Eetlijstjes

zondag 30 april 2017 om 13:04
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.
Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).
Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?
TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:
O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden
T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen
L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing
D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).
Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?
TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:
O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden
T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen
L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing
D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn

maandag 23 oktober 2017 om 20:15
maandag 23 oktober 2017 om 20:16
dinsdag 24 oktober 2017 om 21:34
Weer tijd om een lijstje te plaatsen en een goede dag! In deze herfstvakantie hoop ik de goede mindset weer te vinden.
O: Havermout met druiven en rozijnen. De havermout gekruid met speculaaskruiden
S: Geen, want ik heb vakantie dus lekker lang uitgeslapen.
L: Pompoen pannenkoekjes: lekker, maar wat droog en stug beslag. Voor een eerste keer prima en toch 70 gram pompoen binnen!
S: Klein peertje en mandarijn
D: Rode bietjes met groenteballetjes van Vivera
S: 2 rijstwafels en een Nakd bar.
Verder veel water en thee en een wandeling van 70 minuten gemaakt.
O: Havermout met druiven en rozijnen. De havermout gekruid met speculaaskruiden
S: Geen, want ik heb vakantie dus lekker lang uitgeslapen.
L: Pompoen pannenkoekjes: lekker, maar wat droog en stug beslag. Voor een eerste keer prima en toch 70 gram pompoen binnen!
S: Klein peertje en mandarijn
D: Rode bietjes met groenteballetjes van Vivera
S: 2 rijstwafels en een Nakd bar.
Verder veel water en thee en een wandeling van 70 minuten gemaakt.
dinsdag 24 oktober 2017 om 22:02
O: 2 meergranen beschuiten met avocado. Een banaan.
T: 2 mandarijnen, een mueslireep.
L: afbakbroodje met kaas / pindakaas.
T: 2 Wasa zeezout & rozemarijn crackers met filet americain.
A: vega risotto en vega lasagne (met vrienden, eerst met z'n allen hardgelopen)
T: cornettto. 1 mini stroopwafeltje.
T: 2 mandarijnen, een mueslireep.
L: afbakbroodje met kaas / pindakaas.
T: 2 Wasa zeezout & rozemarijn crackers met filet americain.
A: vega risotto en vega lasagne (met vrienden, eerst met z'n allen hardgelopen)
T: cornettto. 1 mini stroopwafeltje.
dinsdag 24 oktober 2017 om 22:06

dinsdag 24 oktober 2017 om 23:03
O: kwark, granola, mangostukjes, druiven, blauwe bessen
T: notenreeptje en cafe latte
L: bietenwrap humus/groente en cafe latte
T: rauwkost, 10 amandelen
D: klef zacht wit broodje met komijnenkaas en glas karnemelk (op een symposium, geen andere keus)
T: grote white chocolate macadamia cookie en beker melk
T: notenreeptje en cafe latte
L: bietenwrap humus/groente en cafe latte
T: rauwkost, 10 amandelen
D: klef zacht wit broodje met komijnenkaas en glas karnemelk (op een symposium, geen andere keus)
T: grote white chocolate macadamia cookie en beker melk

woensdag 25 oktober 2017 om 15:53

woensdag 25 oktober 2017 om 20:49
Kan ik hier ook meeschrijven? De laatste tijd een paar kilo aangekomen die er nu weer af moeten, dus ik kan wel een schop onder m'n kont gebruiken
O: Twee volkoren boterhammen met chocoladepasta
L: Twee volkorenboterhammen met gekookte worst
T: Appel & banaan
D: Volkoren spaghetti bolognese met een paar stukjes focaccia brood
T: 3 twixjes (die had ik beter kunnen laten liggen)
En verder drink ik overdag alleen maar water en thee.

O: Twee volkoren boterhammen met chocoladepasta
L: Twee volkorenboterhammen met gekookte worst
T: Appel & banaan
D: Volkoren spaghetti bolognese met een paar stukjes focaccia brood
T: 3 twixjes (die had ik beter kunnen laten liggen)
En verder drink ik overdag alleen maar water en thee.

woensdag 25 oktober 2017 om 20:59
Tuurlijk Blossom_1, leuk!
O: havermout, melk, rozijntjes
T na het sporten: warme appel uit de magnetron met rozijntjes, schepje kwark en schepje granola
L: bio-scone, latte macchiato met koekje, blokje kaas
T: paar noten tijdens het maken van granola, 2 mandarijnen
D: mie met roerbakgroente en nootjes
T: beker melk, gedroogde vijg
O: havermout, melk, rozijntjes
T na het sporten: warme appel uit de magnetron met rozijntjes, schepje kwark en schepje granola
L: bio-scone, latte macchiato met koekje, blokje kaas
T: paar noten tijdens het maken van granola, 2 mandarijnen
D: mie met roerbakgroente en nootjes
T: beker melk, gedroogde vijg
woensdag 25 oktober 2017 om 22:44
Ontbijt: skyr, zelfgemaakte granola, peer en wat rozijnen
Snack: geen, want laat ontbeten, want herfstvakantie
Lunch: 3 plakjes bananenbrood met pindakaas en 1 volkorenboterham met hagelslag.
Snack: geen, want druk bezig met avondeten.
Diner: gestoofde rode kool, aardappelpuree en een vegaburger (alles zelf gemaakt, op de Vega burger na)
Snack: 2 pakjes naturel crackers
Verder gesport: krachttraining en 7 minuten cardio. Daarnaast veel fietsen van en naar de supermarkt (ik was van alles vergeten)
Snack: geen, want laat ontbeten, want herfstvakantie
Lunch: 3 plakjes bananenbrood met pindakaas en 1 volkorenboterham met hagelslag.
Snack: geen, want druk bezig met avondeten.
Diner: gestoofde rode kool, aardappelpuree en een vegaburger (alles zelf gemaakt, op de Vega burger na)
Snack: 2 pakjes naturel crackers
Verder gesport: krachttraining en 7 minuten cardio. Daarnaast veel fietsen van en naar de supermarkt (ik was van alles vergeten)

donderdag 26 oktober 2017 om 20:39
donderdag 26 oktober 2017 om 21:22

zaterdag 28 oktober 2017 om 13:43