Polyamorie: grenzen en tijd
zaterdag 14 oktober 2017 om 11:49
Hoi allemaal,
Ik schrijf hier al een aantal jaar mee onder een andere nickname, maar aangezien een aantal mensen in mijn leven weten dat ik hier zit, heb ik een nieuw account aangemaakt.
Ik hoop dat jullie me enig inzicht kunnen bieden, want ik kom er momenteel niet uit.
Een jaar geleden heb ik een leuke man ontmoet die vanaf het begin heeft aangegeven polyamoreus te (willen) zijn. Beiden hebben we monogame relaties achter de rug, maar hij wil nu dit pad ontdekken. De relatie met zijn ex is officieel verbroken en ze wonen niet meer samen, maar ze hebben dus nog wel een relatie, op dezelfde manier als ik dat met hem heb.
Ik zal niet ontkennen dat ik er moeite mee heb. "Waarom ben ik niet genoeg?" is best een tijd een ding geweest. Inmiddels voelt dit goed en wil ik echt dat deze relatie werkt.
Nu is het echter zo dat enkele dingen die zij en ik willen vrijwel lijnrecht tegenover elkaar staan. Zij wil doordeweeks niet afspreken ivm werk, maar ook ik wil in het weekend bij hem zijn en samen (uit) kunnen slapen. Ik woon redelijk dichtbij, dus an sich is het geen probleem om doordeweeks af te spreken... Maar ik wíl ook gewoon een dag in het weekend. Plannen kunnen maken of kunnen vrijen zonder dat de wekker om 7 uur gaat...
Zij wil graag dat zijn telefoon uitgaat op hun dates (meestal een tijdframe van 24 uur), want ze wil dat hij met zijn hoofd bij haar is. Dat is niet alleen vanwege mij, ook gewoon "de telefoon als afleiding". En dat snap ik volledig en wíl ik haar gunnen, maar voor mij is het in een relatie dan weer best belangrijk dat de ander bereikbaar is als er iets gebeurt of aan de hand is. Ik ga hem niet de hele avond appen, maar het geluid voor mijn beltoon aan bij mijn beloproep bijvoorbeeld is al prima. Hier kan/wil hij niet aan voldoen, want hij wil haar geven wat zij nodig heeft.
Hoe komen we hieruit? Ik merk dat mijn vriend gillend gek wordt van de wensen die zo uiteen lopen en het voor iedereen goed wíl doen, maar dat dat eigenlijk gewoon niet kan.
Ik heb al voorgesteld om met zijn drieën te praten en deze zaken te bespreken, maar daar staan zij allebei niet voor open. Ze willen de relaties gescheiden houden.
Thoughts? Hoe pakken we het gebrek aan tijd aan? Tot op welke hoogte moet ik inschikken zodat hun relatie werkt en waar trek ik de grens zodat die van míj werkt?
Ik schrijf hier al een aantal jaar mee onder een andere nickname, maar aangezien een aantal mensen in mijn leven weten dat ik hier zit, heb ik een nieuw account aangemaakt.
Ik hoop dat jullie me enig inzicht kunnen bieden, want ik kom er momenteel niet uit.
Een jaar geleden heb ik een leuke man ontmoet die vanaf het begin heeft aangegeven polyamoreus te (willen) zijn. Beiden hebben we monogame relaties achter de rug, maar hij wil nu dit pad ontdekken. De relatie met zijn ex is officieel verbroken en ze wonen niet meer samen, maar ze hebben dus nog wel een relatie, op dezelfde manier als ik dat met hem heb.
Ik zal niet ontkennen dat ik er moeite mee heb. "Waarom ben ik niet genoeg?" is best een tijd een ding geweest. Inmiddels voelt dit goed en wil ik echt dat deze relatie werkt.
Nu is het echter zo dat enkele dingen die zij en ik willen vrijwel lijnrecht tegenover elkaar staan. Zij wil doordeweeks niet afspreken ivm werk, maar ook ik wil in het weekend bij hem zijn en samen (uit) kunnen slapen. Ik woon redelijk dichtbij, dus an sich is het geen probleem om doordeweeks af te spreken... Maar ik wíl ook gewoon een dag in het weekend. Plannen kunnen maken of kunnen vrijen zonder dat de wekker om 7 uur gaat...
Zij wil graag dat zijn telefoon uitgaat op hun dates (meestal een tijdframe van 24 uur), want ze wil dat hij met zijn hoofd bij haar is. Dat is niet alleen vanwege mij, ook gewoon "de telefoon als afleiding". En dat snap ik volledig en wíl ik haar gunnen, maar voor mij is het in een relatie dan weer best belangrijk dat de ander bereikbaar is als er iets gebeurt of aan de hand is. Ik ga hem niet de hele avond appen, maar het geluid voor mijn beltoon aan bij mijn beloproep bijvoorbeeld is al prima. Hier kan/wil hij niet aan voldoen, want hij wil haar geven wat zij nodig heeft.
Hoe komen we hieruit? Ik merk dat mijn vriend gillend gek wordt van de wensen die zo uiteen lopen en het voor iedereen goed wíl doen, maar dat dat eigenlijk gewoon niet kan.
Ik heb al voorgesteld om met zijn drieën te praten en deze zaken te bespreken, maar daar staan zij allebei niet voor open. Ze willen de relaties gescheiden houden.
Thoughts? Hoe pakken we het gebrek aan tijd aan? Tot op welke hoogte moet ik inschikken zodat hun relatie werkt en waar trek ik de grens zodat die van míj werkt?
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:32
Hij wil niet voldoen aan wat ik zoek en nodig heb, dus het is beëindigd.
Flinke tijd geleden dat ik liefdesverdriet heb moeten verwerken en ook absoluut niet zo heftig. Hoe doe je dat in een vakantieweek waarin al je vrienden weg zijn en fatsoenlijk afleiding zoeken geen optie is? Ik lig nu al de hele dag in bed met een filmmarathon, maar het moge duidelijk zijn dat dat dus niet afleidt.
Flinke tijd geleden dat ik liefdesverdriet heb moeten verwerken en ook absoluut niet zo heftig. Hoe doe je dat in een vakantieweek waarin al je vrienden weg zijn en fatsoenlijk afleiding zoeken geen optie is? Ik lig nu al de hele dag in bed met een filmmarathon, maar het moge duidelijk zijn dat dat dus niet afleidt.
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:33
Tinderen en daten.Fantagonist schreef: ↑17-10-2017 14:32Hij wil niet voldoen aan wat ik zoek en nodig heb, dus het is beëindigd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:35
He wat rot voor je zeg. Dat zal shit voelen, dit was een man die jij zo leuk vond dat je bereid was je eigen grenzen mbt monogamie op te rekken, dus dat zegt wel hoe gek je op hem was. In the end is dit de beste 'oplossing' voor jou maar daar heb je nu even niets aan.
Dikke knuff
kom lekker hier van je af schrijven, haal chocolade of ijs of wat voor comfortfood je ook wilt in huis. En ga iedere dag even naar buiten, gewoon een uurtje lopen of fietsen of hardlopen.
Dikke knuff
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:38
Dat dat uiteindelijk is wat ik weer op moeten pakken: uiteraard. Maar ik kan nu, 12 uur later oid, ècht niet al interesse opbrengen in andere mannen.
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:01
Balen dat je je zo rot voelt, TO, maar dat slijt wel weer. Ik denk dat het een goede keuze is geweest. Hij wilde jou niet bieden wat je nodig hebt. Ga nu lekker in bed een potje janken, trakteer jezelf op wat moois/lekkers, kom hier van je afschrijven, en straks, als je eraan toe bent, komt er vast wel weer een leuke vent op je pad die wél helemaal voor je gaat. Sterkte!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:09
Waardevolle reactie!_Marana_ schreef: ↑17-10-2017 14:35He wat rot voor je zeg. Dat zal shit voelen, dit was een man die jij zo leuk vond dat je bereid was je eigen grenzen mbt monogamie op te rekken, dus dat zegt wel hoe gek je op hem was. In the end is dit de beste 'oplossing' voor jou maar daar heb je nu even niets aan.
Dikke knuffkom lekker hier van je af schrijven, haal chocolade of ijs of wat voor comfortfood je ook wilt in huis. En ga iedere dag even naar buiten, gewoon een uurtje lopen of fietsen of hardlopen.
TO
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:10
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:19
Eigenlijk kwam het deels van hem af. Mijn "eis" maakte voor hem heel duidelijk dat hij me niet kan of geven wat ik zoek. En daar wil hij niet vanaf wijken, maar voelt zich er tegelijkertijd heel rot en schuldig over. Dus hij wilde ook dat ik voor mezelf zou kiezen en voor wat ik "verdien".
Hij zou het liefst nog goede vrienden blijven, want van daaruit is alles gegroeid. Hij was in eerste instantie mijn beste maatje en dat willen we allebei niet kwijt. Maar ik moet, voor ik daar ook maar over na kan denken, niet meer verliefd zijn.
Hij zou het liefst nog goede vrienden blijven, want van daaruit is alles gegroeid. Hij was in eerste instantie mijn beste maatje en dat willen we allebei niet kwijt. Maar ik moet, voor ik daar ook maar over na kan denken, niet meer verliefd zijn.
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:28
Hmm, lastig, dan zijn jullie levens toch wel redelijk verweven. Tijd voor nieuwe vrienden, of in elk geval andere contacten wat meer aanhalen, zodat je afleiding hebt en misschien ook wat steun.
Want het is natuurlijk ook wel zo dat je gewoon meer verdient. Ik hoop (en denk) echt voor je dat je over een x tijd zelf zult inzien hoe absurd deze situatie eigenlijk was, en hoe oneindig veel fijner het is als degene op wie je zo verliefd bent, helemaal voor jou wil gaan. Want dat bestaat echt en ik gun je dat je dat mag meemaken ergens in de komende jaren. En dat kan alleen als je los bent van hem, dus op zich wel goed om het contact nu echt te minimaliseren en wellicht ook de vriendschap te beëindigen. Maar dat is geheel aan jou.
Want het is natuurlijk ook wel zo dat je gewoon meer verdient. Ik hoop (en denk) echt voor je dat je over een x tijd zelf zult inzien hoe absurd deze situatie eigenlijk was, en hoe oneindig veel fijner het is als degene op wie je zo verliefd bent, helemaal voor jou wil gaan. Want dat bestaat echt en ik gun je dat je dat mag meemaken ergens in de komende jaren. En dat kan alleen als je los bent van hem, dus op zich wel goed om het contact nu echt te minimaliseren en wellicht ook de vriendschap te beëindigen. Maar dat is geheel aan jou.
woensdag 18 oktober 2017 om 12:28
Ook niemand van je vrienden die zich even een uurtje kan afzonderen voor een telefoontje? Of dusdanig bereikbaar is dat je er een (mid)dagje langs kan?
Veel sterkte. Het moet, naast dat het wel zo fijn is om ook te kunnen praten/huilen/schrijven elders of hier, inderdaad ook stomweg slijten. Je klinkt ondanks alles toch wel krachtig, het komt goed! *hug*
Veel sterkte. Het moet, naast dat het wel zo fijn is om ook te kunnen praten/huilen/schrijven elders of hier, inderdaad ook stomweg slijten. Je klinkt ondanks alles toch wel krachtig, het komt goed! *hug*
woensdag 18 oktober 2017 om 12:38
Wat een fantastische man!!! Waar heb je die gevonden??Fantagonist schreef: ↑14-10-2017 13:33Hij gaat nergens mee naartoe, neemt ons allebei niet mee en viert feestdagen zoals hij dat wil. Alleen op stedentrip of bij vrienden, bijv. Bij een van ons, 1 op 1, als wij geen andere (familie)verplichtingen zouden hebben en dat zo uitkomt is ook een optie voor hem.
woensdag 18 oktober 2017 om 12:43
Sport, hardlopen, doelen stellen, doelen nastreven.Fantagonist schreef: ↑17-10-2017 14:32Hij wil niet voldoen aan wat ik zoek en nodig heb, dus het is beëindigd.
Of wit eindelijk eens die vergeelde kamer en dat halletje opnieuw, en wordt wakker in een nieuw leven.
Opbouwende activteiten waarbij je je gedachten kunt laten gaan zonder als een maalstroom alleen maar verder in depressie gezogen te worden. Waar je nieuwe trots uit kunt halen. Dat soort dingen helpt deze kettingroker in ieder geval in dit soort tijden. Sterkte! Je hebt een goede stap gezet!
woensdag 18 oktober 2017 om 13:21
Dat zeg je mooi!kerol schreef: ↑18-10-2017 12:43Sport, hardlopen, doelen stellen, doelen nastreven.
Of wit eindelijk eens die vergeelde kamer en dat halletje opnieuw, en wordt wakker in een nieuw leven.
Opbouwende activteiten waarbij je je gedachten kunt laten gaan zonder als een maalstroom alleen maar verder in depressie gezogen te worden. Waar je nieuwe trots uit kunt halen. Dat soort dingen helpt deze kettingroker in ieder geval in dit soort tijden. Sterkte! Je hebt een goede stap gezet!![]()
Wordt wakker in een nieuw leven.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
woensdag 18 oktober 2017 om 13:53
Doe juist de dingen die je misschien wel niet hebt kunnen doen. Geniet van je vrijheid en van je leven. Ga shoppen, lekker eten, op vakantie of juist hele andere dingen doen. Boeken lezen of een nieuwe hobby. Ga uit, op vakantie of gewoon genieten.
Heel veel succes! Je hebt echt de juiste keuze gemaakt, want jij doet er ook toe! Vergeet dat niet!
Heel veel succes! Je hebt echt de juiste keuze gemaakt, want jij doet er ook toe! Vergeet dat niet!
woensdag 18 oktober 2017 om 14:43
Vreemd advies. Alsof je al die dingen niet kunt doen als je een relatie hebt