Koffiemachine, welke?
maandag 23 oktober 2017 om 16:40
Ik ben opzoek naar een koffiemachine maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil graag een machine waar bonen in gaan, die een lekkere macchiato maakt en bij voorkeur ook een apart stoompijpje heeft om melk op te schuimen zodat ik er bijvoorbeeld ook een chai latte mee kan maken.
Budget is tot ca. € 650,-
Welke machine heb jij en hoe tevreden ben je?
Ik wil graag een machine waar bonen in gaan, die een lekkere macchiato maakt en bij voorkeur ook een apart stoompijpje heeft om melk op te schuimen zodat ik er bijvoorbeeld ook een chai latte mee kan maken.
Budget is tot ca. € 650,-
Welke machine heb jij en hoe tevreden ben je?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
maandag 23 oktober 2017 om 16:44
Wij hebben een Nivona en zeer tevreden.
Deze komen uit dezelfde fabriek als de Jura maar zijn flink goedkoper. En hebben daarnaast als voordeel dat je ze zelf kan schoonmaken en onderhouden dus ook die kosten vallen lager uit.
Wij hebben zelf de eenvoudige variant (koffie/espresso/heet water en stoompijpje) maar er bestaan ook varianten met een melktoevoerding. De onze was € 500 dus volgens mij moet het met je budget ook lukken.
Deze komen uit dezelfde fabriek als de Jura maar zijn flink goedkoper. En hebben daarnaast als voordeel dat je ze zelf kan schoonmaken en onderhouden dus ook die kosten vallen lager uit.
Wij hebben zelf de eenvoudige variant (koffie/espresso/heet water en stoompijpje) maar er bestaan ook varianten met een melktoevoerding. De onze was € 500 dus volgens mij moet het met je budget ook lukken.
maandag 23 oktober 2017 om 16:46
Jura! maar ik weet niet of je dat redt met €650,-.....
ik heb er een met een stoompijpje en opzetstuk voor melk opschuimen. maar dat laatste gebruik ik nooit aangezien ik het lastig schoonmaken vind. Ik heb een aparte melkopschuimer erbij. veel makkelijker.
Die van ons kostte 1100,-
maar een basic jura en melkopschuimer zou wel kunnen voor 650 denk ik
ik heb er een met een stoompijpje en opzetstuk voor melk opschuimen. maar dat laatste gebruik ik nooit aangezien ik het lastig schoonmaken vind. Ik heb een aparte melkopschuimer erbij. veel makkelijker.
Die van ons kostte 1100,-
maar een basic jura en melkopschuimer zou wel kunnen voor 650 denk ik
daenerys79 wijzigde dit bericht op 23-10-2017 16:50
72.82% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 23 oktober 2017 om 16:51
De eenvoudigste machines van Jura, zonder stoompijpjes of voorzieningen om melk op te schuimen gaan al wel over de 600 EUR.
Ik heb zelf een Bosch/Siemens EQ5 achtige machine met stoompijpje. Die gebruik ik zelden, alleen in het geval mijn partner iets met koffie en melk wil. Deze (volautomatische) espresso machine kostte krap 400 EUR.
Het wordt wel een espressomachine genoemd, maar echte espresso is het natuurlijk niet, daar is de druk te laag voor.
Ik vind deze bonenmachine prima werken. Koffie vind ik niet onderdoen voor een Jura. Een Jura is wel iets meer high end.
Ik heb zelf een Bosch/Siemens EQ5 achtige machine met stoompijpje. Die gebruik ik zelden, alleen in het geval mijn partner iets met koffie en melk wil. Deze (volautomatische) espresso machine kostte krap 400 EUR.
Het wordt wel een espressomachine genoemd, maar echte espresso is het natuurlijk niet, daar is de druk te laag voor.
Ik vind deze bonenmachine prima werken. Koffie vind ik niet onderdoen voor een Jura. Een Jura is wel iets meer high end.
maandag 23 oktober 2017 om 17:14
Wij hebben ook nivona, ik vind het een geweldig ding. En ik ben niet eens de grootste koffieliefhebber hier in huis.
Vooral het zelf kunnen reinigen van het zet-stuk vind ik ideaal. Anders moet je hem eens in de zoveel tijd naar de leverancier (ofzoiets) sturen. Ben je hem even kwijt én je moet het betalen natuurlijk.
We hebben hem nu 8 jaar denk ik en hij doet het nog geweldig.
maandag 23 oktober 2017 om 17:42
Ik vind het nadeel van Jura dat je niet bij de zetgroep kan om hem schoon te maken.
Bij de Siemens EQ5 kan dat wel en als je ziet wat daar na verloop van tijd voor bagger in blijft hangen, dan ga je je toch afvragen. Zit zo'n Jura zoveel anders in elkaar dat er werkelijk nergens koffie kan blijven hangen en dus ALLE koffie keurig in het afvalbakje verdwijnt? Ik weet het eigenlijk niet en vind het eigenlijk wel prettig dat je bij die Siemens wel gewoon overal bij kan. Dat moet je dan wel regelmatig doen.
Bij de Siemens EQ5 kan dat wel en als je ziet wat daar na verloop van tijd voor bagger in blijft hangen, dan ga je je toch afvragen. Zit zo'n Jura zoveel anders in elkaar dat er werkelijk nergens koffie kan blijven hangen en dus ALLE koffie keurig in het afvalbakje verdwijnt? Ik weet het eigenlijk niet en vind het eigenlijk wel prettig dat je bij die Siemens wel gewoon overal bij kan. Dat moet je dan wel regelmatig doen.
maandag 23 oktober 2017 om 18:41
Hier een Melitta Varianza met alles erop en eraan. De koffie is lekker, maar ik vind het ding erg lawaaiig als hij bonen maalt. Maar dat zullen de andere machines misschien ook hebben. We hebben de Melitta nog geen 3 jaar, en hij is al 2x teruggeweest naar de fabriek. Wel keurig gerepareerd zonder kosten overigens, goede garantie.
Maar na dit apparaat gewoon weer een ouderwets koffiezetapparaat. Ik baal van de constante piepjes als er weer onkalkt en schoongemaakt moet worden. Voel me soms net een slaaf van het ding.
Maar na dit apparaat gewoon weer een ouderwets koffiezetapparaat. Ik baal van de constante piepjes als er weer onkalkt en schoongemaakt moet worden. Voel me soms net een slaaf van het ding.
maandag 23 oktober 2017 om 19:22
Delonghi schijnt het beste te zijn maar je kan daar wel 1700 euro voor neertellen.
Ik heb de plaats er niet voor over. Ik wil graag zuinig zijn op mijn aanrecht. Voor de prijs heb je een mooie middenklasse tv. Daar kan je uren per dag naar kijken, terwijl je de koffie binnen drie minuten op hebt. En je went gauw aan koffie. Ik proef alleen het eerste kopje van de dag.
Ik vind zelf gewone filterkoffie prima.
Ik heb de plaats er niet voor over. Ik wil graag zuinig zijn op mijn aanrecht. Voor de prijs heb je een mooie middenklasse tv. Daar kan je uren per dag naar kijken, terwijl je de koffie binnen drie minuten op hebt. En je went gauw aan koffie. Ik proef alleen het eerste kopje van de dag.
Ik vind zelf gewone filterkoffie prima.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:50
Dat gebruik ik zelf eigenlijk nooit. Maar mijn schoonzusje heeft een Nivona met melkstuk (van haar ook de tip voor dit apparaat gehad) en daar drink ik af en toe heerlijke cappuccino.
Zij hebben een melkreservoir in de koelkast staan en die kan je er met een slangetje aanklikken. Super simpel. En volgens mij net zo makkelijk schoon te maken als de rest van het apparaat.
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:08