Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

23-07-2017 11:00 3089 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
10-10-2017 19:12
Hier zou ik het graag mee eens willen zijn, maar ik ben het er niet mee eens. ik denk echter niet dat wij elkaar daarin zullen gaan overtuigen, omdat wij wezenlijk heel anders zijn.
Ik heb in mijn leven vele evaluatiegesprekken (op opleidingen) en functioneringsgesprekken (op stages en werk) gehad en de boodschap was altijd dat ik niet goed was als mezelf. En dat ging dat niet over fouten maken in het werk zelf of onaardig zijn tegen klanten, want ik ben secuur en vriendelijk. Nee, het ging altijd puur over mijn 'gewone' karakter zoals de ingetogenheid, het een wat langere aanlooptijd nodig hebben, en ja, ook over mijn geaardheid. Ik heb niet altijd in de kast gezeten, maar het is me wel altijd aangeraden.
Ze mogen jou niet persoonlijk aanvallen, sowieso niet! Maar is dit niet het probleem van veel introverte mensen die moeten opboksen tegen de overwegend door extraverte mensen gerunde snelle wereld?
safrat schreef:
10-10-2017 19:20
Je bent in jouw post best fatalistisch. Dat kan je veranderen.
Wat bedoel je precies? Ik omschreef feiten, dit is wat ik altijd heb gehoord. Als mezelf had ik nu dus geen diploma en werk gehad.
Dat zou toch ook niet zo handig zijn geweest?
ooitverlegen schreef:
10-10-2017 19:20
Rouwen werkt goed als iets echt definitief is, dat kun je achter je laten.
Voor hem is het definitief, dat is toch zijn zaak?
ooitverlegen schreef:
10-10-2017 19:28
Ze mogen jou niet persoonlijk aanvallen, sowieso niet! Maar is dit niet het probleem van veel introverte mensen die moeten opboksen tegen de overwegend door extraverte mensen gerunde snelle wereld?
Dus als veel mensen een probleem hebben, is het opeens minder erg?
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
10-10-2017 19:33
Ja, als hij het ook diep van binnen meent is dat zeker zijn goed recht.
Dina80 schreef:
10-10-2017 19:34
Dus als veel mensen een probleem hebben, is het opeens minder erg?
Nee, je leest mij verkeerd. Ik bedoel alleen dat veel introverten worden getoetst aan maatstaven van extraverten omdat zij de dienst uitmaken (beetje gechargeerd).
ooitverlegen schreef:
10-10-2017 19:46
Nee, je leest mij verkeerd. Ik bedoel alleen dat veel introverten worden getoetst aan maatstaven van extraverten omdat zij de dienst uitmaken (beetje gechargeerd).
Klopt, best jammer is dat. Want de ene maatstaf is niet beter dan de andere, en toch wordt die van de extraverten gebruikt.
Dina80 schreef:
10-10-2017 19:31
Wat bedoel je precies? Ik omschreef feiten, dit is wat ik altijd heb gehoord. Als mezelf had ik nu dus geen diploma en werk gehad.
Nee de post over nooit gelukkig worden is fatalistisch.
Ik twijfelde al om het te vertellen, maar ik dacht: Ik vertel ook eens gewoon helemaal eerlijk mijn gevoel. Eigenlijk snap ik best waarom Jonas weer wegblijft. Maar hij was ALTIJD zo. Tijdens de hele reeks. Ik ben de hele reeks lang zo constructief en positief mogelijk geweest, en steeds anderen proberen te ondersteunen. En dan laat ik me één keertje eens gaan, en het wordt afgefakkeld. Nee, dat is niet het goede woord, erger nog: Niet serieus genomen.
Dina80 schreef:
10-10-2017 19:31
Maar denk je dat ik zulke dingen nog nooit heb gehoord? Jij bent niet de enige die dat meemaakt. Ik ga daar gewoon anders mee om. Ik ben zoals ik wil zijn. Mensen kunnen wel willen dat ik me aanpas, maar ik pas alleen dingen aan omdat ik dat wil en niet omdat andere mensen dat zo graag willen. Ik zie het probleem gewoon niet. Er zullen altijd mensen zijn die jou niet mogen. Is dat belangrijk? Het gaat om de mensen die jij mag en daar hoor jezelf ook bij.
Dina80 schreef:
10-10-2017 19:33
Waar haal je die informatie vandaan? Niet uit zijn teksten toch?
Ik ben redelijk tevreden, ik heb geluksmomenten en ik heb geen doodswens. Het enige wat ik zeg is dat ik niet gelukkig ga worden, maar dat hoeft toch ook niet? Het zou natuurlijk fijner zijn van wel, maar het niet nodig om te overleven.
Wat Safrat al zei over dat de lat dan ook steeds hoger wordt is ook waar. En je bent kwetsbaarder als je gelukkig bent.
safrat schreef:
10-10-2017 20:02
Waar haal je die informatie vandaan? Niet uit zijn teksten toch?
Hm, eigenlijk wel, maar misschien niet als je tussen de regels doorleest...
Volgens mij is hij er puur in de tekst altijd wel duidelijk over dat hij zijn situatie als definitief ziet?
safrat schreef:
10-10-2017 20:00
Maar denk je dat ik zulke dingen nog nooit heb gehoord? Jij bent niet de enige die dat meemaakt. Ik ga daar gewoon anders mee om. Ik ben zoals ik wil zijn. Mensen kunnen wel willen dat ik me aanpas, maar ik pas alleen dingen aan omdat ik dat wil en niet omdat andere mensen dat zo graag willen. Ik zie het probleem gewoon niet. Er zullen altijd mensen zijn die jou niet mogen. Is dat belangrijk? Het gaat om de mensen die jij mag en daar hoor jezelf ook bij.
Weet ik, en dat bewonder ik ook aan jou. Maar nogmaals: Als ik me niet had aangepast had ik mijn diploma en werk niet. Dat ligt bij jou dan denk ik anders. Het gaat niet om of mensen me wel of niet mogen. Maar ik kan toch niet de hele dag thuis gaan zitten? Ja, het kan wel, maar dat wil ik niet.
Ik neem je wel serieus. Ik ben het alleen niet met je eens.
safrat schreef:
10-10-2017 20:08
Ik neem je wel serieus. Ik ben het alleen niet met je eens.
Oké, dat is wat anders. Dat mag uiteraard. Excuses dan, het voelde anders.
Dina80 schreef:
10-10-2017 20:07
Weet ik, en dat bewonder ik ook aan jou. Maar nogmaals: Als ik me niet had aangepast had ik mijn diploma en werk niet. Dat ligt bij jou dan denk ik anders. Het gaat niet om of mensen me wel of niet mogen. Maar ik kan toch niet de hele dag thuis gaan zitten? Ja, het kan wel, maar dat wil ik niet.
Ik heb me nooit aangepast en dat heeft altijd gevolgen gehad voor school en werk. Ik weet daar alles van.
Ik heb het geluk gehad dat ik met veel dingen weg kon komen.
Dina80 schreef:
10-10-2017 20:04
Hm, eigenlijk wel, maar misschien niet als je tussen de regels doorleest...
Volgens mij is hij er puur in de tekst altijd wel duidelijk over dat hij zijn situatie als definitief ziet?
Nou... hij heeft geen psychiater omdat hij zich bij dingen neerlegt. Hij ondergaat geen ingreep omdat hij niet langer hoopt. Iets vaak zeggen, maakt het nog niet waar.
safrat schreef:
10-10-2017 20:26
Ik heb me nooit aangepast en dat heeft altijd gevolgen gehad voor school en werk. Ik weet daar alles van.
Ik heb het geluk gehad dat ik met veel dingen weg kon komen.
Hoe doe je dat? Dat laatste? (Of is het echt puur geluk?)
Dina80 schreef:
10-10-2017 20:38
Hoe doe je dat? Dat laatste? (Of is het echt puur geluk?)
Schaken natuurlijk en een beetje gebruik maken van mijn uiterlijk in combinatie met de welwillendheid van anderen. Geluk is toeval.
Ik kom soms met dingen weg doordat ik vrouw ben en er lief uitzie. Verlegenheid 'past' bij mijn uiterlijk, dus wordt dat van mij soms eerder geaccepteerd dan van een ander. Vooral door vrouwen van een generatie boven mij en door mannen.
Ik lees mee hoor. Maar moet gewoon veel nadenken.
Zit je niet gewoon nog heel erg met die situatie uit dat tennistopic?
(Ik probeer even discreet te zijn)
Ja, dat is herkenbaar. Bij mij speelt energie ook een rol. Mensen hebben gewoon geen zin om in een eindeloze discussie te belanden.
Dymphnatam schreef:
10-10-2017 20:53
Ik lees mee hoor. Maar moet gewoon veel nadenken.
Zit je niet gewoon nog heel erg met die situatie uit dat tennistopic?
(Ik probeer even discreet te zijn)
Bedankt, maar daar hoef je hier niet discreet over te zijn. Ik heb daar in dit topic ook over geschreven, en ik ben hier goed gesteund en op de juiste momenten een schop onder mijn hol gehad. Ik zit nauwelijks meer met die situatie gelukkig, uiteindelijk heb ik het sneller dan verwacht kunnen verwerken.
Het voelt zo triest, dat je er zo in staat.
Was jij dat trouwens niet die toen in dat tennistopic zei: 'Nu geef je me geen gelijk, maar over een paar maanden wel'. Zo ja, bij deze: Je had inderdaad gelijk.
Daar moest ik aan denken toen je in dit topic erbij kwam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven