Vriend egoïstisch?
donderdag 19 oktober 2017 om 16:30
Ik weet heel goed waar ik over praat. Ik ken honden, weet dat pups ALTIJD ontzettend veel tijd en inspanning vragen. Dus ik snap niet hoe jij nu zegt dat het tóch nog even wat meer energie kost dan je dacht. Maar goed.Sairina schreef: ↑19-10-2017 16:29Bedankt voor jullie snelle reacties!
@Honingbij_, Ik moest het gewoon even kwijt. Als je het niet topicwaardig vind dan kan je beter maar niet reageren, hier heeft niemand wat aan.
@Hunniebunnie, Waar in dit stukje lees je dat wij ons niet hebben ingelezen voordat we een pup namen. Je oordeelt zonder dat je eigenlijk weet waar je over praat. Om die reden ga ik mezelf ook niet verdedigen.
@alle anderen, de bench in de studeerkamer is niet zo'n gek idee, dat ik daar zelf niet op ben gekomen... Jammer genoeg kan hij niet mee naar de apotheek, honden mogen daar niet naar binnen.
En ja we hebben afgesproken dat ik voor de hond zou zorgen. Maar als ik naar mijn studie moet of ergens anders heem, dan zou hij het overnemen als het zou kunnen.
Misschien verwachtte hij dat hij op stel en sprong NU moest oppassen. Maar wat mij betreft had het ook later gekund. Ik snap zijn felle reactie gewoon niet..
donderdag 19 oktober 2017 om 16:35
Is hij egoïstisch of stel ik me aan?
Ja, de pup is zeker egoïstisch. Omdat jij je aanstelt wat een pup wel of niet kan en hem dood verwend als de toekomstige koning en erfgenaam.
Een pup hoort te leren dat alleen zijn niet erg/eng is en even buiten de apotheek aan een riem wachten ook niet. Als je dit je pup niet leert blijft het heel zijn leven een onzekere afhankelijke hond waarvoor je thuis moet blijven. Hoe lief ze er ook uit zien en doen; je moet ook grenzen trekken. Zodat jouw pup leert en jullie een ideale situatie met zijn drieën krijgen. Ik neem aan dat je in de toekomst wilt dat deze hond gewoon zijn gang gaat en zich prima voelt wie van jullie nou wel of niet thuis is en in welke kamer. Dit kun je al oefenen door even weg te gaan; waardoor de pup kan leren dat je toch wel terugkomt of zelf naar de studeerkamer gaat.
Ja, de pup is zeker egoïstisch. Omdat jij je aanstelt wat een pup wel of niet kan en hem dood verwend als de toekomstige koning en erfgenaam.
Een pup hoort te leren dat alleen zijn niet erg/eng is en even buiten de apotheek aan een riem wachten ook niet. Als je dit je pup niet leert blijft het heel zijn leven een onzekere afhankelijke hond waarvoor je thuis moet blijven. Hoe lief ze er ook uit zien en doen; je moet ook grenzen trekken. Zodat jouw pup leert en jullie een ideale situatie met zijn drieën krijgen. Ik neem aan dat je in de toekomst wilt dat deze hond gewoon zijn gang gaat en zich prima voelt wie van jullie nou wel of niet thuis is en in welke kamer. Dit kun je al oefenen door even weg te gaan; waardoor de pup kan leren dat je toch wel terugkomt of zelf naar de studeerkamer gaat.
anoniem_356396 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 16:44
66.38% gewijzigd
donderdag 19 oktober 2017 om 16:43
Ik dacht knijnen (en paarden ook zie ik)Hunniebunnie schreef: ↑19-10-2017 16:30Ik weet heel goed waar ik over praat. Ik ken honden, weet dat pups ALTIJD ontzettend veel tijd en inspanning vragen. Dus ik snap niet hoe jij nu zegt dat het tóch nog even wat meer energie kost dan je dacht. Maar goed.
donderdag 19 oktober 2017 om 16:58
Hoewel ik veel ervaring met honden heb snap ik werkelijkwaar niet hoe een pup zoveel tijd kost dat je moet gaan beslissen wie er de hele dag voor zorgt? Is hij/zij te vroeg bij het nest weggehaald?
Uitlaten, eten en water geven, spelen en knuffelen, speeltjes geven om zichzelf te vermaken. Dat is het toch?
Je hoeft een pup toch niet de hele dag te vermaken? Het is geen dagtaak? Dat doe je bij een kind toch ook niet? Jij toch ook niet bij jouw partner en hij niet bij jou? Leren zelfstandig je vermaken is bij zowel bij kind als pup belangrijk. Slavernij is afgeschaft en niemand gaat ooit zijn hele leven iemand krijgen die hem/haar op de wenken bedient.
Uitlaten, eten en water geven, spelen en knuffelen, speeltjes geven om zichzelf te vermaken. Dat is het toch?
Je hoeft een pup toch niet de hele dag te vermaken? Het is geen dagtaak? Dat doe je bij een kind toch ook niet? Jij toch ook niet bij jouw partner en hij niet bij jou? Leren zelfstandig je vermaken is bij zowel bij kind als pup belangrijk. Slavernij is afgeschaft en niemand gaat ooit zijn hele leven iemand krijgen die hem/haar op de wenken bedient.
donderdag 19 oktober 2017 om 17:13
Bij ons bij de apotheek zit er een oog aan de muur waar je de hond aan vast kan zetten, net als bij veel andere winkels. Is die er niet dan is er over het algemeen in een straal van 5 meter van de deur wel iets te vinden waar de pup een kwartiertje aan vast gezet kan worden en vaak ook nog zodanig dat je de pup gewoon van binnenuit in de gaten kunt houden.
Niet geschoten is altijd mis