Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Hi allemaal,

Sinds gisteren weet de hele familie dat ik zwanger ben. Allemaal super leuke en positieve reacties. Mijn zus heeft het stiekem gefilmd, dus ik heb alle reacties op film staan. Het was 1 grote enthousiaste gillende massa :-D .

Vandaag de ''officiele'' facebook-post geplaatst. Man o man, de telefoon is niet meer stil geweest sindsdien. :-D

En wat een fijn nieuws, met alle goede NIPT test uitslagen.
PKT schreef:
28-09-2017 13:46
Yesss! Hier ook goede uitslag nipt test incl nevenbevindingen. Ben toch best opgelucht merk ik. Nu stap ik echt met mijn hele hebben en houden op die roze/blauwe wolk. Ik krijg gewoon een baby...
Fijn om te lezen!!!
Tralalalala
@Browneyes thanks! Heb een neefje gekregen, heel leuk idd! En bijzonder om dan in je armen te houden en te bedenken dat ik zelf zwanger ben van zo’n hummeltje.. (wat de schoonfamilie nog niet weet haha :hihi: ) en ze gaan maar halfjaar leeftijdsverschil hebben! Er is nog een ander neefje, net 2 maanden oud dus gelijk een hele nieuwe generatie erbij :biggrin:

@jo86 haha thanks! Nou was eigenlijk makkelijk, merk nu pas dat het moeilijker is om niks te zeggen, nu de ene helft het wel weet maar de andere helft nog niet! Nog 2 weken en dan weet iedereen het :)

@PKT, aangekomen, nou troost je, dat gaat ons allemaal gebeuren!! :D en, het is voor een heel goed doel gelukkig! Sterkte met de misselijkheid en heel goed dat je er iets tegen gaat nemen. Gefeliciteerd met de goede uitslag, hier hetzelfde en ook heel opgelucht! Weer 1tje van de checklist! :yes:

@Maisnon; wat blijkt; ik kreeg vandaag ineens de uitslag van de NIPT per mail! Beetje gek eigenlijk wel maar ik ben allang blij met de uitslag want die is goed! Hoef ik ook niet nog een week te wachten en ga ik gerust op vakantie. Yes, ik liep de rest vd dag met een glimlach rond op werk:D Voelde ook weer als een bericht van de baby, zo van joehoe ik ben er hoor, alles goed! :hyper:

@Soulsister haha geweldige film moet dat zijn!!:D en dan nog op FB haha, leuk, geniet van dit feestje! :cheer2:

Hier verder een paar zware misselijke dagen achter de rug :cencored: ik fiets echt als een oude oma, alles is zwaar. En ben 's avonds zo moe en die misselijkheid word ik af en toe ook gek van. Dus probeer me maar aan te passen. Nog 1 dagje werken en dan 2 weken vakantie. En hopelijk komt daarna de energie weer! (de zon in Spanje zal ook helpen :cheer: )
oja vraagje: sporten jullie en zo ja wat doen jullie? Of zijn jullie gestopt met sporten? Ben benieuwd!

Ik deed altijd 2x pw de loopband (snelwandelen), fitnesapparatuur en yoga/pilates oefeningen op de mat. Maar was al 2w niet geweest omdat ik het gewoon niet trok. Deze week eindelijk weer geweest maar merk dat ik alles minder kan; geen loopband, maar ik loop dan naar de sportschool heen en terug (fietsen is zwaarder), doe een paar apparaten (vooral armen) en doe de helft van de oefeningen op de mat. Stuk saaier maar lijkt me toch belangrijk om te blijven sporten/bewegen om de zwangerschap goed te dragen, de bevalling fit aan te kunnen plus herstel daarna. Toch is het lastiger dan gedacht, ben ook veel aan het googlen wat wel en niet mag...
Ik heb net een goede NIPT uitslag gekregen!! :cheer: Ook geen nevenbevindingen. Ik ben helemaal blij! Natuurlijk was de kans maar heel klein dat er iets niet goed was, maar toch. Ik ben toch opgelucht. De knallende koppijn die me al twee dagen plaagt is ineens ook een stuk minder… Stresskip?!?

Jo zwangerschapskleding is echt niet lelijk hoor. Er zijn inderdaad hele mooie merken, kijk maar eens op Zalando en H&M. Ik heb nu twee skinny broeken (spijker en zwart gecoat) en daar zie je echt niet aan dat het een zwangerschapsbroek is, behalve als je je shirt optilt en die buikband ziet. En heb ook al echt leuke jurkjes etc. gespot. Ik ben helemaal overstag, want mijn gewone broeken zitten gewoon echt niet lekker meer einde van de dag.

PKT gefeliciteerd met een goede NIPT!! En fijn dat je weer thuis bent! Haha ja ik vind het er altijd uitzien als een hele volksverhuizing als mensen met baby’s op pad gaan. Dat is ook ons voorland, haha. Wat heftig dat je zo last hebt nog van je misselijkheid. Je hebt groot gelijk dat je medicijnen probeert. Daar zijn ze voor! En die hormonen… tsja. Laat het over je heen komen, volgende dag weer een nieuwe dag inderdaad!

Soulsister wat leuk om het te filmen! Dat hebben wij niet gedaan, wij wilden wel foto’s maken ook maar daar hebben we alleen bij mijn vader aan gedacht. Ik was teveel in het moment, dus erg vind ik het niet. Maar slim om een ander te vragen. En leuk he die reacties op Facebook, je telefoon ontploft gewoon!

Traveler wat grappig dat ze het nog niet weten, terwijl je daar met je neefje zat! Wat een leuk binnenpretje zeg. Snap wel dat het lastig is om niks te zeggen. En super leuk dat ze straks een beetje dezelfde leeftijd hebben, dan hebben ze echt wat aan elkaar. Jij ook een goede NIPT, van harte! Wat sporten betreft: ik doe nu 1x in de week zwangerfit (best pittig, soort aerobic + grondoefeningen voor de spieren). Wat daar fijn aan is, is dat zij precies weten welke spieren je niet mag trainen en specifiek de spieren trainen die extra kracht nodig hebben in je zwangerschap en bevalling. Verder heb ik nu een hometrainer fiets op zolder staan, wil ik 1 tot 2x in de week op gaan zitten, Netflix erbij, klaar. Vanaf 20 weken ga ik er zwangerschapsyoga bij doen. Ik was ook altijd heel sportief (korfbal) maar dit ging echt niet in de eerste weken en hardlopen ging ook niet meer. Je moet er aan wennen dat je niet meer sport met het doel meer, sneller, beter, maar met het doel fit blijven en toewerken naar die bevalling/herstel.

Fijn weekend dames!
Joehoe! Jij ook gefeliciteerd Browneyes met de goede uitslag, heel fijn!

En wat goed dat je nu al zwangerfit doet, ja misschien moet ik ook zoiets maar ga doen, wel een goeie. En haha die fiets en netflix :biggrin: goed geregeld idd! En nee zeker waar, dat is zeker het doel, fit blijven en klaar zijn voor bevalling & herstel.

Nou ik ben even een weekje op vakantie :sun: en niet aanwezig hier, tot later en fijn weekend idd :hello:
Hoi allemaal,
Ik lees wel mee, maar als k reageer wil ik graag op iedereen reageren en dat kost even opzoekwerk en dan doe ik dat weer niet en reageer maar helemaal niet. Argh. Fijn die goede nipt-uitslagen! Wij zitten met een familielid die op sterven ligt. Even weer de andere kant van het leven.. fijn weekend allemaal.
Bah Saga wat vervelend. Heel veel sterkte!

Traveler fijne vakantie!
Saga , ook hier nogmaals sterkte en gecondoleerd!

Traveler, fijne vakantie!!!

Hoe gaat het met de zwangere dames hier?? Allemaal een beetje aan het wachten op volgende echo's of uitslagen van testen?Hier in ieder geval wel nog steeds wachten op de uitslag van de NIPT. Onbewust ben ik er erg mee bezig omdat ik afgelopen week droomde dat vriend en ik alleen maar een misvormd kindje op de echo's zagen en ik alleen maar rare symptomen voelde die niet goed konden zijn. Gelukkig maar een droom... maar ben er dus wel mee bezig.

Hier gaat het nog steeds op en af. Ik ben nog steeds kei moe en lig regelmatig in de ochtend of middag zon uur of anderhalf te slapen op de bank.Misselijkheid is best wel onder controle maar heb nog wel van die vlagen dat het niet zo lekker zit allemaal. Of weinig eetlust zoals vandaag.
Het is op het werk ook druk en merk dat ik sneller mijn grenzen aan moet geven en ik dat stiekem lastig vind...

We zijn al een beetje aan het nadenken over namen. Of nja. mijn lijstje is al klaar haha en vriend spoor ik aan in ieder geval ook voor een jongen en een meisje een top 5 te maken zodat we alvast het er over kunnen hebben.
Hoe eerder we het eens zijn hoe beter lijkt me 8-)

Herkennen jullie ook een zeurend en soms wat bonkend gevoel in de onderbuik/zijkant onderbuik? Merk dat ik dat vanaf deze week regelmatig voel. Neem aan dat het het groeien van de baarmoeder enzo is maar soms maak ik me er (onnodig?) druk om...
Tralalalala
Bedankt! Ze is inmiddels overleden. We zijn best verdrietig. Hadden toch gehoopt dat ze ons kindje nog had meegemaakt.

Wat een nare droom krullenbol! Bah. Blijf je dan ook als je wakker bent met een rotgevoel zitten? Vervelend dat je zo'n last van vermoeidheid hebt. Goed om te oefenen met grenzen aangeven!
Vijf namen per geslacht! Woooow. Haha, dat gaat mij niet lukken. Wij kijken nog wel, maar hebben stiekem al twee namen. En ja! Ik heb die buikpijn/ dat zeurderige ook sinds kort. Maakte me er ook net zorgen om. Dus goed om te lezen dat ik niet de enige ben ;)

Wij hebben zaterdag de echo om te kijken of de blaas kleiner is dan vorige keer. Leuk om de kleine even te zien. Alleen wel wat spannend natuurlijk!
:hug: Saga... snap dat je had gewild dat ze er nog zou zijn om jullie kindje te ontmoeten, moeilijk is dat ook nu.
Ik duim dat zaterdag de echo positief is!

Ik heb nog steeds een heel rotgevoel over die droom... Vriend is makkelijk die zegt het is maar een droom en alles groeit goed want we hebben al 2x een sterk kloppend hartje gezien en je voelt je nog steeds met vlagen misselijk. En het grappige ervan wat hij dan zegt: je borsten zijn ook steeds weer groter :rofl:
Ach, zal er onbewust en soms bewust toch nog mee bezig blijven tot we de uitslag hebben.

Oh ook gelukkig dat ik niet de enige ben met dat zeurende gevoel...!
Tralalalala
Ach Saga, wat verdrietig. Sterkte!
Hier niet echt een zeurend gevoel, maar wel een wat strak, gespannen gevoel in m'n onderbuik/baarmoeder af en toe. Duurt vaak niet lang, dus maak me hier geen zorgen over. Zal het groeien wel zijn denk ik?
Ik hoop dat de echo zaterdag prima gaat!

Krullenbol, wat een nare droom. Ik snap wel dat je dat niet meteen los kan laten. Hoe lang moet je nog wachten op de uitslag van de NIPT?
Ik was ook echt heel moe van 8-12 weken, maar merkt dat het sinds een week of twee opknapt. Voel me nu echt veel beter (en dat zien mensen ook. Krijg niet meer steeds de vraag of het wel goed met me gaat, haha). Dus hoop voor jou dat het vanaf nu ook langzaam beter wordt!

Hier gaat alles rustig. Gisteren nog even het hartje mogen luisteren, zo fijn! Heb ongeveer iedere twee weken controle of een echo tot de 20 weken (zelf pretecho geboekt voor volgende week) en merk dat dit me goed helpt om rustig te blijven. Iedere keer als we weer goed bericht krijgen groeit het vertrouwen langzaam iets meer.
Kijken ook wat meer vooruit en zijn aan het nadenken over Kdv's. En hebben van het weekend ons eerste babyding gekocht: een maxicosie... Van alle dingen die je als eerste kan kopen... Maar wel handig en met flinke korting.
Saga gecondoleerd! Altijd verdrietig om iemand van dichtbij te verliezen. Hoop dat je zaterdag een mooie echo hebt met goed nieuws.

Krullenbol, wanneer heb je de nipt gedaan? Ik had op werkdag 6 de uitslag ipv werkdag 10.

Oef die droom, heel naar maar het is inderdaad maar een droom. Dromen zijn nooit een voorspelling van de toekomst je verwerkt alleen op een hele rare manier hetgeen wat je hebt meegemaakt of bezig houd. Maar snap dat het je nog even bezig houd.
Hier geen herkenning van pijn of zeurend gevoel. Wel krijg ik langzaam een klein bolletje. Ook als ik nu lig heb ik een minibolletje uitsteken. Super grappig om te zien. Al zie je nog niets als ik sta of je moet me kennen en ik iets straks aanheb anders lijkt het gewoon alsof ik een wat opgezette buik heb. En hoe is dat bij jullie?

Wij hebben morgen medische echo hier om te kijken naar de baby en hopelijk kunnen ze het geslacht dan ook zien :cheer2: :cheer2:
Ok dat was een jongetje en meisje die aan het cheeren waren maar krijgen alleen maar 2 meisjes :sarcastic:
Ik heb vorige week maandag bloed laten prikken.
Dus als ik die maandag niet meetel zit ik vandaag op werkdag 8.
Tralalalala
Oeh spannend PKT! Ben benieuwd of ze het al goed kunnen zien! Ik begin ook een bol buikje te krijgen. Niet meer zozeer dat het erger wordt in loop dag, maar nu ook s ochtends.

Trouwens Krullenbol, ik verwerk nu ook heel veel in dromen die ik ook onthoud. Zelf heb ik wel moeite om dan het gevoel los te laten als ik opsta en het een nare droom was. Ergens, positief bekeken, wel heel gezond om je spanning en angsten zo te verwerken.

Maisnon, wat fijn dat je je nu beter voelt en ook dat je een goede manier hebt gevonden om je vertrouwen in de zwangerschap op te bouwen. En een Maxi-Cosi haha, niet de meest spannende aankoop, maar wel heel nuttig! Verwacht je volgende week het geslacht te zien? Je bent dan vijftien weken toch? Dan zal dat wel lukken :) Doe je een gewone 2d echo?
Saga, op een dag na zestien weken. Dus zou moeten kunnen. Het is een gewone 2d echo, en voor ons meer ter geruststelling (en een klein cadeautje aan onszelf) dan om het geslacht te bepalen. Als ze het zien vind ik het prima, maar mijn vriend heeft gehoord dat ze het niet altijd goed hebben met deze termijn en wil het dus eigenlijk pas weten bij de 20 weken. Ik kan ook nog wel even wachten, dus we zien het wel op het moment zelf denk ik.

Buikje: begint heel langzaam te komen. Maar heb het idee dat vooral mijn randje buikvet wat lijkt op te schuiven naar boven (doordat alles in buik steeds meer verschuift denk ik?). Dus met een jurkje aan lijk ik nu niet zwanger, wel dikker. Voor mij wel een verandering, maar het ziet er nog niet zo leuk uit, haha.
Ik vind ook dat ik er uitziet alsof ik te dik ben ipv zwanger. Kan niet wachten tot dat verandert :cheer:
Wat een hoop berichtjes ineens!
Saga, gecondoleerd met het verlies. Jammer dat Ze jullie kindje niet meer kan ontmoeten. Verdrietig. Hoop ook op een goede echo zaterdag.

Krullenbol, wat een nare droom zeg. Gelukkig is het maar een droom ;-)
Leuk om na te denken voor namen! Ik vind 5 namen per geslacht ook veel :hyper: vind het zelf erg moeilijk. Helemaal voor jongens weet ik niks haha
Ik herken het gevoel trouwens niet. Als je je druk maakt zou Ik voor je eigen gevoel gewoon even de vk bellen!

Maisnon, fijn dat je je beter voelt. Heerlijk ie dat weer hè! Hier hetzelfde, voel me ook EINDELIJK weer beter! Leuk dat jullie al ene maxi cosi gekocht hebben! :hello:

Hier vandaag een mooi verjaardagscadeau. De verloskundige belde dat de nipt goed is! Was er eigenlijk totaaal niet mee bezig geweest, had ff terug gerekend en heeft 11 werkdagen geduurd. Volgende week de geslachtsbepaling!
Verder voel ik me echt top! Na wekenlang overgeven misselijk bed en bankhangen heb ik weer wat energie. Medicatie lijkt zn werk te doen en kan weer leuke dingen doen. Heb nu nog vakantie maar ga volgende week weer beginnen met werken. Heerlijk! Ook zie je bij mij ook echt wel een buikje. Veel groter al dan bij de vorige zwangerschap met dit termijn. Bijna 15 weken :heart:
Wat leuk om zo'n vrolijk bericht te lezen Hartje! Fijn van de goede uitslag. Gefeliciteerd met je verjaardag.
Een klein ego berichtje...

Wij krijgen een jongen!! Helemaal in love. Hij lag perfect op termijn en alles erop en eraan. Beide hersenhelften gezien en zijn hartje was helemaal perfect. En duidelijk piemeltje met balletjes dus we konden er niet omheen. :flirting:
Leuk hè die hersenhelften kunnen zien! Zagen wij ook bij de termijnecho.

Wat leuk, een jongen :) Gefeliciteerd!
Hartje wat fijn dat je je weer beter voelt, en gefeliciteerd met de goede NIPT! Krullenbol jouwe komt ook vast snel binnen. Ik hoop voor het weekend nog voor je!

PKT wat leuk een jongen!! En wat bijzonder dat je zoveel details hebt gezien!

Wij hebben alleen nog maar een longlist met namen. Pas als we weten wat het wordt, gaan we denk ik verder kijken. Ik ben wel zo ENORM nieuwsgierig! Nog ruim 4 weken tot mijn 20 weken echo. O o wat lang. Maar ik krijg mijn vriend denk ik niet zo ver om al eerder een pretecho te doen. Vind ie onzin. Nou, ik ga nog ff lobbyen denk ik haha.

Buikpijn: check! Soms ook steken bij plotse bewegingen, in mijn lies. Lijken me de banden. Enne, ja die buik groeit ook. Vanochtend weer 2 cm extra gemeten rond mijn buik, sinds vorige week. Tjonge het gaat ineens hard. 15 weken ook alweer vandaag. Ik voel ook echt de baarmoeder boven mijn schaambeen, een harde bal. Dat pusht de rest omhoog, haha inclusief buikvetjes inderdaad. Het is bij mij wel zo plaatselijk dat het niet per se lijkt of ik dik ben, maar als je het niet weet twijfel je vast, haha.

Saga ik hoop dat jouw echo morgen goed is. Laat je het even weten?

Maisnon wat fijn dat je je beter voelt. Gefeliciteerd met je maxicosi, haha.

Morgen naar een babywinkel. Beetje oriënteren op kamertje etc. Echt super veel zin in! :cheer:
Hartje, fijn dat de nipt goed was! Heerlijk zo'n verjaardagscadeau. En wat fijn dat je je weer beter voelt!

PKT, een jongen, wat bijzonder!

Browneyes, veel plezier in de babywinkel morgen. Ik heb me er erg vermaakt (het was wat hysterisch met de mama mazzeldagen), maar me vooral erg verbaasd over de enorme bedragen wat alles moet kosten...
Pffff wat een opluchting! Net in de mail de uitslag van de NIPT en helemaal goed!!!

:cheer: :cheer: :cheer:
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven