Op naar de NIPT...

29-05-2017 21:54 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353

Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.

We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.

In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...

Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

:cheer2: Hoera, ze is er!! :cheer2:
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flip zo begrijpelijk na alle tegenslagen dat je daar ook aan gaat twijfelen. Wanneer mag je ongeveer gaan stimuleren? Ik duim voor je :hug:
Ik sluit me erg bij Cookie84 aan. Ik snap je twijfel enorm en in theorie kan het zo zijn dat de situatie van F en P als domme, afschuwelijke pech moet worden aangemerkt. Te meer omdat er geen oorzakelijk verband tussen trisomy 21 en Turner is... Maar goed, dat het moeilijk is om er in te blijven geloven snap ik. Ik vind je dapper - omdat je niet opgeeft, nog steeds onvermoeibaar in de MMM zit en alles er aan doet om een kind te krijgen met Flipman. Een kind dat Ik je enorm gun, lieve Flip! Dikke kus
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lieve Flip ik snap je onzekerheid. Het is ook allemaal zo verrekte onzeker, eerst de spanning hoeveel follikels groeien er, hoeveel eicellen kunnen er geoogst worden, hoeveel bevruchtingen, hoeveel cryo’s en daarna ‘begint’ het echt spannende stuk pas. Maar elk stapje is er een in de goede richting.
Dikke knuffel en hopelijk mag je al binnen afzienbare tijd beginnen met stimuleren. :hug:
Nu wachten op de onttrekkingsbloeding. Verwacht ik op ~ dag 4 na stoppen pil.
Dus rond woensdag. Dan weer bellen voor nieuwe echo afspraak.
:hug: Flip!
Spannend Flip.
Duim hard met je mee flip :hug:
Spannend, stap 2!
En Flip nog wat gebeurd? Hoop t voor je.
Zoals verwacht op de vierde dag na het stoppen van de pil ongesteld geworden, telefonisch instructies gekregen voor het vervolg.
Sinds gisteren gestart met de gonal f, 93,75 eenheden. Dat is super weinig, dus ik vind het echt heel spannend.
6 oktober de eerste echo.
Goed bezig Flipje weer een stapje verder en aan het stimuleren!
Kan mij heel goed voorstellen dat de iets lagere dosis spannend is, maar met 100eh had je wel een keurige opbrengst gelukkig, dus ik heb goede hoop dat dat nu weer zo zal zijn.
Nog een (lange) week tot de eerste echo. Ik duim en hoop met je mee.
Succes Flipje!
Op naar vrijdag! :thumbsup:
Pfffff, ik vind het wel echt super zwaar deze keer! :purple:

Vorige keer was ik vol vertrouwen, deze keer bijna niet. Dat de behandeling lukt durf ik nog wel te geloven, maar dan hebben we straks een paar embryo's, en dan?
Snap ik... supermoeilijk dit. Ik hoop echt dat het deze keer gewoon in 1 keer een gezond kindje op gaat leveren maar ik kan me je angsten heel goed voorstellen. Ik snap ook niet zo goed waarom de artsen het op "pech" houden en geen verdere onderzoeken willen doen, al is het maar om jullie gerust te stellen dat de embryo's die teruggeplaatst worden geen genetische afwijking hebben.
Is het een idee om er met iemand over te gaan praten? Of heb je daar geen behoefte aan.
mssfiddler schreef:
03-10-2017 17:22
Snap ik... supermoeilijk dit. Ik hoop echt dat het deze keer gewoon in 1 keer een gezond kindje op gaat leveren maar ik kan me je angsten heel goed voorstellen. Ik snap ook niet zo goed waarom de artsen het op "pech" houden en geen verdere onderzoeken willen doen, al is het maar om jullie gerust te stellen dat de embryo's die teruggeplaatst worden geen genetische afwijking hebben.
Is het een idee om er met iemand over te gaan praten? Of heb je daar geen behoefte aan.
Alles wat in Nederland mag is al gedaan mssf... Als we meer willen (embryo's testen) zullen we moeten uitwijken naar België.

Ik ben zelfs zelf (en mijn man ook) getest op Downsyndroom en andere chromosoomafwijkingen. Terwijl wij beiden universitair geschoold + gepromoveerd zijn. Dat is dat wel weer grappig.
Dat is ook zo... even niet bij nagedacht. Ik hoop dat het niet nodig is, maar als een kindje weer een genetische afwijking heeft gaan jullie dan naar Belgie?
nou flip ik hoop op een goede opbrengst, dan mooie embryootjes, een zwangerschap en dan een mooi gezond kindje!! :heart: moet vaak aan je denken
mssfiddler schreef:
03-10-2017 17:55
Dat is ook zo... even niet bij nagedacht. Ik hoop dat het niet nodig is, maar als een kindje weer een genetische afwijking heeft gaan jullie dan naar Belgie?
.
Ja. Een (vroege) miskraam is tot daar aan toe, dat is de natuur. Maar nog een keer voor die keus komen te staan om een nog vitale zwangerschap af te breken kunnen we echt niet aan. Voor nu vertrouwen we er (rationeel gezien) op dat de artsen gelijk hebben en dat we waarschijnlijk vette pech hebben gehad. Maar als het nog een keer zou gebeuren dan geloven we dat niet meer. Dus dan zouden we alles willen doen om te proberen dat te voorkomen, dus dan willen we met embryoselectie (PGS) verder.
Ik hoop met heel mijn hart dat dat niet nodig zal zijn. Maar ik kan me voorstellen dat de pijn van nog een keer een zwangerschap moeten afbreken je grootste angst is en ik zou je graag geruststellen maar dat kan helaas niet.
Ik lees en leef met jullie mee... maar ik weet niet altijd wat te zeggen...
Hier hetzelfde als wat mssfiddler zegt: Ik lees alles mee, maar woorden voelen soms zo zinloos.

Ik blijf maar hopen op een goede opbrengst, en daarna een goed vervolg. :redrose:
Ik hoop zo op n goede afloop ook voor je flipje.....

Ik moet nog 6 dagen wachten voor de echo en als die goed is hoop ik dat ze de nipttest zo snel mogelijk doen....de spanning of het goed is of niet is bijna niet te doen...

Ben zo bang voor een slechte uitslag...
Spannend Flipje, als er iemand is met een hoge gun-factor dan ben jij het wel samen met Flipman!
Ik hoop met heel mijn hart Flip dat je NOOIT meer voor die keuze komt te staan en dat het nu eens mee zit. :hug:
Flipje & Corina, ik hoop ontzettend dat het nu voor jullie allebei eens helemaal goed mag gaan :rose:
Well, that didn't work.

~An Autobiography~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven