Goed kan ik dat, he!

14-10-2017 21:40 210 berichten
(naar mijn jongste, die geen last heeft van zelfkritiek en graag hardop uitspreekt hoe geweldig ze de dingen doet die ze doet)

Wat kun jij heel goed? Welk onbekend talent heb je? Mag groot zijn, of klein, maar welke bijzondere vaardigheid heb jij?
Alle reacties Link kopieren
Sarcastaballcoach schreef:
14-10-2017 22:08
Oh, wat interessant, lees nu al over chirurgen die tweehandig opereren.
Heb je een voorkeurshand?

Wel een voorkeurskleur.. :biggrin:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oriënteren kan ik ook erg goed, en ik functioneer erg goed in crisis/chaos. Iets minder nuttig kan ik alle liedjes van jeugdseries uit de jaren 80-90 zingen, en in spiegelbeeld schrijven.

Ik ben wel jaloers op mensen die data/verjaardagen onthouden (En dan ook nog attent feliciteren of kaartjes sturen) of gezichten herkennen. Ik kan dat echt niet en dat is best gênant soms
himalaya schreef:
14-10-2017 22:15
Wel een voorkeurskleur.. :biggrin:
Ghe, ik kon het zelf niet eens zien.
Dus, je ogen zijn ook heel goed.
Kun je ook afvinken. ;-D

Tarlin, dat was inderdaad heel gebruikelijk vroeger. Mijn zus was/is linkshandig maar moest op school rechts schrijven. Drama voor haar.
anoniem_296223 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 22:22
9.38% gewijzigd
If accidentally read, induce vomiting.
Ik kan de boeken van Harry Potter bijna woordelijk terughalen. lol :facepalm:

Ik ben een ster in het sturen van kaartjes (bij verjaardag, ziekte, verhuizing etc).

Ik kan heel goed geheimen bewaren (als ik dat wil).

Gesprekken kan ik niet 'vergeten', belangrijke dan he, niet van wat heb je woensdag 3 januari 1998 gegeten gesprekken.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Erg leuk topic! Ooit was er een topic "welke workshop kan jij geven" of zoiets. Ik heb in een deuk gelegen om o.a. de workshop slaapzak oprollen toen.

Ik kan heel goed lijden in stilte. Heel handig, daar ik regelmatig dubbelgevouwen achter mijn bureau zit van de buikpijn als ik weer eens ongesteld ben en gewoon moet werken.
Ik weet vaak feilloos de onderhuidse spanningen in een groep(je) te detecteren.
Ik kan heel goed baby's laten lachen. Zal wel door mijn ronde wangen komen. Daar schijnen baby's van te houden.
Ik heb nieuwe software altijd heel snel door.
Ik kan heel goed rijmen.
Ik ben ook bijzonder goed in organiseren. Laat je bruiloft gerust aan mij over en je weet zeker dat werkelijk overal aan gedacht is. Het is dan ook deels mijn werk (ben geen weddingplanner hoor).

Ik kan vast nog wel meer maar niet echt iets nuttigs helaas.
anoniem_203344 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 22:28
13.03% gewijzigd
Wilhetnietweten schreef:
14-10-2017 22:00
Ik kan me buitengewoon goed oriënteren. Wanneer ik ergens ooit een keer geweest ben, rij ik er een volgende keer zo weer heen. Ook al is het 30 jaar later. In binnen en buitenland.
Bovendien hoef ik maar één keer op een kaart te kijken en rij er vervolgens zo naar toe.

Hier ben ik ZO jaloers op! Al rij ik iets 100x dan nog kan ik fout rijden. En bij 1 weg onderbreking ga ik compleet de mist in. Ik kan van A naar B, en van A naar C, maar als ik dan van B naar C moet rijden moet ik dus vaak terug naar A om überhaupt te weten waar ik ben. En ik woon al heel mijn leven in dezelfde stad. Zo frustrerend!
Het huishouden laten verslonzen :-D
14-10-2017 22:21
Ghe, ik kon het zelf niet eens zien.
Dus, je ogen zijn ook heel goed.
Kun je ook afvinken. ;-D

Tarlin, dat was inderdaad heel gebruikelijk vroeger. Mijn zus was/is linkshandig maar moest op school rechts schrijven. Drama voor haar.
Dat kan ik mij voorstellen als je thuis met de ene hand mag schrijven en op school moet schrijven met de andere hand. Vreselijk.
Mijn vader schijnt mij als baby zijnde al gestimuleerd te hebben om ipv links met rechts te schrijven/pakken enz. Gelukkig hier geen trauma.
Ik kan heel goed light traveeën, dus met weinig bagage
Ik kan iets proeven en dan de ingrediënten opnoemen
En ik kan heeeel goed gezichten onthouden

Maar ik verdwaal altijd en overal
LunchLover schreef:
14-10-2017 22:22
Ik kan de boeken van Harry Potter bijna woordelijk terughalen. lol :facepalm:
Deze! En als iemand willekeurig waar in willekeurig welk van de zeven delen begint voor te lezen, kan ik binnen twee zinnen vertellen welk boek het is, waar ze in het verhaal zitten en hoe het verder gaat.

En ik kan dus iedere vraag over de boeken beantwoorden. Overigens ook over de boeken in vergelijking met de films.
LunchLover schreef:
14-10-2017 22:25
Ik kan van A naar B, en van A naar C, maar als ik dan van B naar C moet rijden moet ik dus vaak terug naar A om überhaupt te weten waar ik ben.
Ik precies hetzelfde.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik kan heel goed luisteren, maar praten nog beter. Leuk topic.
Ik kan goed masseren. Ik ben het beste in de dingen doen zoals ik ze doe. :P
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
made@kate schreef:
14-10-2017 22:24
Erg leuk topic! Ooit was er een topic "welke workshop kan jij geven" of zoiets. Ik heb in een deuk gelegen om o.a. de workshop slaapzak oprollen toen.

:proud: Leuk onderwerp voor een topic idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leuk topic! Ik kan bijzonder goed gewichten en prijzen schatten.
Ik kan heel goed gezichten onthouden en namen vergeten.

Ook kan ik heel goed rotzooi maken, licht bepakt reizen, uit zakjes koken, dingen uitbesteden, praten, meezingen met liedjes die ik maar een keer gehoord heb.
blueeyes*3 schreef:
14-10-2017 22:32
Deze! En als iemand willekeurig waar in willekeurig welk van de zeven delen begint voor te lezen, kan ik binnen twee zinnen vertellen welk boek het is, waar ze in het verhaal zitten en hoe het verder gaat.

En ik kan dus iedere vraag over de boeken beantwoorden. Overigens ook over de boeken in vergelijking met de films.

Ja de vergelijking idd! Ik haal zelfs de mini nuances eruit (glinstering in de ogen van Dumbledore waar je 2/3 boeken later pas achterkomt waarom dat is), maar ook fouten in het boek. Zoals dat Dumbledore Harry 'raakt' met een spell terwijl hij onder de invisibility cloak zit. Dat kan dus niet.
Ik kan heel goed liegen als het nodig is.
En ik heb nog nooit een geheim verder verteld. Als ik zeg dat ik iets voor me zal houden, dan doe ik dat.
Ik kan heel coole kapsels maken.
Ik ben goed in zwarte humor. (mijn mening, niet ieder zijn ding - I know)
Ik vind dat ik mijzelf erg goed kleed. (niet in de zin van aankleden, dat talent hebben de meesten wel ;-D )
Ik ben goed in vreemde talen schrijven zonder enige opleiding. Ben sowieso een autodidact.
Ik kan heel goed truely evil scenario's bedenken. Ik walg er soms zelf van, maar ze zitten nu eenmaal in mijn brein.
Genoeg egotripperij. :P
If accidentally read, induce vomiting.
Tornacense schreef:
14-10-2017 21:49
Verjaardagsdatums en adressen onthouden.
Geen adressenboekje of verjaardagskalender nodig :-).

Vroeger was ik ook sterk in telefoonnummers, maar sinds de gsm is dat helaas afgenomen.
Same here. Maar netnummers scheelden al drie of vier cijfers. Nu moet je er acht onthouden. Net iets teveel.
Well behaved women rarely make history.
14-10-2017 22:55
Ik kan heel goed liegen als het nodig is.

:-$ Ohja ik ook.... :-$

Maar ik haal het bij anderen er (meestal) ook feilloos uit. Als ze liegen.
Leuke titel voor een hoofdstuk in je autobiografie.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Ik kan met links in spiegelbeeld schrijven. Leesbaar en snel. Schreef op de middelbare m'n repetities uit protest in spiegelbeeld. Veel enen opgeleverd.

En ik onthou alles wat ik zie. Ben sterk in details. Weet vaak ook precies waar iets ligt, welk laatje/kastje/dingetje, ook van mijn huisgenoten.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik kan heel goed behangen, oude manier dan, met zo'n tafel en een emmer lijm met borstel. Fleece behang heb ik een hekel aan.

Verder ben ik heel goed in dingen uit de knoop halen. Scheerlijnen, touwtjes uit sportbroeken, een bosje touw etc.

En verdwalen, vooral met een deel van een sportteam in de auto en gewoon de navigatie aan. Dan sta ik aan de verkeerde kant van het water, de busbaan, groenvoorziening etc en geen enkele mogelijkheid om over te steken. Teamgenoten vragen al aan mijn zoons of hun vader wil rijden en niet ik :facepalm:
Ik kan goed tekenen, snel typen, telefoonnummers onthouden, voornamen onthouden (achternamen steevast kwijt!), allerlei details onthouden, en zie zeer regelmatig patronen/gezichten in 'dingen' (van spikkels op het aanrecht tot in hegblaadjes - maar zal vast niet de enige zijn ;-)
Eyeliner opbrengen
Lipstick opdoen
(al heb ik mijn meerdere een keer ontmoet. Die deed in een schommelende bus met baby op haar arm achteloos rode lipstick op. Ik heb bijna geapplaudisseerd).
Geld uitgeven, ik weet altijd wel iets om te kopen
Geen geld uitgeven (ik weet wat alles kost zeg maar. Mijn man kan echt verbaasd zijn over de principes die ineens naar boven komen)
Dingen voor minder dan de normale prijs kopen
Mensen vertellen me altijd hun geheimen, ook vreemden.
Ik verveel me nooit.
Onzinnig mijn tijd verdrijven, ook heel goed in. Ik heb een schema in mijn hoofd van dingen die van mezelf moeten.
En dat doe ik trouw, anders besteed ik mijn tijd aan rondzwerven op straat, dingen bekijken
(bijvoorbeeld een nieuwe brug of een nieuw gebouw ofzo, laatst mocht ik met bouwvakkers mee omdat ik me verbaasde over een mobiel toilet heel hoog en mocht ik met ze mee kijken, hup weer een uur weg), met mijn kinderen en/of andere kinderen praten of spelen, met vreemde mensen of vrienden of buren babbelen, op internet van alles opzoeken, forummen, etc.
Het-groepje schreef:
14-10-2017 23:59
Lipstick opdoen
(al heb ik mijn meerdere een keer ontmoet. Die deed in een schommelende bus met baby op haar arm achteloos rode lipstick op. Ik heb bijna geapplaudisseerd).
Wat schrijf je dat leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven