Hoeveel kostte jouw bed?

01-10-2017 15:08 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net een nieuw bed gekocht, een tweepersoons elektrische boxspring met alles erop en eraan. Totaal waren we kwijt (inc. kussens á 100 euro per stuk, dekbedhoes etc.) 3300 euro. Ik heb dit graag over voor een goede nachtrust. Maar nu zeiden een aantal mensen om ons heen dat ze nooit zoveel geld zouden uitgeven aan een bed. Vervolgens lopen ze wel met de nieuwste iPhone rond :?:

Dus, mijn vraag: Hoeveel heeft jouw bed gekost?
2000 euro bij swiss sense. Man heeft een chronische ziekte en veel rugklachten. Het scheelt hem echt veel pijn
1000 euro van Auping, was wel een aanbieding.

Kussens en dekbed hadden we al. Maar dat zijn de kosten ook niet. En de dekbedovertrekken zijn zo'n 20-30 euro van de Hema.

Ik vind ruim 3000 euro echt heel veel geld voor een bed!
Unuance, ik hoop dat het je financieel een keer mee zit, zodat je een fijn nieuw matras voor jezelf kunt kopen.
Dank lieve Julien. Dat hoop ik ook. Maar was redelijk tevreden totdat ik dit topic las haha. Maar dat motiveert alleen maar om eruit te komen. Zal wel nog jaren duren en zoniet maak ik er ook wat van. Er zijn ook mensen op deze wereld die helemaal geen matras of hangmat hebben dat ligt echt afgrijselijk zo hard en koud zeker als je ouder of ziek bent ofzo dus hoor voor mijn gevoel nog bij de happy few.
Lisbeth fijn dat het je man veel pijn scheelt. Een waterbed mits voldoende gestabiliseerd kan bij rug en b.v. doorligklachten etc. ook wonderen doen heb ik gehoord.
Ik geloof dat ons bed rond de 5000 heeft gekost. Met stip de allerbeste aanloop ooit! Als een van ons ergens anders heeft geslapen en weer thuis komt is een van de eerste dingen die we zeggen altijd 'wat is ons bed toch fantastisch!' :heart:
Ja maar dat zeg (en ervaar) ik ook hoor al heb ik een €125,- matras op de grond. :sheep:
Zowiezo ligt je eigen vertrouwde in jouw vorm ingeslapen (zoals schoenen ingelopen) bedje denk ik algauw het lekkerst...
Ben me ook aan het orienteren op bedden, heb nu een Pullman boxpring 180x210, die denk ik aan vervanging toe is onderhand.
Was destijds zo'n 6000 gulden en qua stevigheid van de matrassen ivm haast en voorraad (na wegdoen waterbed) afgestemd op ex zijn lengte en gewicht.
Twee losse matrassen van 90x210 en die kun je aan elkaar ritsen, zodat er geen strook ontstaat tussen die 2 matrassen.

Nu is mijn vraag aan de tevreden slapers (ongeacht de prijs van hun bed: ik zie tevredenheid in alle prijsklassen): hoe heb je het geschikte matras gevonden qua stevigheid (na een enkele keer proefliggen)?!
Iets kan lekker liggen in de winkel een minuutje, maar hele nachten is toch een ander verhaal..

En hebben jullie 2 losse matrassen (met grote dekmatras) of een 2-persoonsmatras uit 1 geheel op bijv 2 losse onderboxen?
Gaan losse matrassen (op losse onderboxen) met een dekmatras idd niet schuiven?
(ik heb geen ombouw en die wil ik ook niet).
Ikea verkoopt bijv zo'n schuimrubber ding wat je in die strook kunt leggen.

Ik vind het eigenlijk belangrijker om te weten op wat voor soort (materiaal) matrassen en onderboxen (bijv ook verend of hard) jullie zo goed slapen dan de prijs ervan.
De dure pullmanmatras is voor mij te hard, heb een dekmatras van Ikea om eea te verzachten en om heel nieuwe matrassen nog even uit te stellen, en dat bevalt op zich wel, maar ik word regelmatig wakker met een slapende arm of pijn in bekken/benen omdat ik uren in dezelfde houding lig en weinig draai in mijn slaap.

En maakt misschien nog verschil (behalve lengte en gewicht?) of je een rug- zij- of buikslaper bent, wat voor matras het meest geschikt is? En er zijn ook verschillen in een dekmatras qua samenstelling die ook invloed hebben op lichaamswarmte en vocht (het synthetische traag- en koudschuim versus natuurlijke (duurdere) materialen als latex, wol en katoen.

Ik heb weleens een weekje op een (goed) Ikea-logeerbed geslapen wat echt gewéldig lekker lag, ook boxpring, maar weet niet meer wat voor matrassen dat waren, volgens mij niet meer te krijgen (Sultan?).
Kregen jullie goed advies in de winkel of gewoon vertrouwd op zelf proefliggen?
BIj Ikea bijv pocketveringmatrassen van € 150 tot aan € 399, dus wie zegt blij te zijn met die van Ikea, welke moet ik dan aan denken?(ik weet dat het voor iedereen persoonlijk anders ligt, maar ben wel benieuwd omdat ik lees dat bij de stellen onder jullie de tevredenheid er bij beiden is (met dezelfde matras en niet bijv 2 verschillende?).

Juist met zo'n relatief dure aankoop voor jaren (als het goed is) vind ik het lastig beslissen.
Ik heb ook geen duizenden euro's hiervoor, dus ik probeer een beetje betaalbare oplossing te vinden.
Bij Ikea kun je 3 maanden uitproberen, dacht ik?
Die matrassen zijn jammer genoeg maar 2 m lang, zou dat storend zijn op een onderbed van 2.10 m?
(ben zelf klein van stuk dus denk dat paar cm aan de boven- en benedenkant niet opvalt en ook niet veel uitmaakt als je erop ligt?)

Tuurlijk ga ik ook langs (speciaal)zaken voor advies-op-maat, maar ben wel benieuwd naar wát (voor soort bed) jullie zo fijn vinden slapen (of juist niet) qua warmte/vocht/vering/materialen.
(gelukkig geen last van nachtelijke opvliegers oid, kan het wel soms te warm vinden, maar dat kan ook aan een te dikke dons liggen).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Wij hebben nog nooit een apart bed gekocht. Wij zijn nu aan de tweede slaapkamer bezig. Het bed is van hetzelfde materiaal als de nachtkasten, grote kledingkast en kaptafel.
@suzy: heel veel en lang proefliggen. Op allerlei verschillende bedden. Ik vond allerlei matrassen 'wel oke' maar toen ik op dé combinatie ging liggen was dat meteen goddelijk en de keus ook duidelijk. Dat is in ons geval pocketveer met latex topper (maar misschien vind jij iets anders fijn, daarom proberen proberen proberen).

Wij hebben overigens eigen matrassen met 1 topper, dus geen naden. Heeft ook heel goed geholpen tegen rugklachten overigens. Dat was de reden dat we naar een nieuw bed gingen en inderdaad, als sneeuw voor de zon verdwenen.
Wij zijn nu toe aan een nieuw matras en zijn de Ikea in gelopen. Daar op een paar bedden gezeten en gelegen, de fijnste wordt het. Ik ben in 10 minuten klaar met uitzoeken van een matras :mrgreen: wij hebben een 2-persoons matras. Wil geen 2 losse en wil ook geen losse dekbedden. We hebben wel 2 losse lattenbodems die we beide anders hebben ingesteld qua vering. En dan gewoon een ombouw. Kan dus niets aan verschuiven.
3200 euro voor twee matrassn en twee spiraalbodems. Bij Morpheus.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
400 euro
Ons bed was gratis, een Auping die van mijn opa anima is geweest. Hebben we destijds goedkope matrassen bij gekocht en een jaar of twee geleden nieuwe matrassen van 400 euro per stuk. Daar kreeg ik enorme rugpijn van; ik lig nu weer op mijn stokoude matras en mijn dochter heeft die van mij gekregen, zij vindt hem wel heerlijk liggen.
Vorig jaar, gekocht bij Ikea voor 1450,-. Boxspring, matras en topper. Bed is 180x200. Hiervoor een 400,- boxspring van Leen Bakker en het verschil merk je ontzettend goed.
ik vind het ook veel geld voor een bed, maar ik had begin dit jaar een uitspatting van; doe s gek,laten we een supersonisch geweldig lekker luxe bed kopen :biggrin: .
net als jij een electrische boxspring,met tallalai topdekmatras en speciale kussens.en oja;uitstapverlichting :yes: .
ook extra lang,2,10m. we wilden eerst ook 2 meter breed doen,maar dat werd wel erg krap in de kamer,dus toch maar niet gedaan.
ons bed was 3200 euro.
Een duur bed is toch niet automatisch een goed bed?
Rond de 3000 een boxspring. Ieder een eigen deel. Zonder kussens maar met dekens. Ow ow ow nu 3 jaar later en werkelijk ik zeg/denk nog zo vaak: heerlijk bed.
Soms laat ik me er op vallen, gewoon omdat het kan. Echt ik hou van mijn bed. Iedere cent waard.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
watdachtjehiervan schreef:
03-10-2017 16:35
Een duur bed is toch niet automatisch een goed bed?
als je niet opgelicht bent wel natuurlijk. de meerprijs zit hem in luxere en duurzamere materialen.
of je het lekker vind liggen is een 2e, en erg persoonlijk. voor mij lag de duurste topdek "toevallig" het lekkerst. een ander ligt weer lekkerder op ander materiaal,wat goedkoper is.
andersom gesteld is een goedkoop bed niet per defenitie slecht. gaat ws wel korter mee of sneller kapot.
Een goedkoop bed is er meestal maar in 1 uitvoering, of met heel beperkte keuze.

Bij een duurder bed kun je kiezen uit 4 verschillende boxen, 6 verschillende pocketveermatrassen en 4 verschillende toppers. Daarmee kun je - geholpen met een kundig advies van een goede verkoper - echt een voor jou perfecte samenstelling maken. En mijn helft is op mij afgestemd en die van mijn man op hem, wij hebben verschillende matrassen. Mijn matras is zachter dan dat van mijn man, omdat ik lichter ben dan hij.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Tijdschriftenverslindster schreef:
01-10-2017 19:51
2. Hoe gaat zo'n gesprek dan? Vertel je uit jezelf de prijs of vragen zij ernaar?
Toen bff haar nieuwe bed kocht ging het zo: oh blue heb zo'n relaxt bed gekocht een gloednieuwe boxspring bij xxxx en kostte maar xxxx. Ben zo blij!! En ik: o chill meis, blij voor je!

;-D
MaryCrawley schreef:
03-10-2017 07:33
Ik geloof dat ons bed rond de 5000 heeft gekost. Met stip de allerbeste aanloop ooit! Als een van ons ergens anders heeft geslapen en weer thuis komt is een van de eerste dingen die we zeggen altijd 'wat is ons bed toch fantastisch!' :heart:
Dit! Mijn bed ligt lekkerder dan het lekkerste bed in welk hotel dan ooit. Een heerlijk idee :-p
Ik heb een goedkope boxspring met een matrair. Voordeel is dat de matras nooit "af" gaat. Hoogstens eens een nieuw schuimrubber laagje er op. Je doet er dus je hele leven mee.... of langer.
Ik heb een 5 jaar oude tweedehands auping gekocht. Spiralen met ombouw. Was 300 euro. Zelf 2 nieuwe matrassen gekocht. Dit maakte dat het hele bed 700 euro heeft gekost.
noerie wijzigde dit bericht op 03-10-2017 20:05
0.29% gewijzigd
X
anoniem_63a2363ea599a wijzigde dit bericht op 15-11-2018 21:17
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven