12 uurtjes slapen
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:39
Hoi
Ik heb een probleem. Ik slaap nu al ruim een jaar elke nacht 10 tot 12 uurtjes. Zet vaak geen wekker. Als ik een wekker zet na bijv 8 uur slaap dan slaap ik daar gewoon doorheen.
Als ik na 12 uur slapen wakker word voel ik me verrot. Heb rugpijn. Hoofdpijn en een moe gevoel. Moet dan echt even op de bank liggen. De rest van de dag voel ik me ook niet echt fit.
Ik ben hypochronder en mag niet te vaak naar de huisarts.
Is dit iets om mee naar de huisarts te gaan?
Ik heb een probleem. Ik slaap nu al ruim een jaar elke nacht 10 tot 12 uurtjes. Zet vaak geen wekker. Als ik een wekker zet na bijv 8 uur slaap dan slaap ik daar gewoon doorheen.
Als ik na 12 uur slapen wakker word voel ik me verrot. Heb rugpijn. Hoofdpijn en een moe gevoel. Moet dan echt even op de bank liggen. De rest van de dag voel ik me ook niet echt fit.
Ik ben hypochronder en mag niet te vaak naar de huisarts.
Is dit iets om mee naar de huisarts te gaan?
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:41
Nee. Het is niet raar dat je lijf pijn doet als je zolang in je bed ligt. Een ouderwetse wekker in een soepbord met lepel zetten en aan de andere kant van je slaapkamer zetten. Daar word je echt wel wakker van en je moet je bed uit om die herrie uit te zetten. Daarna meteen even onder een warme douche springen en aan je dag beginnen ipv op de bank gaan te hangen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:48
Ik herken dit van vroeger! Als ik dan donderdag, vrijdag en zaterdag uitging, kon ik ook een gat in de dag slapen en was de rest van de dag helemaal verrot. Maar het gaat vanzelf over als je verplichtingen hebt waar je op een bepaalde tijd aanwezig moet zijn. Zoveel slapen is niet goed voor een mens hoor. Van veel niks doen wordt je enkel nog inactiever. Dwing jezelf in een goed slaapritme.
Slaap je trouwens echt 12 uur zonder te hoeven plassen? Dat lijkt me wel heerlijk trouwens.
Is er niemand die je wakker kan maken? En dan er ook echt uit gaan.
Ga op zoek naar een paar wekkers die vreselijk veel lawaai maken en laat ze achter elkaar aflopen. En ga er dan echt uit. Jij geeft gewoon toe aan je impuls om nog even te blijven liggen.
Slaap je trouwens echt 12 uur zonder te hoeven plassen? Dat lijkt me wel heerlijk trouwens.
Is er niemand die je wakker kan maken? En dan er ook echt uit gaan.
Ga op zoek naar een paar wekkers die vreselijk veel lawaai maken en laat ze achter elkaar aflopen. En ga er dan echt uit. Jij geeft gewoon toe aan je impuls om nog even te blijven liggen.
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:49
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:50
Dit. En als je echt heel suf bent niet onder een warame douche, maar onder een koude.Oudblond schreef: ↑13-10-2017 11:41Nee. Het is niet raar dat je lijf pijn doet als je zolang in je bed ligt. Een ouderwetse wekker in een soepbord met lepel zetten en aan de andere kant van je slaapkamer zetten. Daar word je echt wel wakker van en je moet je bed uit om die herrie uit te zetten. Daarna meteen even onder een warme douche springen en aan je dag beginnen ipv op de bank gaan te hangen.
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:58
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:03
Water bedoel je toch?
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:39
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:39
Ik beb periodesvan depressies. Borderline is mijn officiële diagnose. Ik leef nergens voor. Ik heb 2 keer per week therapie daar ga ik ook naar toe. Begint 2 uur smiddags. Dat was het dan.
Mijn leven is altijd zo geweest maar dit 12 uur slapeb is van het laatste jaar. Voorheen sliep ik gewoon 8 u per nacht of minder. Daarom vraaf ik me af is er iets aan de hand?
Mijn leven is altijd zo geweest maar dit 12 uur slapeb is van het laatste jaar. Voorheen sliep ik gewoon 8 u per nacht of minder. Daarom vraaf ik me af is er iets aan de hand?
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:46
Het lijkt mij het beste om dit met je therapeut te bespreken. Kun je iets met de tips om een wekker te zetten die echt heel hard af gaat?
Een ouderwetse wekker is moeilijk doorheen te slapen. Maar ik kan me in jouw geval voorstellen dat, ook al staat de wekker buiten je bereik, je hem gewoon af gaat zetten en terug in bed gaat.
Dus dat brengt me dan weer terug naar mijn eerste zin.
Een ouderwetse wekker is moeilijk doorheen te slapen. Maar ik kan me in jouw geval voorstellen dat, ook al staat de wekker buiten je bereik, je hem gewoon af gaat zetten en terug in bed gaat.
Dus dat brengt me dan weer terug naar mijn eerste zin.