Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Klikken = € Meer klikken is zogenaamd meer activiteit en meer activiteit is meer geld per advertentie. Dus ik zou er niet teveel vanuit gaan dat ze dit gaan oplossen, ze hebben toch compleet schijt aan de gebruikers, alleen de adverteerders tellen. Sanoma is blijkbaar vergeten dat fora kapot kunnen door hun eigen toedoen.. :roll:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik sluit me aan bij iedereen die het 'lees ook' blok aan de rechterkant irritant vindt. Net als de reclame erboven.

Niet dat het er staat, maar de functionaliteit van het forum gaat aardig naar de klote zo. En het heeft ook niets met de interesse te maken: mensen komen voor het forum, niet om artikelen van Viva te lezen.

Zet dan dat lees ook blok in een footer. Heb je hetzelfde, alleen onderbreek je de functionaliteit van het forum niet.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Kan die 'toon meer' knop ook uit via instellingen? Ik heb helemaal geen behoefte aan een extra klik. Als ik niet het hele topic had willen lezen had ik het niet aangeklikt
Het Viva forum is papaja.
NymphadoraTonks schreef:
27-10-2017 09:19
Kan die 'toon meer' knop ook uit via instellingen? Ik heb helemaal geen behoefte aan een extra klik. Als ik niet het hele topic had willen lezen had ik het niet aangeklikt

Waarschijnlijk is het aantal bezoekers op het nieuwe forum zo hard teruggelopen dat ze er alles aan doen om maar extra kliks te genereren. Niet meteen naar de laatste pagina kunnen springen, niet meteen het gewenste paginanummer kunnen selecteren met de puntjes, een extra klik op elke pagina waar je meer dan twee berichten wilt lezen... zo kan ik ook veel bezoekers krijgen. Op papier dan, want in werkelijkheid worden het er steeds minder.
anoniem_299213 wijzigde dit bericht op 27-10-2017 09:35
0.07% gewijzigd
1. toon meer knop leidt tot extra gedoe. niet handig
2. De Balk is niet weg te klikken
3. meer reclame dan ooit. Forum is onleesbaar
3. chronologiebug nog NIET opgelost
4. de negeerknop werkt niet meer
5. jullie plaatsten advertenties IN reacties van forummers
6. laatste reactie eerst zien werkt niet
7. niet alle topic laden bij overzicht mijn laatste
8. nu volgen de andere 100derden bugs

de nieuwe update heeft gezorgd voor 4. nieuwe bugs in de top 5 van meest irritante bugs ooit
en totale minachtig voor de users: CM meldt blij dat de app nogbeter werkt maar er is GEEN forumapp.
dat je naar laatstgelezen gaat kan helemaal niet met die lees meer knop. Door de knop zie je gewoon extra reclame. Andere functie is er niet
Het is wel duidelijk dat dit forum gewoon een ordinair reclamevehikel is.
Pas als wij, users, massaal weigeren nog iets te plaatsen, gaat men nadenken.
Want met minder gebruikers wordt het ook minder interessant voor adverteerders.
Ik
poste al veel
minder door het nieuwe forum
en dat zal nog veel minder worden ga wel een account op fok
maken
daar snappen ze het wel
Hier werkt naar het laatst gelezen bericht alleen in topics gemaakt ná de update, en alleen als je niet zelf hebt gereageerd. Dan springt ie heel fijn naar je eerste reactie.

Op mijn telefoon en tablet is het forum geen doen. Desktop gaat een beetje, maar élke keer die achterlijke balk dichtklappen is gewoon achterlijk.

Is er eigenlijk al een reactie van de CM/mods sinds de aankondiging van de update?
S-Meds schreef:
27-10-2017 10:02
Ik
poste al veel
minder door het nieuwe forum
en dat zal nog veel minder worden ga wel een account op fok
maken
Ik ga mee. Het is niet meer te doen hier.
Op mobiel zijn bij sommige users ineens onderschriften te lezen, kan dat misschien weer weg? Die onderschriften nemen te veel plaats in op het beperkte schermpje (en zijn ook totaal niet interessant voor anderen, zeg ik even in de hoop dat mensen ze misschien zelf weghalen).
PowerCube schreef:
27-10-2017 11:34
Op mobiel zijn bij sommige users ineens onderschriften te lezen, kan dat misschien weer weg? Die onderschriften nemen te veel plaats in op het beperkte schermpje (en zijn ook totaal niet interessant voor anderen, zeg ik even in de hoop dat mensen ze misschien zelf weghalen).
Mallert. Heb je de aankondiging van deze update gemist? Dat onderschrift, de motto's, ook op mobiel leesbaar maken is juist een van de vernieuwingen!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
hoe klik je die kutbalk dan weg als nuon er voor hangt?
niet te doen
niet te doen
niet te doen

ik ken werkelijk geen forum dat slechter functioneert dan dit
S-Meds schreef:
27-10-2017 09:35

de nieuwe update heeft gezorgd voor 4. nieuwe bugs in de top 5 van meest irritante bugs ooit
En dan zijn het zelfs niet eens bugs, maar bewuste toevoegingen. (lees: meer reclame)
De reeds bekende bugs is gewoon nog helemaal niets aan gedaan.
feow schreef:
27-10-2017 11:40
Mallert. Heb je de aankondiging van deze update gemist? Dat onderschrift, de motto's, ook op mobiel leesbaar maken is juist een van de vernieuwingen!
Ik heb die hele aankondiging inderdaad gemist :'(

In 15 jaar heb ik veel verschillende versies van het forum meegemaakt, de een beter dan de ander, maar dit is toch wel een dieptepunt zeg. Misschien komt het doordat ik uitsluitend mobiel forum (waarschijnlijk is de desktop versie beter) maar het forum is nu echt helemaal niet meer gebruikersvriendelijk :frusty:
Ik vind deze update ook waardeloos, maar ik zie een paar mensen schrijven dat er geen app is (en dat die dus niet ge-update kan zijn), maar die app is er wel. Gewoon de Viva-app, daarmee kun je ook het forum bezoeken. Dat doe ik namelijk op dit moment.
Is er al reactie? Wanneer zijn we van de Lees Ook verlost??
.
Rooss4.0 schreef:
27-10-2017 13:03
De moderator heeft een update in het modtopic geplaatst. Zou wel handig zijn als ze dat ook hier deed.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Rooss4.0 schreef:
27-10-2017 13:03
Ja, er is een reactie.
Maar niet hier, want dit topic werkt niet en terwijl wij nieuwe bugs installeren hebben we geen tijd om na te denken hoe het nou verder moet met al die klagende klagers.
Daarom is het in het modtopic geplaatst, want alle topics die hier speciaal voor bedoeld zijn vinden we zo'n gedoe.

Wil je verder je vragen mailen alsjeblieft?
Dan hoeven wij niet aan zo veel mensen tegelijk antwoord te geven en dat scheelt ons echt heel veel tijd die we anders aan het forum hadden kunnen besteden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Beste forummers,

Sinds de update zijn er nog aan een aantal punten opgelost:

- De toon meer knop op mobiel werkt weer naar behoren.
- De omhoog en omlaag knoppen werken weer.
- Je kunt de sidebar weer in- en uitklappen op desktop. Voor tablet wordt dit later opgelost.
- Op dit moment klapt de sidebar op iedere pagina weer open, we gaan de tijd dat de sidebar ingeklapt is verlengen zodat deze langer ingeklapt blijft.

Mocht je toch problemen ondervinden met bovenstaande punten laat ons dat weten welke browser en welk apparaat je gebruikt. Stuur ons ook de url van de pagina waar het probleem zich voor doet. Dan kunnen we het probleem het snelst oplossen, naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-10-2017 13:23
Reden: mail adres erbij
1.46% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
27-10-2017 13:10
Beste forummers,

- Je kunt de sidebar weer in- en uitklappen op desktop. Voor tablet wordt dit later opgelost.
- Op dit moment klapt de sidebar op iedere pagina weer open, we gaan de tijd dat de sidebar ingeklapt is verlengen zodat deze langer ingeklapt blijft.

Mocht je toch problemen ondervinden met bovenstaande punten laat ons dat weten welke browser en welk apparaat je gebruikt. Stuur ons ook de url van de pagina waar het probleem zich voor doet. Dan kunnen we het probleem het snelst oplossen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Hé, in het modtopic staat in bovenstaand bericht de verwijzing naar het mailadres wél.

Bedoel je nu dat we hier in het bugtopic het gewoon mogen plaatsen en niet hoeven te mailen? TOP!

Vraagje: 'voor de tablet wordt dit later opgelost', enig idee van de termijn van 'later'?
feow schreef:
27-10-2017 13:18
Hé, in het modtopic staat in bovenstaand bericht de verwijzing naar het mailadres wél.

Bedoel je nu dat we hier in het bugtopic het gewoon mogen plaatsen en niet hoeven te mailen? TOP!

Vraagje: 'voor de tablet wordt dit later opgelost', enig idee van de termijn van 'later'?
Beste Feow,

Dit was inderdaad per ongeluk gewist, de problemen kunnen het beste gemaild worden zoals eerder aangegeven.
Wij weten nog niet wanneer dit wordt opgelost, wij streven natuurlijk naar z.s.m.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
27-10-2017 13:10
Beste forummers,

Mocht je toch problemen ondervinden met bovenstaande punten laat ons dat weten welke browser en welk apparaat je gebruikt. Stuur ons ook de url van de pagina waar het probleem zich voor doet. Dan kunnen we het probleem het snelst oplossen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Ja, ik ondervind een boel problemen. Met iPad, iPhone en Samsung laptop. Safari, Chrome en explorer. In de woonkamer, keuken, slaapkamer en badkamer. En bij de kapper. Garage en kelder nog niet geprobeerd. Ga ik wel doen straks. En ik heb ziggo. En WiFi en 4G. Kleur iPhone 7 is wit, iPad blauw en laptop bordeauxrood.

O ja, ook op de Samsung S8 telefoon van mijn echtgenoot ondervind ik problemen. Ik dacht, laat ik die eens proberen, misschien ligt het wel aan Apple en moet ik gaan klagen in Sillicon Valley.

Ik weet echt niet wat ik lees. Welke browser en welk apparaat. Anno 2017 gok ik zo in dat mensen meerdere apparaten gebruiken! 😱🙄
En dat het gros mobiel forumt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven