Goed kan ik dat, he!

14-10-2017 21:40 210 berichten
(naar mijn jongste, die geen last heeft van zelfkritiek en graag hardop uitspreekt hoe geweldig ze de dingen doet die ze doet)

Wat kun jij heel goed? Welk onbekend talent heb je? Mag groot zijn, of klein, maar welke bijzondere vaardigheid heb jij?
O, en ik heb een talent voor een zeer specifiek vakgebied. Kan ivm herkenbaarheid niet zeggen wat...
Alle reacties Link kopieren
Ik kan goed geld uitgeven :)
Niets doen.... Heb vandaag gehoord dat dat een gave is.
Nouschi schreef:
14-10-2017 21:47
Je zou het niet denken, maar ik ben goed in spellen. Puzzelen ook trouwens, zowel legpuzzels als cryptogrammen.
O, dat vind ik ook zo fijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Adressen en verjaardagen onthouden en in het verleden alle kentekens van auto's van familieleden en vrienden, sommigen weet ik nog. Maar het wel presteren dyscalculie te hebben ;-D

Mijn vader is er nog beter in, geef hem een willekeurig kenteken op en hij vertelt je het bouwjaar-en maand van de auto.
Ik kan me buitengewoon goed oriënteren. Wanneer ik ergens ooit een keer geweest ben, rij ik er een volgende keer zo weer heen. Ook al is het 30 jaar later. In binnen en buitenland.
Bovendien hoef ik maar één keer op een kaart te kijken en rij er vervolgens zo naar toe.
RedBaron schreef:
14-10-2017 21:57
Ik kan ook fotografisch gezichten onthouden. Daarentegen vergeet ik iemand zijn/haar naam binnen een minuut nadat ik me heb voorgesteld.
Herkenbaar. Ik zeg nijn naam ook altijd veel te snel ( tegelijk net de ander) Zo versta ik hem ook nog niet eens.
Spellen. Ik word niet vaak betrapt op d/t verhaspelingen.
Achteruit inparkeren.
Edit: ik kan foutloos in een strakke lijn eyeliner aanbrengen zonder wattenstaafjes en gefrut.

Dat is het wel geloof ik.
evyblissy wijzigde dit bericht op 14-10-2017 22:04
30.74% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Oh ja, kentekens. Die onthoud ik heel makkelijk, net zoals willekeurige cijferreeksen. Ik was de enige, zei de opticien, bij wie hij de kaarten moest wisselen, omdat ik na 2 keer alle cijfers gewoon opdreun. (ik heb altijd gemeend dat dat een ASS-kenmerk was)
vrouwjagersma schreef:
14-10-2017 21:56
Wauw! Dan speel je ook echt op hoog niveau, dus.
Volgens mij ook eenmalig dat we zover zijn gekomen (weinig sportvragen) :-D. Gaat vooral om de gezelligheid.
Als kind wist ik van ieder land ter wereld de hoofdstad. Dat zou ik nou niet meer kunnen, zou het flink moeten bijspijkeren.
Tarlin, kun jij met beide handen tegelijk schrijven?
En mocht je dat kunnen, kun je dan met beide handen verschillende teksten (leesbaar) schrijven?
(Ik denk nu misschien aan een wondermens, hoor. Ik kijk misschien wat teveel tv, maar ik geloof dat ik het ooit eens in een documentaire heb gezien? Ik ga nu goochelen.)
If accidentally read, induce vomiting.
Weet je wat ik wel zou willen kunnen? Fatsoenlijk föhnen. Altijd als ik bij de kapper zit, probeer ik de kunst af te kijken, maar ik ben nu midden dertig en het zal wel nooit gaan lukken vrees ik.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
QueenArachnia schreef:
14-10-2017 21:47
Raden hoe laat het is. Mijn man ergert zich er kapot aan dat ik altijd de tijd goed raad, met een marge van een paar minuten. (Wat ik dan weer extra leuk vind (6) :biggrin: )

Ja dit kan ik ook! (kon zelf niets bedenken)
Oh, wat interessant, lees nu al over chirurgen die tweehandig opereren.
Heb je een voorkeurshand?
En sinds ik mijn ogen heb laten laseren, kan ik ook heel goed zien! :yes:
EvyBlissy schreef:
14-10-2017 22:06
Weet je wat ik wel zou willen kunnen? Fatsoenlijk föhnen. Altijd als ik bij de kapper zit, probeer ik de kunst af te kijken, maar ik ben nu midden dertig en het zal wel nooit gaan lukken vrees ik.
Borstel draai ik mijn haar, pak met mijn andere hand de föhn en de borstel komt er niet meer uit.....
Zoiets?
EvyBlissy schreef:
Ah, kijk aan. Dat kan ik dan weer wel!
Wilhetnietweten schreef:
14-10-2017 22:00
Ik kan me buitengewoon goed oriënteren. Wanneer ik ergens ooit een keer geweest ben, rij ik er een volgende keer zo weer heen. Ook al is het 30 jaar later. In binnen en buitenland.
Bovendien hoef ik maar één keer op een kaart te kijken en rij er vervolgens zo naar toe.
Djiesz! Daar kan ik echt jaloers op zijn. Ik kan in mijn kleine dorp nog verdwalen! Weg afgesloten, omrijden, in gedachten 2 keer links, 3 keer rechts en 1 keer links en ik ben bij het uitgangspunt terug. Dus not. Mijn talenten? Tsja....daar moet ik echt over denken want ik haal talenten en eigenschappen nogal door elkaar.
Oh ja, ik kan heel goed geheimen bewaren.
Sarcastaballcoach schreef:
14-10-2017 22:10
Borstel draai ik mijn haar, pak met mijn andere hand de föhn en de borstel komt er niet meer uit.....
Zoiets?
Precies. Of ik zie er na vier minuten uit als koningin Beatrix. Ook niet best.
Tarlin, kun jij met beide handen tegelijk schrijven?
En mocht je dat kunnen, kun je dan met beide handen verschillende teksten (leesbaar) schrijven?
(Ik denk nu misschien aan een wondermens, hoor. Ik kijk misschien wat teveel tv, maar ik geloof dat ik het ooit eens in een documentaire heb gezien? Ik ga nu goochelen.)
Ik kan leesbaar schrijven met 2 handen. Tegelijk heb ik nog nooit geprobeerd :)
Maar ik denk dat ik dat wel zou kunnen. Zo eens proberen! 2 compleet verschillende teksten tegelijk, denk ik niet.
Wilhetnietweten schreef:
14-10-2017 22:00

Hier ook. Ik heb geen navigatie in de auto, kijk vooraf op Google maps en rij er dan vrijwel altijd zo heen. En als er omleidingen zijn weet ik ook waar ik zo ongeveer heen moet en dan pik ik de eigenlijke route later wel weer op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En ik ben wel redelijk links- en rechtshandig. Zal binnenkort eens gaan kijken of ik met links ook een knap handschrift heb, is al een tijd geleden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
14-10-2017 22:08
Oh, wat interessant, lees nu al over chirurgen die tweehandig opereren.
Heb je een voorkeurshand?
Rechts heeft mijn voorkeur, maar ik schijn met links begonnen te zijn. Mijn vader wilde dat ik alsnog met rechts leerde schrijven. ( Destijds was het lastiger om linkshandig te zijn, ivm vulpennen waar je mee leerde schrijven op school, waardoor je sneller vlekken maakte en geen scharen voor linkshandigen enz. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven