Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

zondag 23 juli 2017 om 11:00
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:28
Ze mogen jou niet persoonlijk aanvallen, sowieso niet! Maar is dit niet het probleem van veel introverte mensen die moeten opboksen tegen de overwegend door extraverte mensen gerunde snelle wereld?Dina80 schreef: ↑10-10-2017 19:12Hier zou ik het graag mee eens willen zijn, maar ik ben het er niet mee eens. ik denk echter niet dat wij elkaar daarin zullen gaan overtuigen, omdat wij wezenlijk heel anders zijn.
Ik heb in mijn leven vele evaluatiegesprekken (op opleidingen) en functioneringsgesprekken (op stages en werk) gehad en de boodschap was altijd dat ik niet goed was als mezelf. En dat ging dat niet over fouten maken in het werk zelf of onaardig zijn tegen klanten, want ik ben secuur en vriendelijk. Nee, het ging altijd puur over mijn 'gewone' karakter zoals de ingetogenheid, het een wat langere aanlooptijd nodig hebben, en ja, ook over mijn geaardheid. Ik heb niet altijd in de kast gezeten, maar het is me wel altijd aangeraden.

dinsdag 10 oktober 2017 om 19:31

dinsdag 10 oktober 2017 om 19:33
Voor hem is het definitief, dat is toch zijn zaak?ooitverlegen schreef: ↑10-10-2017 19:20Rouwen werkt goed als iets echt definitief is, dat kun je achter je laten.

dinsdag 10 oktober 2017 om 19:34
Dus als veel mensen een probleem hebben, is het opeens minder erg?ooitverlegen schreef: ↑10-10-2017 19:28Ze mogen jou niet persoonlijk aanvallen, sowieso niet! Maar is dit niet het probleem van veel introverte mensen die moeten opboksen tegen de overwegend door extraverte mensen gerunde snelle wereld?
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:46
Ja, als hij het ook diep van binnen meent is dat zeker zijn goed recht.
Nee, je leest mij verkeerd. Ik bedoel alleen dat veel introverten worden getoetst aan maatstaven van extraverten omdat zij de dienst uitmaken (beetje gechargeerd).

dinsdag 10 oktober 2017 om 19:53
Klopt, best jammer is dat. Want de ene maatstaf is niet beter dan de andere, en toch wordt die van de extraverten gebruikt.ooitverlegen schreef: ↑10-10-2017 19:46Nee, je leest mij verkeerd. Ik bedoel alleen dat veel introverten worden getoetst aan maatstaven van extraverten omdat zij de dienst uitmaken (beetje gechargeerd).

dinsdag 10 oktober 2017 om 20:00
Ik twijfelde al om het te vertellen, maar ik dacht: Ik vertel ook eens gewoon helemaal eerlijk mijn gevoel. Eigenlijk snap ik best waarom Jonas weer wegblijft. Maar hij was ALTIJD zo. Tijdens de hele reeks. Ik ben de hele reeks lang zo constructief en positief mogelijk geweest, en steeds anderen proberen te ondersteunen. En dan laat ik me één keertje eens gaan, en het wordt afgefakkeld. Nee, dat is niet het goede woord, erger nog: Niet serieus genomen.

dinsdag 10 oktober 2017 om 20:00
Maar denk je dat ik zulke dingen nog nooit heb gehoord? Jij bent niet de enige die dat meemaakt. Ik ga daar gewoon anders mee om. Ik ben zoals ik wil zijn. Mensen kunnen wel willen dat ik me aanpas, maar ik pas alleen dingen aan omdat ik dat wil en niet omdat andere mensen dat zo graag willen. Ik zie het probleem gewoon niet. Er zullen altijd mensen zijn die jou niet mogen. Is dat belangrijk? Het gaat om de mensen die jij mag en daar hoor jezelf ook bij.

dinsdag 10 oktober 2017 om 20:03
Ik ben redelijk tevreden, ik heb geluksmomenten en ik heb geen doodswens. Het enige wat ik zeg is dat ik niet gelukkig ga worden, maar dat hoeft toch ook niet? Het zou natuurlijk fijner zijn van wel, maar het niet nodig om te overleven.
Wat Safrat al zei over dat de lat dan ook steeds hoger wordt is ook waar. En je bent kwetsbaarder als je gelukkig bent.
Wat Safrat al zei over dat de lat dan ook steeds hoger wordt is ook waar. En je bent kwetsbaarder als je gelukkig bent.

dinsdag 10 oktober 2017 om 20:04

dinsdag 10 oktober 2017 om 20:07
Weet ik, en dat bewonder ik ook aan jou. Maar nogmaals: Als ik me niet had aangepast had ik mijn diploma en werk niet. Dat ligt bij jou dan denk ik anders. Het gaat niet om of mensen me wel of niet mogen. Maar ik kan toch niet de hele dag thuis gaan zitten? Ja, het kan wel, maar dat wil ik niet.safrat schreef: ↑10-10-2017 20:00Maar denk je dat ik zulke dingen nog nooit heb gehoord? Jij bent niet de enige die dat meemaakt. Ik ga daar gewoon anders mee om. Ik ben zoals ik wil zijn. Mensen kunnen wel willen dat ik me aanpas, maar ik pas alleen dingen aan omdat ik dat wil en niet omdat andere mensen dat zo graag willen. Ik zie het probleem gewoon niet. Er zullen altijd mensen zijn die jou niet mogen. Is dat belangrijk? Het gaat om de mensen die jij mag en daar hoor jezelf ook bij.

dinsdag 10 oktober 2017 om 20:26
Ik heb me nooit aangepast en dat heeft altijd gevolgen gehad voor school en werk. Ik weet daar alles van.Dina80 schreef: ↑10-10-2017 20:07Weet ik, en dat bewonder ik ook aan jou. Maar nogmaals: Als ik me niet had aangepast had ik mijn diploma en werk niet. Dat ligt bij jou dan denk ik anders. Het gaat niet om of mensen me wel of niet mogen. Maar ik kan toch niet de hele dag thuis gaan zitten? Ja, het kan wel, maar dat wil ik niet.
Ik heb het geluk gehad dat ik met veel dingen weg kon komen.

dinsdag 10 oktober 2017 om 20:29
Nou... hij heeft geen psychiater omdat hij zich bij dingen neerlegt. Hij ondergaat geen ingreep omdat hij niet langer hoopt. Iets vaak zeggen, maakt het nog niet waar.

dinsdag 10 oktober 2017 om 21:06
Bedankt, maar daar hoef je hier niet discreet over te zijn. Ik heb daar in dit topic ook over geschreven, en ik ben hier goed gesteund en op de juiste momenten een schop onder mijn hol gehad. Ik zit nauwelijks meer met die situatie gelukkig, uiteindelijk heb ik het sneller dan verwacht kunnen verwerken.Dymphnatam schreef: ↑10-10-2017 20:53Ik lees mee hoor. Maar moet gewoon veel nadenken.
Zit je niet gewoon nog heel erg met die situatie uit dat tennistopic?
(Ik probeer even discreet te zijn)