Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

zondag 23 juli 2017 om 11:00
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.

maandag 9 oktober 2017 om 19:50
Ik had speciaal voor jou een sexy jurkje aangedaan.Dymphnatam schreef: ↑09-10-2017 07:48Nee, je hebt helemaal gelijk. Maar ik moest werken tot 22.00 uur.

maandag 9 oktober 2017 om 20:09
Met aardig bedoelen we dus allebei wat anders. Ik heb niets met mensen die graag aardig gevonden willen worden en met iedereen vrienden zijn. Met aardig bedoel ik in eerste instantie dat ik de ander wel moet mogen en ten tweede dat de ander mij niet respectloos behandeld, maar een jaknikker is voor mij niet interessant. Ik hou meer van uitdagingen, als slaaf de master domineren bijvoorbeeld. Dat is denk ik een vergelijkbare prikkel als jij hebt bij het oplossen van een probleem. Aardig zijn is ook geen zwakte. Aardig doen ook niet. Dat is zelfs een vaardigheid.spell68 schreef: ↑09-10-2017 15:23Luisteren an sich is een zeldzame kwaliteit. Het spreekwoord spreken is zilver en zwijgen is goud bestaat niet voor niets en in onze aandachtseconomie geldt dat meer dan ooit. Je hoeft signalen ook niet te interpreteren, maar je kunt ze wel gebruiken om vragen te stellen. De meeste mannen zijn verschrikkelijk slecht in het zien van signalen, ik heb me dat ook echt moeten aanleren en wetende dat daar mijn kracht ligt, weet ik hoe slechts mannen daar in zijn.
Ik heb een ontzettend goed geheugen of een verschrikkelijk slecht geheugen, ligt eraan. Ik kan geen routes onthouden en ik heb geen richtingsgevoel en ik kan geen akkoorden onthouden. Ik denk, omdat daar een gevoel bij komt kijken. Aan de andere kant heb ik een ijzeren geheugen als het op teksten en cijfers aankomt, dat is harde data. Dus als mensen iets zeggen wat ik als belangrijk beschouw dan vergeet ik dat zelden.
Ik ben een ISTP volgens de Meyers Briggs test en een probleemoplosser pur sang. Ik ben ontzettend goed in een oplossing halen uit 100 stukje schijnbaar irrelevante stukjes informatie. Gevolg is dat ik bijna alles in mijn leven anders doe, omdat ik tot hele andere conclusies kom dan mainstream gezegd wordt. Daarom ben ik ook een lone wolf.
Maar wat ik dus niet kan, is uit één stukje informatie 100 ideeën creëren. Dat vereist extravert denken of intuïtie en ik heb beide functies niet. Daarom kan ik ook niet schaken. Ik kan verschillende implicaties van zetten die ik doe niet zien in mijn hoofd, omdat ik niet goed vooruit kan kijken op meerdere niveaus.
Ik word dus eigenlijk zelden ergens warm of koud van. Pas als ik een probleem zie dan word ik enthousiast. Is dat opgelost dan ga ik weer naar neutraal. Wat zicht dus uit in emoties : oppervlakkig in de zin dat ik weinig meer ken dan blij of boos en vlak in de zin dat ik eigenlijk nooit enthousiast of depressief ben. Ik heb dat altijd gehad, ook toen ik jonger was. Doordat ik eigenlijk altijd in het moment leef, schenk ik weinig aandacht aan wat ik voel.
Overigens de enige manier van een ander om me te laten reageren, was om me geen gelijk te geven als ik wist dat ik het had. Dat heb ik echt moeten leren, want dat is mijn gevoelig punt, waar veel mensen dat hebben, wat anderen over ze denken. Toen ik voor het eerst een keer reageerde op een voedingstopic hier op het forum, was dat gelijk een bevestiging dat dat wel goed zit tegenwoordig.
Omdat ik ook zo onafhankelijk ben ingesteld en dus gewend ben om alles zelf op te lossen, heb ik ook hekel aan zaken uit handen te geven en dus de controle te verliezen. Heeft niet eens met negatieve ervaringen te maken, maar meer het besef dat de meeste mensen te stom zijn om te weten wat ze doen. Dat slaat ook over op emotionele controle denk ik. Ik vertrouw mensen niet zo. Ik ben ook afwijzend- vermijdend gehecht denk ik.
Ik bedoel ook niet zorgzame mannen an sich. Het gaat me meer om het aardige. Aardig zijn, is voor mij ook iets anders als vriendelijk zijn. Zorgzaam zijn is een eigenschap, maar dat is iets anders als een slaaf de ander verzorgen (op welke manier dan ook). Ik kan het niet zo goed uitleggen. Het is een gevoel. Hetzelfde als je bijv op een eerste date gaat en iemand neemt je mee naar een driesterren restaurant. Dat voelt gewoon niet goed. Het geld dat erin gestoken wordt, is totaal niet in balans met de fase, waarin je met elkaar zit.
Die zorgzaamheid die ik op manier bedoel, is vaak ook niet oprecht en als iemand dat bij mij doet dan word ik gelijk achterdochtig.
En wat dat betreft is luisteren vaak een voorwaarde om zorgzaam te kunnen zijn, want behoeftes zijn vaak niet fysiek zichtbaar, maar zitten in het hoofd.
Het punt is volgens mij ook niet zozeer geven en nemen. Iedere relatie zou gebaseerd moeten zijn op wat je aan de relatie kunt geven. Vervolgens zou je voor jezelf moeten bepalen of hetgeen er door de ander ingestopt wordt voor jou voldoende is om de relatie voort te zetten.
Beschouw jij je relatie met de jaloerse man niet als negatief met betrekking tot controle verliezen? Ik kan me voorstellen dat als de ander de controle over je overneemt dat dat ook een vorm is van de controle verliezen.
Hoe bedoel je dat je zelden onder de indruk bent? Wil dat eigenlijk zeggen dat mensen als mens zoveel hetzelfde zijn dat ze bijna altijd aan jouw verwachtingen doen en je dus niet makkelijk verrast wordt? En bedoel je dat dan bijv. qua uiterlijk, qua intelligentie, qua persoonlijkheid, qua persoon of qua doelen of alle deze criteria? En wat bedoel je met de factor acceptatie?
Ik zie het probleem niet met dat restaurant. Ik zou daar gewoon van genieten. Ik heb weleens een date meegenomen naar een toprestaurant als goedmakertje, omdat ik hem 2 keer had laten zitten, maar vraag me dan niet of of ik dat wel kan maken. Ik wilde daar eten en hij ging mee. Hoe koppel jij het voorbeeld van het restaurant aan het slaafje zijn? Ben je bang dat er misbruik van je wordt gemaakt?
In de relatie met die jaloerse man ben ik nooit de controle verloren, eerder andersom. De rest klopt natuurlijk. Dat deed ik ook weleens, maar eigenlijk wil ik het dus uit mijzelf kunnen.
Onder de indruk zijn neigt naar bewondering. Ik kan onder de indruk zijn van bepaalde vaardigheden of eigenschappen. Een klein dingetje levert een plusje op. Het overgrote deel is passant. Ik heb met veel mensen niet zo veel. Dat is vice versa trouwens. Of eigenlijk roep ik veel aversie bij mensen op. Dat heb ik zelf dan weer niet. Ik denk dat mijn ongenaakbare houding frustratie oproept. Ik ben ook wel onaardig en best manipulatief. Die aversie snap ik wel.
Qua gedrag bedoel ik dat. Ik heb natuurlijk van jongs af aan geleerd om juist vooruit te denken. Als ik me vergis dan zit het vaak in de heftigheid van de reactie. Daar kan ik van schrikken, omdat ik in mijn zetten de emotie van de ander vaak vergeet. Ik zou daar eigenlijk wat meer rekening mee moeten houden. Niet zozeer omdat ik dan beter ben in het vooruitdenken, maar omdat ik soms anderen onnodig kwets.
Je hebt het eerder al gehad over Myers-Briggs. Het zal best een goed uitgangspunt zijn, maar de beschrijving van al die persoonlijkheden vind ik zelf veel te vleiend. Ik kan daar zelf niet zoveel mee. Voor mij is het net zoiets als een sterrenbeeld. Overigens klopt mijn type deels wel, maar dat denk ik ook van mijn jaardier. Ik vraag me dan af: ben je zo of wil je zo zijn? Waarom ben je zo enthousiast over die test? En gebruik je die test ook om te kijken hoe anderen zijn?
Recalcitrante mensen zijn gemakkelijk te manipuleren. Jij was toch van de eieren? We hebben je kort besproken tijdens de borrel.

maandag 9 oktober 2017 om 20:18
Dat ik op een Percy Wemel alike manier over onervaren mannen spreek en veel linkjes plaats.
Ik mail met een Duitse man die afspraken heeft gehad bij twee professionele mensen op dit gebied maar veel bijzonders kwam er feitelijk niet uit. Hij zocht en kreeg de bevestiging dat hij op de goede weg is met de eigen ontwikkeling en een compliment dat hij zichzelf uit de negativiteit had weten te halen/ houden. Zoals je weet heb ik hulp gehad (met beperkt effect) maar dat zou in deze tijd waarschijnlijk achterhaald zijn door Internet.
Dit ja, helaas.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 09-10-2017 20:37
0.20% gewijzigd
maandag 9 oktober 2017 om 20:25
Met je gezonde verstand kom je vaak ook een heel eind.
Maar in dit topic en in vergelijkbare topics van 'hopeloze mannen' op dit forum zie ik er weleens voorbij komen die totaal vast zitten in hun denkpatroon of manier van leven. En dan kunnen wij als goed bedoelende forumleden hen wel proberen wakker te schudden, maar dat haalt dan niks uit. Dan denk ik weleens 'zoek professionele hulp, dan hoor je het eens van iemand die ervoor geleerd heeft'.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 9 oktober 2017 om 20:47
Het is de vraag: Of ze wel professionele hulp zoeken en of die wel aankomt. En het blijft lastig als het niet 1 hoofdoorzaak heeft.tonkje schreef: ↑09-10-2017 20:25Met je gezonde verstand kom je vaak ook een heel eind.
Maar in dit topic en in vergelijkbare topics van 'hopeloze mannen' op dit forum zie ik er weleens voorbij komen die totaal vast zitten in hun denkpatroon of manier van leven. En dan kunnen wij als goed bedoelende forumleden hen wel proberen wakker te schudden, maar dat haalt dan niks uit. Dan denk ik weleens 'zoek professionele hulp, dan hoor je het eens van iemand die ervoor geleerd heeft'.

maandag 9 oktober 2017 om 22:22
Dymphnatam schreef: ↑09-10-2017 21:39Nondeju, daar baal ik dan weer van, dat te hebben moeten missen
![]()

Je hebt niets gemist.

maandag 9 oktober 2017 om 23:22
Ja zeker wel! maar vergeet niet dat uitstraling ook een onderdeel van je uiterlijk is.
Neem deze voetballer van Ajax bijvoorbeeld. Het lijkt altijd alsof hij net zijn bed uit is.

Sommige mensen hebben gewoon geen uitstraling.
Overigens beweer ik geenszins dat deze jongen onaantrekkelijk is.
Gewoon om als voorbeeld te stellen dat er ook mensen bestaan waarvan het lijkt alsof ze altijd chagrijnig zijn.
maandag 9 oktober 2017 om 23:57
Daarmee bedoel je een Resting bitch face? Maar jij hebt géén uitstraling zeg je. Is daar al eens iets mee geprobeerd te doen?
Deze link had ik je al eens eerder geplakt http://www.eigengezicht.nl/boekje.php?boekje=7

dinsdag 10 oktober 2017 om 13:53
Uitstraling is net zo vaag als klik. Het is een veelomvattend begrip waarbij je niet de moeite neemt om het gevoel te verklaren, terwijl er toch factoren zijn die dat gevoel laten ontstaan. Je hebt nooit zomaar een klik. Een klik ontstaat door (oog)contact, je gezien of gehoord voelen, overeenkomsten etc. Eigenlijk is het een soort bevestiging van jezelf bij de ander. Ik denk dat je een klik grotendeels zelf in de hand hebt, maar dan moet je jezelf wel bewust worden van die factoren.
Met uitstraling is het eigenlijk precies hetzelfde. Ook daar spelen factoren een rol. je krijgt een bepaalde uitstraling niet vanzelf. Daar moet je wat voor doen. Deels zit dat in houding, kledingkeuze, maar ook in de dingen die je nodig hebt voor een klik.
Een fractie van die twee begrippen heeft met fysieke kenmerken te maken. Jij maakt dat echt veel te belangrijk. Het gaat er vooral om wat je met jouw uiterlijk doet en dus zit het toch voornamelijk in gedrag, wat je zegt en hoe je het zegt. Denk jij weleens na over hoe je overkomt op mensen? Denk je dat mensen zich gezien of gehoord voelen? Maak je contact of vermijd je dat?
Soms zit het in kleine dingen die evenwel een groot effect hebben. Jouw woordkeuze bijvoorbeeld bij: je vindt me niets, hè. Admit it. Of de naam die je hebt gekozen, Justme. Het nalaten om belangstelling voor de ander te tonen. Ik denk dat jouw uitstraling in het echte leven erg slecht is. Dat heeft niets met jouw fysieke kenmerken te maken. Het is gewoon negatief gedrag. Jij zegt nee bij voorbaat. Daar kan geen enkel advies tegenop.

dinsdag 10 oktober 2017 om 17:02
Ik heb er niet zo in het speciaal op gelet, maar mijn indruk is dat je dat eerste nog wel een beetje over je hebt, maar dat je niet meer zoveel linkjes plaatst.ooitverlegen schreef: ↑09-10-2017 20:18Dat ik op een Percy Wemel alike manier over onervaren mannen spreek en veel linkjes plaats.

dinsdag 10 oktober 2017 om 17:49
Wat Justme zegt over zich erbij neerleggen dat het nooit meer beter gaat worden en dat uitkijken naar het einde, is taboe. Dat mag je niet zeggen. Maar waarom moet alles altijd zo positief en pro-toekomst zijn?
En wat hij eerder zei over rouwverwerking voor het verlies van iets wat er nooit was en nooit zal zijn, vind ik helemaal niet zo'n vreemd of slecht idee. Hij weet gewoon van zichzelf dat hij alles heeft geprobeerd wat in ZIJN vermogen ligt. Theoretisch gezien heeft hij best een kans op liefde. Dat zien wij, maar dat ziet hij niet. Dat is zijn goed recht. Wij kunnen hem niet dwingen dat te zien. Bovendien is niet alles wat theoretisch haalbaar is, ook automatisch praktisch haalbaar.
Eerlijk gezegd zou ik voor bepaalde dingen ook wel een soort rouwverwerking willen hebben. Accepteren dat bepaalde dingen die voor 'iedereen' vanzelfsprekend zijn, voor mij een droom blijven. En dat ik dat niet mag zeggen, omdat ze voor 'iedereen' logisch zijn, en dus MOET het dat ook voor mij kunnen zijn. Maar het leven is niet altijd maakbaar.
Ik ga ook nooit gelukkig worden. Nee, ook niet als ik uit de kast ben. En ook niet als ik promotie krijg. En ook niet als ik sociale situaties nog beter oefen. Dat wil niet zeggen dat mijn leven daardoor waardeloos is. Ook ik kan me op mijn werk storten. Dan zit misschien zelfs die promotie er nog wel in.
En wat hij eerder zei over rouwverwerking voor het verlies van iets wat er nooit was en nooit zal zijn, vind ik helemaal niet zo'n vreemd of slecht idee. Hij weet gewoon van zichzelf dat hij alles heeft geprobeerd wat in ZIJN vermogen ligt. Theoretisch gezien heeft hij best een kans op liefde. Dat zien wij, maar dat ziet hij niet. Dat is zijn goed recht. Wij kunnen hem niet dwingen dat te zien. Bovendien is niet alles wat theoretisch haalbaar is, ook automatisch praktisch haalbaar.
Eerlijk gezegd zou ik voor bepaalde dingen ook wel een soort rouwverwerking willen hebben. Accepteren dat bepaalde dingen die voor 'iedereen' vanzelfsprekend zijn, voor mij een droom blijven. En dat ik dat niet mag zeggen, omdat ze voor 'iedereen' logisch zijn, en dus MOET het dat ook voor mij kunnen zijn. Maar het leven is niet altijd maakbaar.
Ik ga ook nooit gelukkig worden. Nee, ook niet als ik uit de kast ben. En ook niet als ik promotie krijg. En ook niet als ik sociale situaties nog beter oefen. Dat wil niet zeggen dat mijn leven daardoor waardeloos is. Ook ik kan me op mijn werk storten. Dan zit misschien zelfs die promotie er nog wel in.

dinsdag 10 oktober 2017 om 18:25
Postitief denken is niet verplicht. Je hoeft ook niet een geweldige toekomst te hebben. Daar gaat het helemaal niet om.
Waar het wel om gaat is acceptatie. Leg het dan ook naast je neer en leef je leven. Hier posten hoe erg en zielig het is lijkt mij juist een teken dat dat iemand niet gelukkig is en dat wil veranderen. Er is nu helemaal geen sprake van naast je neerleggen.
Waar het wel om gaat is acceptatie. Leg het dan ook naast je neer en leef je leven. Hier posten hoe erg en zielig het is lijkt mij juist een teken dat dat iemand niet gelukkig is en dat wil veranderen. Er is nu helemaal geen sprake van naast je neerleggen.

dinsdag 10 oktober 2017 om 18:45
Mee eens. Maar wat als iemand het niet KAN veranderen? Verder wel eens dat het geen nut heeft om zielig te posten voor iets wat niet gaat veranderen, of dat nu vanuit willen of kunnen is. Maar daar zou juist die rouwverwerking ook goed voor kunnen zijn, om een na een afsluiting een soort berusting te krijgen? Ik zeg niet dat het DE manier is, maar ik vond het helemaal niet zo'n gek idee.

dinsdag 10 oktober 2017 om 18:54
Dat is niet zo eenduidig te beantwoorden, zonder te persoonlijke details te geven.
Het is een combinatie van bepaalde onveranderbare dingen, en mijn karakter. Als kind was ik wel gelukkig, zeker achteraf erop terugkijkend.
Het heeft ook met mijn geaardheid te maken, maar daar is deels nog wel te 'winnen' door bv uit de kast te komen. Ik ben verder wel overwegend positief of probeer dat te zijn, kijk wel altijd naar mogelijkheden, maar sommige dingen kan je nou eenmaal niet... niet alles is maakbaar.
Maar ik kan nog wel wat dingen verbeteren, zoals dat van die kast, maar ik denk dat het geen wezenlijk verschil zal maken.
Voor mij was dat van die kast altijd wel 'veilig' en een soort 'excuus'. Ik kon dan tegen mezelf zeggen dat ik ongelukkig was daardoor, zodat ik de illusie van controle had, maar dat is het niet.

dinsdag 10 oktober 2017 om 18:58
Jij accepteert jezelf niet. Ik begrijp best dat je dan het idee hebt dat je niet gelukkig kan worden, want voor jouw geluksmomenten ben je dan afhankelijk van anderen. Je kan ook streven naar tevredenheid of acceptatie. Dat kan best zolang je daar maar realistisch in bent. Die momenten van geluk komen dan vanzelf wel.
Ik geloof echt dat verandering mogelijk is zonder dat jij je als persoon dusdanig moet aanpassen dat je niet jezelf kunt zijn.
Ik geloof echt dat verandering mogelijk is zonder dat jij je als persoon dusdanig moet aanpassen dat je niet jezelf kunt zijn.

dinsdag 10 oktober 2017 om 19:12
Hier zou ik het graag mee eens willen zijn, maar ik ben het er niet mee eens. ik denk echter niet dat wij elkaar daarin zullen gaan overtuigen, omdat wij wezenlijk heel anders zijn.
Ik heb in mijn leven vele evaluatiegesprekken (op opleidingen) en functioneringsgesprekken (op stages en werk) gehad en de boodschap was altijd dat ik niet goed was als mezelf. En dat ging dat niet over fouten maken in het werk zelf of onaardig zijn tegen klanten, want ik ben secuur en vriendelijk. Nee, het ging altijd puur over mijn 'gewone' karakter zoals de ingetogenheid, het een wat langere aanlooptijd nodig hebben, en ja, ook over mijn geaardheid. Ik heb niet altijd in de kast gezeten, maar het is me wel altijd aangeraden.

dinsdag 10 oktober 2017 om 19:20
Je hebt meer kans op geluk als je tevreden bent. Dat zal je deels heus wel zijn. Streven naar gelukkig zijn is niet realistisch, al was het alleen maar went aan geluk en dat eigenlijk tevredenheid is. Dan moet je steeds hoger pieken. Zoiets als wat eens als overdaad voelde, wordt luxe en dan noodzaak.
Je bent in jouw post best fatalistisch. Dat kan je veranderen. Heel wat beter dan spontaan doen.
Je bent in jouw post best fatalistisch. Dat kan je veranderen. Heel wat beter dan spontaan doen.
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:20
Ik lees gewoon een tegenstrijdigheid in het erbij neerleggen van justme in de manier waarop hij post. Het is heel goed om gelatenheid te bereiken zoals singles dat ook kunnen hebben. Maar de kans zit erin dat het toch weer terugkomt na verloop van tijd als het tegen je natuur indruist. Rouwen werkt goed als iets echt definitief is, dat kun je achter je laten. Mij lijkt in stapjes vooruitgang boeken een betere methode. Ik begrijp ook niet waarom justme zo snel na een op zich geslaagde operatie de handdoek alweer in de ring gooit.