Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
smart79 schreef:
20-10-2017 21:26
Neutrale tip; Kruidvat heeft online een speelgoedgids, staan leuke dingen in.
Oh wat leuk! Staan ook veel kleine (schoen)kadootjes in.
En mijn man wil de papieren versie hebben om voor de Goede Lieve Sint alle StarWars Lego voor zijn eigen verlanglijstje aan te kruisen zegt hij :roll:
Alle reacties Link kopieren
Wauw, bedankt voor de tips en linkjes! Ga morgen even achter de laptop kijken.

Nooit meer bij nagedacht dat kruitvat ook speelgoed verkoopt, oh en de lidl?, Nooit gedacht haha maar kom daar ook niet.
cookie84 schreef:
20-10-2017 22:58
Wauw, bedankt voor de tips en linkjes! Ga morgen even achter de laptop kijken.

Nooit meer bij nagedacht dat kruitvat ook speelgoed verkoopt, oh en de lidl?, Nooit gedacht haha maar kom daar ook niet.
Ik kom ook niet bij de Lidl. Geen idee dus wat ze in de winkel verkopen aan speelgoed, maar die speelgoedgids is wel heel uitgebreid.

Bij trekpleister en Kruidvat loop ik vaak wel even bij het speelgoed langs. Vooral bij de opruiming van 50% scoor ik vaak schoenkadootjes of zo.

Op zolder heb ik een kadootjes kast, daar ligt ook een klein voorraadje speelgoed voor onverwacht/kleinigheidje/schoenkadootje. En natuurlijk de verzameling voor december.
ShaunTheSheep schreef:
20-10-2017 20:44
Oh en er was nog een vraag voor een 4 jarige meisje: die van ons kreeg met haar verjaardag een A3-boek met een stuk of 6 gladde platen er in (van een kasteel, een rivier, een troonzaal, etc) en waanzinnig veel herbruikbare stickersvan prinsessen, tronen, paarden, beesten etc. Zo kun je steeds nieuwe scenes maken en dat is een grote hit hier. Het neemt ook makkelijk mee naar bezoek, vakantie etc of 's avonds nog even in bed. Ik weet niet hoe het heet of waar het vandaan kwam, maar misschien als je zoiets ineens ziet in de winkel.... of iemand anders weet misschien hoe dat heet?
Dit klinkt erg leuk, dus ik ben even gaan googlen. Is het deze? (Maar dan waarschijnlijk net een andere versie)
https://qiddie.com/s/boerderij-herplakbare-stickerboek/
Zanahoria, ja zo-een is het! Lekker groot en veel stickers en eindeloos nieuwe scenes maken. Heel leuk. Wij hebben een prinsessenversie, maar de boerderij ziet er ook leuk uit. Zijn vast verschillende versies te vinden. Degene van wie wij het boek hebben gekregen haalt meestal kadootjes bij Intertoys of Action, dus daar zou je evt ook even kunnen kijken.
Ziet er leuk uit dat stickerboek! Hoe makkelijk zijn de stickers er af te krijgen? Mijn peuter krijgt gewone stickers nooit van het velletje af maar hij vindt stickers plakken wel leuk.
Heel makkelijk! Het zijn van die "statische" stickers die je ook voor op ramen hebt. Dus heel makkelijk te plakken en herplakken. Ik heb wel de 'omlijning' van de stickervellen om de stickertjes heen helemaal weggehaald zodat je de stickers niet precies op de vellen hoeft terug te plakken maar gewoon lukraak kan plakken. Alleen de eerste keer losmaken moet je even helpen als stickertjes nog hier en daar iets aan die omlijning vast kunnen zitten.
Dat stickerboek hebben wij ook gehad, de prinsessen versie. Inderdaad gekocht bij de action. Heb het nu al even niet meer zien liggen daar.
Ik ben op zoek naar tips met een vooruitziende blik.

Mijn dochter zal met Sinterklaas 9 maanden zijn. Ik wil niet te gek doen met cadeaus maar bv wel één ding kopen dat vanaf die leeftijd en verder leuk is. Tips?

En dan dezelfde vraag voor maart, dan wordt ze 1. Daarna duurt het nog weer 9 maanden voordat het Sint is. Uiteraard krijgt ze tussentijds speelgoed als ze daar aan toe is, maar ik wil voorkomen dat ze in maart bedolven wordt onder veel te veel speelgoed waar ze dan in augustus niks meer aan heeft, bij wijze van spreken.
Welk speelgoed is leuk voor een baby van 9 maanden?
Volgensmij heb ik al best veel, maar het lijkt het niet veel te interesseren.
Tijgeren en rollen lukt nog niet dus ik moet hem momenteel behoorlijk vermaken.
Edit: lees nu ook de vraag van Fiorah, ik lees dus mee.
anoniem_278781 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 11:52
11.76% gewijzigd
Tijdje geleden was er ook een topic over cadeaus voor een 1-jarige: kinderen/1e-verjaardag/list_messages/387581?r

En met 9 maanden, tsja ff denken hoor waar die van mij speelde. Volgens mij vooral met stapelbekers en zo'n afstandsbediening met geluid of zo'n activityfriend van playgro, die zijn ook altijd wel leuk.

Mijn kleine meid is nu 16 maanden en helemaal weg van little people. Had ze net zo goed voor haar verjaardag al kunnen krijgen, maar had ik toen niet bedacht. Misschien is dat ook een idee?
Onze oudste kreeg met 9 maanden van Sint een activiteitenkubus van de Hema met veel lichtjes, geluidjes, flapjes, schuifjes etc. De jongste is goed een jaar en speelt er nu ook regelmatig mee, samen met de oudste en die is nu bijna 5!

Deze zag ik gisteren. Iets eenvoudiger, maar ook leuk
https://www.lobbes.nl/speelgoed/houten- ... bord-bloem

En stapelbekers of een vormenstoof doen het altijd goed. Of een telefoon of afstandbediening met lichtjes en geluidjes; lekker doen als papa en mama. Ohja en voelboeken zijn leuk, met flapjes en zo. Van Gonnie is een hele mooie, "zoek en vind" heet het dacht ik.
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 21:00
0.07% gewijzigd
De activity walker van Vtech is, naast lelijk ( :P ) , ook erg leuk voor rond de 9 maanden. Eerst spelen met het (afkoppelbare) activiteitenbord, later ook om de eerste stapjes te zetten.

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_355145 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 12:51
38.41% gewijzigd
Ja, zo’n loopding was hier ook een succes bij het leren lopen. Let wel even op de wielen, die van ons maakte een pokkeherrie.
Elifantje schreef:
22-10-2017 12:51
Ja, zo’n loopding was hier ook een succes bij het leren lopen. Let wel even op de wielen, die van ons maakte een pokkeherrie.
Wij hadden er 1 van Nijntje, zat een rubber randje om de wielen heen. Dus geen herrie gelukkig.
Voelboek heeft hij inderdaad, is ook een succes.
Vtech baby walker heeft ie ook, alleen het is eeb tweedehandsje en een beetje een vastloper, dus die zet ik af en toe ook even uit. Hij vindt het ding heen en weer rollen wel erg leuk.
Stapelbekers heeft hij ook, maar boeit hem niks, vormenstoof vindt ie ook mwah. Beetje gooien met die bak is dan wel weer grappig :-D

Dat activiteitenbord is een leuk idee, net als een afstandsbediening of telefoon. Zal hij leuk vinden!
Simpeler wordt het niet, maar vanaf ca. 9 maanden waren hier de fisher price emmertjes erg populair.
Google maar ff.
Bijna 4-jarige speelt er in bad nog vrijwel dagelijks mee.

Anders een auto van o-ball, of een duplo-setje met grotere dieren/voertuigen. De kleinere blokjes hield ik op die leeftijd nog achter maar de voertuigen vonden ze zeker wel leuk (vooral het uit elkaar trekken) evenals paard en koe.
nootboek wijzigde dit bericht op 22-10-2017 20:30
44.30% gewijzigd
Quintessa schreef:
22-10-2017 12:48
De activity walker van Vtech is, naast lelijk ( :P ) , ook erg leuk voor rond de 9 maanden. Eerst spelen met het (afkoppelbare) activiteitenbord, later ook om de eerste stapjes te zetten.

Afbeelding

Afbeelding
Die bovenste heeft mijn zoon ook. Hij speelt er nu nog af en toe mee in de zin van dat hij even een muziekje opzet. Wij werden wel echt gek van de irritante stem en oubollige teksten (in de trant van " ringelingelinge, hoor de dieeeeren zingen").
wij hadden hem ook omdat jongste niet met de andere loopkar om kon gaan, en deze van Vtech is echt stevig.
Zodra hij echter vlot liep heb ik het ding weer voor een goede prijs doorverkocht.
Tip voor als het speelgoed te veel herrie maakt; plak een plakbandje over het luidsprekertje!

Werkt echt. :$
smart79 schreef:
22-10-2017 20:40
Tip voor als het speelgoed te veel herrie maakt; plak een plakbandje over het luidsprekertje!

Haha ja, duct tape zit hier over de little people luidsprekers.
smart79 schreef:
22-10-2017 20:40

idd doe ik ook altijd! Bij de loopkar zelfs eerst een watjes en daarbovenop sporttape. Maakt het geluidsniveau draaglijk en makkelijk weer te verwijderen (ivm verkoop).
Ik las ooit ergens over een vader die zijn kinderen wijs had gemaakt dat batterijen in irritant speelgoed niet vervangen konden worden :-D .
nootboek schreef:
22-10-2017 20:23
Simpeler wordt het niet, maar vanaf ca. 9 maanden waren hier de fisher price emmertjes erg populair.
Google maar ff.
Bijna 4-jarige speelt er in bad nog vrijwel dagelijks mee.

Anders een auto van o-ball, of een duplo-setje met grotere dieren/voertuigen. De kleinere blokjes hield ik op die leeftijd nog achter maar de voertuigen vonden ze zeker wel leuk (vooral het uit elkaar trekken) evenals paard en koe.
Duplo is een goeie, hebben we hier niet en om nu nog twee maanden te wachten tot sint... :-P
O ball hebben we hier. Is hij ook echt al maanden heel gek van trouwens. Lijkt nu pas minder te worden. Was een goede aankoop.

Hebben hier mensen ervaring met go go friends rock a bee? Vind ze zo leuk, zijn van die dieren op wieltjes met balletjes binnen in wat dan geluid maakt bij het rollen. En muziekje volgensmij. Wordt daar leuk mee gespeeld?
Sorcha_ schreef:
22-10-2017 20:46
Ik las ooit ergens over een vader die zijn kinderen wijs had gemaakt dat batterijen in irritant speelgoed niet vervangen konden worden :-D .
Ik zeg altijd dat mama geen batterijen meer heeft, tot mijn broer er gister was en doodleuk zegt ach ik ga wel ff batterijen halen. Daahaaah smoesje.

Iemand raadde de garage van de kruidvat aan en die hebben ze vorig jaar gehad ( en ging maar 3 dagen mee dankzij de hond haha) maar ik vond het echt een nadeel dat die autootjes ook zo vreselijk klein waren. Hun andere auto’s konden er dus niet in en dat vonden ze erg jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven