Wat te doen?

16-10-2017 22:57 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in augustus een jongen ontmoet, samen vaak afgesproken en hadden veel gemeen. Hij gaf mij alle signalen dat dit uit kon lopen tot een relatie. Paar weken geleden was ik 2 weekenden achter elkaar alleen thuis en is hij bij mij geweest. Hele leuke avonden gehad waarbij we ook seks hebben gehad. Ik had duidelijk aangegeven dit niet te willen zonder een relatie, maar heb hem vanuit mijzelf laten weten voor hem een uitzondering te maken. Hij gaf aan zich hier speciaal door te voelen en zeker geen misbruik zou maken van het vertrouwen wat ik hem gaf.

De laatste avond van die weekenden dat hij er was lagen we dus samen op mijn bed en voor mijn gevoel zat alles goed. Ik vroeg hem hoe hij over een eventuele relatie dacht. Hij gaf aan het wel te willen, maar dat hij bang was onvoldoende tijd en energie te hebben voor een relatie vanwege zijn studie en thuissituatie. Ik was hierdoor best van mijn stuk gebracht, omdat hij (wat hij ook toe heeft gegeven) wel de signalen aangaf. We hebben die avond veel gepraat en een week later weer afgesproken. Tijdens de gesprekken op Whatsapp gaf hij aan dat hij een keuze had gemaakt, maar op de avond zelf twijfelde hij nog steeds geel erg.

Samen hebben we toen afgesproken dat we voorlopig zouden gaan voor Friends with benefits. Ik gaf aan wel teleurgesteld te zijn, Maar de situatie te accepteren. Na deze dag is hij echter heel erg veranderd. Ik heb hem inmiddels 3 weken niet gezien en hij stuurt amper berichtjes. Als ik niks stuur hoor ik van zijn kant niets.

Vorige week zaten we gezellig te praten via Whatsapp en heeft hij gezegd dat we deze week ( vanwege de vakantie) samen een dagje weg zouden gaan. Ik was hier erg enthousiast over en had er gelijk veel zin in. We hadden afgesproken dat ik wat leuke dingen zou gaan uitzoeken en dat we van die dingen uit iets zouden kiezen. Zo gezegd zo gedaan ik in mijn volledige enthousiasme hem gister een berichtje gestuurd dat ik al leuke ideeën had en graag wilde weten welke dagen voor hem uitkwamen.

Helaas begon toen het probleem. Hij vertelde mij dat hij deze week 6 dagen moet werken en alleen zondag vrij is welke hij volledig aan zijn huiswerk moest besteden. Ik was hier erg verbaasd over en heb dit aangegeven. Hij zei dat hij dit rooster al eerder wist en toen ben ik boos geworden. Ik heb een lichte vorm van autisme en kan hierdoor slecht met plotselinge veranderingen omgaan (zeer zeker als het iets is waar ik veel zin in heb/enthousiast over ben). Ik heb hem verteld dat ik het absoluut niet prettig vind hoe hij met de situatie omgaat en dat ik dan wel ga zitten wachten tot hij een keer weet wat hij wil. Ik heb hem bedankt voor de leuke gesprekken en avonden en gezegd te hopen snel wat van hem te horen. De beroemde blauwe vinkjes komen hier dus weer om de hoek kijken want deze berichten heeft hij wel gelezen maar geen antwoord gegeven.

Diep van binnen ben ik nog steeds best boos op hem dat hij mij niet eerder heeft verteld, Maar ik heb ook veel spijt van de dingen die ik vanuit mijn boosheid en verdriet heb gezegd. Ik heb echt heel veel gevoelens voor hem en weet absoluut niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant wil ik hem in zijn sop gaar laten koken, maar aan de andere kant wil ik hem een berichtje sturen dat het me spijt wat ik heb gezegd en vragen of hij tijd vrij kan maken zodat we face to face over alles kunnen praten.
In mijn directe omgeving heb ik helaas niemand waarmee ik dit kan bespreken vandaar dat ik hier een poging doe. Mijn excuses voor het lange verhaal.
Je bent inconsequent voor wat betreft de seks, valt hem ermee lastig, je denkt dat hij opeens wel tijd heeft wanneer het voor jóu belangrijk is en je legt veel te veel druk op het begin van elkaar leren kennen.

Lighten up, stel ik voor.
Lieve TO, heel eerlijk?
Het was hem wss alleen maar om de seks te doen.
Jij vertelde hem door welke hoepels hij moest springen voordat je seks wilde en dat heeft hij braaf gedaan. Hij heeft z'n zin dus waarom zou hij nog moeite doen?
(Hiermee niet zeggend dat jij iets fout hebt gedaan, hij is gewoon niet zo leuk bezig)
Wat ik in de startpost niet heb vermeld is dat het dagje samen weg ZIJN idee is geweest.
Ik zal dan ook wel licht autistidch zijn, want ik zou ook boos zijn geworden als iemand me in de waan had gelaten dat we iets leuks gingen ondernemen en dan op het laatst mededeelde dat het plan al eerder eenzijdig was veranderd.
Dat is toch op zijn minst slordig omgaan met je gevoelens.
En jij levert steeds meer van je wensen in omdat je iets wil wat je niet gaat krijgen.
Als je eerlijk bent weet je toch wel dat je beter het contact met hem kan afkappen? Voor je eigen gemoedsrust. Hij geeft niet genoeg om je, dus je krijgt er verdriet van.
Kijk eens naar je eigen gedrag. Daar heb je echt veel meer aan dan hem de schuld geven van wat er aan de hand is. Met hem hoef je niet door, met jezelf wel.
Hij wilde alleen seks. Jij hebt je principes overboord gegooid en nu ondervind je daar de problemen van. Volgende keer dus voor je principes gaan of je verwachtingen bijstellen.
Verkeerd topic
Het ergste is voor mij nog dat hij zelf gezegd heeft meer te willen alleen de tijd hem de das om doet. Ik heb toegezegd dat ik hem hierin ruimte wil geven en gevraagd of hij aan 3 verwachtingen kan voldoen.
1. Mij berichten hoe het gaat/mijn dag was ed.
2. Minimaal 1x per 2 weken afspreken
3. Geen loze beloftes maken.

Hij heeft gezet dat dit gemakkelijk vooe hem te doen moet zijn. Maar alle 3 de punten houd hij zich niet aan. Mijn gevoel brengt me zo in twijfel. Ik ben een mens die altijd zegt volg je gevoel, Maar iets zegt mij dat het beter is nu mijn hoofd te volgen maar dat lukt niet. Ik weet gewoon niet hoe ik dat moet doen.
Je doet echt veel te moeilijk, TO. Voorwaarden stellen? Echt?
Wat er ook precies aan de hand is maakt niet uit. Het is vermoeiend. Next.
Dan moet je maar wachten totdat hij wel zin heeft om tijd voor je vrij te maken.
_Amand schreef:
16-10-2017 23:23
Zo moet je het niet zien. Ik heb het niet goed verwoord. Hij vroeg mij wat mijn verwachtingen waren en toen heb ik deze 3 punten benoemd.
Of hij wil je 100% of niet. Je gaat toch niet smeken om een beetje aandacht? Tis een zak, eerst zeggen dat jullie een dag weggaan, en dan opeens moet hij 6 dagen werken. Moet je bij hem ook eens doen: kom je zaterdagavond gaan we neuken? En als hij er dan is, ja sorry heb toch geen zin....
Justagirlfrom010 schreef:
16-10-2017 23:26
Zo moet je het niet zien. Ik heb het niet goed verwoord. Hij vroeg mij wat mijn verwachtingen waren en toen heb ik deze 3 punten benoemd.
Same thing. Echt.

Jullie kennen elkaar nog maar net.
_Amand schreef:
16-10-2017 23:23
Vind ik niet. TO komt wat naief op mij over (sorry meis), niet expres vervelend. Hij wil gewoon neuken, vermoed ik. Prima, doe verder geen beloftes die je niet kunt waarmaken (bijvoorbeeld de voorwaarden of een dagje weg). Als reactie op het breken van beloftes 'doet TO moeilijk'. Logisch, volgens mij hebben ze totaal verkeerde verwachtingen van elkaar.

TO, je schrijft dat je lastig met plotselinge veranderingen kunt omgaan. Dit lijkt me dan voor jou geen fijne, gezonde situatie. Je hebt zo juist weinig duidelijkheid en voorspelbaarheid. Bovendien is fwb in deze situatie niet aan te raden. Jij neemt namelijk genoegen met iets wat je eigenlijk niet wilt, hij weet dat jij gevoelens hebt, maar gaat toch met je naar bed. Hij is duidelijk geweest: hij wil geen relatie. En jij wel. Dus ik zou er - helaas en hoe moeilijk ook - mee stoppen.
Met gebrek aan tijd bedoelt hij gebrek aan interesse. Op dat punt had je al af moeten haken. Niemand heeft het zo ontzettend druk dat ze niet kunnen afspreken met iemand die ze echt heel erg leuk vinden.
Fair enough, Nav__
Dus nu moet ik maar "gewoon" al mijn gevoelens aan de kant schuiven en dit Zo naar achter me laten. Terwijl we beide echt gevoelens hebben voor elkaar, alleen hij niet weet hoe dit te plaatsen. Ik weet bijna zeker dat het hem echt niet om de seks ging. We hebben hier veel gesprekken over gehad en hij is niet dat type.

Is het misschien een vorm van bindingsangst wat hij heeft?

Ik weet op dit moment gewoon niet wat de juiste oplossing is, Ik wil hem dol graag nog een kans geven maar hoe?
Justagirlfrom010 schreef:
16-10-2017 23:40
Dus nu moet ik maar "gewoon" al mijn gevoelens aan de kant schuiven en dit Zo naar achter me laten. Terwijl we beide echt gevoelens hebben voor elkaar, alleen hij niet weet hoe dit te plaatsen. Ik weet bijna zeker dat het hem echt niet om de seks ging. We hebben hier veel gesprekken over gehad en hij is niet dat type.

Is het misschien een vorm van bindingsangst wat hij heeft?

Ik weet op dit moment gewoon niet wat de juiste oplossing is, Ik wil hem dol graag nog een kans geven maar hoe?
Okee, ik moet nu echt ff ingrijpen TO.

Let op: hij heeft GEEN problemen die geanalyseerd en vervolgens opgelost moeten worden. En hij wil niet meer.

Laat het gaan, TO. Liefde zou niet zo moeilijk moeten zijn.
ik zou dit echt afkappen. En voor een volgende keer wat meer go with the flow. met het afhouden of juist het hebben van seks kun je geen relatie afdwingen.

Daarvoor moet iemand je eerst leren kennen. Jij zou je juist moeten richten op wat je van hem vindt. Ook al kom je wat dwingerig over ik denk dat als hij het zou hebben zien zitten met jou hij daarvoor wel wat begrip had opgebracht en op je berichtje zou hebben gereageerd.

Het kan hem niet zoveel schelen dat je ervan baalt. Duidelijk teken me dunkt. Verder kijken en een wat meer op je af laten komen de volgende keer. Als je liever niet snel seks hebt is dat prima maar ga dat niet zo expliciet benoemen of inzetten en hou je er dan ook aan.
Nav__ schreef:
16-10-2017 23:38
Vind ik niet. TO komt wat naief op mij over (sorry meis), niet expres vervelend. Hij wil gewoon neuken, vermoed ik. Prima, doe verder geen beloftes die je niet kunt waarmaken (bijvoorbeeld de voorwaarden of een dagje weg). Als reactie op het breken van beloftes 'doet TO moeilijk'. Logisch, volgens mij hebben ze totaal verkeerde verwachtingen van elkaar.

TO, je schrijft dat je lastig met plotselinge veranderingen kunt omgaan. Dit lijkt me dan voor jou geen fijne, gezonde situatie. Je hebt zo juist weinig duidelijkheid en voorspelbaarheid. Bovendien is fwb in deze situatie niet aan te raden. Jij neemt namelijk genoegen met iets wat je eigenlijk niet wilt, hij weet dat jij gevoelens hebt, maar gaat toch met je naar bed. Hij is duidelijk geweest: hij wil geen relatie. En jij wel. Dus ik zou er - helaas en hoe moeilijk ook - mee stoppen.
En daar zit hem dus het probleem in. Hij wil wel wel een relatie alleen weet hij niet hoe dit te doen met thuis en school. Hij is bang te weinig tijd in de relatie te kunnen steken. Ik heb hem gevraagd wat voor hem mogelijk is en gezegd dat dat voor mij meer dan genoeg is. Dit kwam ook overeen met de 3 eerder genoemde punten.
Bindingsangst bestaat niet. Bij de juiste partner hebben ze daar opeens geen last meer van.
Ja, je moet je gevoelens aan de kant schuiven, want hij gebruikt je. Hij heeft een vlotte babbel en jij trapt er met open ogen in.
Je hoeft hem geen kans meer te geven, je bent niet zn voetveeg. Zoek je zelfrespect.
Ik ga er een nachtje over slapen en hopen dat ik morgen voor mijzelf meer duidelijkheid heb.
Hij vindt je wel leuk maar niet leuk leuk. Waarom zou je instemmen met fwb als je een relatie wil? Dat is vragen om drama.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven