. Ik kan me daarom ook heel goed voorstellen dat je keuze moeilijk is.
Ik ben ook door werk in contact gekomen met mijn vriend... Tussen ons zit ook meer dan 20 jaar verschil. Het probleem bij mij is dat hij nog niet officieel is gescheiden. Ze zijn er mee bezig (mediators enz.) dus er zit wel druk achter. Ik zelf heb wel een kinderwens en ook hij heeft er mee ingestemd om er nog aan te beginnen als onze situatie stabiel is. Ik ben dol verliefd op deze man en alleen hij doet mij goed. Doe wat jou gelukkig maakt en laat de rest voor wat het is. Dat is mijn raad... Ookal lijkt de keuze misschien dom of wellicht "naïef" .
Gezellig toch ...
Ben je over een paar jaar samen met je stief-schoondochters zwanger.

Als je nu al twijfelt, zou ik er niet aan beginnen.
Ik zou de stap niet wagen. Je schrijft vooral twijfel. Doe het dan niet. Die soulmate vind je waarschijnlijk binnen een paar jaar weer. En je kinderwens aan de kant zetten voor een man die al kinderen heeft: ik zou het niet doen! Niks aan om hem wel het ouderschap te zien hebben, waardoor jij het niet hebt. Je bent zo jong! De wereld ligt nog open aan keuzes.

Mijn vriend is 16 jaar ouder. Zijn kind is nog geen tiener, voor mij ligt de kinderwens daardoor in bespreekbaar gebied. Voor we de relatie starten hebben we heel goed besproken wat het leeftijdsverschil inhoudt. Op basis van dat gesprek zijn we er vol voor gegaan. Als ik twijfel had gevoeld, zou ik het niet hebben gedaan.
Hips, hopsakee en pierlala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven