Napraattopic Deel 92

26-09-2017 12:43 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nouschi schreef:
04-10-2017 21:59
:rofl: Maar wie was het nou??
Niet Sap zei de geperbande.
Hoera, er is weer een winterjastopic.
Oh, die heb ik dit jaar voor het eerst ruim op tijd gewassen voordat het koud werd, een waar unicum.
Maar dat kan ik daar zeker niet melden?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Lady*Voldemort schreef:
04-10-2017 22:23
Hoera, er is weer een winterjastopic.
Van de week ook al eentje. Over wanneer je je kind een winterjas aantrekt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
04-10-2017 20:56
Ow, die uitspraak ken ik. Valt me weer mee van mezelf.
Na mijn middelbare school ben ik psychologie gaan studeren. Helaas al in het eerste jaar moeten stoppen. Allerlei andere dingen gedaan, af en toe gedroomd over alsnog die studie gaan doen. En nu dan daadwerkelijk begonnen. Bijna 35 jaar na mijn eerste poging.
Wat leuk, dat je die droom weer opgepakt hebt. Hopelijk beleef je er veel plezier van. Ik ben ook bezig aan een opleiding maar ik merk dat het niet meer zo soepel gaat als twee decennia geleden. Helaas.
Solomio schreef:
04-10-2017 22:28
Van de week ook al eentje. Over wanneer je je kind een winterjas aantrekt.
Ja, en nu eentje wanneer je zelf een winterjas aantrekt. Het is een hot item dit jaar.
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-10-2017 22:59
Reden: Terugkeren onder permaban
99.91% gewijzigd
Op de uitvaart? Ja.
:wtf:

David Dunning
MoirenPhae schreef:
04-10-2017 22:37
Op de uitvaart? Ja.
Jezus Moi....
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
04-10-2017 22:47
Jezus Moi....
Dat vind ik. Ik hou niet van mensen die hysterisch het verdriet van een ander tot hun verdriet maken en daarmee het middelpunt opeisen.
vrouwke66 schreef:
04-10-2017 22:36
MoirenPhae woensdag 4 oktober 2017 20:09

-
Ik vind je totaal niet fatsoenloos, het is een hele logische reactie. De meeste mensen die niet echt een band met iemand hadden huilen om een overledene uit eigen kring. :hug:
MoirenPhae schreef:
04-10-2017 22:50
Dat vind ik. Ik hou niet van mensen die hysterisch het verdriet van een ander tot hun verdriet maken en daarmee het middelpunt opeisen.
Jij doet niet anders dan het middelpunt opeisen op het forum.
prada schreef:
04-10-2017 22:51
Jij doet niet anders dan het middelpunt opeisen op het forum.
O ja joh. En ik doe nog niet eens hysterisch of achter mijn ellebogen.
Nouschi schreef:
04-10-2017 22:47
Jezus Moi....
Ja nou ja, wat moet je hier dan mee? Ik vind het ook een hartverscheurend verhaal hoor, maar ik kan me helaas niet aan de indruk onttrekken dat het met enig effectbejag is geschreven. En nou zeg ik het nog netjes.
Lady*Voldemort schreef:
04-10-2017 22:53
Ja nou ja, wat moet je hier dan mee? Ik vind het ook een hartverscheurend verhaal hoor, maar ik kan me helaas niet aan de indruk onttrekken dat het met enig effectbejag is geschreven. En nou zeg ik het nog netjes.
Ik heb helemaal niets over de Gepermabande haar verdriet geschreven dat meer dan terecht is. Ik laat me alleen niet manipuleren.

Maar echt nogmaals, zoals ik elke keer al schrijf, zorgen dat jij zo over de zeik gaat en dus de aandacht opeist vind ik niet kunnen. Loop dan weg.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 22:56
4.25% gewijzigd
MoirenPhae schreef:
04-10-2017 22:50
Het kan je ook opeens overvallen hè. Als het al een hysterica is geef ik je gelijk maar dit vind ik toch wel een heel heftig verhaal en kan me goed voorstellen dat zoiets je helemaal overvalt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
prada schreef:
04-10-2017 22:51
Ik vind je totaal niet fatsoenloos, het is een hele logische reactie. De meeste mensen die niet echt een band met iemand hadden huilen om een overledene uit eigen kring. :hug:
Ja, maar dan hopelijk niet harder dan de nabestaanden op een uitvaart.

David Dunning
Nouschi schreef:
04-10-2017 22:55
Het kan je ook opeens overvallen hè. Als het al een hysterica is geef ik je gelijk maar dit vind ik toch wel een heel heftig verhaal en kan me goed voorstellen dat zoiets je helemaal overvalt.
Maar zij en haar verhaal staan volledig los van wat ik schreef.
Het ging over de mensen op topics zoals de vermoorde meisjes van afgelopen zomer die opbieden mbt hoe groot hun verdriet is. Ze kennen die kinderen niet eens.
Solomio schreef:
04-10-2017 22:56
Ja, maar dan hopelijk niet harder dan de nabestaanden op een uitvaart.
Nou ja, daar heb ik me ook wel eens schuldig aan gemaakt. Ik vond het zo vreselijk zielig voor mijn vriend dat zijn vader dood was en ik zat toevallig die dag wat minder goed in mijn hormonen dan mijn vriend en zijn moeder. Maar ze vonden het verder niet erg hoor.
Vrouwke66 wat een heftig verhaal, sterkte.

Mensen kunnen niet weten wat je hebt meegemaakt als jij het hen niet direct vertelt. Tot die tijd kan je dus zomaar gekwetst worden door opmerkingen van anderen en daar kunnen zij dus niets aan doen want zij weten het niet. Ook als anderen het wel weten kunnen zij een alsnog een andere mening zijn toegedaan. Dat dit geen warmte en begrip van jouw kant oproept snap ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Later als ik dood ben mag iedereen zo hard blêren als hij/zij maar wil. Of je me nu kent of niet, of het nu harder/heftiger/watdanooker is dan mijn directe nabestaanden of niet. Je hoeft niet eens om mij te blêren.
Maar wel graag oprecht.
Geen opgezocht verdriet en dat er twee wildvreemden tegen elkaar op gaan zitten blêren in een wedstrijdje wie het meest geraakt is door mijn heengaan a.u.b.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Wat is oprecht blèren? Ik zal het voor je doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
04-10-2017 23:10
Wat is oprecht blèren? Ik zal het voor je doen.
Dank!
Peebee je mij je nummer even? Dan bel ik je als ik dood ben.

En ik denk dat er een groot verschil zit in oprecht luid verdriet dat je overvalt (of, wat ik ook wel eens meegemaakt heb, vanuit je cultuur heel normaal is) en opgezocht/gemaakt verdriet wat vooral uit heel veel zin in drama en Grote Emoties en verrrdriehiet komt.

En blêren is groter dan blèren.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
04-10-2017 23:15
Dank!
Peebee je mij je nummer even? Dan bel ik je als ik dood ben.

En ik denk dat er een groot verschil zit in oprecht luid verdriet dat je overvalt (of, wat ik ook wel eens meegemaakt heb, vanuit je cultuur heel normaal is) en opgezocht/gemaakt verdriet wat vooral uit heel veel zin in drama en Grote Emoties en verrrdriehiet komt.

En blêren is groter dan blèren.
Ach ja, en over dat laatste schrijf ik al vanaf mijn allereerste bericht hierover.
Waarom er dan van gemaakt wordt dat ik (zal ik dan toch het centrum van het forum zijn?) gezegd heb dat verdriet en huilen niet mag ontgaat me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven