Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Jeej Krullenbol! :)
Fijn krullenbol! Gefeliciteerd!! :high5:

Fijn weekend allemaal dames!
Yes krullenbol! Fijn gevoel he.

Iedereen een fijn weekend. Wij zitten heerlijk op onze blauwe wolk in het voorjaarszonnetje.
De echo was helemaal goed! Baby had vorige keer dus gewoon een volle blaas zoals we al dachten.
Ondanks dat ik ergens wel wist dat de kans klein was is het toch een hele opluchting!
Er hoeft nu in ieder geval geen mogelijk gesprek met vriend te komen!

Saga wat fijn zeg dat het goed is met de blaas van jullie kleine!!!
Tralalalala
Hoi allemaal,

Gefeliciteerd met de goede NIPT uitslagen allemaal.
Momenteel heb ik het heel druk met ons nieuwe huis en daar allemaal dingen voor te regelen.
Ook merk ik de afgelopen week wat meer kwaaltjes, maar niks om me zorgen over te maken.
Ik lees dus zo nu en dan mee, maar zal wegens de drukte niet altijd kunnen reageren.
Super fijn Saga! Leuk om de baby weer te zien zeker! :heart:
Jeej! :hello: fijn die goeie nipt uitslagen!
Fijn Saga dat de echo goed was!

Soulsister, lijkt me pittig zo met het huis ook bezig te zijn. Schiet het al op? Wat voor kwaaltjes heb je last van?

Hier ga ik de echo voor geslacht verplaatsen. Het was niet mogelijk om op kort termijn alle dierbare familie en vrienden bij elkaar te krijgen dus wordt pas eind deze maand. Ga de echo verplaatsen anders moet ik zolang m'n mond houden en dat kan ik echt niet :rolling: wel jammmer, maar ach er zijn ergere dingen.
Zitten er nog meer geslachtsecho's aan te komen?
Oh Saga wat fijn! Ondanks dat de kans natuurlijk groot was dat er niets aan de hand was toch een opluchting lijkt mij.

Hartje, wat hebben jullie voor leuks bedacht om het geslacht bekend te maken (misschien heb ik erover heen gelezen sorry).

Wij hebben het ouders en broers en zussen gewoon verteld per whatsapp/ telefoon inclusief naam. Verder hadden we het nog niet wereldkundig gemaakt op social media en nu dus wel incl naam.
Ik ga vandaag naar een soort 9 maandenbeurs hier met een vriendin die ook zwanger is. Ben benieuwd of er hier dingen zijn die anders zijn waar ik nog niet aan had gedacht.
Inclusief naam? Ik ben benieuwd! Is dat in land waar jullie wonen ook gebruikelijk om naam al te noemen/ geven?
Pkt, ik denk gewoon met een taart met roze of blauw binnenkant.

Wat bijzonder dat jullie ook al de naam delen!
Wij willen aankomende week een afspraak gaan maken voor een pretecho en dan idd met geslacht.
Wel houden we dat dan nog even voor ons tot na 20 weken echo :rolling: gewoon om nog even iets voor ons 2tjes te houden.

@PKT idd is dat bij jullie standaard om ook naam al bekend te maken?
Als ik ooit naar Teen Mom kijk op mtv zeggen ze ook al vaak voor het kindje geboren is de naam al.

Ik zou echt niet kunnen zeggen of ik een voorgevoel heb of ik een jongen of meisje draag.... geen idee
Tralalalala
Ja is hier heel gebruikelijk. Mits je het weet natuurlijk. Soms dan weten ouders het nog niet en dan wordt alleen het geslacht verteld. Gebeurd ook wel eens dat ze twijfelen tussen namen en dat er dan binnen de familie een poll gemaakt wordt om te helpen met kiezen.

Eerste heb ik me hier nog best tegen verzet omdat ik het wel leuk vond om dat nog voor onszelf te houden. Maar naarmate ik hier langer woonde begon ik het steeds leuker te vinden dat de baby in iemands buik echt al zijn eigen naam heeft. Vind het in Nederland zo raar dat mensen een tijdelijke naam gebruiken voor hun baby als ze naam al weten. Noem het dan gewoon baby maar niet appeltje, garnaal of jantien als werknaam.
Dus toen besloten dat ik mee zou gaan in de gebruiken hier.

Moet zeggen dat de reacties heel leuk zijn! Wij zijn ook heel blij met de naam en het wordt hierdoor ook al heel echt.

Maar vind de Nederlandse traditie ook nog steeds mooi.
Saga, wat fijn dat de echo gewoon goed was!
En Hartje, ook heel fijn die goede nipt uitslagen terug.

Soulsister, succes met het huis. Is het allemaal nog een beetje te doen?

PKT, wat een leuke traditie om de naam al te vertellen. Ik heb geen moeite met de Nederlandse traditie, maar kan me goed voorstellen dat als ik in een land zou wonen waarin het vooraf vertellen gebruikelijk is ik dat ook prima zou vinden.

Hier komende vrijdag en pretecho. Die was meer ter geruststelling voor ons dan voor het geslacht bedoelt. Dus ik merk wel of we hier iets van meekrijgen. Als we hier op moeten wachten tot de 20 weken echo vind ik het ook prima eigenlijk.
Hi allemaal, ben weer terug van vakantie, een heerlijke zomerse en zonnige week gehad! :sun: Even afkicken nu met het grauwe, koude, grijze weer hier pff o_o maar heb genoten, lekker veel buiten geweest en gerelaxed, was top! 8-)

Iedereen gefeliciteerd met goede uitslagen en echo's! :cheer:

Vanochtend 2e afspraak gehad bij de VK en het hartje weer gehoord :heart: dat raakte me zeker dus klein traantje gelaten, zo gaaf en bijzonder om te horen! Ook is het grappig om te merken welke stappen je hebt gezet ondertussen, bij de intake was ik nog zenuwachtig en onwennig, en nu helemaal niet! Ook gister samen de eerste babykleertjes gekocht en voor mezelf 2 spijkerbroeken voor de zwangerschap, want dit weekend ook geconstateerd dat je het nu toch echt begint te zien haha :hihi: alsof ik teveel heb gegeten!

Ik heb zojuist een pretecho gepland voor volgende maandagavond. Voor het geslacht maar ook omdat we het graag nog een keertje willen meemaken en niet kunnen wachten tot de 20w :biggrin: :heart:

@PKT wat bijzonder om de naam al te delen, ja waarom niet! Mijn hoogzwangere collega heeft dat trouwens ook gedaan, die had zoiets van; zo heet ie toch haha! :biggrin: En sowieso leuk dat jullie al een naam hebben!!

Wij hebben tijdens de vakantie voor het eerst serieus over een naam nagedacht en zitten sparren. We hebben nu een meisjesnaam die we beiden supermooi vinden, nu nog een jongensnaam! Hoe zit dat bij de anderen? :)
Hi allemaal,
Gefeliciteerd met de goede echo's.
Ik kan ook niet wachten tot we het geslacht weten.
Zelf ben ik al stiekem over namen aan het nadenken, maar mijn vriend heeft zoiets van dat beslissen we wel als we het geslacht eenmaal weten.

Het huis is inderdaad pittig. Ik probeer waar mogelijk is te helpen, maar dat gaat helaas niet altijd. Gewoon heel snel moe en een zere rug.Voor de rest blijf ik er uit de buurt als er veel wordt geboord qua stofwolken of als er bepaalde stukken gelakt moeten worden. Daarnaast is nu de misselijkheid in combinatie met hoofdpijn opgetreden, wat ik ook als een signaal zie om wat rustiger aan te doen. In overleg ook met mijn vriend besloten dat ik mij nu meer met de administratieve zaken, inrichting en de babyzaken bezig te houden (zoals het regelen van de kraamzorg en babyuitzet shoppen).

Overigens iedereen die helpt met klussen vraagt continu of het gaat en zegt dat ik telkens moet rusten.

Vandaag overigens een klusvrije dag. Een vriend van mijn vriend gaat trouwen. Hebben (even voor de nog niet getrouwde stellen onder ons) mensen jullie al gevraagd of jullie dan ook binnenkort gaan trouwen nu er een kind op komst is? Mijn vriend en ik krijgen de vraag heel vaak de laatste tijd :-D . Wij hebben het in ieder geval niet in de planning staan, en zien het meer voor iets in de toekomst. Dan kan het kind heel lief bruidsmeisje/bruidsjonker zijn :rose: ;) .
:hello:
Alleen even een zwaai van deze zijde, ik denk nog wel aan jullie hoor! Alleen is RL hier even een grote achtbaan dus reageren komt er niet van...

{edit} Toch een mini update, de echo van twee weken terug was echt super goed. Een prachtig klein kindje te zien, heerlijk bewegend, zo compleet als wij konden checken en waarbij de hersenhelften goed zichtbaar waren. En het hartje gehoord, dat was ook erg speciaal. Ik heb de tabel ook weer bijgewerkt. Tot snel!
@soulsister haha ja inderdaad, wij zijn ook niet getrouwd en krijgen die vraag nu ook veel! maar we zien het ook als iets later, hoewel ik me wel even verdiept heb in trouwen/geregistreerd partnerschap gewoon ter info.
Hier wordt ook vaak gevraagd of we gaan trouwen en ook of we gaan verhuizen. Op beiden zeggen we nee ;)
We overwegen geregistreerd partnerschap ivm erfrecht. Dat willen we liever naar elkaar toe dan naar ouders. Net als het nemen van beslissingen over elkaar bij ernstige ziekte/ coma ed. Voor kind zelf hoeft het niet. Erkennen, gezag en voogd aanwijzen is voldoende om alles 'gedekt' te hebben.

Pkt, onze baby heeft ook een buiknaam. We hebben nog geen naam ook, maar vind het onderscheid tussen leven in buik en buiten buik ook mooi. Wij hebben nu wel een top drie voor meisjesnaam en zowaar top vier voor jongensnamen. Ik vermoed dat we in de loop van de zwangerschap nog van mening kunne veranderen. Vandaar dat wij pas beslissen als het kindje geboren is. Eerder wordt ook lastig aangezien we het geslacht niet weten ;)

Hoe is jullie buik? Ik heb eindelijk het punt bereikt dat ik me niet meer druk maakt of iedereen denkt dat ik gewoon te dik ben hahaha. M'n buik begint gewoon wat ronder te worden. Qua kilo's overigens niks meer aangekomen. Vriend vindt het wel leuk dat ik een buik krijg. Toch weer een stapje in de zwangerschap.

Wij hebben de uitvaart gehad. Nu hopelijk even een tijdje rust en regelmaat. Zijn we wel heel erg aan toe. Althans, met name ik trek alles wat minder nu ik zwanger ben.
Ik heb jullie even verwaarloosd maar was aan het genieten van een welverdiende vakantie. Vlak voor vertrek hebben we een hele mooie termijnecho gehad. Super gaaf om te zien en dat gaf toch wel geruststelling. Ik ben ook nog eens een paar dagen vooruit gezet. Pret echo staat gepland voor het geslacht maar dat duurt nog wel eventjes.

Soulsister lijkt mij nu wel even zwaar dat verhuizen maar wat een rust als je straks in een lekker nieuw fris huis zit.

Saga gecondoleerd. Hier beginnen broek lekker strak te zitten en als ik wat wijders aan heb zie je het niet gelukkig. Maar ja het is een te dikke buik en soms heb ik een bolle dag dat ie helemaal opbolt. Ik vind het wel goed zo hij wordt straks toch heel dik verwacht ik.

Vwb namen, ik heb een lijstje met namen die ik wel oke vind maar echt DE naam daar zijn we nog lang niet. Ik verwacht dat ook pas komt als het kind er is. Al zou ik wel een naam hebben dan zou ik hem/haar ook zo noemen. Tegen andere zou ik het wel vertellen als ze ernaar vragen maar om er over te gaan praten alsof het bestaat lijkt mij echt vreemd.

Leuk al die pretecho's volgens mij weet niemand het geslacht nog (of de tabel is niet bijgewerkt)?
Ik heb wel een extreem voor gevoel.. heel raar als dat straks anders blijkt te zijn.
Jo-86 ik geloof dat ik de enige ben die het tot nu toe weet.
Wij krijgen een jongetje :flirting:
Oh PKT een jongetje :cheer2: (ik heb de blauwe gekozen maar volgens mij werkt dat nooit naar behoren). Het gaat wel meer leven als je het geslacht ook weet. Ik kan mij overigens nog steeds niet voorstellen dat ik straks met een hele dikke buik rond loop.

Ik ben afgelopen 3 dagen opeens weer heel moe en wat misselijk. Ik begrijp er niets van het zou toch allemaal over moeten zijn met dit termijn. Bovendien ben ik gestopt met de mama vitamine, mijn poep krijgt een rare kleur door de hoeveelheid ijzer die erin zit. Op de een of ander manier vallen die pillen gewoon niet lekker. Met foliumzuur had ik totaal geen moeite. Het is niet verstandig maar ik laat ze liever staan. Andere die dit herkennen?
Het is toch niet erg als je ontlasting een andere kleur heeft? Of heb je ook andere klachten? Ik heb geen klachten van de vitaminen.
Ik heb nog nooit eigenlijk eerder die link gelegd, maar ik spreek woensdag mijn verloskundige weer. Als ik er aan denk (mijn hoofd begint af en toe al een beetje warrig te worden :-P ), zal ik het aan haar vragen.

Leuk dingetje voor vandaag, we hebben een kleur verf voor de babykamer gekocht. Ook al weten we het geslacht nog niet, we hebben nu een mooie ''genderneutrale'' kleur gevonden. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven