Gezondheid alle pijlers

12 uurtjes slapen

13-10-2017 11:39 36 berichten
Hoi

Ik heb een probleem. Ik slaap nu al ruim een jaar elke nacht 10 tot 12 uurtjes. Zet vaak geen wekker. Als ik een wekker zet na bijv 8 uur slaap dan slaap ik daar gewoon doorheen.

Als ik na 12 uur slapen wakker word voel ik me verrot. Heb rugpijn. Hoofdpijn en een moe gevoel. Moet dan echt even op de bank liggen. De rest van de dag voel ik me ook niet echt fit.

Ik ben hypochronder en mag niet te vaak naar de huisarts.

Is dit iets om mee naar de huisarts te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Werk je niet?
Nee. Het is niet raar dat je lijf pijn doet als je zolang in je bed ligt. Een ouderwetse wekker in een soepbord met lepel zetten en aan de andere kant van je slaapkamer zetten. Daar word je echt wel wakker van en je moet je bed uit om die herrie uit te zetten. Daarna meteen even onder een warme douche springen en aan je dag beginnen ipv op de bank gaan te hangen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Jezelf een schop onder je kont geven en op tijd je bed uit!
Uurtjes? 12 uur (!!) slapen! Natuurlijk ben je dan duf.
Begin eens met je wekker na max. 9 uur te zetten. En dan gewoon opstaan, douchen, een kop koffie drinken en de dag beginnen.
Ik werk niet.

Het is niet een kwestie van niet willen opstaan maar echt niet kunnen. Daarom maak ik me zorgen
Betere wekker kopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik herken dit van vroeger! Als ik dan donderdag, vrijdag en zaterdag uitging, kon ik ook een gat in de dag slapen en was de rest van de dag helemaal verrot. Maar het gaat vanzelf over als je verplichtingen hebt waar je op een bepaalde tijd aanwezig moet zijn. Zoveel slapen is niet goed voor een mens hoor. Van veel niks doen wordt je enkel nog inactiever. Dwing jezelf in een goed slaapritme.
Slaap je trouwens echt 12 uur zonder te hoeven plassen? Dat lijkt me wel heerlijk trouwens.
Is er niemand die je wakker kan maken? En dan er ook echt uit gaan.
Ga op zoek naar een paar wekkers die vreselijk veel lawaai maken en laat ze achter elkaar aflopen. En ga er dan echt uit. Jij geeft gewoon toe aan je impuls om nog even te blijven liggen.
Waarom werk je niet? Dan heb je wel een doel om je bed uit te komen en een stok achter de deur.
hvslies schreef:
13-10-2017 11:47
Ik werk niet.

Het is niet een kwestie van niet willen opstaan maar echt niet kunnen. Daarom maak ik me zorgen
Kunnen in de zin van verlammingsverschijnselen als je niet je 12 uur slaap haalt?
Lijkt me stug. Over welke kunnen heb jij het?
Een hele náre wekker kopen en een eind van je bed afzetten, dan moet het lukken.

Afbeelding

Je hoeft er écht niet mee naar de huisarts hoor, die heeft wel iets beters te doen.
Oudblond schreef:
13-10-2017 11:41
Nee. Het is niet raar dat je lijf pijn doet als je zolang in je bed ligt. Een ouderwetse wekker in een soepbord met lepel zetten en aan de andere kant van je slaapkamer zetten. Daar word je echt wel wakker van en je moet je bed uit om die herrie uit te zetten. Daarna meteen even onder een warme douche springen en aan je dag beginnen ipv op de bank gaan te hangen.
Dit. En als je echt heel suf bent niet onder een warame douche, maar onder een koude.
Een doel hebben. Sporten, wandelen...etc. Wat doe je in de avond voor je naar bed gaat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ben je depressief?
12 uur slapen is niet gezond. Het beste is ergens tussen de 7-9 uur. Is voor iedereen een beetje anders.

Ik zou jezelf echt een ritme aanwennen 11 uur naar bed en uiterlijk om 8 uur opstaan, douchen, ontbijt en dan direct even naar buiten wandelen, al is het maar 10 minuten.

Ben je depressief?
Vraag je hier nu eigenlijk toestemming om naar de dokter te gaan?

Wat jij nodig hebt, als ik het zo lees, is een goed dag/nachtritme, een vorm van dagbesteding (bij voorkeur iets waarvoor je het huis uit moet) en een sport. Daar heb je geen dokter voor nodig.
Hoi TO, ik zie in je eerdere posts dat het helemaal niet zo goed met je gaat. Niet uit je bed kunnen komen heeft dan denk ik te maken met je depressie. Heb je op dit moment nog therapie?
Even flink veel drinken voor je gaat slapen..wekker op 9 uur slaap zetten en als je wakker wordt moet je vast plassen

Verder is mijn standaard slaapbehoefte ook 9 a 10 uur per nacht. Dat is niet gek.

.
Vind je zoveel slapen en dan voor lello op de bank hangen niet ontzettend zónde van je leven?
Waar leef jij voor? Is er iets waar je enthousiast over wordt?
absor schreef:
13-10-2017 11:59
Even flink veel drinken voor je gaat slapen..wekker op 9 uur slaap zetten en als je wakker wordt moet je vast plassen

Verder is mijn standaard slaapbehoefte ook 9 a 10 uur per nacht. Dat is niet gek.

.
Water bedoel je toch? :P Anders is ze helemaal niet meer in beweging te krijgen. Maar ik vind het wel een praktische tip. 's Avonds voor je naar bed gaat een halve liter water drinken, dan wordt je echt wel wakker na een paar uur lijkt me. En als dat dan voor zessen is, neem je dan weer een halve liter water, anders is het probleem nog niet opgelost natuurlijk.
Lichaamsbeweging. Jezelf dwingen elke dag minimaal een flinke wandeling van een uur te maken.
Zoek iets in je leven waar je blij van wordt, waarmee je je nuttig maakt. Waarom werk je niet? Kun je vrijwilligerswerk gaan doen? Ga lekker naar buiten, beweeg veel, zoek een hobby en doe dingen met andere mensen. Ik word al lamlendig als ik je bericht lees.
Ik beb periodesvan depressies. Borderline is mijn officiële diagnose. Ik leef nergens voor. Ik heb 2 keer per week therapie daar ga ik ook naar toe. Begint 2 uur smiddags. Dat was het dan.

Mijn leven is altijd zo geweest maar dit 12 uur slapeb is van het laatste jaar. Voorheen sliep ik gewoon 8 u per nacht of minder. Daarom vraaf ik me af is er iets aan de hand?
Het lijkt mij toch echt vooral psychisch te zijn, ook al had je het eerst niet. Dus naar de huisarts voor iets lichamelijks zou ik alleen gaan als je ook echt andere klachten hebt.
Het lijkt mij het beste om dit met je therapeut te bespreken. Kun je iets met de tips om een wekker te zetten die echt heel hard af gaat?
Een ouderwetse wekker is moeilijk doorheen te slapen. Maar ik kan me in jouw geval voorstellen dat, ook al staat de wekker buiten je bereik, je hem gewoon af gaat zetten en terug in bed gaat.
Dus dat brengt me dan weer terug naar mijn eerste zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven